Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    In Nederland gezeten deze week. Overal langs de snelweg bordjes dat vrachtwagens tussen 6 en 19h niet mogen inhalen. geen één die zich daar een fluit van aantrekt. Gevolg: je rijdt constant 90-100 op het linkse vak.

Vandaag trouwens weer eens het invoeg gedrag van de modale Vlaming mogen aanschouwen bij files aan op- en afritten. Over de afstand Gentbrugge en Sint-Denijs Westrem zeker 45+ minuten gedaan en dat is al bij al 5km?
    Langs Bergen-op-zoom dan? Via Antwerpen-Breda ben je veel vlotter. Geen inhaalverboden, maar wel 3 a 4 vakken.
    Inhaalverbod met Nederlanders is ook wel van mijn voeten, ik zie die borden ook nooit staan zogezegd. De helft rijdt 78 in NL en de andere helft houdt geen snelheid. Dat ik daar achter blijf zeker?

Comment

• Vorig weekend samen met men vriendin naar wijnegem shoppingcenter geweest...
      Ik parkeer me boven op de extra parking, we stappen uit, roepen er 2 gastjes die 1verdiep hoger stonden op men vriendin, ik denk mmm late doen! op da moment smijten die vuurwerk 1staaf na ons en 1staaf land op het dak van mene wagen ik vlieg naar mene wage en kan het er just afslagen voor het ontplofte, kwas echt raaaazend kliep er dan direkt achter ma de vogels ware al gaan vliegen...spijtig
      Kom ik trg aan mene wagen sta er da e meiske te parkeren tss 2 andere...keek men auto nog eens ff na en zie dat da meisje ondertussen vastzit met haar flank helemaal tege ne bmw cabrio en die bumper was aant kraken en de lak eral af! ksta derop de zien en die stapt uit en da lief pakt het stuur over... valt die toch wel ni stil tege die bmw
      Kzeg tege men vriendin HIER laat ik mene auto ni staan senne amai, en zen dan maar vertrokke!!!
      Achteraf dacht ik khad beter foto getrokke van da meiske hare wagen terwijl die tege de bmw zat met de kentekenplaten erbij, maar kwas op dat moment nog te lastig!
      Nu heb ik iets van: kan ik men wagen nog ergens veilig parkeren of hoe zit da nu pfff

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
        Vorig weekend samen met men vriendin naar wijnegem shoppingcenter geweest...
        Ik parkeer me boven op de extra parking, we stappen uit, roepen er 2 gastjes die 1verdiep hoger stonden op men vriendin, ik denk mmm late doen! op da moment smijten die vuurwerk 1staaf na ons en 1staaf land op het dak van mene wagen ik vlieg naar mene wage en kan het er just afslagen voor het ontplofte, kwas echt raaaazend kliep er dan direkt achter ma de vogels ware al gaan vliegen...spijtig
        Kom ik trg aan mene wagen sta er da e meiske te parkeren tss 2 andere...keek men auto nog eens ff na en zie dat da meisje ondertussen vastzit met haar flank helemaal tege ne bmw cabrio en die bumper was aant kraken en de lak eral af! ksta derop de zien en die stapt uit en da lief pakt het stuur over... valt die toch wel ni stil tege die bmw
        Kzeg tege men vriendin HIER laat ik mene auto ni staan senne amai, en zen dan maar vertrokke!!!
        Achteraf dacht ik khad beter foto getrokke van da meiske hare wagen terwijl die tege de bmw zat met de kentekenplaten erbij, maar kwas op dat moment nog te lastig!
        Nu heb ik iets van: kan ik men wagen nog ergens veilig parkeren of hoe zit da nu pfff
        Echt he man. Als ik naar de winkel moet nooit meer tussen 2 auto's sinds die buil in men golf door één of andere dommekloot of trut. Ik was vandaag aan 't werk in Deinze. Het zijn daar van die gewone parkeerplaatsen achtereen. Komt er ene met een porsche Cayenne (nieuw model) en wil ze zich in een ruime parking zetten. Dat mens reed er voorwaarts in en kon dat zelfs nog niet?!! Reed vooruit en probeerde het achterwaarts weliswaar met moeite want er was een man aan het kijken of ze niet tegen de voorgaande zou rijden. Dat rijdt met zo'n wagen en kan zich nog niet in een ruime, deftige parking zetten.

Comment

• duisternis + regen = achtermistlichten volgens velen

edit:
          vergeten erbij te vermelden dat je dan ook nog 90 moet rijden op het middenvak ipv op het lege rechtervak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
            De onfeilbare en alom geprezen Duitse premiummerken die in panne staan en waarvan de chauffeurs zich te goed voelen om hun wagen aan de kant te duwen: BWM en Audi, 2 zeer recente modellen dan nog. 2x chance vandaag. Liever een file veroorzaken en de weg half versperren. Lidmaatschap bij Touring of zo kon er niet vanaf blijkbaar.
            Oh maar bij BMW krijg je 5 jaar gratis assistance, de pechdienst zal wel onderweg zijn geweest...
            Maar die mens kan ondertussen zijn wagen toch niet aan de kant duwen ... en dan zijne Armani vuil maken

Comment

...! op da moment smijten die vuurwerk 1staaf na ons en 1staaf land op het dak van mene wagen ik vlieg naar mene wage en kan het er just afslagen voor het ontplofte, kwas echt raaaazend...
              zijt blij dat ge uw handen nog hebt .... voor't zelfde geld ...
              Ge had mss wel de flikken moeten bellen, als ze daar nog zo'n toeren uithalen kunnen ze tenminste eens komen zien ... er staan daar regelmatig flikkenbuskes ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                zijt blij dat ge uw handen nog hebt .... voor't zelfde geld ...
                Ge had mss wel de flikken moeten bellen, als ze daar nog zo'n toeren uithalen kunnen ze tenminste eens komen zien ... er staan daar regelmatig flikkenbuskes ...
                Ja kweet het maar da was mn eerste reactie!
                Voor zoiets gaan de flikke ni kome in regio antwerpen, die zen wel wa anders gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Een fietser die het vertikte om even op de parkeerstrook te rijden die volledig vrij was, waardoor ik 4km er achter mocht blijven met de camion. Ok, wettelijk gezien deed hij niets fout, maar een beetje inzicht en hoffelijkheid graag ...
                  4 km ? Ik rij bij ons al opzij op de markt als er auto's achter mij afkomen en die is maar zo'n 75 meter lang. Zoals ik reeds zei, vroeger waren er apen op de baan en nu nog meer, weze het automobilisten of fietsers, maakt niet uit. Een beetje sociaal zijn doet toch geen zeer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    er worden te weinig richtingaanwijzers gebruikt
                    mensen willen fietsers voorbijsteken als er bussen aankomen in een nauwe straat
                    Is die fietser zijn fout, hij moet zijn plaats in het verkeer maar waar maken. Als er geen tegenliggend verkeer (en zeker geen bussen) afkomt dan kunnen de auto's gerust voorbijrijden maar zie ik tegenliggend verkeer afkomen dan zet ik me wat meer naar het midden en moet de wagen achter mij maar wachten tot de baan vrij is, ik ga me niet laten sandwichen met alle gevolgen vandien, in een nauwe straat, door de eerste de beste ongedurige chauffeur.

Comment

Ja kweet het maar da was mn eerste reactie!
                      ...
                      O, maar ik had net hetzelfde gedaan hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        duisternis + regen = achtermistlichten volgens velen

edit:
                        vergeten erbij te vermelden dat je dan ook nog 90 moet rijden op het middenvak ipv op het lege rechtervak
                        Liever een mistlamp dan helemaal geen verlichting.
                        Hoeveel mensen ik gisteren tegemoet reed zonder verlichting terwijl het al goed donker was, ontelbaar.

Levensgevaarlijk maarja..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                          duisternis + regen = achtermistlichten volgens velen

edit:
                          Behoorlijk vervelend idd. Mistlichten gebruik ik bijna nooit. Heeft ook alleen nut als de mist echt dicht is, niet als je nog makkelijk minstens 200 m ver kan zien. En zelfs al is het maar 100 m: als er iemand achter je rijdt, zet je die toch beter uit, vind ik.

Edit:
                          Over lichten gesproken: de xenons van de huidige E-klasse ... Elke keer als ik een wagen met xenons tegenkom die in de ogen schijnen, blijkt het meestal om zo'n E te gaan. Gisteren ook nog. Ik weet niet wat het was, maar die schenen zelfs in mijn ogen toen we beiden bergaf (dus naar een laag gelegen punt in het midden van ons) reden i.c.m. (voor mij) een bocht naar rechts.
                          Last edited by Beta; 03/11/2012, 11:33.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Deze nacht op de N74 richting Hasselt reed er uit het niets ineens ne Fiesta voor mij. Totaal geen verlichting op de achterkant. (N74 = 120km/u en geen straatverlichting) Dan verschiet ge u echt wel ne aap zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              4 km ? Ik rij bij ons al opzij op de markt als er auto's achter mij afkomen en die is maar zo'n 75 meter lang. Zoals ik reeds zei, vroeger waren er apen op de baan en nu nog meer, weze het automobilisten of fietsers, maakt niet uit. Een beetje sociaal zijn doet toch geen zeer ?
                              Inderdaad. Het was de hele bebouwde kom door + een stuk er voor nog. Kerel weigerde pertinent opzij te gaan, kon nochtans perfect en ik had tegenliggers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                Liever een mistlamp dan helemaal geen verlichting.
                                Hoeveel mensen ik gisteren tegemoet reed zonder verlichting terwijl het al goed donker was, ontelbaar.

Levensgevaarlijk maarja..
                                Zo vorige week een gehad in 't donker, ik haal een auto in en plots een 100-tal meter voor ons ontsteekt er ene zijn lichten die het vergeten was blijkbaar. Miljaar, ik was geschrokken. En die zonder lichten waarschijnlijk ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Behoorlijk vervelend idd. Mistlichten gebruik ik bijna nooit. Heeft ook alleen nut als de mist echt dicht is, niet als je nog makkelijk minstens 200 m ver kan zien. En zelfs al is het maar 100 m: als er iemand achter je rijdt, zet je die toch beter uit, vind ik.

Edit:
                                  Over lichten gesproken: de xenons van de huidige E-klasse ... Elke keer als ik een wagen met xenons tegenkom die in de ogen schijnen, blijkt het meestal om zo'n E te gaan. Gisteren ook nog. Ik weet niet wat het was, maar die schenen zelfs in mijn ogen toen we beiden bergaf (dus naar een laag gelegen punt in het midden van ons) reden i.c.m. (voor mij) een bocht naar rechts.
                                  Xenons van de E passen zich aan aan de zichtbaarheid, draaien mee in bochten, grootlichten komen automatisch aan, ... God weet met wat die lichten allemaal bezig zijn. Heb ook al enkele flashs gekregen toen ik met de E in het donker reed (wel op een baan zonder straatverlichting).

Voor de rest dezelfde ergernissen al iedereen. Mensen die met groot- en mistlichten rijden wanneer het totaal niet nodig is.
                                  Onlangs ook een Ford Fiesta gezien met gele lampen, genre oude Fransoos. Een tuner dus, weet zelfs wie. Man die lichten zijn ambetant als je passeert.
                                  Last edited by C'Mon; 03/11/2012, 16:54.

Comment

• Op het viaduct van Gentbrugge aan de trajectcontrole was het ook weer lachen. Op het 1e vak een Mercedes A-klasse aan 80 op de teller, op het 2e vak een Duitser met een BMW 1 ook aan 80. Een trucker ging letterlijk op 1 meter afstand van die Duitser rijden en smeet zich uiteindelijk op het 3e vak om in te halen

Comment

• Werkt die controle daar nu feitelijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                        Werkt die controle daar nu feitelijk?

richting Kortrijk zeker
                                        richting Antwerpen staan de metalen frames er over de rijbaan, nog een apparatuur er aan bevestigd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                          Op het viaduct van Gentbrugge aan de trajectcontrole was het ook weer lachen. Op het 1e vak een Mercedes A-klasse aan 80 op de teller, op het 2e vak een Duitser met een BMW 1 ook aan 80. Een trucker ging letterlijk op 1 meter afstand van die Duitser rijden en smeet zich uiteindelijk op het 3e vak om in te halen
                                          Ik heb soms zin om dat te doen, maar daar inhalen over het derde is toch iets waar ik me niet aan ga wagen. Ik ken er een die dat consistent doet op het viaduct, maar ik blijf dan toch liever 80 bollen.
                                          Indentijd in Frankrijk nog het derde gebruikt om twee Roemenen van hetzelfde bedrijf in te halen die een spelletje speelden, maar dat zijn uitzonderingen. Op hellingen vertraagt mijn bloemencombi ook nauwelijks, als er dan zo een eikel gaat inhalen aan 50, zou ik ook wel eens durven het derde pakken, maar dat zijn imo geen normale situaties.

Comment

Working...
                                          X