Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
    't Hangt voor een groot deel af van de auto waarin je rijdt..
    iedereen ervaart natuurlijk wat je ervaart, ik rij nu met een smart 1e klas koekdoos, maar ik merk nix geen verschil met eender welke andere wagen...moet toegeven dat ik er zelf van sta te kijken had het eerlijk gezegd zelf ook anders verwacht

of anders ben ik er niet gevoelig aan, heb ook nooit afgunst of wat anders ervaren toen ik jonger was en met een dikke kar reed zoals ook wel vaker hier wordt beschreven

Comment

• pfoe, vanmorgen een man in een BMW die er niet beter op vond van zijn mails te beantwoorden in de wagen. In Kontich ontstond daardoor een treintje (want hij remde constant, omdat hij de weg niet in de gaten hield), tegen Wilrijk ging hij plots versnellen om een hoop derdebaansrijders in te halen. En tegen dat we op de Ring waren zal hij al antwoord gehad hebben want dan zag ik hem weer naar zijn gsm kijken en eraan prutsen. En dat allemaal bij snelheden van 100-120 km/u.

Op de ring was het dan ook bijna prijs toen hij een wagen die wilde invoegen niet zag en plots alles moest dichtgooien, waardoor hij de remzone van zijn achterligger opvrat en je hen bijna op de radio hoorde in het verkeersbericht.
      Don't text and drive, hoe belangrijk kan een mailtje/sms'je zijn?
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Da's het voordeel met de moto... Je gaat er naast hangen, kijkt eens vies en die telefoon gaat snel weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
          Heb er soms ook last van met mijn L, gewoon negeren..
          volgende keer ga ik gewoon NOG vertragen.
          Ga ik 50 rijden in zone 70!

Comment

• Actie, reactie, escalatie...

Comment

• Bumperklevers? Zelfs met een "rolstoel-teken" erop komen ze in uw gat hangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                volgende keer ga ik gewoon NOG vertragen.
                Ga ik 50 rijden in zone 70!
                Snap ik niet goed , 50 in zo'n zone is ZEKER een reden om te bumperkleven.....

Erger is dat ze dit doen als je reeds 70 rijd.....

Goeie raad : hou je gewoon aan de max. snelheid en je zal amper last hebben van "klevers" .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                  Bumperklevers...
                  Ik rijd 70 op een 70km/u baan (zie het probleem niet dus) begint er één in mijn gat te duwen en te fàhren dat ik rapper moet rijden.
                  Eh, nee? 70 op een 70km/u baan zoals het hoort. Daarna keek hij nog eens "vriendelijk" als hij mij voorbij kon.
                  Is dat nu omdat er een L op mijn ruit hangt?
                  Zeker en vast door de L. Bij mij deden ze dat zelfs als ik met de moto reed met mijn L. Frustrerend, en vooral gevaarlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Bumperklevers? Zelfs met een "rolstoel-teken" erop komen ze in uw gat hangen
                    Rolstoel-teken of niet, je blijft gewoon een autobestuurder he.
                    Bumperklevers trekken zich daar ook niets van aan.

Voor de rest vind ik ook dat rolstoelgebruikers zich gewoon aan de regels moeten houden en zich normaal in het verkeerd moeten gedragen. (ik bedoel dit algemeen, niet persoonllijk)

Greets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      Bumperklevers trekken zich daar ook niets van aan.
                      dat denk ik er ook van, heb al met genoeg verschillende wagens gereden, en je maakt het met elk type wagen, l of rolstoelplakker mee...ja kan het dan op kleine wagen of die l steken...maar die aso's plakken toch als ze er zin in hebben

Comment

• ik vraag me dan altijd af hoe een bumperklever reageert als ze bij hem/haar eens bumperkleven.
                        Want er is er altijd wel ene sneller of meer gehaast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Da's het voordeel met de moto... Je gaat er naast hangen, kijkt eens vies en die telefoon gaat snel weg.
                          Of zoals hier, ik keek nog niet eens bewust en hij doet zijn gordel al aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            ik vraag me dan altijd af hoe een bumperklever reageert als ze bij hem/haar eens bumperkleven.
                            Want er is er altijd wel ene sneller of meer gehaast.
                            Vaak beginnen ze net te reageren zoals iemand die niet graag een bumperklever achter zich heeft...

Comment

• gvd, wat was dat vandaag allemaal op de baan, tot 4 maal toe een ongeval door lompe acties van andere bestuurders nipt kunnen vermijden

Deze morgend op weg naar het werk:
                              1) Ik rij op de N80 Sint-Truiden - Hasselt op het linker vak, zo een 90 km/h. Sneller kon niet, te druk op de weg, opeens komt er een kleine bestelwagen van Belgacom van het rechter vak naar links zonder pinker of wat dan ook, naar een plaats waar helemaal geen ruimte voor hem was en dan nog eens vanuit de rechter "file" die trager reed.
                              Dus serieus moeten remmen om die niet te raken, en het was nipt.
                              2) Op dezelfde weg een stukje verder, reed toen rechts en plots zag ik een kleine bestelwagen van Infrax naar mij toe komen (ik reed met de voorkant van mijn auto al gelijk met zijn voordeur). Ik caxoneer, hij zet zijn pinker op en blijft naar mij toe komen waardoor ik uitwijk naar de pechstrook en tegelijk rem, blijkbaar was d'r iets vettig of glad, want ineens glij ik weg en zie ik mezelf al tegen de vangrail hangen. Gelukkig heb ik kunnen corrigeren, want het had slecht kunnen aflopen

Deze avond op de terugweg van het werk:
                              3) Was al in Sint-Truiden, komt er een vrachtwagen met container van rechts (ter hoogte van de Opel garage voor de mensen die het daar kennen) en die vlamt gewoon voor mij in, ik reed op het rechter vak en kon niet naar links omdat er daar ook auto's reden, dus vol in de remmen voor die zot.
                              4) En dan het laatste op de brug van de N80 over de N3 (Luik - Tienen), nog altijd even druk, smijten ze enkele auto's voor mij ineens alles dicht, auto's wijken uit naar links en naar rechts om niet op mekaar te rijden, waarop ik veel geluk gehad heb of ik was van de brug af gedondert.

Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                4) En dan het laatste op de brug van de N80 over de N3 (Luik - Tienen), nog altijd even druk, smijten ze enkele auto's voor mij ineens alles dicht, auto's wijken uit naar links en naar rechts om niet op mekaar te rijden, waarop ik veel geluk gehad heb of ik was van de brug af gedondert.
                                Jij moet altijd voldoende afstand houden om te kunnen remmen voor de voertuigen voor jou. Als je bijna van de bug afdonderde betekent dat dat je niet voldoende afstand hield of te laat hebt gereageerd.

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Snap ik niet goed , 50 in zo'n zone is ZEKER een reden om te bumperkleven.....
                                VOlgens mij bestaat er GEEN ENKELE reden om te bumperkleven. Het is associaal en agressief verkeersgedrag.
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• @ wooter haha die heeft percies schrik gekregen .

Bumper kleven is gewoon asociaal,ookal blijft iemand al slapende alles ophouden,in zulke situaties blijf ik vanop afstand even teken doen met lichten,
                                  en indien nodig even een claxon laten klinken,maar kleven neen daar heb ik niets mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Jij moet altijd voldoende afstand houden om te kunnen remmen voor de voertuigen voor jou. Als je bijna van de bug afdonderde betekent dat dat je niet voldoende afstand hield of te laat hebt gereageerd.
                                    In theorie geef ik u 200% gelijk, de praktijk is echter nooit zo perfect als de theorie.

Tot net voor de brug heb je 2 rijvakken het rechter vak is 'sinds de aanpassing) om af te slaan naar de N3 om richting Tienen te rijden, het linker vak is om recht door te rijden.
                                    D'r zijn echter nog altijd vele cowboys die zich op de laatste moment d'r nog tussen gaan wringen in het linker vak. De afstand die je dan hield als veiligheidsmarge is op die moment natuurlijk om zeep, als er dan een paar meter verder zo eene alles dicht gooit dan heb je natuurlijk geen afstand meer over om op een veilige manier tot stilstand te komen en dan is het uitwijken of op uwe voorligger knallen.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

gvd, wat was dat vandaag allemaal op de baan, tot 4 maal toe een ongeval door lompe acties van andere bestuurders nipt kunnen vermijden

Deze morgend op weg naar het werk:
                                      1) Ik rij op de N80 Sint-Truiden - Hasselt op het linker vak, zo een 90 km/h. Sneller kon niet, te druk op de weg, opeens komt er een kleine bestelwagen van Belgacom van het rechter vak naar links zonder pinker of wat dan ook, naar een plaats waar helemaal geen ruimte voor hem was en dan nog eens vanuit de rechter "file" die trager reed.
                                      Dus serieus moeten remmen om die niet te raken, en het was nipt.
                                      2) Op dezelfde weg een stukje verder, reed toen rechts en plots zag ik een kleine bestelwagen van Infrax naar mij toe komen (ik reed met de voorkant van mijn auto al gelijk met zijn voordeur). Ik caxoneer, hij zet zijn pinker op en blijft naar mij toe komen waardoor ik uitwijk naar de pechstrook en tegelijk rem, blijkbaar was d'r iets vettig of glad, want ineens glij ik weg en zie ik mezelf al tegen de vangrail hangen. Gelukkig heb ik kunnen corrigeren, want het had slecht kunnen aflopen

Deze avond op de terugweg van het werk:
                                      3) Was al in Sint-Truiden, komt er een vrachtwagen met container van rechts (ter hoogte van de Opel garage voor de mensen die het daar kennen) en die vlamt gewoon voor mij in, ik reed op het rechter vak en kon niet naar links omdat er daar ook auto's reden, dus vol in de remmen voor die zot.

Op zo een momenten denk ik er toch wel aan om ook een camera in de auto te hangen.

Comment

Op zo een momenten denk ik er toch wel aan om ook een camera in de auto te hangen.
                                        Sinterklaas is volgende week

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Of zoals hier, ik keek nog niet eens bewust en hij doet zijn gordel al aan
                                          Daar zal uw oranje helm ook wel voor iets tussen zitten?
                                          (of had je in dat filmpje een grijze op?)

Comment

Working...
                                          X