Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Brussel zeker? Dan mag zoiets, zeker als je met een BMW rijdt. :p

    Deze morgen weer een oen die de boel ophield op het Meiserplein omdat hij op het einde nog wou invoegen in stilstaande file.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Zelfde artikel...





      Als je gaat zeggen dat mensen er niet mogen parkeren, en me een link geeft met een afbeelding van de straat zonder wegmarkeringen, dan geef ik je natuurlijk de wetgeving voor een straat zonder wegmarkeringen
      Blame google
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Vanaf waar is de snelheidslimiet van kracht? Het heeft geen zin om al een kilometer voor de snelheidslimiet de toekomstige snelheidslimiet te gaan volgen want dan vervroeg je het probleem...


        80 km/u is de snelheid waarbij een snelweg het meeste verkeer kan slikken. Maar een volle snelheid aan 80 km/u is ook de snelheid waar 1 extra auto toevoegen vanaf een oprit file doet veroorzaken omdat er bij die snelheid en debiet geen ruimte meer is om verkeer toe te voegen.

        Als je bijgevolg vanaf Massenhoven of Sint-Niklaas 80 km/u gaat opleggen ga je bij druk verkeer toch nog file hebben op de Ring, en file creëren in Herentals en Lokeren...


        Qua signalisatie is het verkeerscentrum een ramp, maar qua analyse na de feiten zijn ze wel goed. Ik ga straks kijken voor analyses voor de Antwerpse Ring, maar alleszins voor trajecten rond Brussel heeft men al interessante analyses.



        Maar, zoals je ziet analyseert men daar het resultaat van meer rijstroken op bestaande files...


        De snelheidslimiet ging dit jaar van 120 naar 130 per uur . Enkel het traject Utrecht-Amsterdam is een lompe 100 km/u...


        Die flitscamera's geven hetzelfde effect als een trajectcontrole: iedereen gaat bij het inrijden van de trajectcontrole net zoals voor een flitspaal proberen niet harder te rijden dan de snelheidslimiet, en het effect is meetbaar: 30 minuten langere reistijd. Daar is het bewijs van de proef die jij wil doen.
        Wooter, ik weet dat je het allemaal goed bedoelt, dat je kennis van zaken hebt en dat je vlot uit de pen komt, maar lezen lukt blijkbaar niet goed.
        Ga niet alles apart quote maar hoop dat je kan volgen als ik ze per alinea beantwoord.

        Ik heb nergens geschreven dat je de snelheid moet hebben van de trajecontrole een kilometer voor dat de meting gebeurt. Je moet anticiperen, zodat je wanneer de telling effectief plaats heeft je die snelheid ook hebt, dat is heel iets anders. Ik weet dat jij daar moeilijkheden mee hebt maar soit, dat doet niet terzake.


        Ik heb niets voor niks geschreven dat bvb 80 een ideale snelheid zou zijn tijdens trajectcontrole. 1 auto toevoegen vanop een oprit tegen 80 zal nog best kunnen. En waarom? omdat die chauffeur 1° weet heeft van trajectcontrole op zijn te volgen route en 2° hij dan dezelfde snelheid zal hebben dan de andere. In Nederland hebben ze de "druppellichten" (jou allicht bekend) die telkens groen geeft en één wagen toevoegd. Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ze nog zeer zelden gebruikt worden.

        Je moet geen controle gaan opleggen vanaf (zoals in jou voorbeeld) Massenhoven of St.Niklaas. Je kan wel in Diepenbeek beginnen! Het plaatsen van de protieken moeten zodanig bepaald worden dat de trajectcontrole binnen en zo kort mogelijk traject gebeuren maar wel alle op & afritten bevatten bij het oprijden van de Antwerpse ring. Dwz, in Burcht/Zwijnaarde, Mortsel/Wilrijk, Ekeren/Merksem, Wommelgem, Schoten/Brasschaat en Viaduct Wilrijk. Het heeft geen enkele zin om daarbuiten de controle toe te passen.

        Bedankt voor de link naar het verkeerscentrum, heb ondertussen een deel van de analyse gelezen over de mogelijke spitsstrook op de E19 richting Nederland. Zeer intressant! Maar de vaststellingen gebeurden in maart, toen waren er nog werken in Brecht waardoor het in St.Job al mis ging, dat wordt volgens mij nergens vermeld. Alleé, ze zijn er AL mee bezig. Dan zal het voor 2020 worden...

        Tja de A2...had ik al eens vermeld in topic #3584 http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4990487

        Flitscamer'as, Trajectcontrole, volgens mij worden de meeste snelheidswijzigingen hier in België (niet in Nederland, behalve de trajectcontrole dan) aangekondigd door een aankondigingsbord te plaatsen bvb 300meter voor de (nieuwe) snelheidslimiet. Maar zoals ik eerder schreef, de meeste chauffeurs hebben een zéér slecht zicht en zouden veelvuldig moeten brillen. (niets tegen mensen die al een bril moeten dragen natuurlijk, laat dat duidelijk zijn).

        Ik denk dat we wel hetzelfde ambiëren, maar dat we er een verschillend inzicht op na houden. btw, je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag van de supervisor bij het verkeerscentrum...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Wooter, ik weet dat je het allemaal goed bedoelt, dat je kennis van zaken hebt en dat je vlot uit de pen komt, maar lezen lukt blijkbaar niet goed.
          Oh ik denk dat het lezen perfect verloopt. Maar ik denk dat jij een te naïef beeld hebt van de gemiddelde automobilist.

          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Ik heb nergens geschreven dat je de snelheid moet hebben van de trajecontrole een kilometer voor dat de meting gebeurt. Je moet anticiperen, zodat je wanneer de telling effectief plaats heeft je die snelheid ook hebt, dat is heel iets anders. Ik weet dat jij daar moeilijkheden mee hebt maar soit, dat doet niet terzake.
          En daar loopt het dus mis: je vraagt aan duizenden automobilisten naar eigen inschatting te anticiperen. En tussen dat verkeer dat moet anticiperen op een tragere snelheidslimiet in de verte - die overigens variabel is, zoals je zelf wenst - rijdt ook nog verkeer dat helemaal niks te maken heeft met de tragere snelheidslimiet omdat het voor de tragere snelheidslimiet en trajectcontrole de snelweg moet verlaten.

          En daarom stijgt de filedruk voor een trajectcontrole of in het geval van de Kennedytunnel flitspalen.

          Je moet niet doen alsof ik daar als enige moeite mee heb. Momenteel zie je al elke dag dat de hele bevolking er moeite mee heeft met de Kennedytunnel, en zelfs de zo brave Nederlanders hebben er moeite mee. Want van waar ga je beginnen met trager rijden dan de snelheidslimiet om de eigenlijke tragere snelheidslimiet op te vangen?

          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Ik heb niets voor niks geschreven dat bvb 80 een ideale snelheid zou zijn tijdens trajectcontrole. 1 auto toevoegen vanop een oprit tegen 80 zal nog best kunnen. En waarom? omdat die chauffeur 1° weet heeft van trajectcontrole op zijn te volgen route en 2° hij dan dezelfde snelheid zal hebben dan de andere. In Nederland hebben ze de "druppellichten" (jou allicht bekend) die telkens groen geeft en één wagen toevoegd. Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ze nog zeer zelden gebruikt worden.
          En nu begin ik te denken dat je moeite hebt met mijn betoog te lezen. Nogmaals: aan 80 km/u is het debiet van een snelweg het hoogst, maar betekent ook dat amper 1 auto toevoegen al betekent dat je aan de limiet zit en je instant een file hebt.

          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Je moet geen controle gaan opleggen vanaf (zoals in jou voorbeeld) Massenhoven of St.Niklaas. Je kan wel in Diepenbeek beginnen! Het plaatsen van de protieken moeten zodanig bepaald worden dat de trajectcontrole binnen en zo kort mogelijk traject gebeuren maar wel alle op & afritten bevatten bij het oprijden van de Antwerpse ring. Dwz, in Burcht/Zwijnaarde, Mortsel/Wilrijk, Ekeren/Merksem, Wommelgem, Schoten/Brasschaat en Viaduct Wilrijk. Het heeft geen enkele zin om daarbuiten de controle toe te passen.
          Als je niet vanaf Diepenbeek begint met een trajectcontrole en even lagere snelheid, dan ga je op de plaats van de snelheidsverlaging een bottleneck veroorzaken. Zie weer Kennedytunnel. Of zie de trajectcontrole in Gent.

          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Ik denk dat we wel hetzelfde ambiëren, maar dat we er een verschillend inzicht op na houden. btw, je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag van de supervisor bij het verkeerscentrum...
          Als supervisor zit je achter een bureau de vakantieplanning in mekaar te passen. Ik heb wel wat beters te doen.

          Comment


          • Ik rij de wetstraat op en net op dat moment zie ik in mijn spiegel een troep zwaantjes naderen. Ik hou netjes ruimte, ze passeren mij met de voorste met sirene en het merendeel met de blauwe lichten aan. Nadat ze gepasseerd zijn ga ik met mijn motorfiets op een afstandje achter de achterste rijden (netjes geschraagd) want de auto's maken voor hen natuurlijk ruimte en het is overal groen licht, dus dat avvesseert lekker.

            De laatste zwaan krijgt me in de mot en vertraagt en komt vragen (ja, als motorrijder met systeemhelm kan je makkelijk met mekaar babbelen al rijdend) of ik ook een blauw lamp heb.

            Nee, meneer, ik rij gewoon door omdat het groen licht is.

            Toen besefte hij dat ik inderdaad niks mis deed...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Oh ik denk dat het lezen perfect verloopt. Maar ik denk dat jij een te naïef beeld hebt van de gemiddelde automobilist.
              Ik zie wat ik zie en dat deugd niet, de gemiddelde automobilist ligt daar zelfs niet van wakker van al die kemels en toestanden, die staan blijkbaar allemaal graag stil.


              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              En daar loopt het dus mis: je vraagt aan duizenden automobilisten naar eigen inschatting te anticiperen. En tussen dat verkeer dat moet anticiperen op een tragere snelheidslimiet in de verte - die overigens variabel is, zoals je zelf wenst - rijdt ook nog verkeer dat helemaal niks te maken heeft met de tragere snelheidslimiet omdat het voor de tragere snelheidslimiet en trajectcontrole de snelweg moet verlaten.

              En daarom stijgt de filedruk voor een trajectcontrole of in het geval van de Kennedytunnel flitspalen.
              Automobilist moet geen eigen inschatting maken, hij moet doen wat er gevraagd wordt. Moeilijk moet dat niet zijn want hij wordt er van opvoorhand van verwittigd door aankondigingsborden.

              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Je moet niet doen alsof ik daar als enige moeite mee heb. Momenteel zie je al elke dag dat de hele bevolking er moeite mee heeft met de Kennedytunnel, en zelfs de zo brave Nederlanders hebben er moeite mee. Want van waar ga je beginnen met trager rijden dan de snelheidslimiet om de eigenlijke tragere snelheidslimiet op te vangen?
              De Kennedytunnel is van "nature uit" een flessenhals, daarbij komt nog eens dat er een oprit bijna tot in de tunnel loopt en er flitscamera's staan. Als je al van km's voor de tunnel op je snelheid wordt gecontroleerd zullen de problemen die er nu zijn doordat de meesten blind zijn en geen aandacht schenken aan de matrixborden al fel terug gedrongen zijn.


              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              En nu begin ik te denken dat je moeite hebt met mijn betoog te lezen. Nogmaals: aan 80 km/u is het debiet van een snelweg het hoogst, maar betekent ook dat amper 1 auto toevoegen al betekent dat je aan de limiet zit en je instant een file hebt.
              Een file heb je als je stil staat niet als iedereen tegen 80 rijdt. Dan zijn we volgens mij met zen allen in beweging, ik zie dat nu niet...


              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Als je niet vanaf Diepenbeek begint met een trajectcontrole en even lagere snelheid, dan ga je op de plaats van de snelheidsverlaging een bottleneck veroorzaken. Zie weer Kennedytunnel. Of zie de trajectcontrole in Gent.
              Tjonge tjonge, misschien eens van in Duitsland proberen? Neen neen van in Diepenbeek hadden ze al lang een extra rijvak moeten aanleggen. Ik zie aan de trajectcontrole in Gent niet meer vertraging als er voor, in tegendeel.


              Als supervisor zit je achter een bureau de vakantieplanning in mekaar te passen. Ik heb wel wat beters te doen.[/QUOTE]

              Maar bon ik weet, voor zij die snelheid hoog in het vaandel dragen, trajecetcontrole de schrik van hun leven is. Al de rest is een pleidooi om dat vaandel hoog te houden...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Trajectcontrole is het moment dat ik mijn motorfiets op cruise control zet en rond kijk.

                En mijn collega reizigers op de A2 doen ook hetzelfde.

                Inhaalmanoevers tussen iemand die 98 km/u rijdt en iemand die 100 rijdt gaan dan ook tergend traag, en wat je eigenlijk ziet gebeuren is dat er op die 5 rijvakken nog altijd groepen samenklitten.

                Is het veiliger? Bij aanrijdingen is de snelheid lager, maar er wordt niet meer oplettend gereden. Waarom zou je ook. Aan 100 per uur op een kaarsrechte snelweg kan je voldoende andere dingen doen.

                Verder, El Greco, zou ik je adviseren om even na te lezen hoe files werken en hoe het debiet op een snelweg werkt. Aan 80 km/u rijdt iedereen met zo een tussenafstand waarbij je niemand meer kan laten invoegen, zonder dat voorranghebbend verkeer moet afremmen. En daar is je oorzaak voor een file.

                Maar vooral zit ik hier te discussiëren met iemand die nog geen feitelijke ervaring heeft met trajectcontrole, en de negatieve gevolgen in het verleden wijt aan uitzonderingen, terwijl die negatieve gevolgen eigenlijk de regel zijn.

                Er is de trajectcontrole op de A2, er is de pakkans in Canada en de VS, en daaruit leer ik dat trajectcontroles en harde limieten er enkel voor zorgen dat het verkeer onzorgvuldiger gebeurt, veiligheidsafstanden korter worden en de veiligheid inherent niet zomaar verbetert, maar de filegevoeligheid wel verhoogt. En dat is logisch als je allemaal op mekaar gaat rijden, en dat is ook logisch dat dat gebeurt als er vooraan mensen rijden die mekaar met moeite inhalen aan een bepaalde snelheid en achteraan verkeer nadert aan een iets hogere snelheid, maar alle snelheden nog onder de snelheidslimiet zijn.

                De enige manier is iedereen een vaste snelheid opleggen. Dan krijg je die dingen niet. Maar dat betekent niet alleen een maximumsnelheid, maar ook een identieke, exacte minimumsnelheid. En alleen computers, aanhangwagens en treinwagons kunnen dat momenteel aan.
                Last edited by ; 23/11/2012, 14:22.

                Comment


                • Als ik u goed begrijp Wooter en het debiet van de snelweg het grootst is op 80km/u en je de files zo klein mogelijk wilt houden zou je er in feite moeten voor pleiten dat er overal maar 80 meer mag gereden worden, indien overal maar 80 zou je het samenklitten wat minder moeten hebben (en nu zie zulks bij 120 ook hoor groepjes dan weer wat vrije baan nieuw groepje,...) en zou het probleem van het invoegen doordat het samenklitten wat minder is ook niet meer zozeer hebben. Maar dan zul je het waarschijnlijk inderdaad overal moeten toepassen om geen files te krijgen waar men op de rem moet gaan staan...
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • Nee, je hebt het mis.

                    Aan 80 per uur kan je de meeste auto's per minuut over een snelweg krijgen.

                    Maar aan 80 per uur, met dat maximum debiet, kan je ook geen auto's meer toevoegen.

                    Bekijk het als een ritssluiting. Alle tandjes van een ritssluiting zitten op een constante afstand van mekaar. Bij 80 per uur zitten die tandjes net met genoeg veiligheidsafstand van mekaar. Aan 120 vergroot die veiligheidsafstand en heb je minder tandjes per meter ritssluiting, maar kan je er wel extra tandjes toevoegen. Aan 80 per uur zitten die tandjes net een tand van mekaar en als je dan een tandje toevoegt, staat alles bumper aan bumper.

                    Speel hier maar eens mee:

                    Comment


                    • Ja dat begrijp ik wel maar als aan 120 X aantal auto's over de snelweg kunnen dan krijg je bij X + 1 (ofwel een onveilige situatie) ofwel vertraging (wat uiteindelijk uitmondt in een file), nu zou in de veronderstelling dat bij 80 uw getal Y groter is dan de X van 120 er nog geen probleem zijn wat er wel is bij 120? Of niet?
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • Bij 120 km/u is het debiet lager, maar geraakt iedereen sneller op zijn bestemming. Er is ruimte om iemand toe te voegen, en het gevolg is dat het verkeer vertraagt, maar niet stopt. Bij 80 kan het debiet hoger zijn, maar is bij een maximum debiet 1 auto al genoeg om voor volledige stilstand te zorgen.

                        Nu kan je opperen dat als je iedereen altijd 80 laat rijden, vanaf het moment dat ze in zwevezele de snelweg oprijden tot Brussel, je nooit het maximum debiet gaat bereiken. De waarheid is evenwel dat ten eerste mensen vroeger moeten vertrekken om het verschil in 120 naar 80 te compenseren, en het debiet wordt opgevangen door meer verkeer dat kan invoegen, en je dus sneller aan je debiet geraakt en dus ook vast komt te staan. Een beetje zoals je in de bebouwde kom ook meer mensen hebt die voor je in schieten dan op de snelweg.

                        De verandering van een snelheidslimiet in het traject kan je testen met die http://www.traffic-simulation.de als je Uphill Grade kiest. Kijk eens hoe je zelfs aan 80 per uur files kan veroorzaken.
                        Last edited by ; 23/11/2012, 15:04.

                        Comment


                        • Ik had ernet voorrang van rechts (was met de scooter) en een andere scooter rijd gewoon door en verleende dus geen voorrang.
                          Hij zal gedacht hebben dat zoiets voor 2 wielers niet geld

                          Comment


                          • Parkeren like a boss

                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Parkeren like a boss

                              Zijn zo van die mannen,ik zet em neer waar ik het denk.. aso's

                              Comment


                              • Net eentje laten slepen die voor de poort stond, nummerplaat was 1-ecz-xxx.
                                Die heeft zijn auto maar pas, ma hij gaat hem vanavond meteen mogen gaan zoeken!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                  Net eentje laten slepen die voor de poort stond, nummerplaat was 1-ecz-xxx.
                                  Die heeft zijn auto maar pas, ma hij gaat hem vanavond meteen mogen gaan zoeken!
                                  voor wie zijn die sleepkosten dan eigelijk?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    Ik heb een collega die vorkliftchauffeur is maar daarom ben ik het nog niet hé, ik werk op't bureau
                                    Ja zeg, ik had dan ne collega en die was CEO van de boîte maar daarom was ik dat ook niet. Bij collega versta ik een werkmakker die hetzelfde werk enz. doet, dat het niet voldoende is in dezelfde firma te werken om "collega" te zijn ???

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Wist ik veel

                                      Ik zei dan ook forumnaam, will!
                                      Exactemente. Ik ook. Dat is toch zo klaar als een klontje zijn forum nickname ?? Weet alleen niet met welke font hij dat getypt heeft. Maar D I M I is toch goed te lezen (als men de moeite wil doen) ??

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        voor wie zijn die sleepkosten dan eigelijk?
                                        Eerst de politie gebeld en die bellen dan op hun beurt de sleepdienst.
                                        De overtreder krijgt dan een boete voor fout parkeren en de rekening van de sleepkosten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Exactemente. Ik ook. Dat is toch zo klaar als een klontje zijn forum nickname ?? Weet alleen niet met welke font hij dat getypt heeft. Maar D I M I is toch goed te lezen (als men de moeite wil doen) ??
                                          Die jonge gasten hun ogen willen nu al niet meer mee.

                                          Vandaag ook nog een vrouw en een neger door het rood zien rijden. Totaal niet typisch!
                                          Last edited by |) ][ |V| ][; 24/11/2012, 18:14.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X