Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dus wooter?

    is toch net wat de nieuwe systemen doen: optimale verhouding tussen statische en dynamische wrijving bewerkstelligen. Iets wat een mens, zelfs goed getraind nooit van zijn leven keer op keer foutloos doet, zeker onder nood omstandigheden.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Dat zeg ik toch?

      Comment


      • Normally, however, the amount of rotation will not exceed 50 degrees.
        als je AFDRAAIT op een besneeuwde of ijsweg, en je auto schuift dan weg (dus je was niet eerder aan het remmen), dan hebben mensen altijd de neiging om toch vol op de remmen te gaan en blijven remmen. dan schuif je dus gewoon zijdelings door (mijn straat begint met een scherpe bocht en ze strooien daar niet terwijl de grote baan waar je afkwam ijsvrij is, ik zie het elk jaar gebeuren).

        wouter, jouw bovenstaande tekst spreekt dus gewoon over een auto die in voorwaarste beweging begint te schuiven tijdens remmen. daarom spreken ze ook altijd dat die zijdelingse hoek ook nooit te groot is.
        ook dat je niet moet tegensturen omdat de hoek niet groter is dan 50°.
        als je een zijstraat indraait, is dit 90° afdraaien, als je kont dan uitbreekt, ga je over de 90° hé. als je dan de remmen indrukt, blokkeren de achterwielen (ABS of niet, zijdelings gaan ze niet aan het draaien) en schuift de auto gewoon door naar 180° schuiven. als je dan blijft remmen, komen de voorwielen ook niet meer in beweging.

        in het beste geval blijven ze zijdelinks schuiven, in het ergste gaan ze spinnen en eindigen ze waar ze niet willen (da is diene grote dikke boom, of die diepe beek het dichts bij de chauffeur)

        Comment


        • fcapri, als je bij een 90º-bocht begint te slippen zonder dat je remt, ga je geen wonderen kunnen verrichten door te gaan sturen in de richting waar je naartoe glijdt, want dat is uit de bocht.

          Enige manier om dat op te lossen is door geavanceerde AWD-systemen en een licht onaangepaste snelheid, of een aangepaste snelheid. Onaangepaste snelheid en geen rijhulp = in het decor.

          Als je radius van de bocht te klein is voor de snelheid omdat je dan geen grip meer hebt, moet je ofwel de radius vergroten ofwel de snelheid verkleinen, of een combinatie van beide.

          Comment


          • weer een achterlijk stuk vreten tegengekomen.
            expressweg oprijden vanuit een zijstraat waardoor vrachtwagen naast mij alles moet dichtgooien. 200meter verder mijn neus er bijna afrijden en iets verder door het oranje/rood rijden om hem 2min later aan de volgende lichten tegen te komen.

            waar zijn de mensen soms toch mee bezig...
            straks een proberen of ik filmpje online krijg

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              waar ik het eerder over had was:

              stel, je rijd met je auto op sneeuw, je draaid af in een straat en de auto schuift dwars.
              wat doen de mensen, VOL op de rem. natuurlijk schuif je zijdelinks en als je dan remt, doet je ABS NIKS. je wielen blijven zijdelinks gaan en draaien nooit meer rond. abs ziet ook de andere wielen niet draaien en denkt gewoon dat je stilstaat.

              op een ijsplek of goed aangedrukt sneeuw kan je tegen 20km/h aardig doorschuiven.
              als je nu tijdens dat schuiven gewoon al je remmen lost, je stuurwielen in de richting van het schuiven zet en de auto weer in rijrichting krijgt, kan je weer gaan remmen. al dan niet met abs.

              ik zie het meer en meer dat een auto dwars schuift, mensen gaan vol op de rem, de 4wielen blokkeren, auto schuift en spint gewoon verder. en aan de mensen hun uitdrukking op het gezicht dan te zien, zouden ze het rempedaal door de bodem drukken om toch maar sneller stil te staan.

              als je op een rechte weg je voorwielen blokkeerd met remmen, dan zal abs je daar wel helpen om bv een obstakel te vermijden, maar als je auto dwars schuift op een weg.... daar doelde ik het op
              klopt, paar jaar geleden ook meegemaakt, stuur bocht in om fijn laagje (aangevroren sneeuw) en wagen schuift zijdelings weg, en blijft schuiven ondanks ABS
              gelukkig goed afgelopen

              Comment


              • ik zie maar 1 slimme kerel in dit filmke. diegene die stil rijdend in de graskant naar beneden komt gereden.
                de rest gewoon met de remmen dicht en blijven schuiven.


                dit zijn toch niet allemaal autos zonder ABS zeker?

                achterkant van een auto is een pak lichter, dus als je een ijspiste opstuurd (lees niet gestrooide weg), dan schuift de kont weg. als je dan de remmen dichtgooid, dan blijf je schuiven. veel mensen gaan paniekerig vol in de ankers dan. en niet alleen bij sneeuw, ook bij regen.
                ik ben op ronde punten (waar ik 3/4de rond moet), halfweg al gaan schuiven met de achterkant. heb niks geremd, gewoon lichtjes gas gelost, en met de voorwielen mijn richting uitgestuurd. achterwielen kwamen gewoon weer achter mij.
                datzelfde heb ik al bij andere gezien en dan zie ik op stoplichten oplichten. en decor gaan ze in.

                mijn straat wordt al 5jaar lang niet gestrooid,van de autos die doorrijden (en schuiven) wordt die sneeuwlaag 1 ijspiste. ik kom mijn oprit af, moet meer dan 90°draaien want de weg is een bocht en ik rij zonder problemen van en naar mijn huis. ook al schuivend. k heb er hier ook al vele in de gracht zien liggen met den auto. en daar zitten ook nieuwe BMW terreinwagens in die zeker ABS hebben en dergelijke.

                enfin, deze discussie was dus begonnen met die 4x4's die hard doorrijden op sneeuwdek omdat ze vlot kunnen vertrekken, maar dat ze geen rekening houden met het stoppen.
                bij vertrekken heeft een 4x4 namelijk 4wielen die beweging maken, en ook slechts 4wielen om te stoppen. een auto heeft er 2 om te vertrekken en ook 4om te stoppen. kan je moeilijk vertrekken, pas je je sneller aan.

                er zijn er IDD veeeeeeeeeel die onnodig 20km/H rijden. heb je teveel schrik in je auto, laat hem dan staan.
                anderzijds heb je er ook die veel te hard gaan. die denken dat ze hard kunnen en dat zijn dan ook de gevaarlijkste.
                de rest rijd tussen deze 2 soorten in en ergeren zich dan ook aan alles .

                ik kan morgen ook met de dodge gaan rijden, mud/snow banden erop, 4x4 weer aangesloten en lekker knallen met mijn 2500kg. kan ik dan niet stoppen, is het pech voor mijn voorligger..... gelukkig denken we niet allemaal zo en laat ik dit 'gevaarte' dan maar schoon staan, terwijl IK in die wel veiliger zit.

                ik heb het ooit geriskeerd om in december een clubmeeting te doen met de capri in zolder. op terugweg beginnen sneeuwen (ik woon in het kortrijkse). ik heb geleerd hoe een ford capri 2.0S met RWD zich gedraagd op sneeuw. NOOIT MEER

                Comment


                • ik weet dat in europa ABS verplicht is op nieuwe wagens, maar of dit in de VS zo is?
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • ik heb in m'n leven 1 keer weten esp-en
                    meerdere keren weten bas'en

                    bas remt erg goed, beter als jij denkt

                    Comment


                    • BAS lok ik soms uit om een onnozelaar aan een rond punt uit te remmen
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • duidelijk onderscheid tussen met en zonder ABS

                        Cars sliding down John St on Capitol Hill during 11/22/10 winter storm!
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • ideaal. zie je direct ook wat ik bedoel met: "mensen die hun rempedaal haast door de vloer drukken om toch maar sneller te stoppen" .

                          voor de ABS rijders: als je nu op zo een helling staat, en de auto schuift achterwaarts terug, kan je dan met rem lossen en weer indrukken de ABS activeren? of blijft gewoon alles stilstaan al schuiven?

                          auto in versnelling laten helpt ook tegen het blokkeren van minstens 2 wielen

                          Comment


                          • op een helling p en handfrein

                            Comment


                            • in geval van dergelijke gladheid wordt het abs inderdaad terug geactiveerd. Beste voor abs is evenwel steeds de pedaal zo hard mogelijk in te drukken (als het in werking is tenminste).
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik zie maar 1 slimme kerel in dit filmke. diegene die stil rijdend in de graskant naar beneden komt gereden.
                                de rest gewoon met de remmen dicht en blijven schuiven.


                                dit zijn toch niet allemaal autos zonder ABS zeker?

                                achterkant van een auto is een pak lichter, dus als je een ijspiste opstuurd (lees niet gestrooide weg), dan schuift de kont weg. als je dan de remmen dichtgooid, dan blijf je schuiven. veel mensen gaan paniekerig vol in de ankers dan. en niet alleen bij sneeuw, ook bij regen.
                                ik ben op ronde punten (waar ik 3/4de rond moet), halfweg al gaan schuiven met de achterkant. heb niks geremd, gewoon lichtjes gas gelost, en met de voorwielen mijn richting uitgestuurd. achterwielen kwamen gewoon weer achter mij.
                                datzelfde heb ik al bij andere gezien en dan zie ik op stoplichten oplichten. en decor gaan ze in.
                                Nu beschrijf je scenario's waar je overstuur krijgt en je alle ruimte hebt om rechtdoor te rijden.

                                De mensen uit het filmpje proberen daarentegen te voorkomen dat ze op volle snelheid het stop-bord voorbij gaan.

                                Als je alle ruimte hebt om niet te remmen, moet je niet remmen natuurlijk. Als je geen ruimte hebt om niet te remmen, hoe stel je dan voor om toch niet uit de bocht te vliegen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                enfin, deze discussie was dus begonnen met die 4x4's die hard doorrijden op sneeuwdek omdat ze vlot kunnen vertrekken, maar dat ze geen rekening houden met het stoppen.
                                bij vertrekken heeft een 4x4 namelijk 4wielen die beweging maken, en ook slechts 4wielen om te stoppen. een auto heeft er 2 om te vertrekken en ook 4om te stoppen. kan je moeilijk vertrekken, pas je je sneller aan.
                                Heb je ook mijn verschillen tussen een domme 4x4 en geavanceerde AWD gelezen? En in één weg het filmpje dat xDrive uitlegt?

                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik kan morgen ook met de dodge gaan rijden, mud/snow banden erop, 4x4 weer aangesloten en lekker knallen met mijn 2500kg. kan ik dan niet stoppen, is het pech voor mijn voorligger..... gelukkig denken we niet allemaal zo en laat ik dit 'gevaarte' dan maar schoon staan, terwijl IK in die wel veiliger zit.

                                ik heb het ooit geriskeerd om in december een clubmeeting te doen met de capri in zolder. op terugweg beginnen sneeuwen (ik woon in het kortrijkse). ik heb geleerd hoe een ford capri 2.0S met RWD zich gedraagd op sneeuw. NOOIT MEER
                                Als je spreekt over een oude Capri en een Dodge RAM, heb je volkomen gelijk dat die dingen op sneeuw waardeloos zijn.

                                Maar maak niet de fout om je Dodge RAM te vergelijken met een Cayenne of X5.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  ik weet dat in europa ABS verplicht is op nieuwe wagens, maar of dit in de VS zo is?
                                  Ik heb dit niet op mijn Fiat Punto Evo...
                                  Toch niet dat ik weet, of hij moet wel heeeeeeeeel laat ingrijpen.

                                  Comment


                                  • wooter,

                                    dat kan idd dan een nieuwe cayenne beter rijd. maar dat zijn niet de enige terreinvoertuigen die snel rijden op sneeuw he.
                                    oude landrovers, jeeps,... vlammen ook goe door op die moment, denken dat ze alles aankunen

                                    Comment


                                    • Deze morgen filter ik doorheen de file, als plots een MINI van het linkervak naar de middellijn slingert. Ik rem, geen probleem, maar ga wel even zien wat het probleem is.

                                      Madam zit in haar chacoche naar makeup te zoeken.

                                      Ik blijf ernaast rijden, madam blijft slingeren. Ik claxonneer, ze doet teken "ja jong ik moet mijn makeup toch opdoen?! Kan ik daar toch niks aan doen?!"

                                      Gisteravond kom ik mijn broer tegen, en rij ik wat conventioneler met twee motoren geschraagd. We reden in weze van linksplakker naar linksplakker en elke linksplakker die dan toch naar rechts ging deed dat met zeer veel tegenzin en in één geval coupeerde hij zelfs mijn broer die dus achter me reed op een paar meter afstand.

                                      Thuis gekomen belt hij mij. Blijkt dat hij normaal even aso doorheen het verkeer rijdt en te pas en te onpas rechts inhaalt. Scheelt in agressie van linksplakkers, en is bijgevolg veel veiliger.

                                      Comment


                                      • Ergernis van de laatste dagen:

                                        wie de E17 van Gent naar Antwerpen kent weet dat ter hoogte van Waasmunster een verkeersinfobord boven de autostrade hangt, waarop bijna dagelijks te zien is dat er vertraagd verkeer is vanaf Kruibeke.
                                        Nu ligt Kruibeke toch nog zo een 10-tal km na dat infobord en elke dag is daar een mini-file, omdat er steeds oliedomme idioten zijn, die aan dat bord als een gek beginnen remmen voor vertraagd verkeer 10km verder!
                                        Rijbewijs afnemen en het 'fileprobleem' is ook opgelost...

                                        Comment


                                        • Als ze al die achterlijke lullen hun rijbewijs zouden afnemen, het zou veel rustiger zijn op de weg.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X