E34 Ranst --> Retie 's avonds in de spits. 3 rijstroken graag, en snel ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk heb al meermalen een half uur mogen wachten op de VAB. Zij kunnen auto's takelen! Voor bussen en grote vrachtwagens kan dat langer duren. Is logisch!
Of ben jij zo éne die belt als hij met een platte band staat en dan 10min later nog eens belt met de vraag waar die mens blijft?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenEn dan heb ik er nog onntelbaar veel gezien die het vertikte om ze op te zeggen deze morgen.
Meer dan 1 op de 3 zonder mistlichten, en dat met vaak minder dan 50 meter zicht
Ook heel wat vrachtwagens tegen gekomen, en geen enkele had mistlichten op staan, staan d'r soms geen mistlichten op vrachtwagens of wat??Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJa, hier ook.
Meer dan 1 op de 3 zonder mistlichten, en dat met vaak minder dan 50 meter zicht
Ook heel wat vrachtwagens tegen gekomen, en geen enkele had mistlichten op staan, staan d'r soms geen mistlichten op vrachtwagens of wat??
Ik vond deze morgen eigenlijk dat er te veel mensen reden met mistlicht, was totaal niet nodig. Gereden via A19-E17-E19 (richting Nederland). Waar was de mist zo erg dan?
Comment
-
N80 Sint-Truiden - Hasselt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Tussen 7h en 7h30 (ongeveer).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Geen ergernis, wel een vraagje omdat mr. camion hier vaak zit:
Hoe komt het dat je meer en meer auto's ziet die aan de lichten hun motor uit hebben staan (start/stop), maar dat ik dit nog nooit gezien heb bij een vrachtwagen? Deze ochtend stond ik met de scooter drie minuten stil aan een overweg, en de meeste auto's hadden de motor uitstaan, maar er stonden twee vrachtwagens en die bleven draaien...
Brengt dat niet op om die stil te leggen? Het uurverbruik van een typische wagen ligt tussen 0,7 en 1,5 liter bij een wagen, maar van zo'n zware dieselmotor zal dat toch meer zijn?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGeen ergernis, wel een vraagje omdat mr. camion hier vaak zit
Bij mij toch wel een kleine ergernis :
kunnen de "camionchauffeurs" de variabele snelheidsborden misschien niet lezen vanuit hun cabine als er bvb 50km/uur wordt aangegeven als maximum-snelheid ?
Ik rij op zo'n moment al 50+ en toch vind ene mr. camion het nog nodig om in mijn gat te komen hangen en daaropvolgend me voorbij te steken...(met luide toeter uiteraard omdat meneer gehaast is ? )
om 500 meter verder terug in de file te staan .
Comment
-
Die variabele borden trekken op geen hol. Zondagochtend voor geen enkele reden 90 km/u op de E313. En toen floepten ze om 9h15 plots uit.
De file wordt vaak stevig meegeholpen door de enkeling die die variabele borden strikt opvolgt. De rest trekt er zich geen reet van aan tot men natuurlijk die ene tegenkomt die 50 km/u op het linkervak rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGeen ergernis, wel een vraagje omdat mr. camion hier vaak zit:
Hoe komt het dat je meer en meer auto's ziet die aan de lichten hun motor uit hebben staan (start/stop), maar dat ik dit nog nooit gezien heb bij een vrachtwagen? Deze ochtend stond ik met de scooter drie minuten stil aan een overweg, en de meeste auto's hadden de motor uitstaan, maar er stonden twee vrachtwagens en die bleven draaien...
Brengt dat niet op om die stil te leggen? Het uurverbruik van een typische wagen ligt tussen 0,7 en 1,5 liter bij een wagen, maar van zo'n zware dieselmotor zal dat toch meer zijn?
Het uurverbruik van een vrachtwagen met koude motor is 2 a 3 liter, met warme amper 1 liter. (Oude V8-blokken 5L bij koud en 2L bij warm) Wat je bij een vrachtwagen vooral niet mag vergeten is dat zowat alles op druk werkt en als de motor stil ligt, hij deze druk deels verliest, of kan verliezen en terug moet opbouwen. Dus motor af leggen aan de overweg en terug starten als men terug door mag rijden, zou betekenen dat je daar nog een dikke minuut mag staan revven voor je hem in versnelling kunt steken.
Er bestaan wel al prototypes van DAF (af en toe kom je ze tegen in NL) die een start/stop systeem hebben en die hun druk met een elektrisch systeem hoog houden. Ook Volvo werkt aan zoiets, maar dat zal maar in modellen van 2014-2015 te vinden zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenWel grappig ("mr.camion")
Bij mij toch wel een kleine ergernis :
kunnen de "camionchauffeurs" de variabele snelheidsborden misschien niet lezen vanuit hun cabine als er bvb 50km/uur wordt aangegeven als maximum-snelheid ?
Ik rij op zo'n moment al 50+ en toch vind ene mr. camion het nog nodig om in mijn gat te komen hangen en daaropvolgend me voorbij te steken...(met luide toeter uiteraard omdat meneer gehaast is ? )
om 500 meter verder terug in de file te staan .
Gisteren rond 14h stond net voor de ring van Antwerpen, vanuit Nederland een matrix bord plots op 50 en het volgende stond op een doorstreepte 70. Er stond file en er was niks, buiten een fout ingesteld bord. Moesten de borden betrouwbaar zijn, werden ze waarschijnlijk beter opgevolgd.Last edited by |) ][ |V| ][; 20/11/2012, 13:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenTof, ik heb een bijnaam, we gaan maar doen alsof het positief bedoeld is.
Het uurverbruik van een vrachtwagen met koude motor is 2 a 3 liter, met warme amper 1 liter. (Oude V8-blokken 5L bij koud en 2L bij warm) Wat je bij een vrachtwagen vooral niet mag vergeten is dat zowat alles op druk werkt en als de motor stil ligt, hij deze druk deels verliest, of kan verliezen en terug moet opbouwen. Dus motor af leggen aan de overweg en terug starten als men terug door mag rijden, zou betekenen dat je daar nog een dikke minuut mag staan revven voor je hem in versnelling kunt steken.
Er bestaan wel al prototypes van DAF (af en toe kom je ze tegen in NL) die een start/stop systeem hebben en die hun druk met een elektrisch systeem hoog houden. Ook Volvo werkt aan zoiets, maar dat zal maar in modellen van 2014-2015 te vinden zijn.
Hey, 't was genuine écht positief bedoeld
De waarheid is dat uw forumnaam niet echt gemakkelijk te typen is
Ik weet dat ik soms op camions & hun bestuurders zit te kappen, maar gij geeft altijd antwoord met argumenten, dus voor mij ben je 'ne goeien'
Edit zegt: bedankt voor het duidelijke antwoord trouwens! Weeral iets bijgeleerd.Last edited by timothy; 20/11/2012, 14:22.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Het was weer leuk als fietser in Gent:
- 2 keer bijna aangereden door tegenliggende auto's in een éénrichtingsstraat voor auto's
- bijna aangereden door een auto die achteruit manoeuvreerde uit een straat waar ie niet in mocht
- een bestelwagen op het fietspad, naast een drukke baan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie variabele borden trekken op geen hol. De file wordt vaak stevig meegeholpen door de enkeling die die variabele borden strikt opvolgt. De rest trekt er zich geen reet van aan tot men natuurlijk die ene tegenkomt die 50 km/u op het linkervak rijdt.
Natuurlijk als iedereen zich van die borden geen r**t aantrekt dat er misverstanden van komen .
Btw ik heb niks tegen camionchauffeurs , mijn collega is er 1 en die houd zich WEL aan de verkeersregels
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIk reed op het rechterrijvak en denk echt wel dat die borden hun nut hebben , anders hadden ze het geld van de belastingbetaler in iets anders kunnen steken .
Natuurlijk als iedereen zich van die borden geen r**t aantrekt dat er misverstanden van komen .
Btw ik heb niks tegen camionchauffeurs , mijn collega is er 1 en die houd zich WEL aan de verkeersregels
Nee, ik ben mis, eigenlijk zijn het de borden die de files veroorzaken.
En daarom negeren de meeste mensen die borden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten- 2 keer bijna aangereden door tegenliggende auto's in een éénrichtingsstraat voor auto's
Als het te smal is moet er dan natuurlijk wat gepuzzeld worden. Het is niet zo omdat jij met een fiets als tegenligger komt, je de facto voorrang hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten- een bestelwagen op het fietspad, naast een drukke baan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenBlij u van dienst te zijn.
Comment
-
Wooter zegt wat ik denk, maar ik denk dat je in hippiestad negeduusd al beboet kan worden voor het nog maar denken van dat soort zaken'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten............ en jij als enige die de snelheidsbeperking aanhoudt eigenlijk een file veroorzaakt die er niet had moeten zijn.
#3690 :
"Ik rij op zo'n moment al 50+ en toch vind ene mr. camion het nog nodig om in mijn gat te komen hangen en daaropvolgend me voorbij te steken...(met luide toeter uiteraard omdat meneer gehaast is ? )
om 500 meter verder TERUG in de file te staan ."
Maw , de file WAS er al
Comment
Comment