Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Ik kan je zeggen dat als je in Noord-Amerika je niet aan de hoffelijkheid houdt, er 3 man klaar zit om je het leven zuur te maken.
    Hier zitten er al meer klaar, zelfs als je hoffelijk bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
      Dat Noord-Amerikaanse All-way-stop systeem voor Brussel? Lijkt me dat zo'n systeem een minimum aan hoffelijkheid vraagt, en dat hebben de meeste bestuurders in Brussel niet. Zoiets zou bij gevolg alleen maar voor meer ongevallen en agressie zorgen, vrees ik.
      Niet alleen in Brussel! Ik zou zeggen zowat overal in Vlaanderen.
      Ik zou kiezen voor VVL, wedden dat die van rechts dan gemakkelijker gaan stoppen en 2 keer nadenken?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
        Dat is hetzelfde als zeggen : ik ben een professioneel rallypiloot en dus mag ik op de openbare weg ook racen. Is ook dan een makkie Soms leest een mens toch rare zaken op het internet. Dat zwaantje heeft een opleiding gekregen dus mag zoiets doen? Dat hij zichzelf of dat een collega hem geen boete gaat geven is wel zeker. Soort beschermt soort
        Artikel 52.13 laat 'm dat toe...

Alhoewel je nog kan discussiëren over welk artikel hij zou overtreden moest hij niet ontvoegd zijn door 59.12.

Comment

• Al opgemerkt dat er maar weinig reactie meer komt als je met artikel nrs begint te goochelen ?? Al die betweters houden dan serieus hunnen "doemp" in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Artikel 52.13 laat 'm dat toe...

Alhoewel je nog kan discussiëren over welk artikel hij zou overtreden moest hij niet ontvoegd zijn door 59.12.
            En wat zou artikel 52.13 dan moeten inhouden? Dit artikel is mij niet bekend daarom zou het ook handig zijn om naast het artikel nummer ook te werwijzen naar welk MB/KB/wet/decreet....
            En er misschien toch ook even bij vermelden dat dit alleen maar zo is indien er een geldige reden (dringende opdracht of andere opdracht die zulks een gedrag rechtvaardigt) is anders moeten ook zij zich houden aan de bepalingen van de wegcode... maar gezien wij nooit de aard van hun opdracht kennen moeten zij misschien het voordeel van de twijfel krijgen.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Al opgemerkt dat er maar weinig reactie meer komt als je met artikel nrs begint te goochelen ?? Al die betweters houden dan serieus hunnen "doemp" in.
              Antwoord wordt vooral moeilijk als er atikels gebruikt worden die minder/niet gekend zijn hoewel inderdaad iedere belg geacht wordt om de wet te kennen
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                En wat zou artikel 52.13 dan moeten inhouden? Dit artikel is mij niet bekend daarom zou het ook handig zijn om naast het artikel nummer ook te werwijzen naar welk MB/KB/wet/decreet....
                En er misschien toch ook even bij vermelden dat dit alleen maar zo is indien er een geldige reden (dringende opdracht of andere opdracht die zulks een gedrag rechtvaardigt) is anders moeten ook zij zich houden aan de bepalingen van de wegcode... maar gezien wij nooit de aard van hun opdracht kennen moeten zij misschien het voordeel van de twijfel krijgen.
                Tis 59.12, blijkbaar typfout in mijn eerste zin.

En op www.wegcode.be vind je alle info.

Comment

• Als ze iets in België goed kunnen dan is het artikels in de wetgeving uitvinden. En veel beloven om daarna hun woorden weer in te trekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                    Als ze iets in België goed kunnen dan is het artikels in de wetgeving uitvinden. En veel beloven om daarna hun woorden weer in te trekken.
                    mekker

Comment

• een glimlach in de ergernis-draad jakke

Comment

• Bumperklevers...
                        Ik rijd 70 op een 70km/u baan (zie het probleem niet dus) begint er één in mijn gat te duwen en te fàhren dat ik rapper moet rijden.
                        Eh, nee? 70 op een 70km/u baan zoals het hoort. Daarna keek hij nog eens "vriendelijk" als hij mij voorbij kon.
                        Is dat nu omdat er een L op mijn ruit hangt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                          Bumperklevers...
                          Ik rijd 70 op een 70km/u baan (zie het probleem niet dus) begint er één in mijn gat te duwen en te fàhren dat ik rapper moet rijden.
                          Eh, nee? 70 op een 70km/u baan zoals het hoort. Daarna keek hij nog eens "vriendelijk" als hij mij voorbij kon.
                          Zonder die L had je dit waarschijnlijk niet voorgehad, dat kan wel kloppen ja
                          Ook, er zit een afwijking op je teller. 70 is meestal zo'n 63 km/u gps-snelheid.
                          Meestal rijdt ik gewoon zo'n kleine 80 km/u want dan ga je een goeie 70 km/u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                            Bumperklevers...
                            Zelfs ik heb dat soms voor en ik heb geen L hangen.

Maar toen ik leerde rijden en dus een L achterop had merkte ik wel dat dat ook veel vaker gebeurde.

En vroeger toen mijne pa nog met zijne Lada reed had hij dat ook heel vaak, alhoewel hij dan ook aan de max toegelaten snelheid reed.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                              Zonder die L had je dit waarschijnlijk niet voorgehad, dat kan wel kloppen ja
                              Ook, er zit een afwijking op je teller. 70 is meestal zo'n 63 km/u gps-snelheid.
                              Meestal rijdt ik gewoon zo'n kleine 80 km/u want dan ga je een goeie 70 km/u.
                              Ja, d'r zit een afwijking op de teller, maar die is niet bij alle auto's even groot.
                              Bij de mijne is dat zelfs heel weinig.
                              Wanneer ik op de teller 70 km/h rij dan is dat op de gps 68 km/h, dat is dus bijna geen verschil.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• bij mij is dat ook maar 2 km/h.
                                Dus 70 op de teller is 68, daarvoor moeten ze niet in iemand zijn gat boren.

Comment

• Heb er soms ook last van met mijn L, gewoon negeren..
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Ja, d'r zit een afwijking op de teller, maar die is niet bij alle auto's even groot.
                                    Bij de mijne is dat zelfs heel weinig.
                                    Wanneer ik op de teller 70 km/h rij dan is dat op de gps 68 km/h, dat is dus bijna geen verschil.
                                    Ohja, golf 3'tje scheelde dat toch behoorlijk.

130 is 122 gps snelheid etc..

Maargoed, is en blijft geen reden om te gaan bumperkleven zoals bovenstaande persoon alreeds zei. Idd!

Comment

• Ik heb leren rijden met een Santa Fe en een Suzuki Wagon R.
                                      Met die Santa Fe heb ik op 1 jaar tijd slechts 1 bumperklever gehad: op de A12 tussen Boom en Aartselaar (dat deel in die 'put') waar werken bezig waren waardoor je 70 mocht. 70 is daar belachelijk traag en dat vond die chauffeur van De Polder blijkbaar ook.
                                      Met die Wagon R heb je constant bumperklevers, of je nu wel of niet een L op de achterruit hebt kleven.
                                      't Hangt voor een groot deel af van de auto waarin je rijdt..
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten

Comment

• Een goeie remedie tegen bumperklevers is doodgewoon uw ogen dicht doen en houden. Wat ik feitelijk bedoel is gewoon negeren.

Comment

Working...
                                          X