Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• NEEN!!!
    Dat is het hem net. Mensen kennen hun verkeersregels niet.
    Het is toch simpel?
    Ban met meerdere vakken in 1 richting gescheiden door een vaste berm = 120.
    Niks anders aangegeven, dus nog steeds 120.
    Wat er 4 jaar voordien op die matrixborden stond heeft geen enkele waarde! Of hoe moet een toerist die er dan de eerste keer passeert redeneren?

Afrit is geen kruispunt, oprit wel, dus na elke nieuwe oprit krijg je bevestiging dat je 120 mag omdat er niks extra aangegeven wordt, voor mocht je twijfelen, maar ook dat kennen de meesten niet.
    Last edited by Bompa; 01/11/2012, 17:51.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Zie onderstaande voor de rit van gisteren (wel kwaliteitsverlies door upload youtube, en heb textmarkeringen weggelaten bij de export).
      En ja, rechts voorbijsteken mag niet. Zoals vertikken om rechts te houden ook niet mag, wat de oorzaak is van rechts voorbijsteken.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Op het laatste zie je trouwens een heel erg ongebruikt eerste vak, maar door de oprit en afrit heb ik daar voorzichtigheidshalve niet voorbijgestoken. Je ziet daar trouwens een Opel die wil invoegen en me dan nog eens op het derde wil drijven omdat .... geen idee ... hij waarschijnlijk lucht wil voorbijsteken.
      En dan zie je ineens alles stroppen voor de Kennedytunnel: iedereen wil ineens 70 rijden uit gewoonte, en gebruikt niet eens het eerste vak, dus de hele densiteit van 3 vakken moet op 2 vakken vertragen. Stilstand voor gevolg dus, totaal onnodig.
      Last edited by Bompa; 01/11/2012, 18:04.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        ...

Bompa, Bobo, Wooter en |) ][ |V| ][ hebben het wel degelijk juist, maar zoals bobo terecht vermeld, bewijs maar eens als je geflitst wordt dat die borden uit stonden...
        in B nog altijd omgekeerd, dat de smurfen maar eens aantonen dat ze WEL aanstonden toen jij er langsreed !!!

Comment

• Het zal ongetwijfeld wel waar zijn hoor, de keren dat ik op de ring kom als bestuurder is zeldzaam (ik hààt de ring in A'pen), en de keren dat ik er geweest ben was het iedere keer 100km/u op de matrixborden. Dus moesten die prullen niks aangeven zou ik eerder denken dat de nest weer in panne lag, dan dat ik dan 120km/u zou mogen rijden. En dus bijgevolg ook mijn 100km/u aanhouden (dan niet op het linker baanvak), omdat ik geen zin heb om te testen of de flitsbakken hun snelheidsmeting ook zo flexibel aanpassen.
          Dat gij u daar dan blijkbaar serieus over kunt opjagen is uw probleem hé, t'is uwe maagzweer die ge aan't kweken zijt, niet de mijne

En de oorzaak van rechts voorbijsteken is in eerste instantie toch nog altijd uw eigen ongeduld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Zie onderstaande voor de rit van gisteren (wel kwaliteitsverlies door upload youtube, en heb textmarkeringen weggelaten bij de export).
            En ja, rechts voorbijsteken mag niet. Zoals vertikken om rechts te houden ook niet mag, wat de oorzaak is van rechts voorbijsteken.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Op het laatste zie je trouwens een heel erg ongebruikt eerste vak, maar door de oprit en afrit heb ik daar voorzichtigheidshalve niet voorbijgestoken. Je ziet daar trouwens een Opel die wil invoegen en me dan nog eens op het derde wil drijven omdat .... geen idee ... hij waarschijnlijk lucht wil voorbijsteken.
            En dan zie je ineens alles stroppen voor de Kennedytunnel: iedereen wil ineens 70 rijden uit gewoonte, en gebruikt niet eens het eerste vak, dus de hele densiteit van 3 vakken moet op 2 vakken vertragen. Stilstand voor gevolg dus, totaal onnodig.
            typisch Belgisch verkeer, meer op 3e vak dan op 1 en 2 samen
            zie ik ook alle dagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
              Het zal ongetwijfeld wel waar zijn hoor, de keren dat ik op de ring kom als bestuurder is zeldzaam (ik hààt de ring in A'pen), en de keren dat ik er geweest ben was het iedere keer 100km/u op de matrixborden. Dus moesten die prullen niks aangeven zou ik eerder denken dat de nest weer in panne lag, dan dat ik dan 120km/u zou mogen rijden. En dus bijgevolg ook mijn 100km/u aanhouden (dan niet op het linker baanvak), omdat ik geen zin heb om te testen of de flitsbakken hun snelheidsmeting ook zo flexibel aanpassen.
              Dat gij u daar dan blijkbaar serieus over kunt opjagen is uw probleem hé, t'is uwe maagzweer die ge aan't kweken zijt, niet de mijne

En de oorzaak van rechts voorbijsteken is in eerste instantie toch nog altijd uw eigen ongeduld
              Ik jaag me er niet in op, ik vind het schrijnend. Ik weet dat het zo is. En dat ik er niks kan aan doen. Ook al lezen hier 5 mensen iets nieuws, 't zijn er maar 5. De wereld verbeteren is niet aan mij besteed, er is al werk genoeg aan mezelf, bv voor dat rechts voorbijsteken.

Uw laatste zin is er eentje om in 't echt over te discussiëren, niet achter een scherm. Maar het komt er op neer dat de juwelier die de boef neerschiet in den bak vliegt en de boef vrijuit gaat.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                ...

NO WAY, als iedereen !!! de regels volgt dan kan hij gewoon links er voorbij
                als politie evenveel boetes zou geven voor links blijven plakken als voor snelheid, zou je dit nog amper zien

Comment

• Ik geef je 1000 pct gelijk.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• 'Als iedereen de regels volgt', tja, ik geloof niet in sprookjes.
                    Punt is dat degene die zijn stuur zit op te fretten in den auto en bijgevolg rechts voorbij vliegt meer mensen in gevaar brengt dan iemand die te lang naar uw goesting links blijft hangen.
                    Wat niet wegneemt dat linksplakkers vervelend zijn.

Comment

• van mij mogen ze gerust zwaarder beginnen te beboeten op linksrijden of middenvakplakker!

Comment

• Op vele stukken van de Antwerpse ring mag je probleemloos rechts voorbij rijden.

Daar is niks speciaal gevaarlijks aan.

Dat is de wet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Op vele stukken van de Antwerpse ring mag je probleemloos rechts voorbij rijden.

Dat is de wet.
                          Op die 2 afzondelijke rijstroken zeker ? 1 richting merksem , andere richting turnhout/eindhoven en ervoor borgerhout

Comment

• dat mensen aan de kennedy richting gent het rechtse baanvak vrijlaten, kan ik in feite alleen maar toejuichen...oprit stad komt vlak voor de kennedy erbij en wordt vrij intensief benut

ik rij zelfs uiterst links en die oprit stremt - normaal - niet 1 november de doorstroming omdat alle voertuigen zich tss de muur van vrachtwagens moet murwen...alle geluk zijn er al een hoop truckers die zci ook op de middenstrook zetten

face it de kennedy zal steeds een moeilijke tunnel blijven, ik moet dan...en met mij velen, in de kennedy me weer naar het rechtse baanvak want ik moet eerste afrit linkeroever hebben

andere richting is't nog zotter, oprit linkeroever is een linkse oprit...en stadsverkeer moet in de kennedy (600 meter zeker) alle rijstroken kruisen

Comment

• Toch is dat ergens een beetje jammer. Als iedereen ongeveer dezelfde snelheid rijdt, kan dat geen probleem zijn, en als iedereen tijdig zijn richtingaanwijzers gebruikt zal een vrachtwagenchauffeur zeker een klein beetje ruimte laten om je in te laten voegen.
                              Maar het loopt fout omdat er zijn die 70 rijden, of die te weinig ervaring of durf hebben en niet in het opengelaten gat durven, en al zeker niet tussen twee vrachtwagens aan de Kennedytunnel, en nog velen die zonder richtingsaanwijzers dus onbetrouwbaar voor de rest, rijden. Voor alles, behalve het laatste, kan ik begrip hebben, maar dat is net het probleem.
                              We zitten nu eenmaal niet in een perfecte wereld, dus een extra vak of twee in de Kennedytunnel zou welkom zijn. Maar vermits we in een niet perfecte wereld leven zal daar weer een Antwerps referendum voor moeten komen zodat er 20j niets gebeurt.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• er worden te weinig richtingaanwijzers gebruikt
                                mensen willen fietsers voorbijsteken als er bussen aankomen in een nauwe straat

Comment

• ...en het blijven te veel auto's oprit stad ro die zouden moeten ritsen tss de vrachtwagens

de ring is de ring, daar gelden andere wetten
                                  niet echt maar soit

Comment

• De onfeilbare en alom geprezen Duitse premiummerken die in panne staan en waarvan de chauffeurs zich te goed voelen om hun wagen aan de kant te duwen: BWM en Audi, 2 zeer recente modellen dan nog. 2x chance vandaag. Liever een file veroorzaken en de weg half versperren. Lidmaatschap bij Touring of zo kon er niet vanaf blijkbaar.

Comment

• Een fietser die het vertikte om even op de parkeerstrook te rijden die volledig vrij was, waardoor ik 4km er achter mocht blijven met de camion. Ok, wettelijk gezien deed hij niets fout, maar een beetje inzicht en hoffelijkheid graag ...

Comment

• In Nederland gezeten deze week. Overal langs de snelweg bordjes dat vrachtwagens tussen 6 en 19h niet mogen inhalen. geen één die zich daar een fluit van aantrekt. Gevolg: je rijdt constant 90-100 op het linkse vak.

Vandaag trouwens weer eens het invoeg gedrag van de modale Vlaming mogen aanschouwen bij files aan op- en afritten. Over de afstand Gentbrugge en Sint-Denijs Westrem zeker 45+ minuten gedaan en dat is al bij al 5km?
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Op vele stukken van de Antwerpse ring mag je probleemloos rechts voorbij rijden.

Dat is de wet.
                                          benut jij die wettelijkheid
                                          slalom je
                                          omdat je weet dat het mag

Comment

Working...
                                          X