Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • idioot met zijn mercedes... achteruit een parkeerplaats uit en maar naar 1 kant kijken. die verschoot zich rot toen ik ineens vlak naast zijn flank stond

    Comment


    • Nog zoiets in dezelfde trend: steeds meer mensen die een voorrangsweg op komen en rechtsaf moeten, die enkel links kijken en er van uitgaan dat er rechts toch niemand kan hinderen. Ik moet het dorp door om naar mijn werk te rijden met de camion, elke dag aan hetzelfde kruispunt is het prijs, ze komen de grote baan op, zien u afkomen en zien dat het niet lukt om te kruisen: verkeer zit vast. Echt man ...

      Comment


      • Gisterenmorgend was het serieus mistig terhoogte van stabroek. Toch vond het er ene niet mistig genoeg om zonder enige vorm van verlichtig te rijden. Toch serieus verschieten als ge die maar een 20-tal meter voor u ziet verschijnen
        BMW X5 45e

        Comment


        • ik heb het gisterenmorgen ook allemaal gezien.

          - mensen zonder licht
          - mensen met gewoon licht
          - mensen met mistlicht
          - mensen zonder mistlicht maar dan wel met groot licht

          Comment


          • ... en mistlichten die branden als er geen mist meer is

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Trajectcontrole is het moment dat ik mijn motorfiets op cruise control zet en rond kijk. En mijn collega reizigers op de A2 doen ook hetzelfde.
              ???? Weet niet waarom je dit erbij haalt.

              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Inhaalmanoevers tussen iemand die 98 km/u rijdt en iemand die 100 rijdt gaan dan ook tergend traag, en wat je eigenlijk ziet gebeuren is dat er op die 5 rijvakken nog altijd groepen samenklitten.
              Waarom zou je inhalen bij trajectcontrole, gaat niet veel uitmaken, of je hebt er veel geld voor over natuurlijk, dan kan het.


              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Is het veiliger? Bij aanrijdingen is de snelheid lager, maar er wordt niet meer oplettend gereden. Waarom zou je ook. Aan 100 per uur op een kaarsrechte snelweg kan je voldoende andere dingen doen.
              Veiliger zal het alvast zijn, meer mensen die dezelfde snelheid hebben is altijd beter en alvast minder gevaarlijk dan de (grote) verschillen die er nu zijn.


              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Verder, El Greco, zou ik je adviseren om even na te lezen hoe files werken en hoe het debiet op een snelweg werkt. Aan 80 km/u rijdt iedereen met zo een tussenafstand waarbij je niemand meer kan laten invoegen, zonder dat voorranghebbend verkeer moet afremmen. En daar is je oorzaak voor een file.

              Files worden niet veroorzaakt door trajectcontrole te plaatsen zoals jij ons wil doen laten geloven. File's worden veroorzaakt door: chauffeurs die zich niet aanpassen aan de omstandigheden, door chauffeurs die rijvakken gebruiken voor ander bestemmingsverkeer dan waar zij op rijden, door een hogere snelheid te hebben dan dat er voorgesteld wordt, door voorrangsnegatie, door geen richtingaanwijzers te gebruiken, (hier) door ongevallen veroorzaken, door slechte signalitatie, door slechte infrastructuur, enz...hierdoor is er minder debiet en verzadiging.


              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Maar vooral zit ik hier te discussiëren met iemand die nog geen feitelijke ervaring heeft met trajectcontrole, en de negatieve gevolgen in het verleden wijt aan uitzonderingen, terwijl die negatieve gevolgen eigenlijk de regel zijn.

              Er is de trajectcontrole op de A2, er is de pakkans in Canada en de VS, en daaruit leer ik dat trajectcontroles en harde limieten er enkel voor zorgen dat het verkeer onzorgvuldiger gebeurt, veiligheidsafstanden korter worden en de veiligheid inherent niet zomaar verbetert, maar de filegevoeligheid wel verhoogt. En dat is logisch als je allemaal op mekaar gaat rijden, en dat is ook logisch dat dat gebeurt als er vooraan mensen rijden die mekaar met moeite inhalen aan een bepaalde snelheid en achteraan verkeer nadert aan een iets hogere snelheid, maar alle snelheden nog onder de snelheidslimiet zijn.
              Ik denk dat ik (nog bescheiden) mag zeggen dat we waarschijnlijk 3 x meer in de praktijk met trajectcontrole in contact komen dan jij. Niet vergeten dat er in Nederland op 22 plaatsen trajectcontrole is, al dan niet aan elkaar gekoppeld en op 8 verschillende snelwegen. http://www.nuzakelijk.nl/logica/2254...ole-zegen.html
              Ik heb door de jaren heen niet het gevoel dat mij dat irriteerd en bijgevolg geen negatieve gevolgen aan verbonden zijn. Integendeel, in Nederland is de filedruk de laatste jaren afgenomen (in tegenstelling tot België) dank zij de trajectcontroles. Niet alleen daardoor natuurlijk maar ook door de uitbreiding van hun infrastructuur.

              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              De enige manier is iedereen een vaste snelheid opleggen. Dan krijg je die dingen niet. Maar dat betekent niet alleen een maximumsnelheid, maar ook een identieke, exacte minimumsnelheid. En alleen computers, aanhangwagens en treinwagons kunnen dat momenteel aan.
              Dus trajectcontrole helpt daar niet in???? Dat er daar dan een paar tussen zitten die de opgelegde snelheid niet halen (omdat ze bvb een afrit moeten nemen)doet weinig terzake, zij zouden nml al op een ander rijvak moeten zitten.

              Nog zo iets dat ze ons (en jij) willen laten geloven, de Kennedytunnel is een flessenhals/bottleneck. Hoe komen ze erbij? De drie rijvakken in de tunnel met bestemmingsverkeer Gent zijn er al wel 1, 3, 5 en 10km voor de tunnel. Als ik bvb op de viaduct van Merksem op het rechtse vak rij dan rij ik in de tunnel nog altijd op dat zelfde rechtse vak. Het enige probleem voor de tunnel is dat er een oprit bij komt die loopt tot tegen de tunnel. Doordat de chauffeurs van Antwerpen-zuid op de gas gaan staan tot vlak voor de tunnel (a ja want daar mag het plots maar 70) krijgen de mensen natuurlijk moeilijkheden op in te voegen. Moest iedereen al die 70 rijden, 1-3 of 5 km voor de tunnel zal het er heel wat gemakkelijker aan toegaan.

              Wooter, laat het duidelijk zijn dat je theoretisch behoorlijk onderricht bent maar regelmatig spartel je in het ijle, sorry kerel.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                ???? Weet niet waarom je dit erbij haalt.
                Ik wou je even het gedrag schrijven wat je ziet tijdens een trajectcontrole. Behalve de lagere snelheid is er niets dat de veiligheid verbetert. Tussenafstanden krimpel zelfs... Waarom? Zie hieronder.

                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Waarom zou je inhalen bij trajectcontrole, gaat niet veel uitmaken, of je hebt er veel geld voor over natuurlijk, dan kan het.
                Waarom halen vrachtwagens auto's in op de trajectcontrole in Gent? Omdat automobilisten 80 km/u gaan rijden omdat hun wijzer dan op 90 km/u staat, en vrachtwagens plankgas blijven rijden aan 90. Idem met auto's en motorfietsen. Mijn motorfiets heeft een kleinere afwijking dan mijn auto, en dan heb ik nog op mijn navigatie mijn reële snelheid staan...

                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Veiliger zal het alvast zijn, meer mensen die dezelfde snelheid hebben is altijd beter en alvast minder gevaarlijk dan de (grote) verschillen die er nu zijn.
                De gevolgen van een aanrijding aan 100 km/u op vijf baanvakken en 2 pechstroken zijn natuurlijk beperkter als men mekaar raakt met maar een paar kilometer verschil.

                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Files worden niet veroorzaakt door trajectcontrole te plaatsen zoals jij ons wil doen laten geloven. File's worden veroorzaakt door: chauffeurs die zich niet aanpassen aan de omstandigheden, door chauffeurs die rijvakken gebruiken voor ander bestemmingsverkeer dan waar zij op rijden, door een hogere snelheid te hebben dan dat er voorgesteld wordt, door voorrangsnegatie, door geen richtingaanwijzers te gebruiken, (hier) door ongevallen veroorzaken, door slechte signalitatie, door slechte infrastructuur, enz...hierdoor is er minder debiet en verzadiging.
                File wordt veroorzaakt door een snelheidsverlaging samen met een drukte op de snelweg. De trajectcontrole of flitspalen zijn een harde manier om een snelheid op te leggen en ontraden velen om toch een hogere snelheid te kiezen om de vertraging weg te werken, en daarom zie je dus 30 meer fileminuten po de E17 van Sint-Niklaas naar de Kennedytunnel. Niet omdat mensen tot aan de flitspalen 180 rijden, wel omdat de limiet aan de flitspalen en ervoor 70 is en dat tijdens druk verkeer als een schokgolf doortrekt tot verder in de file.

                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Ik denk dat ik (nog bescheiden) mag zeggen dat we waarschijnlijk 3 x meer in de praktijk met trajectcontrole in contact komen dan jij. Niet vergeten dat er in Nederland op 22 plaatsen trajectcontrole is, al dan niet aan elkaar gekoppeld en op 8 verschillende snelwegen. http://www.nuzakelijk.nl/logica/2254...ole-zegen.html
                Ik heb door de jaren heen niet het gevoel dat mij dat irriteerd en bijgevolg geen negatieve gevolgen aan verbonden zijn. Integendeel, in Nederland is de filedruk de laatste jaren afgenomen (in tegenstelling tot België) dank zij de trajectcontroles. Niet alleen daardoor natuurlijk maar ook door de uitbreiding van hun infrastructuur.
                Uitbreiding infrastructuur en afbouw van trajectcontroles bij 80 km/u.

                En als je er zo veel ziet, zou je perfect moeten weten waarom een trajectcontrole op de Antwerpse ring nooit gaat werken.

                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Dus trajectcontrole helpt daar niet in???? Dat er daar dan een paar tussen zitten die de opgelegde snelheid niet halen (omdat ze bvb een afrit moeten nemen)doet weinig terzake, zij zouden nml al op een ander rijvak moeten zitten.
                Trajectcontrole helpt niet om iedereen een vaste snelheid te laten rijden. Maar tijdens trajectcontrole werken elementen die trager rijden als een echte hindernis want het duurt veel langer vooraleer het snellere verkeer kan passeren want het snellere verkeer is nauwelijks sneller.

                Serieus, vlieg de A2 in Nederland over en ga kijken, of ga er nog eens zelf rijden. Je ziet auto's samenklitten in plaats van wat je zou verwachten een lange uitgestrekte reeks voertuigen... En dat samenklitten is net omdat er iemand maar 90 rijdt, en de andere 95, en diegene op het derde rijvak 97 en dan iemand die aan 99 op het vierde vak zit en dan een held aan 102 op het vijfde rijvak.

                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Wooter, laat het duidelijk zijn dat je theoretisch behoorlijk onderricht bent maar regelmatig spartel je in het ijle, sorry kerel.
                Ik ben tenminste niet blind voor de realiteit. Jij ontkent gewoon de realiteit dat snelheidsvertragingen op de snelweg file veroorzaakt. Dat blijkt uit cijfers, dat blijkt uit elke dag de fileplekken en dat blijkt uit studies. En wat wil jij? Dat we die snelheidsvertragingen ook nog eens op de voet gaan controleren.

                Wie is er dan naïef?

                Het beste bewijs:
                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Nog zo iets dat ze ons (en jij) willen laten geloven, de Kennedytunnel is een flessenhals/bottleneck. Hoe komen ze erbij? De drie rijvakken in de tunnel met bestemmingsverkeer Gent zijn er al wel 1, 3, 5 en 10km voor de tunnel. Als ik bvb op de viaduct van Merksem op het rechtse vak rij dan rij ik in de tunnel nog altijd op dat zelfde rechtse vak. Het enige probleem voor de tunnel is dat er een oprit bij komt die loopt tot tegen de tunnel. Doordat de chauffeurs van Antwerpen-zuid op de gas gaan staan tot vlak voor de tunnel (a ja want daar mag het plots maar 70) krijgen de mensen natuurlijk moeilijkheden op in te voegen. Moest iedereen al die 70 rijden, 1-3 of 5 km voor de tunnel zal het er heel wat gemakkelijker aan toegaan.
                De Kennedytunnel is een bottleneck als je er een snelheidslimiet van -30 km/u op oplegt, hard gecontroleerd door flitscamera's.

                Jij wil nu die snelheidslimiet vervroegen, maar dan sluit je gewoon aan bij de file bij Antwerpen Oost tot Antwerpen-Zuid. Dan ligt de bottleneck bij Antwerpen-Zuid en knal je de file een extra half uur bij, inclusief voor mensen die vanuit Limburg komen en dan vanaf Geel kunnen aanschuiven in plaats van Herentals. Maar tussen Antwerpen-Zuid en de Kennedytunnel ga je dan geen file hebben, maar wel maar 70 mogen. En dan toch nog filevorming zien ter hoogte van de Kennedytunnel omdat er verkeer wil blijven invoegen, ook als er troepjes auto's passeren en dat verkeer moet vertragen tot onder 70 km/u...

                Ik heb overigens een cadeau'tje voor je... Zodadelijk...

                Comment


                • Mistlichten is echt een plaag,voor de minste regen zijn ze daar al me hun mistlichten.

                  Comment


                  • Of nog erger, zat van de week achter een in de file, was zelfs niet eens mist maar constant met mistlichten aan. Ik kreeg er hoofdpijn van! Ik was dan uitgestapt om aan die madam te gaan vragen om haar mistlichten uit te zetten.
                    Toen zei ze van ik weet niet hoe dat moet, haar man had dat 2weken geleden (!!) aangezet toen het mist was, sindsdien rijd die dus continue met haar mistlicht aan.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                      Of nog erger, zat van de week achter een in de file, was zelfs niet eens mist maar constant met mistlichten aan. Ik kreeg er hoofdpijn van! Ik was dan uitgestapt om aan die madam te gaan vragen om haar mistlichten uit te zetten.
                      Toen zei ze van ik weet niet hoe dat moet, haar man had dat 2weken geleden (!!) aangezet toen het mist was, sindsdien rijd die dus continue met haar mistlicht aan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                        Mistlichten is echt een plaag,voor de minste regen zijn ze daar al me hun mistlichten.
                        Ja, en als ze het wel moeten aan hebben, dan rijden ze zonder rond
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Of nog erger, zat van de week achter een in de file, was zelfs niet eens mist maar constant met mistlichten aan. Ik kreeg er hoofdpijn van! Ik was dan uitgestapt om aan die madam te gaan vragen om haar mistlichten uit te zetten.
                          Toen zei ze van ik weet niet hoe dat moet, haar man had dat 2weken geleden (!!) aangezet toen het mist was, sindsdien rijd die dus continue met haar mistlicht aan.
                          Met welk krel reed die dan rond, want zowat elke auto die ik ken gaan de mistlichten uit als je de lichten uit zet, en gaan ze de volgende keer niet aan tenzij je ze zelf weer aan zet.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • danku mercedes daarvoor, om andere merken die inspiratie te geven

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Met welk krel reed die dan rond, want zowat elke auto die ik ken gaan de mistlichten uit als je de lichten uit zet, en gaan ze de volgende keer niet aan tenzij je ze zelf weer aan zet.
                              Dat was ik mij ook aan het afvragen, was een Peugeot 405.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                              Comment


                              • Auto's die hun mistlampen als dimlichten gebruiken.
                                Rijden er hier een paar in de omgeving, continu met standlichten icm mistlampen.
                                Wat een cool zicht zeg ....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                  Of nog erger, zat van de week achter een in de file, was zelfs niet eens mist maar constant met mistlichten aan. Ik kreeg er hoofdpijn van! Ik was dan uitgestapt om aan die madam te gaan vragen om haar mistlichten uit te zetten.
                                  Toen zei ze van ik weet niet hoe dat moet, haar man had dat 2weken geleden (!!) aangezet toen het mist was, sindsdien rijd die dus continue met haar mistlicht aan.
                                  Pff en dat rijd dan op onze wegen rond,ik verschiet al lang niet meer van de vele accidenten hier in belgie
                                  Hopelijk weet ze wel het verschil tussen haar rempedaal en haar gaspedaal want die mensen zijn er ook genoeg,remmen wel maar gasgeven niet.
                                  Tot een bepaald moment,en dan zeg ik hoera hij heeft zijn gas gevonden

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    File wordt veroorzaakt niet omdat mensen tot aan de flitspalen 180 rijden, wel omdat de limiet aan de flitspalen en ervoor 70 is en dat tijdens druk verkeer als een schokgolf doortrekt tot verder in de file.
                                    ????

                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    afbouw van trajectcontroles bij 80 km/u.
                                    er zijn niet minder trajectcontroles dan vroeger, maar hebben op bepaalde plaatsen de limieten wel op getrokken naar 100, maar de controle hierop is blijven bestaan en dat werkt ook goed.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Serieus, vlieg de A2 in Nederland over en ga kijken, of ga er nog eens zelf rijden. Je ziet auto's samenklitten in plaats van wat je zou verwachten een lange uitgestrekte reeks voertuigen... En dat samenklitten is net omdat er iemand maar 90 rijdt, en de andere 95, en diegene op het derde rijvak 97 en dan iemand die aan 99 op het vierde vak zit en dan een held aan 102 op het vijfde rijvak.
                                    Op de A2 mag je 100, wat is er mis mee dat wagens samenklitten en er gaten zijn tussen de groepen? Zo staan er tenminste geen ellenlange files op de afritten zoals hier.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Jij ontkent gewoon de realiteit dat snelheidsvertragingen op de snelweg file veroorzaakt. Dat blijkt uit cijfers, dat blijkt uit elke dag de fileplekken en dat blijkt uit studies. En wat wil jij? Dat we die snelheidsvertragingen ook nog eens op de voet gaan controleren.
                                    Weet niet waar jij dat vandaan haalt dat ik dat ontken? Snelheidsvertragingen zijn geen gevolg van een trajectcontrole. Snelheidsvertragingen zijn het gevolg van wat ik hierboven al eens vermeld heb.



                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    De Kennedytunnel is een bottleneck als je er een snelheidslimiet van -30 km/u op oplegt, hard gecontroleerd door flitscamera's.

                                    Jij wil nu die snelheidslimiet vervroegen, maar dan sluit je gewoon aan bij de file bij Antwerpen Oost tot Antwerpen-Zuid. Dan ligt de bottleneck bij Antwerpen-Zuid en knal je de file een extra half uur bij, inclusief voor mensen die vanuit Limburg komen en dan vanaf Geel kunnen aanschuiven in plaats van Herentals. Maar tussen Antwerpen-Zuid en de Kennedytunnel ga je dan geen file hebben, maar wel maar 70 mogen. En dan toch nog filevorming zien ter hoogte van de Kennedytunnel omdat er verkeer wil blijven invoegen, ook als er troepjes auto's passeren en dat verkeer moet vertragen tot onder 70 km/u...
                                    Nu ben je echt aan het watertrappelen! Ik wil helemaal geen snelheidslimieten vervroegen, ik wil dat er meer mensen dezelfde snelheid er op na houden en als dat moet tegen 50 is dat zo, als dat kan tegen 100 des te beter.
                                    Ik ga nog één poging wagen en dan hou ik het voor bekeken.

                                    Komende uit Limburg Antwerpen-Oost, of Nederland met bestemming Gent. In de huidige situatie is het meestal de regel dat je 70 moet/kan/mag rijden. Gewoonlijk tot aan de verkeerswissel Zuid. Vanaf daar staat er dan gewoonlijk 100. Want doen de meeste, vol op de gas tot net voor de tunnel oh ja want er staan flitscamera's (die niet of zelden werken) en daar mag je maar 70, maar we gaan toch lekker op de rem staan met alle gevolgen. Als er nu vanaf Antwerpen-Zuid al eens 80 zou staan (wat volgens mij beter is dan 70), vandaar een eerste meetportiek zou zijn om vervolgens deze snelheid te moeten aanhouden tot net voorbij de Kennedytunnel en daar weer een meeting gebeurt. Je zal het verkeer op deze wijze vlotter laten verlopen en de camera's aan de tunnel kunnen gelijk verdwijnen en deze snelheid sluit dan beter aan bij wat er daarvoor had moeten gereden worden. Het is feitelijk triestig dat er "hulpmiddelen" moeten aan te pas komen omdat er vele geen discipline hebben.
                                    Dat dit op de Antwerpse ring geen sinecure is, kan ik inkomen, maar een testperiode moet kunnen.

                                    Einde discussie.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      ????
                                      Je begrijpt het niet. Jammer dat het tot nu duurt vooraleer je het door hebt.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      er zijn niet minder trajectcontroles dan vroeger, maar hebben op bepaalde plaatsen de limieten wel op getrokken naar 100, maar de controle hierop is blijven bestaan en dat werkt ook goed.
                                      Waarin toch het bewijs zit dat zoals ik al zei de trajectcontrole niet het probleem is, maar het grote snelheidsverschil.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Op de A2 mag je 100, wat is er mis mee dat wagens samenklitten en er gaten zijn tussen de groepen? Zo staan er tenminste geen ellenlange files op de afritten zoals hier.
                                      Dat geeft weer aan dat je het weer helemaal niet begrijpt. Samenklitten betekent kortere veiligheidsafstanden, en bijgevolg groter gevaar dan dat iedereen netjes gespreid rijdt.

                                      Het gevaar stijgt toch ook als twee vrachtwagens mekaar inhalen en het verkeer erachter gestremd wordt met talloze remacties en soms een kopstaartaanrijding tot gevolg? Dat is toch de reden van het inhaalverbod voor vrachtwagens?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Weet niet waar jij dat vandaan haalt dat ik dat ontken? Snelheidsvertragingen zijn geen gevolg van een trajectcontrole. Snelheidsvertragingen zijn het gevolg van wat ik hierboven al eens vermeld heb.
                                      Een snelheidsvertraging zonder trajectcontrole of flitspaal kan je nog eens negeren, en daardoor de bottleneck verzachten. Een snelheidsverlaging met trajectcontrole of flitspaal niet.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Nu ben je echt aan het watertrappelen! Ik wil helemaal geen snelheidslimieten vervroegen, ik wil dat er meer mensen dezelfde snelheid er op na houden en als dat moet tegen 50 is dat zo, als dat kan tegen 100 des te beter.
                                      Ik ga nog één poging wagen en dan hou ik het voor bekeken.
                                      En vervolgens...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Komende uit Limburg Antwerpen-Oost, of Nederland met bestemming Gent. In de huidige situatie is het meestal de regel dat je 70 moet/kan/mag rijden. Gewoonlijk tot aan de verkeerswissel Zuid. Vanaf daar staat er dan gewoonlijk 100. Want doen de meeste, vol op de gas tot net voor de tunnel oh ja want er staan flitscamera's (die niet of zelden werken) en daar mag je maar 70, maar we gaan toch lekker op de rem staan met alle gevolgen. Als er nu vanaf Antwerpen-Zuid al eens 80 zou staan (wat volgens mij beter is dan 70), vandaar een eerste meetportiek zou zijn om vervolgens deze snelheid te moeten aanhouden tot net voorbij de Kennedytunnel en daar weer een meeting gebeurt. Je zal het verkeer op deze wijze vlotter laten verlopen en de camera's aan de tunnel kunnen gelijk verdwijnen en deze snelheid sluit dan beter aan bij wat er daarvoor had moeten gereden worden. Het is feitelijk triestig dat er "hulpmiddelen" moeten aan te pas komen omdat er vele geen discipline hebben.
                                      Niet alleen vervroeg je de snelheidslimiet, je verplaatst 'm een paar kilometer terug. Hoe zou het effect van de Kennedytunnel met een snelheidsverlaging naar 70 km/u waar net ervoor 1 oprit invoegt nu minder zijn als je een limiet van 80 km/u ter hoogte van Antwerpen-Zuid al oplegt, net waar een snelweg aansluit?!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Einde discussie.
                                      Dat hangt van jou af. Ik stel enkel vast dat in Nederland de discussie nog niet klaar is, maar jij denkt het warme water te hebben uitgevonden en dat trajectcontrole ondanks alle bewijzen van het tegendeel de situatie op en naar de Antwerpse Ring zou verbeteren.

                                      Comment


                                      • Daarnet hier in 't dorp. Staat een oude madam aan het zebrapad te wachten, ik stop om ze over te laten, van andere kant komen 6 auto's, waaronder 2 politiecombi's. Madam werd bijna van haar sokken gereden door alle zes, inclusief de combi's. Tweede keer in twee weken dat ik versteld sta van de arrogantie en het slecht voorbeeld van agenten in functie.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Daarnet hier in 't dorp. Staat een oude madam aan het zebrapad te wachten, ik stop om ze over te laten, van andere kant komen 6 auto's, waaronder 2 politiecombi's. Madam werd bijna van haar sokken gereden door alle zes, inclusief de combi's. Tweede keer in twee weken dat ik versteld sta van de arrogantie en het slecht voorbeeld van agenten in functie.
                                          Nja klopt, niks nieuw. Houden zich zelf slechts aan snelheden. Reed ook ooit eens ander zo'n volvo en reed 70 waar 50 toegelaten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X