Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    Had al gelezen dat er onboard cams zijn met een G-kracht sensor.
    Bij een behoorlijke impact kunnen de laatste 3 videofragmenten niet meer gewist worden. Het was iets in die trend.
    Maarja, 10m verderop in de vuilbak gooien blijft natuurlijk ook een optie.
    Die cams zijn niet verplicht en bij een ongeval zal diegene die filmde ook nooit verplicht kunnen worden om de beelden te tonen, of die nu onuitwisbaar zijn of niet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      ...
      Ik kan dus perfect begrijpen dat bij dergelijk winterweer ik aan 80 km/u op het rechtervak op de snelweg zit te rijden, terwijl iemand met een X6 of Porsche Cayenne me voorbij blijft rijden met 120 km/u... Geavanceerde 4x4-systemen met DSC, traction control en goeie winterbanden kan je niet vergelijken met iemand met eco allseasons, winterbanden of zomerbanden op een FWD zonder die systemen.

      Ik moet wel toegeven dat ik dat niet zou riskeren met een Dodge Ram. Heeft wel 4x4, maar is erg eenvoudig en door de pick-up-vorm is er nauwelijks gewicht op de achteras...
      ik rijd ook met een dodge ram met permanente 4x4. als ik daar mijn wintervelgen onder steek (met mud/snow banden, zo van die toppenbanden), kan ik perfect optrekken op sneeuw.
      t is remmen dat niet meer lukt. ééns ge schuift, dan schuift die met al zijn gewicht gewoon door (en de mijne weegt 2460kg leeg).
      dat is het probleem met 4x4 rijders, die weten niet wanneer het te snel gaat.

      als ik bij mijn dodge dan de voorste cardan er vanonder haal, waardoor ik enkel RWD over houd, en dat met een lege laadbak, geraak ik zelf van een nat vlak grasplein niet meer af. heb dit 2jaar terug gehad. 1 persoon met 1 hand op de laadbak duwde me dan het terrein gewoon af. dan pas begint ge uwe rijstijl aan te passen, idem op regenweer. als mijn achterwielen de auto niet deftig in beweging krijgen, dan kunnen mijn remmen die ook niet deftig stoppen.

      met de golf test ik altijd eens hoe glad het wel is. ik ontkoppel, geef gas en laat dan de koppeling schieten. krijg ik wielspin, dan is het glad en beperkt ik de snelheid. dergelijke test heb je niet bij zo een 4x4.

      bij mij is het simpel, als het sneeuwt, blijft de dodge staan en neem ik de golf diesel. vrijdag ochtend hadden ze in waregem niet gestrooid, alles lag er spekglad bij. normaal mag je 70 op de baan die ik rijd, toen reed ik 45. en zag wel lichten achter mij maar die haalden mij niet in. heb overal kunnen stoppen, nergens beginnen schuiven.
      ik reed op zomerbandjes die behoorlijk hard zijn opgepompt. als je rekening houd dat je geen 'snelle' bewegingen moogt doen, rijd da evengoed. dus traag optrekken, langzaam aan remmen (gewicht op de voorwielen laten komen voor je doorremt) en met 2 vingers sturen.
      -geef je natuurlijk een snok aan het stuur, ga je aan het schuiven
      -geef je veel gas, ga je aan het schuiven
      -druk je de rem snel in, ga je aan het schuiven.

      en voor de één of andere reden blijven mensen remmen als ge gaan schuiven. ge kunt daarmee nie sneller stoppen !!!. laat uwe rem los zodat u wielen weer gaan draaien en ge controle krijgt. en ga dan langzaam remmen.

      als t sneeuw, haalt ge de mensen er zo uit die aan de eerste lichten met wielspin stil staan...

      oja, moet waarschijnlijk wel niet vermelden dat mijn overige autos in de signature absoluut niet buiten komen met sneeuw
      Last edited by ; 08/12/2012, 16:21.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        over dat filmen...heeb belgie hangt vol met cams idd, maar die camera's zijn geregistreerd en de beelden opvraagbaar door iedereen
        Moet je morgen maar eens proberen, beelden van een camera op een publieke plaats op te vragen.

        Overigens vallen die camera's onder de wetgeving over bewakingscamera's. Mijn camera op mijn helm valt daar niet onder.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ik rijd ook met een dodge ram met permanente 4x4. als ik daar mijn wintervelgen onder steek (met mud/snow banden, zo van die toppenbanden), kan ik perfect optrekken op sneeuw.
          t is remmen dat niet meer lukt. ééns ge schuift, dan schuift die met al zijn gewicht gewoon door (en de mijne weegt 2460kg leeg).
          dat is het probleem met 4x4 rijders, die weten niet wanneer het te snel gaat.
          Er is 4x4, 4x4, AWD en AWD. Uw Dodge Ram heeft een vrij simpele versie van 4x4, en zal inderdaad wanneer het erom spant niet aangepast kunnen reageren.

          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          als ik bij mijn dodge dan de voorste cardan er vanonder haal, waardoor ik enkel RWD over houd, en dat met een lege laadbak, geraak ik zelf van een nat vlak grasplein niet meer af. heb dit 2jaar terug gehad. 1 persoon met 1 hand op de laadbak duwde me dan het terrein gewoon af. dan pas begint ge uwe rijstijl aan te passen, idem op regenweer. als mijn achterwielen de auto niet deftig in beweging krijgen, dan kunnen mijn remmen die ook niet deftig stoppen.
          Klopt. Niet alleen is er geen elektronica om het rijgedrag te beveilgen, maar zit je nog eens met een lege bak waardoor je geen gewicht op je achteras hebt.

          met de golf test ik altijd eens hoe glad het wel is. ik ontkoppel, geef gas en laat dan de koppeling schieten. krijg ik wielspin, dan is het glad en beperkt ik de snelheid. dergelijke test heb je niet bij zo een 4x4.

          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ik reed op zomerbandjes die behoorlijk hard zijn opgepompt. als je rekening houd dat je geen 'snelle' bewegingen moogt doen, rijd da evengoed. dus traag optrekken, langzaam aan remmen (gewicht op de voorwielen laten komen voor je doorremt) en met 2 vingers sturen.
          -geef je natuurlijk een snok aan het stuur, ga je aan het schuiven
          -geef je veel gas, ga je aan het schuiven
          -druk je de rem snel in, ga je aan het schuiven.
          Dus eigenlijk zeg je dat met opgepompte zomerbandjes dat niet zo goed rijdt als pakweg winterbanden.

          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          en voor de één of andere reden blijven mensen remmen als ge gaan schuiven. ge kunt daarmee nie sneller stoppen !!!. laat uwe rem los zodat u wielen weer gaan draaien en ge controle krijgt. en ga dan langzaam remmen.
          Op een simpele oude wagen is dat het advies. Sinds ABS is dat zeker niet een advies. ABS = Altijd Blijven Sturen. ABS zorgt er zelf voor of remmen nog mogelijk is. Als er geen remmen mogelijk is, zal ABS automatisch de remmen lossen om zo toch nog enige grip die nodig is om te sturen te behouden.

          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          als t sneeuw, haalt ge de mensen er zo uit die aan de eerste lichten met wielspin stil staan...
          Tractiecontrole.

          20 jaar geleden had je helemaal gelijk. Iemand met een recente X5 of Cayenne kijkt meewarig naar je uitleg.

          Comment


          • kruisen van strooiwagen met als gevolg auto onder het zout
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Niks gehoord. Ik ben wel gepasseerd tussen 5h15 en 7h30 (dan grens over). Misschien was dat inhaalverbod pas van kracht tijdens de spits?
              En zelfs dan nog, een inhaalverbod dat nergens staat aangeduid en enkel op de radio komt, is voor zover ik weet niet wettelijk.
              En ik denk niet dat de auto's last hadden van de inhalende camions vandaag, aangezien ze sneller reden dan de auto's en deze dus niet hinderden?
              ook mijn mening
              maar bericht was zeker om 7 uur wel al de ether in, dan heb ik het de eerste keer gehoord
              de vrachtwagens die ik zag was 90% niet uit België ruim 50% uit Nl

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                kruisen van strooiwagen met als gevolg auto onder het zout
                het is niet omdat je hem zag, kruiste dat er meer zout op je wagen zit, zout dat op de weg ligt komt evengoed tegen wagen terecht

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  het is niet omdat je hem zag, kruiste dat er meer zout op je wagen zit, zout dat op de weg ligt komt evengoed tegen wagen terecht
                  heel de auto is langs de zijkant wit, dit heb je niet als er gewoon op rijdt.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Dus eigenlijk zeg je dat met opgepompte zomerbandjes dat niet zo goed rijdt als pakweg winterbanden.
                    Op een simpele oude wagen is dat het advies. Sinds ABS is dat zeker niet een advies. ABS = Altijd Blijven Sturen. ABS zorgt er zelf voor of remmen nog mogelijk is. Als er geen remmen mogelijk is, zal ABS automatisch de remmen lossen om zo toch nog enige grip die nodig is om te sturen te behouden.
                    ...
                    20 jaar geleden had je helemaal gelijk. Iemand met een recente X5 of Cayenne kijkt meewarig naar je uitleg.
                    t zijn ook niet die nieuwe X5 of cayennes die je zo aan de lichten ziet staan, meestal die individuen die met een oud barrel rijden (15-18jaar oud) en die er ook niet naar omzien. vol deuken, al 10jaar niet gewassen.
                    dat zijn ook die personen die dan volgas aan de lichten willen vertrekken, en eigenlijk terplekke blijven staan. zelf een oud manneke met zijne oude bmw met RWD vertrekt nog gewoon aan de lichten.

                    ik zeg niet dat opgepompte zomerbanden nog altijd goed rijden, maar gewoon dat je nog steeds kan rijden. weliswaar je rijstijl serieus aanpassen. ik heb op mijn firmawagens vroeger ook nooit winterbanden genomen en ben overal geraakt. zelf terwijl brussel helemaal vast zat een jaar of 3-4 geleden.

                    je hebt dan ook de andere mensen. diegenen die met winterbanden denken dat er hen NIKS kan gebeuren. die rijden dan nog eens harder dan wat ze normaal in de zomer doen.

                    een winterband onder een idioot zijn wagen is slechter dan een 'goede' zomerband onder een goed chauffeur zijn auto. de helft beseft al niet dat een winterband van +5jaar ook al niet meer deugd of profiel lager dan 5mm op een winterband ook einde verhaal is. het eerste heb ik dit jaar ook hardhandig geleerd toen ik de vangrail in ging (week erna heb ik gezien dat mijn winterbanden al 10jaar oud waren . les geleerd). ik rijd dus nu terug op de zomerbandjes. die hebben meer grip dan men oude winterbanden

                    Comment


                    • touring zei het ook, vooral bij mannen hebben winterbanden minder effect omdat ze de extra buffer opgebruiken

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        ook mijn mening
                        maar bericht was zeker om 7 uur wel al de ether in, dan heb ik het de eerste keer gehoord
                        de vrachtwagens die ik zag was 90% niet uit België ruim 50% uit Nl
                        Ik heb het echt serieus niet gehoord, toen ik het hier las viel ik compleet uit de lucht. Maar goed, de eerste sneeuwdag is (vrij goed) gepasseerd, de zwaarste ergernissen hier rond dus ook.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          touring zei het ook, vooral bij mannen hebben winterbanden minder effect omdat ze de extra buffer opgebruiken
                          Daar kan ik wel inkomen. Het geeft een veiliger gevoel, maar in feite moet je gewoon rijden zoals je zou rijden met zomerbanden. Het voordeel van een winterband is dat ik uit mijn garage raak en in een noodsituatie de schade ga kunnen beperken.

                          Comment


                          • Het viel mij vandaag op hoeveel mensen er vandaag me 1 kapot licht rondreden, of enkel met hun standlichten op...
                            Ook eentje tegen gekomen die in volle overtuiging voorrang van links nam op een baan van 70 en dan maar besloot dat 30 snel genoeg was
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Het viel mij vandaag op hoeveel mensen er vandaag me 1 kapot licht rondreden, of enkel met hun standlichten op...
                              Viel me vandaag ook op. En dan de mistlichten gebruiken om de compenseren...

                              Comment


                              • logisch ook he, de helft van de auto's rijdt tijdens de rest van't jaar nooit in't donker, nu contenu haast

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Het viel mij vandaag op hoeveel mensen er vandaag me 1 kapot licht rondreden, of enkel met hun standlichten op...
                                  Ook eentje tegen gekomen die in volle overtuiging voorrang van links nam op een baan van 70 en dan maar besloot dat 30 snel genoeg was
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  Viel me vandaag ook op. En dan de mistlichten gebruiken om de compenseren...
                                  Mij valt dat dagelijks op en ik erger mij er mateloos aan. Meestal probeer ik die bestuurders dat dan op een of andere manier duidelijk te maken, door bijvoorbeeld mijn (mist)lichten uit en aan te zetten. Ook als ze zonder lichten in het (half)donker rijden of met hun enkel standlichten aan doe ik dat, maar in 99% van de gevallen zonder enige resultaat...

                                  Dat ze daar een keer op controleren en die mensen van de baan halen. Maar nee, dat vraagt te veel werk en brengt geen geld op natuurlijk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Moet je morgen maar eens proberen, beelden van een camera op een publieke plaats op te vragen.

                                    Overigens vallen die camera's onder de wetgeving over bewakingscamera's. Mijn camera op mijn helm valt daar niet onder.
                                    Toch maar opletten met wat er nu werkelijk wettelijk zou mogen en wat niet Wooter. Kijk eens hier daar staat duidelijk dat wat je nu doet in feite niet kan
                                    Het recht op afbeelding en privacy
                                    Algemeen
                                    Het gebruik van allerlei vormen van beeldmateriaal (bv. foto, film, dvd, internet, e-letters, gsm, mms, ...) evolueert razendsnel. Vooraleer u een foto neemt van iemand, moet u hem om zijn toestemming vragen. Wil u nadien deze foto’s publiceren op het internet of in een krant(je), dan moet u hiervoor nogmaals zijn toestemming vragen.
                                    indien je de volledige wetgeving er eens wilt op na lezen kan dit hier. Nu mij maakt het niet veel uit hoor je doet maar en indien je ooit een filmpje van mij zou publiceren dan zal het inderdaad wel zijn omdat ik iets gedaan heb dat of niet door de beugel kon of dat iemand erdoor geïrriteerd was en dan hoop ik dat ik er iets kan uit leren, maar wettelijk zou je in overtreding zijn mocht je mijn toestemming niet gevraagd hebben en het publiekelijk gemaakt hebben
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Met dit verschil dat je op de openbare weg zit te rijden. Ik vraag me af hoe iemand van privacy kan genieten op de openbare weg met vooraan en achteraan leesbare nummerplaten.

                                      Ook zitten er in mijn filmpjes nergens persoonsgegevens, en worden er dus bijgevolg ook geen persoonsgegevens verwerkt.

                                      Bovendien, de wet die je aanhaalt:
                                      Art. 3. § 1. Deze wet is van toepassing op elke geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerkingvan persoonsgegevens, alsmede op elke niet-geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens
                                      die in een bestand zijn opgenomen of die bestemd zijn om daarin te worden opgenomen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        hoop ik dat ik er iets kan uit leren
                                        Er zijn zovele redenen om een camera te monteren, maar naast public shaming en bewijs in geval van een aanrijding heb ik er ook al veel aan gehad om naderhand mijn reacties te bestuderen bij verkeerssituaties...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Met dit verschil dat je op de openbare weg zit te rijden. Ik vraag me af hoe iemand van privacy kan genieten op de openbare weg met vooraan en achteraan leesbare nummerplaten.

                                          Ook zitten er in mijn filmpjes nergens persoonsgegevens, en worden er dus bijgevolg ook geen persoonsgegevens verwerkt.

                                          Bovendien, de wet die je aanhaalt:
                                          Opletten als je een persoon duidelijk identificeerbaar filmt of een nummerplaat duidelijk filmt dan kom je al in aanraking met persoonsgegevens (en nee ik wil niet moeilijk doen enkel je er maar op wijzen dat het niet is omdat je iets op enn openbare plaats filmt dat het daarom niet kan ingaan tegen de betreffende wetgeving) want lees ook maar:
                                          Persoonsgegevens zijn met andere woorden alle gegevens waarmee een persoon rechtstreeks of onrechtstreeks wordt geïdentificeerd, of geïdentificeerd kan worden. Dat is althans de definitie van een persoonsgegeven in de Privacywet. Deze wet voorziet in een specifieke bescherming indien deze gegevens worden verwerkt.
                                          en iets plaatsen op het internet valt onder :
                                          Rechtsleer en rechtspraak zijn het er grotendeels over eens dat wanneer een persoon zich in de openbaarheid begeeft, bijvoorbeeld op een publieke plaats, hij zijn stilzwijgende toestemming geeft. Deze toestemming wordt afgeleid uit de feitelijke omstandigheden. De toestemming blijft wel vereist voor het gebruik en de reproductie van de genomen foto of video. De persoon moet in dit geval wel het hoofdonderwerp vormen.
                                          Wanneer bepaalde personen toevallig op een foto of video staan, genomen op een publieke plaats (bv. een foto van een monument waar enkele personen toevallig mee op afgebeeld staan), dan gaat men er in principe van uit dat een toestemming voor het verdere gebruik van die foto of video niet vereist is.
                                          en ik geef je dit maar ter informatie hé, niet dat ik je hier mee wil veroordelen enkel je informeren...
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X