Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
    Daar zal uw oranje helm ook wel voor iets tussen zitten?
    (of had je in dat filmpje een grijze op?)
    Nee, mijn oranje helm.

Dan nog... Mijn oranje helm op een zwarte motorfiets met zwart motorpak is nog niet zo extreem als wat ik deze week door de file zag laveren: witte Yamaha FJR met valdoppen, en erop een motorrijder met blauwe motorjas en oranje helm. En toch gene polies.

Of enkele weken geleden een gast op een witte scootermotorfiets, blauwe motorjas en rode helm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Nee, mijn oranje helm.

Dan nog... Mijn oranje helm op een zwarte motorfiets met zwart motorpak is nog niet zo extreem als wat ik deze week door de file zag laveren: witte Yamaha FJR met valdoppen, en erop een motorrijder met blauwe motorjas en oranje helm. En toch gene polies.

Of enkele weken geleden een gast op een witte scootermotorfiets, blauwe motorjas en rode helm.
      Kvind dat nog niet zo gek hoor. Je bent goed zichtbaar en de andere weggebruikers zullen zich misschien beter gedragen.
      Wij hebben een blauwe Peugeot Expert en soms (vooral buitenland) zie je dan ook grappige reacties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arjandeiro Bekijk Berichten
        Kvind dat nog niet zo gek hoor. Je bent goed zichtbaar en de andere weggebruikers zullen zich misschien beter gedragen.
        Is inderdaad niks mis mee, zo'n oranje helm. Moest alleen denken aan mijn eigen reactie als ik er 1 waarneem in het verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Op zo een momenten denk ik er toch wel aan om ook een camera in de auto te hangen.
          zeker doen. als ze lelijk doen en je doet teken naar de camera maken ze hun meestal meteen uit de voeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
            zeker doen. als ze lelijk doen en je doet teken naar de camera maken ze hun meestal meteen uit de voeten
            Ja, spijtig genoeg is die camera dat hier op het forum te koop stond reeds verkocht.
            Dus zal moeten op zoek gaan naar eentje die ik in de auto kan plaatsen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ebay staat er vol van. Zoek maar eens op "car camera 1080p".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Ebay staat er vol van. Zoek maar eens op "car camera 1080p".
                Dat ga ik straks zeker eens doen, zit hier nu met de gsm, en dat is toch niet zo handig om op eBay te gaan kijken.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Op zo een momenten denk ik er toch wel aan om ook een camera in de auto te hangen.

Er is wel veel keuze als je wat rondkijkt (te veel eigenlijk) en lijkt me ook niet overdreven van prijs .

De meeste van die camera's kan je heel makkelijk kopen via internet , jammer dat ze dat (bijna) niet kunnen aanbieden in een gewone winkel waar je ze echt kan vergelijken met mekaar....

Comment

• Ik zoek een dashcam, maar een zéér kleine die ik kan wegwerken zodat er zo goed als niks van te zien is. Ook zou hij continu voeding moeten hebben.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                      Ik zoek een dashcam, maar een zéér kleine die ik kan wegwerken zodat er zo goed als niks van te zien is. Ook zou hij continu voeding moeten hebben.
                      Zoek ik ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        http://www.dashcams.be/www.Dashcams....en_(Dual).html

Er is wel veel keuze als je wat rondkijkt (te veel eigenlijk) en lijkt me ook niet overdreven van prijs .

De meeste van die camera's kan je heel makkelijk kopen via internet , jammer dat ze dat (bijna) niet kunnen aanbieden in een gewone winkel waar je ze echt kan vergelijken met mekaar....
                        Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                        Ik zoek een dashcam, maar een zéér kleine die ik kan wegwerken zodat er zo goed als niks van te zien is. Ook zou hij continu voeding moeten hebben.
                        Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Zoek ik ook
                        Ook zwaar aan het overwegen om iets dergelijks http://blackvue.com/en/contents/sub1.asp?idx=7#top (niet echt goedkoop) te plaatsen (zou ook permanent aan de voeding moeten hangen), alhoewel ik dan vind dat je als super-chauffeur rondrijdt met het gevaar af dat je je er ook naar gaat gedragen zoals ik sommige al wel eens zie. Wil maar zeggen, niemand is onfeilbaar.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De personen die de verplaatsbare flitspalen zetten zijn toch maar klootzakskes.
                          Derjust op de E313 aan werken (in geel denkik) staat er een bord 90 en nog geen 10 mtr verder zon bakske. Is het dan de bedoeling dat elke bestuurder een coute de frein geeft? Want dan zullen er wel wa accidenten gebeuren denkik
                          BMW X5 45e

Comment

• Gisteren bijna mijn volvo tot schroot herwerkt op weg naar gent. Rond 19u rijden we naar gent want we wouden james bond kijken. Ter hoogte van zwijnaarde staan die stomme matrix borden. Iedereen kon goed rijden tot daar. Daar stond 50 op! En de volgende borden op 500m stond de 50 doorkrabt. Ik heb een coute de frein moeten doen & zat letterlijk enkele millimeters van een bmw 6-reeks. Ik had geluk daat er achter mij een nieuwe a7 reed. Daar zijn de remmen toch goed op & die reed ook wat op afstand. Waarom zetten die nu in godsnaam die borden op 50 als er niets is.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Het is wel coup de frein, gasten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                De personen die de verplaatsbare flitspalen zetten zijn toch maar klootzakskes.
                                Derjust op de E313 aan werken (in geel denkik) staat er een bord 90 en nog geen 10 mtr verder zon bakske. Is het dan de bedoeling dat elke bestuurder een coute de frein geeft? Want dan zullen er wel wa accidenten gebeuren denkik
                                Tsss tss tsss Kefkie een beetje opletten met uw taal hé, die personen die die flitspalen plaatsen voeren ook maar hun opdracht uit hoor die ze gekregen hebben. Het is niet omdat U het onlogisch vindt dat die flitspalen zo kort na het bord C43 geplaatst worden dat de personen die ze plaatsen daarom ... zijn.
                                Op die E weg (ik ken de plaatselijke gesteldheid daar niet) is de snelheid waarschijnlijk normaal 120 dan moet een bord C43 die een snelheid aanduid met een snelheid lager dan 100 (t'is te zeggen meer dan 20 km/u verschil) toch aangekondigd worden door een bord C43 met onderbord Ia (en zou normaal vanaf dat eerste bord C43 met onderbord Ia de afstand tot het bord C43 groot genoeg moeten zijn om op een normale manier de snelheid te kunnen verminderen zonder dat een coup frien nodig is). Indien het bord C43 met onderbord Ia niet zou zijn geplaatst dan zou je een grond hebben om een eventuele boete daar aan te vechten want:
                                Ministerieel besluit van 11/10/1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
                                ...
                                Hoofdstuk II. Verkeerstekens
                                ...
                                Artikel 9. Verbodsborden
                                ....
                                9.9. Verkeersbord C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
                                ....
                                3° Wanneer een snelheidsbeperking wordt opgelegd buiten de bebouwde kom, moet het eerste verkeersbord C43 aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met een onderbord van het type Ia van bijlage 2 tot dit besluit, indien het verschil tussen de maximale toegelaten snelheid en de opgelegde snelheidsbeperking meer dan 20 km/u. bedraagt.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Is dat meestal niet tegen Gent : bord met max. 90/uur en daaronder een bord : 300 m ?

Die 300 meter is wel erg kort maar om nu vol in de remmen te gaan , misschien had bovenstaande wel een bordje gemist ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    Is dat meestal niet tegen Gent : bord met max. 90/uur en daaronder een bord : 300 m ?

Die 300 meter is wel erg kort maar om nu vol in de remmen te gaan , misschien had bovenstaande wel een bordje gemist ?
                                    Die 300 meter is inderdaad erg kort. Wanneer je 120 rijdt moet je nog altijd remmen. En als je dan u niet laat uitbollen vanaf die 300m en je ziet dat bord 90 uiteindelijk staan, moet je weldegelijk vol remmen om 90 te rijden bij het begin van de trajectcontrole

Comment

• Soms staan ze zelfs direct achter het bord van 90. Maar het staat al wel duidelijk aangegeven op een 1.5km afstand dat de snelheid naar 90 herleid wordt
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                        Soms staan ze zelfs direct achter het bord van 90. Maar het staat al wel duidelijk aangegeven op een 1.5km afstand dat de snelheid naar 90 herleid wordt
                                        1.5 km is wel erg ver, typisch Belgisch zeker. Werken met 2 maten en gewichten.

Comment

• Aan veel reacties te zien is DAT zelfs nog niet ver genoeg want aan het bord van 90 zijn ze, volgens hen, "nog aan 't uitbollen" en zou men daar nog niet mogen flitsen. Als het bord "einde werken" in zicht is zou ook een goeie plaats zijn om die flitsbakken te zetten want vanaf dat bord, ongeacht de afstand, in zicht komt is de ganse meute al aan het versnellen in de mate van de mogelijkheden der verschillende wagens. Om zeker te zijn dat ze de eerste en de rapste terug kunnen doorvlammen. En zo zal er altijd en eeuwig kritiek zijn, ongeacht wat de wetgever zegt of doet, het zal nooit goed zijn. De mensen worden veel te ongedurig en gefrustreerd, daarom dat het hier in België in het verkeer zo'n warboel is, "ik me geven voor nen andere of toegeven aan een andere ? Nooit vanzeleven" is het credo van velen. Spijtig genoeg.

Comment

Working...
                                          X