Oorspronkelijk geplaatst door astralogie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenmensen die zonder lichten rondrijden...de laatste tijd ELKE keer 1 of meerdere auto's tegengekomen die zonder lichten aan het rijden waren...
Comment
-
Middenvaksrijder in een lease-Golf op de E40 die het niet kon hebben dat ik hem langs rechts voorbijreed.
Ik reed al even op het rechtervak op cruisecontrol. Had geen zin om voor die pipo over de ganse breedte van de snelweg te moeten slalommen dus gewoon rechtdoor blijven gaan. Mijn voorligger is nog een paar honderd meter verwijderd dus no problemo.
Tegen dat ik die wil inhalen merk ik ineens op dat mijnheer in zijn Golf mij terug bijgehaald heeft en expres naast mij blijft plakken. Zodat ik in de remmen moet om achter hem in te voegen. Eens met mijn grootlichten getrokken en een cynische duim teruggekregen. Dan meer over den 3e band even geplankt want heb liever zo onnozelaars achter mij, wie weet wa steken ze nog uit met alle gevolgen vandien...Last edited by BlueSkyraider; 20/12/2012, 00:47.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenIs lastig en kan je ergernis snappen.
Maar als ik eerlijk ben ik heb pest aan rechts inhalen,ookal lokken heeel veel dit uit.
Die middenplakkers zijn niet beter/slechter dan rechts inhalers maar bij een ongeval.
Sent from my iPad 3 using Tapatalk2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenIs lastig en kan je ergernis snappen.
Maar als ik eerlijk ben ik heb pest aan rechts inhalen,ookal lokken heeel veel dit uit.
Die middenplakkers zijn niet beter/slechter dan rechts inhalers maar bij een ongeval.
Sent from my iPad 3 using Tapatalk
Je zal me trouwens nooit expres langs rechts zien voorbijsteken. (als in: op het middenvak rijden, naar rechts uitwijken, inhalen, en - al dan niet - terug direct op het middenvak invoegen.)
Ben trouwens blij dat mijn dagelijks pendeltraject een snelweg van "maar" 2 rijvakken is.Last edited by BlueSkyraider; 20/12/2012, 12:05.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenMiddenvaksrijder in een lease-Golf op de E40 die het niet kon hebben dat ik hem langs rechts voorbijreed.
Ik reed al even op het rechtervak op cruisecontrol. Had geen zin om voor die pipo over de ganse breedte van de snelweg te moeten slalommen dus gewoon rechtdoor blijven gaan. Mijn voorligger is nog een paar honderd meter verwijderd dus no problemo.
Tegen dat ik die wil inhalen merk ik ineens op dat mijnheer in zijn Golf mij terug bijgehaald heeft en expres naast mij blijft plakken. Zodat ik in de remmen moet om achter hem in te voegen. Eens met mijn grootlichten getrokken en een cynische duim teruggekregen. Dan meer over den 3e band even geplankt want heb liever zo onnozelaars achter mij, wie weet wa steken ze nog uit met alle gevolgen vandien...
en daarna, daarbij anderen nog eens opzettend gaan hinderen
die gaan het ver brengen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenJe hebt een punt hoor. Vroeger deed ik dat weinig of nooit. Maar ik ben het ondertussen danig moe geworden die middenvaksrijders.
Je zal me trouwens nooit expres langs rechts zien voorbijsteken. (als in: op het middenvak rijden, naar rechts uitwijken, inhalen, en - al dan niet - terug direct op het middenvak invoegen.)
Ben trouwens blij dat mijn dagelijks pendeltraject een snelweg van "maar" 2 rijvakken is.
Comment
-
vandaag eentje op de snelweg die voor elk manouvre eerst eens op de rem duwt.
invoegen op snelweg = remmen
van vak veranderen = remmen
in de verte iemand zien remmen = remmen
ik erger me tegenwoordig veel minder, ik jaag me er niet meer in op want het helpt toch niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenvandaag eentje op de snelweg die voor elk manouvre eerst eens op de rem duwt.
invoegen op snelweg = remmen
van vak veranderen = remmen
in de verte iemand zien remmen = remmen
ik erger me tegenwoordig veel minder, ik jaag me er niet meer in op want het helpt toch niet...
Als je ziet wat voor zotten er rijden en hoeveel zonder verzekering/tax oid,levensgevaarlijk tegenwoordig.
Van dat remmen is zeer bekend op snelwegen idd
Comment
-
Voor de zoveelste keer:
Ik had haast, rij op een grote lange baan waar je 70 mag. Eerst gehinderd door een camionette (geen probleem tot daar), dan 3 kwart van die baan in een file gereden tegen 45 per uur omdat er weer zo'n lomp wijf in zo'n onozele brommobiel reed
Ik snap dus echt niet dat zo'n dingen (en in mijn buurt rijden er veel) gewoon op grote banen mogen rijden, da's toch gevaarlijk en zorgt voor stroppend verkeer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenVoor de zoveelste keer:
Ik had haast, rij op een grote lange baan waar je 70 mag. Eerst gehinderd door een camionette (geen probleem tot daar), dan 3 kwart van die baan in een file gereden tegen 45 per uur omdat er weer zo'n lomp wijf in zo'n onozele brommobiel reed
Ik snap dus echt niet dat zo'n dingen (en in mijn buurt rijden er veel) gewoon op grote banen mogen rijden, da's toch gevaarlijk en zorgt voor stroppend verkeer?
Comment
-
Die brom mobielen heb ik nooit gesnapt eigenlijk.
Die rijden 90 % van alle banen,zonder een *echt rijbewijs*
Voor het rijbewijs b,heb je zelden een examen op een snelweg,en dat is net *bijna* de enige weg die zij niet opmogen met die 45/u.
Voor de rest gebruiken ze net dezelfde wegen als een persoon met een b rijbewijs,met het verschil amper iets van hun regels te kennen (praktijk)
Want een rijbewijs a3 stelt nu eens echt niets voor kan ik zeggen (heb hem ook gedaan met mijn scooter in de tijd).
Ik vindt het levensgevaarlijk die koekendoosjes in NL zie je ze nog meer.
Pas op die mogen er zijn hoor, daar niet van maar,mag wel strenger exaam meer naar de auto gericht en niet nu zoals brommers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenvandaag eentje op de snelweg die voor elk manouvre eerst eens op de rem duwt.
invoegen op snelweg = remmen
van vak veranderen = remmen
in de verte iemand zien remmen = remmen
ik erger me tegenwoordig veel minder, ik jaag me er niet meer in op want het helpt toch niet...
Mijn irritatie zit er op dat moment natuurlijk ook in dat ik geen kant uit kan: links en rechts komt dat verkeer ook mij voorbij.
Comment
-
Da's ne Yaris, gene Starlet
En dat zijn imo mensen die schrik hebben op de autosnelweg, mensen die beroepsmatig (als ze al een beroep hebben) niet op de autosnelweg moeten, maar die nu toevallig nonkel of bompa moeten oppikken op de luchthaven van Zaventem omdat het niet anders kan.
Die mensen kunnen daar niet aan doen, en gaan je zeker niet bewust hinderen. Het enige dat je ze misschien kan verwijten, is te weinig inzicht (leren inzien dat ze misschien beter niet op de autoweg kunnen komen in de spits, maar ja... niemand geeft graag zijn vrijheid op zeker...)'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Je mindert gas achter die Yaris. Dan geef je een paar keren gas om je moto wat te laten brullen. Dan vinger op de knop en maar toeteren. Even het handje omhoog. Om dan rakelings langs links voorbij te gaan. Ongeacht dat die Yaris het verkeer belemmert of wat dan ook vind ik zoiets al een lichte vorm van verkeersagressie. Die in zijn/haar Yaris vertelt zijn/haar verhaal tijdens de middagpauze op het werk en na een half uur weet heel het bedrijf het dat motorijders gevaarlijke, onbeleefde en agressieve gekken zijn. Wat zou ik in zo een geval doen : even adem halen en tot 3 tellen. Want meer dan een paar seconden heeft deze vertraging niet geduurd. Zoiets is gewoon verkeersagressie uitlokken. Wat als toen je rakelings langs links opzij ging die Yaris ook even om welke reden dan ook naar links uitweek?
Comment
-
Ik minder gas omdat ik anders op een quasi stilstaande Yaris zou klappen. Dan gas ik wat om aandacht te trekken dat er achter hem volk opeenhoopt. Dat doet 'm nog niet beseffen dat we daar aan 20 km/u op een snelweg niet veilig zijn, en je ziet de grote ruimtes rechts voorbij komen waar hij omwille van zijn gebrek aan snelheid niet kan invoegen. En daarom claxonneer ik. Vervolgens zie ik links in de spiegel een kleine ruimte, waar ik voor mijn eigen veiligheid niet volledig in ga rijden zodat het verkeer op dat linkervak ook kan uitwijken indien ik me mispakt heb in mijn spiegel.
Tuurlijk is dat agressie in het verkeer. Wie gaat er nu ook aan 20 km/u taffelen terwijl je ziet dat het verkeer rondom veel sneller rijdt? Als je met je auto op zo een Yaris in vliegt, dan krijgt die mens een duw en sta je 4 minuten later beiden op de pechstrook. Als ik met mijn motorfiets een duw krijg door iemand die niet had gemerkt dat ik 20 km/u reed, dan mag ik van geluk spreken als ik wordt afgevoerd met een ziekenwagen.
In zo een situatie heb ik dan ook niet even de tijd en goesting om tot drie te tellen.
En die Yaris was zo rechts in zijn spiegel aan het turen, dat hij nooit naar links had uitgeweken als ik er langs zou rijden.
Comment
-
Typisch geval van: “Wij willen zelf bepalen hoe hard we rijden en daarbij willen we door anderen niet gehinderd worden.”
Comment
Comment