Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E314 tussen Zolder en Lummen. Regen. Begrenzersrace. Dan ziet ge gekke dingen als aan t klaverblad de race nog nie voorbij is.

Comment

• Nog meer blits gedoe bij de blauwe vrienden vandaag. Ik ga op een 2x2 snelweg naar het linkervak om andere camion te laten invoegen, achter die camion reed een zwaantje. Camion komt naar het rechtervak. Zwaantje komt achter me rijden en nog voor ik helemaal voor de invoegende camion was, werd ik door zwaantje ingehaald via de volle witte lijn aan de linkerkant van de baan, tegen de berm. Erg veilig en opnieuw een prachtig voorbeeld voor andere motards.
      Ik weet niet of ze de laatste maanden zware feestjes hebben gehad bij de politie en bijgevolg wat hersencellen zijn verloren, of dat ik me meer erger aan hun gedoe, maar wat ik de laatste weken/maanden zie is toch niet meer normaal hoor.

Wat hebben we in 10 dagen gehad?
      - Wijf met anonieme wagen die vertraagde voor vrachtwagens en optrok eens ze haar inhaalden, om de chauffeurs die faarden van de baan te halen.
      - Combi's die oude dame bijna overrijden op zebrapad.
      - Zwaantje met onverantwoord gedrag.
      - Vandaag ook aan de kant gezet geweest omdat mijn camion duur is. Er was weer eens controle op tachograaf, enigen die aan de kant stonden waren frigowagens met opsmuk en een dikke motor, want die hebben geld... Uiteraard ook enkel Belgen, Fransen en Hollanders. Moet wel zeggen dat de agent in kwestie een heel correcte en vriendelijke man was, terwijl hij mijn boetes aan 't afprinten was (45 min werk ) nog een babbelke mee gehad. Gaf mij in feite over de hele lijn gelijk, maar kan er zelfs niks aan doen en "vroeger was alles anders".
      Last edited by |) ][ |V| ][; 26/11/2012, 23:26.

Comment

• Over de witte lijn een camion voorbij gaan is me ook een beetje teveel van het goede, maar sommige snelwegen lenen zich ertoe.

Net zoals de wereld er vanuit jouw cabine er anders uit ziet dan vanuit een auto, is dat ook geldig voor motorrijders. Je zit zo hoog als een monovolume dus beter overzicht, dunner dan een meter. Als je dan als zwaan ook nog eens hebt leren rijden, dan is over die witte lijn rijden een makkie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Daarnet hier in 't dorp. Staat een oude madam aan het zebrapad te wachten, ik stop om ze over te laten, van andere kant komen 6 auto's, waaronder 2 politiecombi's. Madam werd bijna van haar sokken gereden door alle zes, inclusief de combi's. Tweede keer in twee weken dat ik versteld sta van de arrogantie en het slecht voorbeeld van agenten in functie.
          Ik heb soms ook de indruk dat veel flikken een opfrissingscursus van de verkeersregels kunnen gebruiken....

Andere ergernis (vandaag nog achter zo ne pipo gehangen): mensen die het gewoon vertikken van waar dan ook hun pinkers te gebruiken...

En nog: de baan oprijden op een kruispunt als het niet vrij is.... dan kom ik daar aangereden en al wat dat oud peerke dan kan doen is z'n schouders ophalen, zo van 'ja sorry jong, ik sta hier vast, kan er ook niet aan doen'.... GEEN KRUISPUNT OPRIJDEN ALS HET NIET VRIJ IS ... jongens toch... ik wil ze dat wel eens zien doen bij een spoorwegovergang...

Comment

• Achja, soms moet je ook maar 3-5 seconden wachten en het kruispunt is opnieuw vrij. Is dat dan zo erg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
              Ik heb soms ook de indruk dat veel flikken een opfrissingscursus van de verkeersregels kunnen gebruiken....

Andere ergernis (vandaag nog achter zo ne pipo gehangen): mensen die het gewoon vertikken van waar dan ook hun pinkers te gebruiken...

En nog: de baan oprijden op een kruispunt als het niet vrij is.... dan kom ik daar aangereden en al wat dat oud peerke dan kan doen is z'n schouders ophalen, zo van 'ja sorry jong, ik sta hier vast, kan er ook niet aan doen'.... GEEN KRUISPUNT OPRIJDEN ALS HET NIET VRIJ IS ... jongens toch... ik wil ze dat wel eens zien doen bij een spoorwegovergang...
              Altijd leuk dan als die van achter jou begint te pharen en zijn claxon gaat gebruiken. zzzzzzzzzz
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• In Bilzen is er zo een overweg, waar in beide richtingen na de overweg een straat links is. Er staan borden die uitdrukkelijk het links afslaan verbieden, dus iemand zou kunnen aannemen dat als hij de 3 sporen kruist, zijn voorligger net na de overweg niet plots links wil afslaan.

Ik laat me er niet aan vangen, maar het loopt daar vrij vaak mis door onnozelaars die links afslaan, niet kunnen door tegemoetkomend verkeer en zo het boeltje ophouden. In het unieke geval dat de achterliggers zich nog niet op de overweg hebben gewaagd staat het daar dan gridlock. En dan maar dom kijken als er geclaxonneerd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                  Achja, soms moet je ook maar 3-5 seconden wachten en het kruispunt is opnieuw vrij. Is dat dan zo erg?
                  probleem is dat je dan meestal ook een ander kruispunt verderop blokkeert. In mijn geval stond er een vrachtwagen te lossen van de kant waar ik van kwam. Iedereen sluit natuurlijk mooi achter me aan en dan zijn er pipos die niet effe de tegenliggers doorlaten (langs die camion): resultaat: alles vast, en dan moet je overal gaan wringen om eruit te raken...

Ik heb geen problemen met 5 sec te wachten (ik laat dikwijls mensen door die links moeten afslaan en dat lukt dan niet door het tegemoet komend verkeer, dus als ik dat zie laat ik die snel door), maar je creëert gevaarlijke situaties ...
                  Last edited by erik219; 27/11/2012, 12:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Altijd leuk dan als die van achter jou begint te pharen en zijn claxon gaat gebruiken. zzzzzzzzzz
                    Dat proberen ze bij mij maar 1 keer, ik moet dan gewoon eens even omkijken .... dat is het voordeel als je er een beetje als een allochtoon uitziet, de mensen hebben direct bang dat je heel de wijk gaat bellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      In Bilzen is er zo een overweg, waar in beide richtingen na de overweg een straat links is. Er staan borden die uitdrukkelijk het links afslaan verbieden, dus iemand zou kunnen aannemen dat als hij de 3 sporen kruist, zijn voorligger net na de overweg niet plots links wil afslaan.

Ik laat me er niet aan vangen, maar het loopt daar vrij vaak mis door onnozelaars die links afslaan, niet kunnen door tegemoetkomend verkeer en zo het boeltje ophouden. In het unieke geval dat de achterliggers zich nog niet op de overweg hebben gewaagd staat het daar dan gridlock. En dan maar dom kijken als er geclaxonneerd wordt.
                      Heb je ook veel in de kleine straten van Brussel (vb Elsene)... daar zit het soms ook potvast omdat sommigen het vertikken van effe iemand laten af te slaan. En als dat dan in 2 richtingen gebeurt, dan zit je met de miserie...

Comment

probleem is dat je dan meestal ook een ander kruispunt verderop blokkeert. In mijn geval stond er een vrachtwagen te lossen van de kant waar ik van kwam. Iedereen sluit natuurlijk mooi achter me aan en dan zijn er pipos die niet effe de tegenliggers doorlaten (langs die camion): resultaat: alles vast, en dan moet je overal gaan wringen om eruit te raken...

Ik heb geen problemen met 5 sec te wachten (ik laat dikwijls mensen door die links moeten afslaan en dat lukt dan niet door het tegemoet komend verkeer, dus als ik dat zie laat ik die snel door), maar je creëert gevaarlijke situaties ...
                        Probleem aan die kruispunten is dat je feitelijk met 2 slimmeriken moet zijn die van voor staan, anders kan je wel eens lang blijven staan...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Heb je ook veel in de kleine straten van Brussel (vb Elsene)... daar zit het soms ook potvast omdat sommigen het vertikken van effe iemand laten af te slaan. En als dat dan in 2 richtingen gebeurt, dan zit je met de miserie...
                          Het probleem is ook dat men alles op probeert te lossen met voorrang van rechts... Dat garandeert gewoon dat je in de knoop geraakt in Brussel.

Ik blijf het voor het Noord-Amerikaanse All-way-stop hebben: iedereen die om beurt op het kruispunt komt, mag doen wat ie wil. De volgende mag pas het kruispunt op rijden als de vorige zijn ding heeft gedaan (doorgereden, afgeslagen links of rechts, ...). Zo blijft het kruispunt vrij voor mensen die links afslaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Probleem aan die kruispunten is dat je feitelijk met 2 slimmeriken moet zijn die van voor staan, anders kan je wel eens lang blijven staan...
                            yep, klopt....

Ge hebt altijd van die wringers he... dan zien ze dat ze 20 meter verderop toch zullen stilstaan, en dan toch nog de boel blokkeren.
                            Als ge nu efkens die persoon over laat, dan kan iedereen vlot door. Maar nee, altijd maar wringen, en dan verliezen ze uiteindelijk meer tijd want de boel loopt vast.

En dikwijls zijn dat dan ouw zakken van over de 50 jaar of zo. Ge zou denken dat die toch al meer verstand en ervaring hebben, maar niks he jong .... echt erg...

Comment

Het probleem is ook dat men alles op probeert te lossen met voorrang van rechts... Dat garandeert gewoon dat je in de knoop geraakt in Brussel.

Ik blijf het voor het Noord-Amerikaanse All-way-stop hebben: iedereen die om beurt op het kruispunt komt, mag doen wat ie wil. De volgende mag pas het kruispunt op rijden als de vorige zijn ding heeft gedaan (doorgereden, afgeslagen links of rechts, ...). Zo blijft het kruispunt vrij voor mensen die links afslaan.

Dat zou in Brussel idd veel oplossen...
                              Ik ben zowiezo voorstander van het Amerikaans systeem. Daar heeft de drukste baan meestal gewoon voorrang, en de kleine zijstraten moeten gewoon stoppen.

Hier hebt ge voorrang van rechts op de stomste plaatsen ... Altijd remmen, kijken, terug optrekken voor een klein kut-doodlopend straatje .... grrr....
                              Hoewel, bij ons in de gemeente zijn ze dat hier de laatste weken aan't veranderen: drukste baan heeft nu voorrang, rest moet stoppen. Nu de buurgemeentes nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                E314 tussen Zolder en Lummen. Regen. Begrenzersrace. Dan ziet ge gekke dingen als aan t klaverblad de race nog nie voorbij is.
                                something like this?
                                Royal mail goes that little bit further to deliver your mail

Comment

• Dat Noord-Amerikaanse All-way-stop systeem voor Brussel? Lijkt me dat zo'n systeem een minimum aan hoffelijkheid vraagt, en dat hebben de meeste bestuurders in Brussel niet. Zoiets zou bij gevolg alleen maar voor meer ongevallen en agressie zorgen, vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    Dat Noord-Amerikaanse All-way-stop systeem voor Brussel? Lijkt me dat zo'n systeem een minimum aan hoffelijkheid vraagt, en dat hebben de meeste bestuurders in Brussel niet. Zoiets zou bij gevolg alleen maar voor meer ongevallen en agressie zorgen, vrees ik.
                                    Als er uit de vier richtingen auto's komen, kan je ook maar enkel op hoffelijkheid of lef rekenen. En bij een ongeval heb je dan 2 getuigen die enkel kunnen verklaren dat iedereen voorrang aan iedereen moest geven.

Met het amerikaanse systeem heb je bij een aanrijding 2 getuigen die daadwerkelijk aan het kijken waren wiens beurt het was...

Ik kan je zeggen dat als je in Noord-Amerika je niet aan de hoffelijkheid houdt, er 3 man klaar zit om je het leven zuur te maken.

En eigenlijk is dat toch hetzelfde als er in Brussel iemand de VVR niet opvolgt en het kruispunt op schiet?

Comment

Als er uit de vier richtingen auto's komen, kan je ook maar enkel op hoffelijkheid of lef rekenen. En bij een ongeval heb je dan 2 getuigen die enkel kunnen verklaren dat iedereen voorrang aan iedereen moest geven.

Met het amerikaanse systeem heb je bij een aanrijding 2 getuigen die daadwerkelijk aan het kijken waren wiens beurt het was...
                                      En denk je dat die twee getuigen in Brussel rustig gaan blijven wachten om hun verklaring af te leggen?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik kan je zeggen dat als je in Noord-Amerika je niet aan de hoffelijkheid houdt, er 3 man klaar zit om je het leven zuur te maken.
                                      Dat is in Noord-Amerika, in Brussel zit er 3 man klaar om je het leven zuur te maken als je je ietwat hoffelijkheid houdt, niet?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      En eigenlijk is dat toch hetzelfde als er in Brussel iemand de VVR niet opvolgt en het kruispunt op schiet?
                                      Behalve dat je bij VVR geen getuigenissen nodig hebt om aan te tonen wie in fout is.

Begrijp me niet verkeerd, ik schiet dat all-way-stop systeem op zich niet af, integendeel. Maar voor Brussel denk ik dat je eerst een mentaliteitswijziging moet hebben voor zo'n systeem zijn nut kan bewijzen.

Comment

Over de witte lijn een camion voorbij gaan is me ook een beetje teveel van het goede, maar sommige snelwegen lenen zich ertoe.

Net zoals de wereld er vanuit jouw cabine er anders uit ziet dan vanuit een auto, is dat ook geldig voor motorrijders. Je zit zo hoog als een monovolume dus beter overzicht, dunner dan een meter. Als je dan als zwaan ook nog eens hebt leren rijden, dan is over die witte lijn rijden een makkie.
                                        Dat is hetzelfde als zeggen : ik ben een professioneel rallypiloot en dus mag ik op de openbare weg ook racen. Is ook dan een makkie Soms leest een mens toch rare zaken op het internet. Dat zwaantje heeft een opleiding gekregen dus mag zoiets doen? Dat hij zichzelf of dat een collega hem geen boete gaat geven is wel zeker. Soort beschermt soort

Comment

Over de witte lijn een camion voorbij gaan is me ook een beetje teveel van het goede, maar sommige snelwegen lenen zich ertoe.

Volledig mee akkoord en een zwaantje kan overweg met zijn moto, daar bestaat geen twijfel over. Maar je moet toch rekening houden met het feit dat een vrachtwagen ook niet altijd 100% even ver van de lijn blijft. Een windstoot of wat spoorvorming en de moto ligt op de grond.

Comment

Working...
                                          X