Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nergens in de wetgeving staat bepaald wat file betekent, of over welke drukte men spreekt.

    En dan krijg je situaties dat mensen klagen dat motorrijders filefilteren terwijl iedereen nog 80 rijdt, maar wel rechts gaan voorbij rijden omdat 80 km/u een indicatie is dat het toch druk genoeg is...

    Comment


    • Derjust toch een mooie actie gezien van een moto, die wilt mij in een file van 80km/u persee voorbij. Ik ga naar rechts vanaf ik kan en laat hem voor. Ik ga achter hem rijden en die begint doodleuk met zijn linkerhand in zijn sidebags wat drinken te zoeken. En uiteraard wanneer het traag verkeer voorbij is geraakt die niet vooruit en duurt het een eeuwigheid voor die naar rechts gaat
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Nergens in de wetgeving staat bepaald wat file betekent, of over welke drukte men spreekt.

        En dan krijg je situaties dat mensen klagen dat motorrijders filefilteren terwijl iedereen nog 80 rijdt, maar wel rechts gaan voorbij rijden omdat 80 km/u een indicatie is dat het toch druk genoeg is...

        Nergens in de wet staat ook hoe snel de betrekkelijke snelheid is en toch moet ge u eraan houden
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
          Je mindert gas achter die Yaris. Dan geef je een paar keren gas om je moto wat te laten brullen. Dan vinger op de knop en maar toeteren. Even het handje omhoog. Om dan rakelings langs links voorbij te gaan. Ongeacht dat die Yaris het verkeer belemmert of wat dan ook vind ik zoiets al een lichte vorm van verkeersagressie. Die in zijn/haar Yaris vertelt zijn/haar verhaal tijdens de middagpauze op het werk en na een half uur weet heel het bedrijf het dat motorijders gevaarlijke, onbeleefde en agressieve gekken zijn. Wat zou ik in zo een geval doen : even adem halen en tot 3 tellen. Want meer dan een paar seconden heeft deze vertraging niet geduurd. Zoiets is gewoon verkeersagressie uitlokken. Wat als toen je rakelings langs links opzij ging die Yaris ook even om welke reden dan ook naar links uitweek?
          dat vind ik nu grof
          die TOYOTA gaat duidelijk in de fout (vzerschillende overtredingen, te traag op E-weg, hinderen ander verkeer, ...) ... en jij gaat anderen de schuld geven

          als je deftig met wagen kan rijden was je al veel vroeger naar rechtervak gegaan ...

          eerst leren rijden, dan met wagen "buiten" komen

          Comment


          • Gisteren morgend toen we met de camionet van het werk op de baan waren stonden we op een plaats waar we links moesten afslaan.
            D'r kwamen auto's uit tegengestelde richting dus moesten we wachten, achter ons moeten ook enkele auto's wachten, voorbij rijden langs rechts mag niet he.
            Opeens komt er van zo'n 10 auto's achter ons een combi langs rechts voorbij gestoken (geen zwaailichten, geen sirene). Halverwege de 10 achterliggers zet hij wel ineens zijn zwaailichten op
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              I beg to differ

              Die middenvakrijders hebben méééér dan kansen om zich, conform de regels, rechts te begeven. Vaak volharden ze om één of andere reden in de boosheid, en dat in combinatie met enkele mensen op het linkse vak die ook liever geen plaats maken zorgt natuurlijk voor frustratie...

              Ik heb destijds toen ik dagelijks op de moto de E19 deed Antwerpen-Mechelen vaker beweerd: de rechtse strook is de snelste! Zeker na 19u bij gering vrachtverkeer. Zeker het stuk net na de tunnel: IEDEREEN wil om een bizarre reden aan max 120 links en midden rijden, rechts ging ik vlot aan 140Km/h, kilometers ver, waarbij ik 100'en wagens voorbij reed.

              Waarom niet?! en vooral: Waarom zou jij daar de pest aan hebben?!

              Overigens: ik haal niet rechts is! Ik rij rechts, conform de regelgeving! Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat andere weggebruikers links van mij trager rijden hé...

              Inhalen = rijstrook wisselen, voorbij rijden, opnieuw rijstrook wisselen.
              Wat ik doe = inhalen, rechts is vrij, weer naar rechts, weg verderzetten op die rijstrook tot wanneer ik weer iemand voor mij wens in te halen. Met de linkerstrook heb ik op dat moment geen zaken...
              idem hier...6 jaar Duffel-Melsele gedaan voor den basket en tussen Kontich en de tunnel of omgekeerd ging het op het rechtse vak echt pakken beter vooruit
              ik rijd altijd rechts en haal zodoende ook rechts in want ik ga niet heel de autostrade 'kruisen' om zo'n gevaar op de baan in te halen!

              vandaag naar Wijnegem geweest en in het terugkomen vanaf Craeybeckxtunnel tot voorbij Kontich op het rechts vak tegen 140 kunnen rijden...

              Comment


              • mistlichtje in de file... is hier al besproken.

                Comment


                • Toeval of niet maar enkele dagen ben ik dezelfde xc60 tegengekomen met een mistlicht op
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Die middenvakrijders hebben méééér dan kansen om zich, conform de regels, rechts te begeven. Vaak volharden ze om één of andere reden in de boosheid, en dat in combinatie met enkele mensen op het linkse vak die ook liever geen plaats maken zorgt natuurlijk voor frustratie...
                    Neem het niet persoonlijk, maar waarom zouden mensen opzij moeten gaan voor u?
                    Op dat linkervak rijden genoeg mensen die -net zoals jij- liever sneller zouden willen rijden, maar vanaf een zekere drukte, gaat dat toch niet meer of heeft het nog maar weinig nut om je daar in op te jagen (de uiteindelijke tijdswinst stelt sowieso niks voor!).

                    Vaak ontstaan die situaties op 3-vaks banen doordat vrachtwagens gaan inhalen. Dan zie je letterlijk een rij wachtenden op dat linkervak, omdat al het verkeer langs een trechter op dat linkervak moet. Zo ontstaat er rechts veel ruimte en zie ik dagelijks (gehaaste) mensen zich langs rechts manoeuvreren om toch maar 5 autolengtes vroeger thuis te kunnen komen. Dan vraag ik mij af, doen ze dat in de Delhaize aan de kassa ook zo? Effe iedereen voorbijsteken en ertussen wringen?

                    Soms lokken ze 't wel uit, die middenvakrijders. Ik kan begrijpen dat je eens toont aan de mensen dat er ook zoiets als een rechtervak bestaat.
                    Want effectief, velen blijven daar plakken, puur uit gemakzucht en vooral ook omdat ze niet echt bezig zijn met het rijden zelf.
                    Hoe dikwijls ik mensen een ander zie klemrijden, zonder dat ze het beseffen, omdat ze niet nadenken over wat ze aan het doen zijn.
                    En net daarom is het ook niet zo verstandig om ze aan 140 langs rechts voorbij te steken, just saying...

                    Ik gebruik dat rechtervak vooral bij filevorming.
                    De doorstroming van het verkeer gaat langs rechts vlot maar vooral ook veel relaxter dan op de andere 2 rijvakken, waar heftiger geaccelereerd en afgeremd wordt, met accordeonfiles tot gevolg. Ik zie dan iedereen opgejaagd crossen op de andere 2 vakken... terwijl ik hen aan een constante snelheid tot wel 5 keer toe inhaal langs rechts, rare wereld soms.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Neem het niet persoonlijk, maar waarom zouden mensen opzij moeten gaan voor u?
                      Op dat linkervak rijden genoeg mensen die -net zoals jij- liever sneller zouden willen rijden, maar vanaf een zekere drukte, gaat dat toch niet meer of heeft het nog maar weinig nut om je daar in op te jagen (de uiteindelijke tijdswinst stelt sowieso niks voor!).

                      Vaak ontstaan die situaties op 3-vaks banen doordat vrachtwagens gaan inhalen. Dan zie je letterlijk een rij wachtenden op dat linkervak, omdat al het verkeer langs een trechter op dat linkervak moet. Zo ontstaat er rechts veel ruimte en zie ik dagelijks (gehaaste) mensen zich langs rechts manoeuvreren om toch maar 5 autolengtes vroeger thuis te kunnen komen. Dan vraag ik mij af, doen ze dat in de Delhaize aan de kassa ook zo? Effe iedereen voorbijsteken en ertussen wringen?

                      Soms lokken ze 't wel uit, die middenvakrijders. Ik kan begrijpen dat je eens toont aan de mensen dat er ook zoiets als een rechtervak bestaat.
                      Want effectief, velen blijven daar plakken, puur uit gemakzucht en vooral ook omdat ze niet echt bezig zijn met het rijden zelf.
                      Hoe dikwijls ik mensen een ander zie klemrijden, zonder dat ze het beseffen, omdat ze niet nadenken over wat ze aan het doen zijn.
                      En net daarom is het ook niet zo verstandig om ze aan 140 langs rechts voorbij te steken, just saying...

                      Ik gebruik dat rechtervak vooral bij filevorming.
                      De doorstroming van het verkeer gaat langs rechts vlot maar vooral ook veel relaxter dan op de andere 2 rijvakken, waar heftiger geaccelereerd en afgeremd wordt, met accordeonfiles tot gevolg. Ik zie dan iedereen opgejaagd crossen op de andere 2 vakken... terwijl ik hen aan een constante snelheid tot wel 5 keer toe inhaal langs rechts, rare wereld soms.
                      Prima uitgelegd, niets aan toe te voegen, vrees enkel dat er vele het zo niet begrijpen omdat ze problemen hebben met een mentaliteitswijziging in het verkeer.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Prima uitgelegd, niets aan toe te voegen, vrees enkel dat er vele het zo niet begrijpen omdat ze problemen hebben met een mentaliteitswijziging in het verkeer.
                        Dank u, ik leer uit m'n fouten eh.
                        We hebben een instinct om te willen vluchten uit stressvolle situaties, maar vroeg of laat komt toch dat besef, je kan de verkeersdrukte niet ontvluchten. En jezelf opjagen, maakt het alleen maar erger. Zalig is het om in die drukte gelijkgezinde mensen te vinden die graag vlot willen doorrijden, maar toch nog -met de nodige respect- afstand bewaren en niet aandringen, dat is veel comfortabeler rijden zo.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                          Gisteren was het droog weer, daarom hielden vrachtwagens begrenzerwedstrijdjes.
                          En wie won er?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            mistlichtje in de file... is hier al besproken.

                            Met de "sneeuwstorm" van enkele weken geleden was dat echt een ramp. Zeer goede zichtbaarheid, traag bijeengepakt verkeer en toch zeker een kwart onnozelaars die hun mistlichten opzetten

                            Comment


                            • Vanmorgen was de zichtbaarheid beperkt door de felle regen en opspattend water op de snelweg. Rijden er nog konijnen rond zonder lichten. Terwijl een achter mistlicht zeker niet misplaatst was.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Neem het niet persoonlijk, maar waarom zouden mensen opzij moeten gaan voor u?
                                Op dat linkervak rijden genoeg mensen die -net zoals jij- liever sneller zouden willen rijden
                                Dat claim je, maar in de realiteit blijkt dat niet waar. De voorligger denkt dat de achterligger niet harder zal rijden, maar na ettelijke kilometers van bumperkleven gaat de voorligger dan toch eens naar rechts en dan is de achterligger natuurlijk door aan het rijden. Tot de volgende linksplakker.

                                En als motorrijder die daar los doorheen rijdt, geraak ik eenvoudig tot vooraan waar inderdaad iemand zit te treuzelen en links het verkeer op houdt... Ik heb het dan nog niet eens over de hele grote groep van mensen die aan 100, 90 of zelfs 80 zitten te taffelen op het rechtervak.

                                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                maar vanaf een zekere drukte, gaat dat toch niet meer of heeft het nog maar weinig nut om je daar in op te jagen (de uiteindelijke tijdswinst stelt sowieso niks voor!).
                                Vanaf Brussel naar Luik lost de file al op na de oprit Sterrebeek. Als je na Sterrebeek nog minder dan 80 rijdt, is dat door volk dat nodeloos op het linkervak zit.

                                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Vaak ontstaan die situaties op 3-vaks banen doordat vrachtwagens gaan inhalen. Dan zie je letterlijk een rij wachtenden op dat linkervak, omdat al het verkeer langs een trechter op dat linkervak moet. Zo ontstaat er rechts veel ruimte en zie ik dagelijks (gehaaste) mensen zich langs rechts manoeuvreren om toch maar 5 autolengtes vroeger thuis te kunnen komen. Dan vraag ik mij af, doen ze dat in de Delhaize aan de kassa ook zo? Effe iedereen voorbijsteken en ertussen wringen?
                                En waarom moet iedereen wachten op dat linkervak? Omdat er iemand natuurlijk die vrachtwagen wil inhalen aan 90...

                                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Soms lokken ze 't wel uit, die middenvakrijders. Ik kan begrijpen dat je eens toont aan de mensen dat er ook zoiets als een rechtervak bestaat.
                                Want effectief, velen blijven daar plakken, puur uit gemakzucht en vooral ook omdat ze niet echt bezig zijn met het rijden zelf.
                                Hoe dikwijls ik mensen een ander zie klemrijden, zonder dat ze het beseffen, omdat ze niet nadenken over wat ze aan het doen zijn.
                                En net daarom is het ook niet zo verstandig om ze aan 140 langs rechts voorbij te steken, just saying...
                                De slapende middenvakplakker kan je probleemloos rechts inhalen. Die heeft niks in de mot.

                                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Ik gebruik dat rechtervak vooral bij filevorming.
                                De doorstroming van het verkeer gaat langs rechts vlot maar vooral ook veel relaxter dan op de andere 2 rijvakken, waar heftiger geaccelereerd en afgeremd wordt, met accordeonfiles tot gevolg. Ik zie dan iedereen opgejaagd crossen op de andere 2 vakken... terwijl ik hen aan een constante snelheid tot wel 5 keer toe inhaal langs rechts, rare wereld soms.
                                Weet je hoe dat komt, dat continue optrekken en afremmen? Ten eerste door het aantal verkeer op dat linkervak, maar ten tweede ook effectief omdat er op dat linkervak volk zit te SMSen en te bellen, niet ziet dat hun voorligger in gang schiet, een groot gat laat vallen, en dan als de voorligger terug moet vertragen pas op het einde merkt dat alles terug stopt. Weeral omdat ik tijdens zo een verkeer als motorrijder tussen het verkeer door rij en regelmatig van dat volk het linkervak zie ophouden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                                  Vanmorgen was de zichtbaarheid beperkt door de felle regen en opspattend water op de snelweg. Rijden er nog konijnen rond zonder lichten. Terwijl een achter mistlicht zeker niet misplaatst was.
                                  Levensgevaarlijk inderdaad.
                                  Ongelooflijk hoe "dom" sommige mensen kunnen zijn.

                                  Enigste verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat de lichtschakelaar op de stand "auto" staat.
                                  Misschien dat de mensen denken dat hun verlichting dan aan staat?

                                  Ook een minpuntje bij VW. Ik had toch graag een melding gehad op het instrumentenpaneel wanneer de dimlichten aan staan. Zoals bij mercedes het geval is.
                                  Nu is het bij regenweer altijd wat gissen of ze aldaniet branden.

                                  Comment


                                  • Bij onze BMW 120d gaat het dimlicht al aan bij regenweer.

                                    Comment


                                    • gistern was er eentje m(met een Audi A6) die claxonneerde toen ik mijn voorrang van rechts nam in Lier. dus ik stop en open mijn rampje, wijs even en zeg dat het daar voorrang van rechts is.
                                      begint die vent: "hebde verhaaltjes bij jongeske, zijde onderweg met de auto van de papa of de mama (ik rij van 't weekend met een Outlander-testwagen)? ik zie de snottebelleks nog aan uw snotneuzeke hangen, zal ik es iet zegge....?" (ik ben 29j en heb 3 kinders, waarvoor er 3 stoeltjes in de wagen stonden)
                                      waarop ik: "ik zal ik eens iets zeggen, als gij daar tegen mij rijdt, zijt gij in fout." raampje dicht en weg was ik, want ik denk dat ie anders nog wat harder persoonlijk was geworden.

                                      Als ik er nadien over nadenk, had ie muisschien al een glaasje teveel op. en als ik er verder over nadenk, had ik mss beter niet gestopt, stel u voor dat ie in een vlaag van zinsverbijstering een pistool (of een bosmaaier in een extreem geval) trekt?

                                      dat mensen daar die voorrang van rechts niet geven, dat snap ik trouwens niet. en dan nog claxoneren en van zijn oren maken...
                                      autofans.be

                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                      Comment


                                      • Hier nog een vlotte jongen gisterenochtend in de Wetstraat.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Dank u, ik leer uit m'n fouten eh.
                                          We hebben een instinct om te willen vluchten uit stressvolle situaties, maar vroeg of laat komt toch dat besef, je kan de verkeersdrukte niet ontvluchten. En jezelf opjagen, maakt het alleen maar erger. Zalig is het om in die drukte gelijkgezinde mensen te vinden die graag vlot willen doorrijden, maar toch nog -met de nodige respect- afstand bewaren en niet aandringen, dat is veel comfortabeler rijden zo.
                                          wat zij niet beseffen is dat ze een oponthoud zijn voor de rest

                                          Comment

                                          Working...
                                          X