Als ze de linkerbaan niet hebben ingepalmd tenminste
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDe personen die de verplaatsbare flitspalen zetten zijn toch maar klootzakskes.
Derjust op de E313 aan werken (in geel denkik) staat er een bord 90 en nog geen 10 mtr verder zon bakske. Is het dan de bedoeling dat elke bestuurder een coute de frein geeft? Want dan zullen er wel wa accidenten gebeuren denkik
Bevestigd nogmaals: heeft enkel en alleen met €€€€€ te maken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
Of hij zo goed is als omschreven... lijkt me niet zot duur voor die specs!Last edited by Timmeke-Tim; 04/12/2012, 15:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAlles is feitelijk simpel te herleiden tot één woord: (zelf)discipline.
Je moet niet uitbollen vanaf dat 300m bord 90, maar ongeveer 200m daarvoor, normaal rij je dan 90 vanaf de controle.(op voorwaarde dat je wel +/- 120 reed natuurlijk). Anders moet je dat maar eens gaan oefenen op de E34/N49 Antwerpen > Knokke-Heist tussen Zelzate en Maldegem. Veel kans dat je tegen het laatste licht het onder de knie hebt.
Maar zoals ik enkele pagina's eerder al eens schreef, vele chauffeurs zouden niet door een medische keuring geraken zonder aangepaste bril...
Ik kan dat inderdaad niet, nochtans wordt mijn zicht regelmatig diepgaand gecontroleerd
Comment
-
Ik erger mij al lang nie meer. Maar vandaag toch vreemd opgekeken toen er weer ne "idioot" tegen niet aangepaste snelheid (lees: ik reed netjes 50 en hij vind da te langzaam) voorbij de werken in Zonhoven scheurde. Die begon daar te toeteren en van zijn oren te maken omdat hem ocharm ne halve minuut moest wachten omdat er een vrachtwagen aan t wegrijden was van de werf.
Sorry hoor, maar daarom juist moogt ge daar maar 50.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenAls jij een bord al zo ver kan lezen dat je 200meter voor dat bord je CC al kan afzetten, heb je inderdaad een speciale bril denk ik... (dus lees je dat bord nog eens 100m ervoor om dan naar je knopje te gaan)
Ik kan dat inderdaad niet, nochtans wordt mijn zicht regelmatig diepgaand gecontroleerd
Het bord C43 met daaronder het aankondigings bord, staat toch in de regel op 300m, het bord C43 alleen staat gewoonlijk op 200 à 300m van de lichten en die zijn groen, rood of oranje, dat moet je toch kunnen zien vanop 700M? (200+300+200) Met andere woorden je weet toch wat er gaat komen, daar hoef je toch geen speciale bril voor te hebben.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
gvd deze morgend op weg naar het werk weer bijna prijs
Gewoon rustig naar het werk aan't rijden tegen 110 km/h op de N80 waar dus 120 toegelaten is. Zie ik wat verder een vrachtwagen rijden met daarachter een bestelwagen die rechts blijft volgen. Dus ik besluit tijdig en met pinker naar links te gaan, d'r was toch geen achterop komend verkeer dus ik hinderde niemand.
Dan kom ik ter hoogte van die bestelwagen en opeens zonder pinker of wat dan ook smijt die zich voor mij, waarop ik uiteraard serieus moet remmen en alsof dat nog niet genoeg was smijt hij zelf ineens zonder reden alles dicht (echt vol in de remmen tot stilstand) en ik moest dat dus ook doen of ik zat in zijn gat. Ik denk dat er geen vinger meer tussen zijne en mijne bumper paste.
Daarop vertrekt hij weer, maar dan heel heel rustig, terug die vrachtwagen voorbij die al een stukje verder was, en hij bleef links rijden. Ik dus ook aangezien ik niet rechts voorbij wilde gaan, uiteindelijk ging hij toch naar rechts waarop ik voorbij kon en hij heel rustig bleef rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAlleé Tim, wat zeg jij nu? Kan jij geen 500m ver zien? Zelfs niet met Bril? Jij zal toch ook een medische keuring moeten ondergaan?
Het bord C43 met daaronder het aankondigings bord, staat toch in de regel op 300m, het bord C43 alleen staat gewoonlijk op 200 à 300m van de lichten en die zijn groen, rood of oranje, dat moet je toch kunnen zien vanop 700M? (200+300+200) Met andere woorden je weet toch wat er gaat komen, daar hoef je toch geen speciale bril voor te hebben.
Comment
-
Zodra als menne camera heb dan zal ik eens een filmke postenDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Vandaag van Geel naar Hasselt en terug met de bedrijfs-pool-wagen. Oude focus break, 80Pk diesel, geen winterbanden, geen comfort.
Vooral in het terugkomen zwaar geërgerd aan van die schrikschijters op de snelweg.
OK het had gesneeuwd...een uur geleden. OK, de baan lag nat, maar om daarvoor nu de achterste mistlichten te ontsteken....
En verder max 90-100 rijden, en absoluut niet naar rechts als er honderden meters ruimte is, je moest maar eens gaan beginnen slippen en tollen hé
Uiteraard als ze 200 meter voor je, zelfs op de andere rijstrook remmen (gewoon remlichten die gaan branden) moet je ook al preventief mee remmen, want stel dat je 200 meter veiligheidsafstand naar 170 meter terugzakt. Dat zou te gevaarlijk zijn!
Als die paljas eindelijk oprot, gaat er wat verder ene ook al maar snel nog voor mijn neus naar links, want misschien zou hij anders door één van de wagens achter mij gehinderd worden en even van het gas moeten: snelheid weer vrij abrupt naar 90 En uiteraard weer niet voor efkes...
Sommige mensen mogen écht wel de bus nemen hoor als ze zo veel schrik hebben! Beter voor hun én mijn humeur
Comment
-
Motorrijden Zeker in zo een weer schiet dat beter op, zolang er gene sneeuw blijft liggen .
Ik weet dat er opmerkingen gaan komen over het inhalen van de vrachtwagen, maar dit is zo een klassiek manoever dat je dan tegen komt: de voorste rijdt al traag, en gaat dan plots nog eens remmen. Hoe zou dat toch komen?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMotorrijden Zeker in zo een weer schiet dat beter op, zolang er gene sneeuw blijft liggen .
Ik weet dat er opmerkingen gaan komen over het inhalen van de vrachtwagen, maar dit is zo een klassiek manoever dat je dan tegen komt: de voorste rijdt al traag, en gaat dan plots nog eens remmen. Hoe zou dat toch komen?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik vind vooral dat'em veel beweegt, das vooral onveilig voor zijn eigen
Bovendien moet ik Bobo gelijk geven: ik vind nu niet dat Wooter echt safe rijdt, zo tussen die peugeot en de camion door inhalen tegen 90+km/u....
Die met zenne peugeot moet maar eens wat zijwind krijgen, of die met zenne camion dommelt effe in, of moet uitwijken voor rommel op de baan, en splatsh: 'Broodje Wooter' .... ik kreeg persoonlijk de kriebels ervan... Ik doe veel snelweg, en wat ge soms ziet bij wagens die ne camion inhalen, is dat die soms naar de camion worden toegezogen door de turbulentie dat die veroorzaakt, of soms worden weggeduwd en dat de chauffeur dan over-corrigeert...
Bij file/stapvoets verkeer inhalen, OK... maar Wooter, no offense, als ge dat nog veel blijft doen, haalt ge volgens mij uw pensioen niet jongen, en dat zou jammer zijn... Gij doet blijkbaar ook veel snelweg, en gij ziet elke dag welke idioten er rondrijden, en dan nog zo durven inhalen, dat snap ik niet goed...Last edited by erik219; 06/12/2012, 09:15.
Comment
-
Aan 120 doe ik zo een stunts niet. Tussen twee vrachtwagens ook niet, maar op de motorfiets zie je dingen en reacties van anderen en beslis je in functie van je eigen snelheid en de locatie van anderen, tesamen met de locatie en de weersomstandigheden op dat moment wat je doet...
Die Peugeot week al uit naar links, dus had mij ofwel gezien en zoals vaak maakte al ruimte (je houdt je niet voor mogelijk hoeveel mensen zelfs aan 120 per uur liever links houden en hun pinker naar links opzetten om me voorbij te laten, dan naar rechts te gaan) ofwel ging hij naar links om even links te spieken en dus had ik een paar seconden een opening die veilig genoeg ging zijn. Die vrachtwagen ging ook niet bougeren want we waren niet ter hoogte van een oprit, en reden in een holle weg op een moment dat er al geen windvlagen waren (waren net het viaduct in Leuven gepasseerd). Daarenboven zag ik goed dat de remmende Mercedes helemaal geen verkeer voor hem had en wel degelijk nodeloos remde. En als ik dan even spiek op 1080p passeerde ik de auto's aan net onder de 100 km/u, en van de vrachtwagen mag je uit gaan dat ie niet sneller dan 90 reed.
Ik denk dat als je aan 20 motorrijders in de spits vraagt of ze dit ooit al gedaan hebben, er 18 toegeven dit al gedaan te hebben. Mijn motorfiets is inclusief zijkoffers 90 cm breed, en de ruimte tussen vrachtwagen en Peugeot is zeker 2 meter breed. Zelfs indien de Peugeot om onverklaarbare reden plots op ramkoers naar de vrachtwagen zou uitwijken, dan nog was het snelheidsverschil van mij nog van die aard dat hij dit ofwel te laat deed en ik 'm al gepasseerd was, of ik op tijd kon noodremmen.
Onderschat ook niet het effect van een camera met water op die door een vuile voorruit moet filmen, versus ik die boven die ruit uit kijk.
Eerlijk gezegd was bovenstaande stunt minder gevaarlijk dan doorheen een file te rijden. In bovenstaand geval was de kans dat de Peugeot naar rechts uitweek quasi nihil, versus het aantal mensen die in een file van rijstrook wisselen... Als ik het aantal near-misses moet rankschikken, moet ik toegeven dat ik bij bovenstaande stunts nog nooit een near-miss heb gehad, maar wel al een paar keer prostitueegeluk bij filefilteren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... maar wel al een paar keer prostitueegeluk bij filefilteren...
Comment
Comment