Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Typisch geval van: “Wij willen zelf bepalen hoe hard we rijden en daarbij willen we door anderen niet gehinderd worden.”
    Wie, Wooter of de onhandige Yaris bestuurder...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
      Is lastig en kan je ergernis snappen.
      Maar als ik eerlijk ben ik heb pest aan rechts inhalen,ookal lokken heeel veel dit uit.
      Die middenplakkers zijn niet beter/slechter dan rechts inhalers maar bij een ongeval.
      Sent from my iPad 3 using Tapatalk
      I beg to differ

Die middenvakrijders hebben méééér dan kansen om zich, conform de regels, rechts te begeven. Vaak volharden ze om één of andere reden in de boosheid, en dat in combinatie met enkele mensen op het linkse vak die ook liever geen plaats maken zorgt natuurlijk voor frustratie...

Ik heb destijds toen ik dagelijks op de moto de E19 deed Antwerpen-Mechelen vaker beweerd: de rechtse strook is de snelste! Zeker na 19u bij gering vrachtverkeer. Zeker het stuk net na de tunnel: IEDEREEN wil om een bizarre reden aan max 120 links en midden rijden, rechts ging ik vlot aan 140Km/h, kilometers ver, waarbij ik 100'en wagens voorbij reed.

Waarom niet?! en vooral: Waarom zou jij daar de pest aan hebben?!

Overigens: ik haal niet rechts is! Ik rij rechts, conform de regelgeving! Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat andere weggebruikers links van mij trager rijden hé...

Inhalen = rijstrook wisselen, voorbij rijden, opnieuw rijstrook wisselen.
      Wat ik doe = inhalen, rechts is vrij, weer naar rechts, weg verderzetten op die rijstrook tot wanneer ik weer iemand voor mij wens in te halen. Met de linkerstrook heb ik op dat moment geen zaken...
      Last edited by Timmeke-Tim; 21/12/2012, 12:01.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        Is lastig en kan je ergernis snappen.
        Maar als ik eerlijk ben ik heb pest aan rechts inhalen,ookal lokken heeel veel dit uit.
        Die middenplakkers zijn niet beter/slechter dan rechts inhalers maar bij een ongeval.

Sent from my iPad 3 using Tapatalk
        Als je de pest hebt aan mensen die rechts voorbij steken,dan wil dat zeggen dat je naar rechts moet gaan^^
        Ik heb het 10 jaar gedaan, steeds van rechtervak volledig naar links om dan terug op het meest rechtse vak te gaan rijden.
        Na 10 jaar was mijn geduld op en nu steek ik ook rechts voorbij, wie dat niet wil moet maar juist rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
          Je mindert gas achter die Yaris. Dan geef je een paar keren gas om je moto wat te laten brullen. Dan vinger op de knop en maar toeteren. Even het handje omhoog. Om dan rakelings langs links voorbij te gaan. Ongeacht dat die Yaris het verkeer belemmert of wat dan ook vind ik zoiets al een lichte vorm van verkeersagressie. Die in zijn/haar Yaris vertelt zijn/haar verhaal tijdens de middagpauze op het werk en na een half uur weet heel het bedrijf het dat motorijders gevaarlijke, onbeleefde en agressieve gekken zijn. Wat zou ik in zo een geval doen : even adem halen en tot 3 tellen. Want meer dan een paar seconden heeft deze vertraging niet geduurd. Zoiets is gewoon verkeersagressie uitlokken. Wat als toen je rakelings langs links opzij ging die Yaris ook even om welke reden dan ook naar links uitweek?
          en op die paar seconden kan een motorrijder tot moes geplet worden omdat dat rund voor hem schrik heeft om te rijden op de snelweg.
          zit zomaar ff 100km/u verschil op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
            en op die paar seconden kan een motorrijder tot moes geplet worden omdat dat rund voor hem schrik heeft om te rijden op de snelweg.
            zit zomaar ff 100km/u verschil op
            Inderdaad. Die Yaris-rijder rijdt 20 per uur, maar achter mij nadert verkeer aan 120. Iemand die die Yaris-rijder te laat ziet, gaat nog niet eens merken dat hij eerst mij aantikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Overigens: ik haal niet rechts is! Ik rij rechts, conform de regelgeving! Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat andere weggebruikers links van mij trager rijden hé...

Inhalen = rijstrook wisselen, voorbij rijden, opnieuw rijstrook wisselen.
              Wat ik doe = inhalen, rechts is vrij, weer naar rechts, weg verderzetten op die rijstrook tot wanneer ik weer iemand voor mij wens in te halen. Met de linkerstrook heb ik op dat moment geen zaken...
              Wat jij zegt is ondertussen ook mijn eigen goedpraat excuus geworden . Ik heb me trouwens al afgevraagd wat zo een uitleg voor de rechtbank - moest dat ooit voorvallen - zou opleveren.

@wooter: je hebt gelijk dat je toetert, alleen maar om het feit dat die Yaris voor een levensgevaarlijke situatie zorgt voor de R0. Er is nog tijd en ruimte zat om naar rechts in te ritsen. En die moest eigenlijk al veel langer rechts gereden hebben, zeker als je zo onzeker bent in het verkeer. Maar ik vermoed dat het weer zo een typische middenvaksrijder is die denkt dat het rechtervak enkel voor de camions is
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Wat betreft het op het rechtervak blijven rijden en zo middenvakrijders voorbij rijden...

De wetgever spreekt enkel over dat iemand voorbij rijden inhalen is, behalve bij bepaalde voorwaarden (Borden F13, F15, binnen bebouwde kom, ...). Bijgevolg kan je concluderen dat de wetgever vind dat als je iemand langs rechts voorbij rijdt buiten de bebouwde kom en zonder de borden F13 of F15, je 'm rechts inhaalt, en dat is verboden.

Comment

• als er zoveel verkeer op het midden en linkerrijvak rijdt is het druk verkeer en dan is rechts inhalen geen inhaalbeweging meer. Maw dan mag dat. En dat heeft op zich niets te maken met de F15 op de autosnelweg.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    als er zoveel verkeer op het midden en linkerrijvak rijdt is het druk verkeer en dan is rechts inhalen geen inhaalbeweging meer. Maw dan mag dat. En dat heeft op zich niets te maken met de F15 op de autosnelweg.
                    Dan spreek je over volgend artikel:

9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden : op rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
                    op rijbanen met éénrichtingsverkeer;
                    op rijbanen verdeeld in rijstroken waarboven verkeerslichten als bedoeld in artikel 63.2 zijn aangebracht.
                    In bovenstaande is het voorbij rijden dan niet inhalen.

Nu is de vraag of je dat ook hard kan maken als iedereen 120 rijdt...

Comment

• Als iemand jou langs links inhaalt en dan enkele meters verder ineens gaat remmen (voor bvb flitspaal of non-reason) en je passeert em terug langs rechts. Maak je dan ook een overtreding?

of nog anders gesteld

Stel dat er iemand aan 100km/u op het linkerrijvak aan het rijden is. Mag je dan ook niet langs rechts voorbij rijden? Ben zo een situatie ook al meer dan 1 keer tegengekomen, meestal met chauffeurs van Afrikaanse origine.
                      Last edited by BlueSkyraider; 21/12/2012, 14:04.
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                        Als iemand jou langs links inhaalt en dan enkele meters verder ineens gaat remmen (voor bvb flitspaal of non-reason) en je passeert em terug langs rechts. Maak je dan ook een overtreding?

of nog anders gesteld

Stel dat er iemand aan 100km/u op het linkerrijvak aan het rijden is. Mag je dan ook niet langs rechts voorbij rijden? Ben zo een situatie ook al meer dan 1 keer tegengekomen, meestal met chauffeurs van Afrikaanse origine.
                        Je mag er volgens de wetgever dan enkel links voorbij.

Comment

• Ok, maar de vraag is dat, indien je rechts rijdt ten opzichte van zo'n verkeersdeelnemer, je dan mee op je rem moet gaan om achter die tragere op het linkse vak te blijven?
                          Je riskeert hier dagvaarding voor de politierechtbank hé... niet min dus. En klootzakken genoeg die een kepie hebben en uw dag graag verzuren met dergelijke aantijgingen.
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                            Ok, maar de vraag is dat, indien je rechts rijdt ten opzichte van zo'n verkeersdeelnemer, je dan mee op je rem moet gaan om achter die tragere op het linkse vak te blijven?
                            Je riskeert hier dagvaarding voor de politierechtbank hé... niet min dus. En klootzakken genoeg die een kepie hebben en uw dag graag verzuren met dergelijke aantijgingen.
                            Yup, je moet mee op de rem anders haal je rechts in. Volgens de wetgever.

Comment

Typisch geval van: “Wij willen zelf bepalen hoe hard we rijden en daarbij willen we door anderen niet gehinderd worden.”
                              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Wie, Wooter of de onhandige Yaris bestuurder...
                              Ik weet het, ik weet het....
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                Als iemand jou langs links inhaalt en dan enkele meters verder ineens gaat remmen (voor bvb flitspaal of non-reason) en je passeert em terug langs rechts. Maak je dan ook een overtreding?

of nog anders gesteld

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Je mag er volgens de wetgever dan enkel links voorbij.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                Ok, maar de vraag is dat, indien je rechts rijdt ten opzichte van zo'n verkeersdeelnemer, je dan mee op je rem moet gaan om achter die tragere op het linkse vak te blijven?
                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Yup, je moet mee op de rem anders haal je rechts in. Volgens de wetgever.
                                T'is anders vrij simpel, je moet je ALTIJD uiterst recht begeven, of je nu 70, 80, 90, 100 of 120 rijdt, je plaats hoort uiterst rechts op de rijbaan te zijn. Simpelder kan het verkeer feitelijk niet geregeld worden. Nog maar eens een hiaat in de wetgeving, alleé t'is te zeggen, de wetgeving schrijft dat wel voor maar maakt er gelijk de zoveelste contraditie van door te schrijven dat je langs rechts niet mag inhalen. Als je wel bespraakt bent zoals Wooter kan je je er zelf wel uit redden voor de rechtbank denk ik.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik heb nochtans enkele dagen geleden op de ring een combi mooi iedereen langs rechts zien voorbijsteken. Heb er dan maar mooi achter gereden. Als zij dat mogen mag ik dat ook
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Ik weet het, ik weet het....
                                    Beiden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Beiden.
                                      Héél juist, waarschijnlijk zijn andere op het verkeerde been gezet.

Comment

• Gisteren was het droog weer, daarom hielden vrachtwagens begrenzerwedstrijdjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Dan spreek je over volgend artikel:

In bovenstaande is het voorbij rijden dan niet inhalen.

Nu is de vraag of je dat ook hard kan maken als iedereen 120 rijdt...
                                          als het zo druk is zal er wel geen 120 km/h gereden worden door de rest. En als het wel het geval is, waarom moet ge dan inhalen? De snelheidsclausule staat niet mee opgenomen in de wetgeving betreffende het al dan niet mogen inhalen of bij het rijden op rijstrook naar keuze. Dat is een ander artikel wat daarover gaat.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X