Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Een beetje een laat antwoord, maar toch nog even reageren. Iemand niet laten inhalen heb ik nog maar twee keer gedaan hoor, maar ze waren mij echt aan het pushen (lees: bumperkleven en/of pharen zonder reden). Twee keer op drie jaar. Valt dus nogal mee. Ik maak daar zeker geen gewoonte van. Ik reed trouwens twee maal aan de wettelijke snelheid (niet trager of sneller), trok op toen ze mij inhaalden en liet mij dan weer tot de wettelijke snelheid zakken (resp. 50 en 70 km/h).
    Het komt er gewoon op neer dat ik daar zeker geen gewoonte van maak, maar op het moment zelf was het wel leuk dat het kon. En zeker leuker dan mij te zitten opjagen in een idioot die achter mij hangt.
    Geen probleem hoor beta. Aan mij moet je geen verantwoording afleggen en ook ik bega zonden.
    Ik probeerde te gaan voor een conflictvrije week, maar tot vandaag is gelukt, tot dan had ik een 1000-tal km gereden. Vandaag had ik er ruim 400 voor de boeg en twee problemen. Ook met mijn reactie erop. Maar we werken eraan!
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      In de pre-roetfilter tijd kon je zo'n klevers nog wel eens in een roetgordijn hullen. Altijd lachen. De oude Audi 5-cilinder die in de eerste A6 en ook in de S/V70 zat was daar uitermate geschikt voor.
      Inderdaad, daarvoor mis ik m'n twee V70 2.5D's nog. Even wat roet opsparen en dan eens stampen in derde. Altijd leuk om een ploegje onreglementair rijdende wielerterroristen te laten zwaaien naar jou, de lieverds
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • Bij mij begint het beter en beter te lukken! Daarstraks was ik met de Doblo op weg, en wil komende van de R4 invoegen op de E40. Dat is een relatief scherpe bocht, en motor was nog niet volledig warm. Ik rij tegen 80 en lichtjes accelererend de invoegstrook af, zodat ik pakweg tegen 100 kan invoegen, en plots een S-Max op 3 centimeter van mijn bumper, beetje zigzaggen, en opeens rechts, half op de pechstrook ervoorbij...

        ik heb zelfs niet eens gephared... Laat maar rijden!

        de truc is jezelf een insect zonder rechten vinden in het verkeer, en al de rest is je meerdere. Ik maak me niet meer kwaad.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Begin dan geen onnozele posten te openen eh vent en denk niet altijd dat er maar éne slimmerik op de baan is, in casu jijzelf. Wat moet zo'n buschauffeur volgens u doen als hij in panne valt op een ongelukkige plaats ? Zijn bus oppakken en ergens anders gaan zetten of aan zijn eventuele passagiers vragen om hem weg te duwen ?? Slim gezien van u. Proficiat.
          Vet gedrukt: 't is eene goeie dat het zegt, als het over onozele posts gaat zijde gij wel de recordhouder op dit forum.

          In panne vallen kunde altijd, daar heb ik geen enkel probleem mee, maar als dat op zo een drukke weg gebeurt dan moet ervoor gezorgd worden dat die zo snel mogelijk getakelt word, en geen dikke 3 uur daar laten staan!!!!
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • gij hebt precies elke dag met iemand anders ambras

            Comment


            • Wie maakt er ambras?

              Ik allersinds niet.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Snelweg thv kruibeke 1 u geleden. Ene die op zijn dood gemak met zij golf 4 op 1 strook bleef rijden


                Sent from my iPad 3 using Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  ....

                  In panne vallen kunde altijd, daar heb ik geen enkel probleem mee, maar als dat op zo een drukke weg gebeurt dan moet ervoor gezorgd worden dat die zo snel mogelijk getakelt word, en geen dikke 3 uur daar laten staan!!!!
                  Ja maar het is toch normaal dat U zoveel reacties krijgt als men uw eerste post (over dit geval ) er nog eens op na leest

                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Deze morgend eene lijnbus die op een slechte plaats (in panne???) stond enkele kilomters voor mijn bestemming.
                  Door de file daar was ik nog bijna te laat op men werk.


                  Ik vraag me de laatste tijd echt af of ge debiel moet zijn om buschauffeur te worden, of ge debiel word door buschauffeur te zijn. Maar die mannen doen toch niks anders dan achterlijke stoten uithalen.
                  En dan spelen ze nog met zoveel levens van al die mensen die op hunne bus zitten.
                  Dus nogmaals die bestuurder heeft waarschijnlijk onmiddellijk gedaan wat moest gedaan worden, hij heeft zijn verantwoordelijke verwittigd (hetzij iemand van de lijn of de firma die voor de lijn rijdt), daar is/was de eerste prioriteit om de reizigers hun reis te laten verder zetten pas daarna zal men kijken om die bus te laten herstellen (ter plaatse indien mogelijk) of te laten afslepen naar een garage. En ja 3 uur zal wel meer zijn dan strikt noodzakelijk maar anderzijds als die bus moet afgesleept worden dan kruipt daar inderdaad wat tijd in om een sleepvoertuig ter plaatse te krijgen. Je met maar eens kijken hoe lang het soms al duurt om je eigen voertuig na panne of een ongeval weggesleept te krijgen (dan ben je ook al vlug een paar uur kwijt hoor ).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • Inderdaad. En als die takeldiensten voor zwaar vervoer net met een andere opdracht bezig zijn, moet je even wachten. Ik heb zo ook eens 4h staan blinken omdat ze er niet meteen konden zijn. Een andere dienst bellen gaat ook zomaar niet, je zit met een servicecontract en moet die ene takeldienst laten komen.

                    Comment


                    • Afgelopen woensdag op de dag van de treinstaking, stond er rond 13:15h een kraanwagen in brand op de A12 ter hoogte van Willebroek/Puurs, om 22:00h stond die er nog...!!! Wil maar zeggen 3 h voor een bus die in panne staat kan geen ergernis zijn hé.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Zou dat niet met opzet geweest zijn? Een kraanwagen takelen is nog iets anders dan bus of vrachtwagen. Waarschijnlijk moet die gehesen worden op een dieplader en moet de snelweg even volledig dicht. Dat zijn dingen die ze dan 's nachts oplossen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Wie maakt er ambras?

                          Ik allersinds niet.

                          Quote van het jaar : Lolz:

                          Comment


                          • Ergernis: mensen die er in slagen elke, maar dan ook elke werkwoordsvorm verkeerd te spellen.
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              Ergernis: mensen die er in slagen elke, maar dan ook elke werkwoordsvorm verkeerd te spellen.

                              Of al die mensen die denken dat het het werkwoord van slaag geven slagen is. En die denken dan nog dat ze in het AN bezig zijn ook. Slagen doe je voor een examen of een proef. In het andere geval is het slaan.

                              On topic: gisteren kom ik uit een zijstraat op een grote steenweg (aparte fietspaden aan weerszijden en een strook tussen die paden en de rijweg). Ik moest rechtsaf en het was donker. Ik kijk dus naar links, dan snel naar rechts (ik zag een auto aankomen van die kant) en da nog eens naar links terwijl ik al begin te rijden. Op het moment dat ik terug naar rechts kijk, zie ik dat die tegenligger een Smart is die pal midden de weg rijdt, terwijl het rijweggedeelte echt wel breed is. Ik had dat eerst niet gezien (of toen reed hij nog niet in het midden) en shrok mij een ongeluk. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dat die doodleuk in het midden bleef rijden. Hoe onder invloed moet je niet zijn om zoiets te doen, zeker als je ziet dat iemand aanstalten maakt de weg op te rijden.
                              En dan, nog geen 5 km verder, kom ik in een bebouwde kom terecht. Reed daar toch wel niet iemand met zijn pharen aan zeker? Die schenen natuurlijk vol in mijn ogen, dus ik flash. Blijkbaar had die tegenliggen dan nog niet eens door wat er gebeurde. Bij het kruisen toeterde ik even en in mijn achteruitkijkspiegel zag ik het de lichtbundel voor die wagen ineens verminderen. Dus dan pas had die door dat zijn grootlichten aanstonden. Voor de duidelijkheid: het ging om een kleine wagen met gewone koplampen en grootlichten tussen de koplampen in. Geen slecht afgestelde koplampen dus, maar effectief pharen.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Zou dat niet met opzet geweest zijn? Een kraanwagen takelen is nog iets anders dan bus of vrachtwagen. Waarschijnlijk moet die gehesen worden op een dieplader en moet de snelweg even volledig dicht. Dat zijn dingen die ze dan 's nachts oplossen.
                                Ja dat klopt. Hadden alles netjes afgebakend rond de kraanwagen. Toen we er terug langs kwamen rond 23:00h was het heuvel verdwenen.
                                Heb er 's middags wel 70 min met verloren, zou een faktuurtje kunnen sturen naar Goeyvaerts voor "dervingskosten".
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Als je quasi alleen op een gewestweg bent, mensen die er nog in slagen om voor u in te voegen -.-

                                  Comment


                                  • niet echt ergernis, eerder raar

                                    gisteren alcoholcontrole: "alcohol of drugs in't verkeer mijnheer"?
                                    - "neen, toch niet"
                                    "ok u mag doorrijden"

                                    euh, niet blazen ofzo?

                                    Comment


                                    • Vrijdagavond op een stuk autostrade aan het rijden en op het rechterbaanvak reden nogal wat camions, dus ik rij links en haal die in.
                                      Achter komt er iemand sneller aangereden en komt in mijn gat hangen. Ik kon niet naar rechts door al die camions.
                                      Wat verder was er een redelijk gat en ik ga onmiddelijk opzij om die door te laten. Dan geraakte hij mij niet voorbij , ik voeg terug in voor zijn neus (mss wel wat te dicht maar als hij kan bumperkleven moet hij maar gas kunnen geven ook). Begint die daar een lichtconcert te geven, moest hij zo met zijn gaspedaal omgaan als met zijn lichten was ie me al lang voorbij.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Dit weekend wat kilometers afgelegd, noodgedwongen via secundaire wegen aangezien ze de snelweg bij ons hebben afgesloten. Volgende ergernissen die regelmatig aan bod kwamen;

                                        -Voorrangsnegatie: Verschillende versmallingen waar men u goed en wel ziet afkomen, maar toch vinden dat zij niet moeten wachten, maar dat jij daar wel tijd voor hebt. En als er ene doorrijdt, komen de 3 erachter automatisch mee door... Vreselijk irritant en asociaal. Ik had mijn gezin bij en verkies dan geen toestanden met geclaxonneer of bruuske bewegingen. Anders had ik er mij toch tussengegooid en konden er een paar achteruit of een nieuwe bumper betalen.

                                        Nog irritanter: Tussen Koningshooikt en Duffel is er een klein baantje dat als binnenweg gebruikt wordt, allemaal goed en wel. Grote baan, ik rij er rustig. Ik zie ene komen, (open weiland, dus goed zicht) en ga gelukkig al van men gas omdat ik al kon vermoeden dat het zo'n lul was. Ja hoor: tientallen meters voor mij ging jan-lul zijn lelijke Fiat Doblo er even voorgooien zodat zijn binnenweg maximaal rendement zou geven. Ik kon stevig remmen en na het passeren van de tegenligger kon ik hem inhalen. Want het is niet omdat ge u voor een andere op de baan gooit dat ge gas moet geven hé. Neeeet! rustig op't gemakske !

                                        -Debielen die overal hun auto zetten waar het uitkomt. Bij de bakker of voor de winkel. Geen bebouwde kom en dus eigenlijk verboden te parkeren. Geen probleem: stoppen, uitstappen en de winkel binnen, ik kon verdomme nog achteruit rijden om voorbij te kunnen.
                                        Wat verder nog zo'n kloot: gewoon op de baan, en een fille van 15 wagens die wachten om te kunnen voorbijrijden. Drukke baan, veel tegenliggers.

                                        De strafste was ene met ne Citroen picasso aan de Casa in Itegem. Stond daar gewoon op de baan, op het zebrapad. Ik zie zijn vrouw of dochter instappen als ik er net aankom, en terwijl ik hem aan het inhalen ben vertrekt hij en zet hij zijn pinker op en klaar.Want dan heb je voorrang zeker hé?
                                        Toch even geclaxonneerd aangezien er ook tegenliggers aankwamen en het toch even gevaarlijk werd zo. Flikkert hij nog met zen lichten ook als ik voorbij ben...

                                        Het was weer een topweekendje
                                        Last edited by Timmeke-Tim; 18/11/2012, 13:34.
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

                                        Comment


                                        • Soek de vaut.



                                          Comment

                                          Working...
                                          X