Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarom? Waarom moet een vrachtwagenchauffeur achter een slak aan 50 blijven rijden als hij probleemloos 90 kan rijden op het linkervak?
Zo kom ik op de snelweg soms ook pipo's tegen die trager rijden dan vrachtwagens. Is ook nergens voor nodig, maar ga je de vrachtwagenchauffeur opschrijven die iemand die op een lege droge snelweg 70 rijdt, of ga je de aap opschrijven die onnodig 70 rijdt?
Beetje hetzelfde geval als niet rechts mogen inhalen, maar niet de linksplakkers opschrijven...
70 is toch wettelijk?
toen ik een paar keer platte band had, heb ik ook mooi 80 gereden, en dan kunnen ze mijn part gewoon in mijn gat gaan hangen.
Ik heb vandaag gezien dat vrachtwagens geen problemen hadden. Maar als het file was op secundaire wegen geraakten ze wel niet vooruit omdat ze doorslipten
ik kan ook wel begrijpen dat niemand er vrolijk van gaat worden als er een trucker ondanks inhaalverbod toch gaat inhalen.
Degene die zich daar aan ergeren mogen bij de volgende sneeuwval of zeeeer zware regen zichzelf is verplichten tot het 1e vak. Wedden dat ge het niet lang zult volhouden dankzij allerhande broekschijters en totaal onbekwame automobilisten die de verkeersituatie nog veel gevaarlijk maken.
Op dat moment is het gewoon veiliger van even een verkeersovertreding te doen.
Inderdaad. Vandaag op de E19 reed ik in een rij camions, met vooraan enkele auto's. Er is daar altijd inhaalverbod, waar ik me regelmatig eens aan hou als 't past. Maar vandaag was dat dus constant optrekken, remmen tot 50-60, optrekken, remmen, optrekken, remmen ... Dat is pas vermoeiend en gevaarlijk. Ben de hele rij in eens voorbij gegaan en ik kon daarna zonder enige moeite gewoon doorrijden aan 90, want glad lag het er niet.
toen ik een paar keer platte band had, heb ik ook mooi 80 gereden, en dan kunnen ze mijn part gewoon in mijn gat gaan hangen.
Ik heb vandaag gezien dat vrachtwagens geen problemen hadden. Maar als het file was op secundaire wegen geraakten ze wel niet vooruit omdat ze doorslipten
Waarom met je ogen rollen? Secundaire wegen zijn nu eenmaal gladder dan snelwegen. Als het een beetje omhoog gaat sta je snel stil met een vrachtwagen. Op secundaire wegen ga je ook nooit camions zien die snel rijden, vaak rijden ze nog trager dan de auto's dan.
Opvallend hoe er bij deze omstandigheden plots op het zwaar verkeer gekapt wordt, terwijl dit vaak de enigen zijn die weten wat ze doen in de sneeuw. Of wringt het bij sommigen dat ze in hun ego geraakt zou kunnen worden omdat ze trager rijden dan een vrachtwagen?
Ik lees hier wekelijks verschillende posts van mensen die vinden dat traagrijders irritant zijn. Vandaag zitten ze allemaal met een ei in hun broek en is iedereen die sneller rijdt een gek. Men ergert zich aan mensen die trager zijn en aan mensen die sneller zijn, want enkel hun eigen snelheid en rijcapaciteiten zijn perfect. Al de rest is minderwaardig en dient zich aan te passen aan u. (Op niemand persoonlijk, maar een algemeen beeld waarin er zich ongetwijfeld enkelen in zullen herkennen) In het vervolg kunnen we misschien gewoon denken dat de trageren nóg banger zijn dan ons en de snelleren gewoon een geschikter voertuig of meer ervaring hebben en gewoon iedereen laten doen?
4 jaar aan een stuk reed ik door gebertes in Europa, waar strooizout onbestaande is en de banen een stuk slechter zijn, en nu gaan ze hier in België, waar het elk jaar 2 dagen 5cm sneeuwt, zeggen dat ik zot zou zijn en niet weten wat ik doe, omdat ik met mijn vrachtwagen, die grip heeft in dit weer, sneller rij dan de auto's? Ok dan. Klacht ontvangen en geklasseerd.
Ik word hier ook altijd veralgemeend, dan doe je dat gewoon van zelf terug.
Hoewel het hier altijd beter wordt. De meesten snappen, na het krijgen van uitleg, wel waarom vrachtwagens bepaalde irritante zaken doen. Nu nog kunnen overtuigen dat omstandigheden zoals vandaag niet gevaarlijk zijn en we zijn weer blij.
ik stond vandaag te wachten achter een auto die links een straat moest inslaan,
bleek de auto achter me, me via links al in te halen over de fietsstrook/parkeerplaatsen;
maar had dat dus niet gezien ik vertrek terug en meneer voegt weer voor me in,
terwijl ik bijna in zijn zijde knal :s
had die voor u zijn richtingaanwijzer aan en stond die iets meer links opgesteld (soort van voorsorteren)
hij had z'n richtingaanwijzer aan, maar er was geen plaats om meer links op te stellen door tegenliggers, en eigenlijk was er maar net plaats tussen mijn wagen en geparkeerde auto's voor die man om me rechts voor te steken
dus die achter u haalt u rechts in? Maar wel over het fietspad?
idd, hij wilde blijkbaar niet wachten tot de auto voor me kon inslaan dus passeert hij me rechts over het fietspad,
ik had dat niet gezien waardoor ik bij m'n opnieuw vertrekken hem bijna raakte...
die zal in zijn carrière dan nog wel eens een fietser of bromfietser meehebben...
toegegeven doe ik dat ook wel soms als een auto ergens wil afslaan dat ik hem rechts passeer,
maar dat zal ik niet doen als er nog een wagen tussen staat of als ik amper plaats heb om te passeren
70 is de minimumsnelheid op snelwegen, maar je hebt ook de verplichting je snelheid zo te kiezen dat je niet onnodig ander verkeer gaat hinderen. 70 rijden omdat je op een reservewiel rijdt gaat men nog accepteren tot de volgende afrit, maar 70 rijden omdat je dat met je auto hard genoeg vind is niet genoeg.
over dat filmen...heeb belgie hangt vol met cams idd, maar die camera's zijn geregistreerd en de beelden opvraagbaar door iedereen
dus als - stel nou wooter - betrokken is bij een accident, mag tegenpartij zijn beelden opvragen ter staving van hun (on)gelijk...en vlg mij wringt hier het schoentje...autocams zullen vlot gebruikt worden om andermans fout te filmen...maar de beelden zullen snel gewist zijn bij eigen fout
Bwa, als ge ziet wat voor stoten d'r op youtube belanden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
over dat filmen...heeb belgie hangt vol met cams idd, maar die camera's zijn geregistreerd en de beelden opvraagbaar door iedereen
dus als - stel nou wooter - betrokken is bij een accident, mag tegenpartij zijn beelden opvragen ter staving van hun (on)gelijk...en vlg mij wringt hier het schoentje...autocams zullen vlot gebruikt worden om andermans fout te filmen...maar de beelden zullen snel gewist zijn bij eigen fout
Had al gelezen dat er onboard cams zijn met een G-kracht sensor.
Bij een behoorlijke impact kunnen de laatste 3 videofragmenten niet meer gewist worden. Het was iets in die trend.
Maarja, 10m verderop in de vuilbak gooien blijft natuurlijk ook een optie.
Comment