Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Als ze hun grootlichten gebruiken, ga dan gewoon wat trager rijden.
    Op een secundaire weg kan je iemand met een gewone A6 toch serieus terug enerveren als je met een 335d op de baan bent hé. Gewoon trager rijden tot hij u begint in te halen, dan volgas zodat hij terug achter u moet invoegen, en dan weer op het gemak.
    Moet ge maar eens uittellen hoeveel zware overtredingen ge daarmee begaat...
    Als zo ene achter mij hangt rij ik gewoon verder zoals normaal... Laat die gast maar doen hé, voor't zelfde geld is dat een vader opweg met zijn kind naar het ziekenhuis.

Waarom moet iedereen toch steeds een hoop kloterij uit gaan halen die op zich irritanter is, en bovendien strafbaar. Negeren en laten doen...
    Last edited by Timmeke-Tim; 11/11/2012, 16:44.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

• Gisteren in Antwerpen ook een kut aan de hand gehad: Ik ga de ring op in Wilrijk via het laatste stuk A12. Bij het invoegen merk ik een wagen die effectief versneld en naast mij blijft hangen (heb de gewoonte te versnellen en aan een degelijke snelheid in te voegen op nee oprit). Ik vermoed dat deze niet wilde dat ik ervoor zou invoegen, ik rem dus om er achter in te voegen. De wagen vertraagt weer...
      Ik ga er links voorbij en voeg wat verder in op de ring. De wagen komt vlak achter mij en gaat meteen naar het 2e vak naast mij hangen (niet tegenstaande ik ook al naar dat 2e vak aan het gaan was aangezien we invoegde achter een vrachtwagen op het 1e vak En dat ze ook vrije baan had op het derde vak). Ik voeg er achter in en krijg meteen een vinger en van alles en nog wat... OK dan, laten rijden dacht ik. Wat verder ga ik op de voorsortering richting E313, komt die weer naast mij en wil ze mij opzij duwen .

Aangezien ik al achter een andere wagen reed kon ze niet voor mij ertussen (hoewel ik zelfs nog plaats aan het laten was) Ze reed er de neus van mijn voorligger haast af om dan wat verder af te slaan richting luchthaven waar ze ook weer haar vingertje toonde (vast een nieuwe ring aan de middelvinger waar ze trots op was).

Ik had mijn gezin in de auto plus de jongere broer van mijn vrouw en zijn vriendin. Ik was dus niet in voor spelletjes en begrijp ook niet wat die trut in haar clio bezielde.

Naast mij zat ze nog andere wagens te bumperen en af te snijden, dus ik denk die dagen van de maand ofzo...
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

• De laatste tijd kom ik veel mensen tegen die de max. snelheid niet rijden (bv. 70 ipv 90),
        geen probleem als je goed voorbij kan.
        Maar met mijn camionette weet ik nooit of dat ie 'goesting' heeft om op te trekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
          Neemt er enen zijn bosmaaiertje boven, haal jij toch gewoon je 9mm boven, wie laatst lacht best lacht! De far west komt hoe dan ook terug en eerst in Belgie, dit is al jaren bezig en niet enkel door immigratie, de belgische frustro´s kunnen er ook wat van
          volgens mij meeste "frusto" door blauwe mannen die NIET systematisch voor alle overtredingen boete uitdelen, maar enkel focussen op snelheid
          denk jij echt dat iedereen links zou blijven rijden, als je iedere keer 50€ kan dokken ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
            Moet ge maar eens uittellen hoeveel zware overtredingen ge daarmee begaat...
            Als zo ene achter mij hangt rij ik gewoon verder zoals normaal... Laat die gast maar doen hé, voor't zelfde geld is dat een vader opweg met zijn kind naar het ziekenhuis.

Waarom moet iedereen toch steeds een hoop kloterij uit gaan halen die op zich irritanter is, en bovendien strafbaar. Negeren en laten doen...
            Inderdaad. Dat belachelijke haantjesgedrag altijd. Je kan het voor jezelf en voor al de rest simpel oplossen door die gewoon te laten doen. Nee, 't is veel cooler om zelf de mongool te gaan uithangen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Doorgaans is voor de rechter degene die het eerste uitstapt de agressor.
              spreken we zulke dingen voortaan af, of hoe doen we dat ?

Comment

Laat die gast maar doen hé, voor't zelfde geld is dat een vader opweg met zijn kind naar het ziekenhuis.
                inderdaad, of een brandweerman die opgeroepen is...er zijn redenen genoeg om 'snel' rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  spreken we zulke dingen voortaan af, of hoe doen we dat ?
                  De logica zit 'm erin dat met de lichten flitsen of claxonneren een eerste graad van agressie is, maar al bij al nogal vrij mild. Het voor iemand gaan remmen kan je dan weer beschouwen als het gebruiken van je wagen als wapen, maar vaak worden er in die fase nog geen aanrijdingen uitgelokt dus is het ook eerder beetje plat dreigen. Pas als iemand uitstapt, en het uitloopt in een handgemeen, gaat de rechter er vaak vanuit dat degene die uitstapt de bedoeling heeft om het te doen escaleren tot een handgemeen. En de eerste die begint, ...

Nu, het hangt ook af van de gebruikte wapens. Als de eerste uitstapt, en de tweede stapt uit en gaat zijn uitdager met een bosmaaier te lijf, dan zit je weer met een verdediging buiten alle proportie, wat dan weer een aanval wordt, en aanval = agressie, aanvaller = agressor.

Bottom line is dat je in een geval van verkeersagressie nooit extremer mag doen dan je opponent. En in die logica kan je het dus bijvoorbeeld al niet maken om als eerste uit te stappen.

Comment

Dat vraag ik me ook dikwijls af.

M'n pa kan dat ook goed, zeker als we op reis gaan en op de autostrade rijden.
                    Als hij dan aan't inhalen is en er komt ene in ons gat hangen kan hij het precies niet laten om nog net dat tikkeltje langer links te blijven en net dat tikkeltje trager naar rechts te gaan. Zo'n stoot heeft er al eens voor gezorgd dat de achterligger eenmaal voorbij voor ons kwam rijden en z'n boel toesmeet. Zorg dan maar dat je kan remmen met een volgeladen auto vs. een quasi lege auto.
                    Dat is nu maar een voorbeeldje, maar er zijn zo nog een aantal kleine puntjes waar hij precies altijd eens terug de klojo wil uithangen (soms terecht, soms ook niet).

Een ander puntje van z'n rijgedrag waar ik me echt kan aan ergeren is dat hij met momenten een 'dragrace' wil houden met diegene naast ons als het licht op groen springt. De eerste de beste 318d/1.9tdi/... is toch rapper dan hun 1.6 benzine...

Verder is't wel een toffe pa
                    Last edited by SilentSpring; 11/11/2012, 22:38.
                    2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Bottom line is dat je in een geval van verkeersagressie nooit extremer mag doen dan je opponent. En in die logica kan je het dus bijvoorbeeld al niet maken om als eerste uit te stappen.
                      De logica is volgens mij dat je niet agressief in het verkeer gedraagt en dat je dat soort losers gewoon laat doen en negeert.
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Dat ook. Als je op straat staat te meppen, zie jij misschien maar 1 agressor maar de rechter ziet er 2.

Comment

• Afgelopen vrijdag een schoolbus die van rechts voor mij in gevlogen kwam zonder stoppen terwijl ik op een voorrangsweg zat. Een buschauffeur met een bus vol kinderen zou zich toch wel aan de regels mogen houden.

En dezelfde dag op de Grote Markt in Sint-Truiden eenen ouwe pe met zijne mercedes die voor mij in schiet..
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Daarstraks toen ik richting Leuven reed weer eene lijnbus die mij bijna van de weg reed. Nog net op tijd kunnen uitwijken of hem zat tegen mij (gelukkig net geen tegenliggers), en dan kwam hem nog agressief doen en kort achter mij zitten rijde, met de lichten flikkeren, ...
                            Een echte schande, zeker omdat er heel wat passagiers op zaten!
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Gisterenavond rond 22h,een tegenligger ZONDER ook maar enig licht aan,mistlichten aanzetten als het regent is nu ook niet nodig,maar dees was er ook over....en dan zijn er verwonderd dat er ongevallen gebeuren op rechte stukken,zo van hoe kan dat nu?het is een recht stuk,zag die mij niet afkomen?nee jonguh zet uw lichten van uwe roestbak aan

Comment

• Dat kom ik tegenwoordig meerdere malen per week tegen, levensgevaarlijk is dat.

Comment

.
                                  Klopt, zelf al in die situatie gezeten met een ontwrichte schouder. Grappig is anders als er zo nen aap in de weg rijd dan:p

Comment

• Wil de dame in de zilverkleurige Evoque, die deze namiddag op de A2 in Frankrijk reed richting België zich bekend maken aub. Zou graag willen weten (alhoewel ik het wel ongeveer weet, maar wil zeker zijn) waarom jij tegen 150+ mij komt voorbij gereden terwijl ik 134 reed, om 100m verder plots langdurig op je rem te gaan staan op het middelste rijvak, om vervolgens nog 110- te rijden, waardoor er een vrachtwagen rechts van jou zijn maneuvre niet kon uitvoeren en waardoor ik belachelijk in de remmen moest en je maar terug heb ingehaald, waarop jij me 100m verderop terug ging inhalen om even naast mij te komen rijden en je gsm toonde om vervolgens terug tegen 150+ terug weg te zoeven...reed je misschien iets te snel en stonden ze soms te flitsen?...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Giteren onderweg naar huis vanuit amsterdam,mooie snelweg met 5 baansvakken !
                                      Mercedes c klasse met ene in die zo dik was dat zijne buik tege het stuur zat,moest tegen 110/u (toegelaten is 120) op de 2de strook rijden.
                                      Terwijl hij vlot 120 kon rijden op de uiterst rechtse strook.

Iets verder (40 km ong) kom je op een 2 baanvak snelweg,eerst slipt alles toe omdat 2 vrachtwagens naast elkaar bleven rijden.
                                      Na een 5 minuten ging hij opzij omdat ze achter hem begonnen lawaai te maken.
                                      Dan rijd iedereen door maar zijn op de uiterst rechtse strook enkel vrachtwagens,dus ik ben op die moment 2 vrachtwagens voorbij aan het gaan.
                                      Om dan opzij te gaan,een witte audi a3 1.9 diesel kon zijn eigen niet bewingen op mijn bumper te hangen
                                      Is ie dan zo blind dat ik niet meteen rechts kon,omdat er een rij vrachtwagens rechts reed,en het is niet dat ik 130 reed (was tegen 140 dacht ik)
                                      Zodra er plek was,ging ik uiteraard opzij (was na enkele meters het geval nvdr) een vriend die enkele kms voor mij reed,heeft deze ook tegen gekomen.
                                      En zei dat hij zich enorm agresief gedraagde op zijn voorliggers,zal ong zelfde senario hebben geweest.
                                      Het was een jonge *nieuwe* nederlander
                                      Last edited by ; 12/11/2012, 22:52.

Comment

• Deze morgen file op de E314?

Kans was dat er voor je iemand zat te slakken op het linkervak.

Of op het rechtervak, in die mate dat vrachtwagens gaan inhalen:

Comment

• Maak je hen dan attent op hun idioot gedrag?

Comment

Working...
                                          X