Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Op mijn Audi had ik vroeger Pirelli banden. Bij regenweer zat ik steevast aan 90 km/u op het rechtervak omdat ik harder onverantwoord vond. Toen kocht ik een Z4 en daar staken Michelins op. En toen was ik diegene die aan 120 iedereen voorbij bleef gaan terwijl de rest met de vier pinkers op de pechstrook stond bij een stortbui.
    -Verkeerde Audi gekocht?

-Je verhaal is wel niet kompleet...sorry Wooter
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Wooter, werk jij als undercover zwaantje voor een programma als blik op de weg ofzo??
      hij is motorijder. Dan mag dat!
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        -Verkeerde Audi gekocht?

Tja, FWD is maar een halve auto he
        BMW X5 45e

Comment

Dat was op Continentals!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Tja, FWD is maar een halve auto he
            Ja, en RWD ook...

Btw, zal eens vertrekken richting Schoten zé, stel je voor dat we elkaar tegenkomen op de Hortsebaan...en zie dat ik je niet betrap op smssen of zet het hier op het forum hé

note: e-mailen, sms'en, ipad gebruik, kruiswoordraadsels oplossen, krant lezen, scheren, maquilleren, nagels knippen, enz... is voor alle duidelijkheid, note done in de wagen, anders neem je maar plaats op mijn achterbank natuurlijk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Dat was op Continentals!
              Prima uitgepraat, had ik niet anders verwacht.

Comment

• Kale continentals.. Heb er nog altijd spijt van dat ik die niet gewoon onmiddellijk heb gewisseld...

Comment

• niet echt een ergernis maar toch moeit om te delen

deze ochtend op E17 richting kortrijk
                  op eerste vak, wagens, meestal redelijk klein aan 60 -70
                  op 2e vak natuurlijk allemaal vrachtwagens aan 85 - 95, omdat ze die andere voorbij moeten (en ondertussen op alle radiozenders : algemeen inhaalverbod voor trucks, maar ja, niemand is verplicht om radio te luisteren, of te begrijpen wat er daar gezegd wordt, de matrix borden boven de rijweg ... geen melding hierover :-( )
                  op derde van bijna niemand, kon er rustig aan 105 - 110 rijden, was niet glad (mooi werk van strooidiensten) enkel een beetje "pap" hier en daar

Comment

Ja, en RWD ook...

Btw, zal eens vertrekken richting Schoten zé, stel je voor dat we elkaar tegenkomen op de Hortsebaan...en zie dat ik je niet betrap op smssen of zet het hier op het forum hé

note: e-mailen, sms'en, ipad gebruik, kruiswoordraadsels oplossen, krant lezen, scheren, maquilleren, nagels knippen, enz... is voor alle duidelijkheid, note done in de wagen, anders neem je maar plaats op mijn achterbank natuurlijk.
                    Ben net thuis en ik ben braaf geweest
                    BMW X5 45e

Comment

• Zalig verkeer vandaag. Op de A19, E17, R1 en E19 had ik een linkervak voor mij alleen. Gewoon tegen 90 alles voorbij en slechts 2x zelf ingehaald geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        niet echt een ergernis maar toch moeit om te delen

deze ochtend op E17 richting kortrijk
                        op eerste vak, wagens, meestal redelijk klein aan 60 -70
                        op 2e vak natuurlijk allemaal vrachtwagens aan 85 - 95, omdat ze die andere voorbij moeten (en ondertussen op alle radiozenders : algemeen inhaalverbod voor trucks, maar ja, niemand is verplicht om radio te luisteren, of te begrijpen wat er daar gezegd wordt, de matrix borden boven de rijweg
                        Die achterbakse truckers doen maar mooi wat ze willen. Het is levensgevaarlijk maar de flikken doen liever snelheidscontroles want dat is veel gemakkelijker dan vrachtwagens die inhalen wanneer het niet mag.

Comment

• Het is goed mogelijk dat dat niet levensgevaarlijk is voor die truckers... Ik heb er geen idee van hoeveel grip die hebben, maar zou me niet verbazen dat die mannen op een snelweg zonder ijzel maar enkel pap veel meer grip hebben dan de automobilisten op zomerbandjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                            Klopt wel wat hier geschreven wordt. In principe gaat niemand zomaar klacht neer leggen omdat er gefilmd werd. Persoonlijk vind ik het wel niet kunnen dat iedereen zomaar iedereen gaat filmen en alles op het internet smijt. Mijn woning werd eens gefilmd voor de reeks familie. Voor ze gingen filmen zijn ze schriftelijk toestemming komen vragen. Enkel omdat mijn woning een luttele seconde in beeld zou komen. En na akkoord gevraagd of mijn wagen in beeld mocht komen of ik hem liever even uit beeld wou zetten. Ik vond dat toch tof dat ze het tenminste eerst gevraagd hadden en natuurlijk getekend voor toestemming.

Over dreigementen spreek ik mij niet uit. Mijn schoonbroer zegt altijd : blaffende honden bijten niet
                            Hadden ze een voorgevel nodig voor de woning van zatte Rita?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Die achterbakse truckers doen maar mooi wat ze willen. Het is levensgevaarlijk maar de flikken doen liever snelheidscontroles want dat is veel gemakkelijker dan vrachtwagens die inhalen wanneer het niet mag.
                              Een camion kan zonder enig probleem op volle snelheid door sneeuw, en al zeker als er amper zo veel ligt als er vandaag lag. En inderdaad, bij de volgende sneeuwellende ga je mij opnieuw terugvinden op de linkerstrook, tegen 90. Want 50 of minder rijden omdat de automobilisten bang zijn en hun banden niet willen ruilen voor winterbanden is nutteloos, creëert extra file en alle camions komen te laat.

Van dat inhaalverbod heb ik toch ook nergens gehoord hoor, het enige dat aangeduid stond op de matrixborden was een totaalverbod in Namen en Luxemburg...
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 07/12/2012, 20:15.

Comment

Het is goed mogelijk dat dat niet levensgevaarlijk is voor die truckers... Ik heb er geen idee van hoeveel grip die hebben, maar zou me niet verbazen dat die mannen op een snelweg zonder ijzel maar enkel pap veel meer grip hebben dan de automobilisten op zomerbandjes...
                                Verse sneeuw of pap is voor een vrachtwagen te vergelijken met regen. Niets gevaarlijk aan dus en elke trucker laadt in de winter zijn camion dusdanig dat die niet zomaar gaat schuiven, gewoon je asdruk veel beter controleren dan anders. IJzel is een ander verhaal, maar daar was vandaag geen sprake van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '|)
                                  [ |V| ]
                                  Van dat inhaalverbod heb ik toch ook nergens gehoord hoor, het enige dat aangeduid stond op de matrixborden was een totaalverbod in Namen en Luxemburg...
                                  Dan stond uwe radio niet hard genoeg, want ze konden er niet over zwijgen...
                                  Ik krijg ook het sch**t van die truckers die daar hun broek aan vegen.

Comment

• We zijn dan ook het enige land ter wereld met een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens, waardat we de uitzonderingen apart op borden weergeven die nergens anders ter wereld bestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      Dan stond uwe radio niet hard genoeg, want ze konden er niet over zwijgen...
                                      Niks gehoord. Ik ben wel gepasseerd tussen 5h15 en 7h30 (dan grens over). Misschien was dat inhaalverbod pas van kracht tijdens de spits?
                                      En zelfs dan nog, een inhaalverbod dat nergens staat aangeduid en enkel op de radio komt, is voor zover ik weet niet wettelijk.
                                      En ik denk niet dat de auto's last hadden van de inhalende camions vandaag, aangezien ze sneller reden dan de auto's en deze dus niet hinderden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Waarom? Waarom moet een vrachtwagenchauffeur achter een slak aan 50 blijven rijden als hij probleemloos 90 kan rijden op het linkervak?

Zo kom ik op de snelweg soms ook pipo's tegen die trager rijden dan vrachtwagens. Is ook nergens voor nodig, maar ga je de vrachtwagenchauffeur opschrijven die iemand die op een lege droge snelweg 70 rijdt, of ga je de aap opschrijven die onnodig 70 rijdt?

Beetje hetzelfde geval als niet rechts mogen inhalen, maar niet de linksplakkers opschrijven...

Comment

• ik kan ook wel begrijpen dat niemand er vrolijk van gaat worden als er een trucker ondanks inhaalverbod toch gaat inhalen.

Degene die zich daar aan ergeren mogen bij de volgende sneeuwval of zeeeer zware regen zichzelf is verplichten tot het 1e vak. Wedden dat ge het niet lang zult volhouden dankzij allerhande broekschijters en totaal onbekwame automobilisten die de verkeersituatie nog veel gevaarlijk maken.

Op dat moment is het gewoon veiliger van even een verkeersovertreding te doen.
                                          Last edited by ; 07/12/2012, 21:10.

Comment

Working...
                                          X