Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat mij de laatste tijd meer & meer ergert zijn vrouwen op de baan. Nu niet een stereotype ofzo, maar deze week heb ik serieus wat kilometers moeten doen & telkens heb ik mij aan de toegelaten snelheid gehouden omdat het nieuwe banen waren & ik wist niet of ze daar flitsten. En bijna elke keer een vrouw in een Dacia (no offence tegen dacia) of kangoo achtig ding in mijn gat. En waarom? Om 50 meter nadat ze mij inhaalt bruusk te remmen omdat ze aan de kindercreche is.

    Of in Denderleeuw waren ze deze week op de De Nayerstraat aan het werken, ik moest daar passeren net op het moment dat de school daar uitwas. Natuurlijk hebben die geen beter weten als vlak voor de uitgang van de school met 3 auto's naast elkaar te stoppen, uit te stappen, de boekentas van hun kind afnemen, in de koffer steken, nog efkes tegen de moeder naast hun babbelen & dan pas verder rijden. En dan krijgt de auto achter jou het op zijn zenuwen dat ik niet voorbij steek terwijl zij de hele straat belemmeren want ooh wee als hun kind 5 meter verder dan de schoolpoort moet stappen.

    Waar ik tegenwoordig wel meer respect van krijg zijn diegene die verstand hebben van auto's. Noem het belachelijk, maar regio Welle kom ik soms een toyota MR tegen, en meestal heeft hij voorrang, knippert hij met zijn lichten dat ik door mag, zo'n mensen krijgen van mij een bedankje Is ook soms zo bij een witte polo die verlaagd is met oranje velgen, lotus evora,... Zo zie je maar dat er ook nog mensen zijn die de regels respecteren & het voor iedereen fijn maken Nu wil ik niet zeggen dat ik nooit mijn voorrang neem ofzo of dat andere bestuurders nooit voorrang geven. Maar bij zo'n mensen valt het mij op dat zij het meer doen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Realiks heeft het over mistlichten hoor. en dat de "gewone" lichten aan moeten met zulk weer is evident.
      Ik had het over het mistlicht achteraan. En ook over de gewone dimlichten. Persoonlijk vond ik het mistlicht achteraan nodig (niet constant) het hangt af van de hoeveelheid "stilstaand" water. Mistlichten vanvoor hebben geen nut.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
        Hij volgt toch anders exact hetzelfde traject met dezelfde snelheid als die BMW. Rechts inhalen mag voor motards ook ni ze
        't Is bebouwde kom.

        Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
        Waar ik tegenwoordig wel meer respect van krijg zijn diegene die verstand hebben van auto's. Noem het belachelijk, maar regio Welle kom ik soms een toyota MR tegen, en meestal heeft hij voorrang, knippert hij met zijn lichten dat ik door mag, zo'n mensen krijgen van mij een bedankje Is ook soms zo bij een witte polo die verlaagd is met oranje velgen, lotus evora,... Zo zie je maar dat er ook nog mensen zijn die de regels respecteren & het voor iedereen fijn maken Nu wil ik niet zeggen dat ik nooit mijn voorrang neem ofzo of dat andere bestuurders nooit voorrang geven. Maar bij zo'n mensen valt het mij op dat zij het meer doen.
        Dat is toch ook iets wat mij opvalt. Op een arrogante kwal na, zijn bestuurders van dure en exclusieve auto's vaak verstandiger en hoffelijker dan de chauffeur van een gewone middenklasser. En diegenen die nog goedkoper gaan missen vaak gewoon de feeling en het inzicht om hoffelijk te kunnen zijn.
        Ook van die bouwvakkers in hun witte camionette heb ik vrij zelden last, hoewel ze voor velen niets goed kunnen doen. Huismoedertjes of -vaders die nog geen 10.000km per jaar doen en zelden op de snelweg komen, die geven veel meer problemen. Misschien is het ook vanuit een ander perspectief.
        Vorige week nog een mooi voorbeeld gezien. Mijn rijvak (rechts) eindigt, er is file. Madam met haar Citroen C3 wou me niet tussen laten, en ging bumperkleven bij de auto voor haar. De bouwvakker achter haar liet 20m ruimte en faarde eens. Ik heb die mens bedankt en daarna madam gecoupeerd, want niet tussenlaten is een uitdaging om er toch voor te rijden. Wettelijk gezien had ik zelfs voorrang.
        Als een kruispunt wordt blok gezet omdat er file staat en een auto vergeet van het kruispunt vrij te laten, welke wagens zijn dit meestal? Een Peugeot, een Citroën, een Opel, een bejaarde die het niet snapt of een neger in een groene Nissan met een rode passagiersdeur. De man met de liefhebberswagen, die laat het kruispunt vrij.
        Last edited by |) ][ |V| ][; 23/12/2012, 14:39.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          of een neger in een groene Nissan met een rode passagiersdeur
          zo herkenbaar...

          ik zal ook nooit naast, voor, of achter zo'n wagen gaan parkeren...die hebben geen respect voor hun eigen wagen, laat staan voor een andere wagen en voor je het weet slaan ze hun deur open tegen jouw wagen of tikken ze de bumpers aan bij het parkeren!

          had dit laatste eens gezien op een parking, die kerel stapt uit en zonder kijken wandelt hij weg. Ik daar naartoe en zeg hem dat hij tegen die bumper had gereden, kerel antwoordt doodleuk dat een bumper daar toch voor dient???

          heb dan maar een briefje achtergelaten met mijn gegevens en kreeg diezelfde dag nog telefoon van de politie om een getuigenverklaring te gaan tekenen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
            Mistlichten vanvoor hebben geen nut.
            Daar ben ik het totaal niet mee eens, wanneer het zicht heel beperkt is, dan hebben mistlichten vooraan zeker en vast hun nut. Je kan in zo een gevallen zelfs beter met een combinatie van mist en standlichten rijden dan met de dimlichten aan!
            Ik heb 7 jaar met een Saxo zonder mistlichten vooraan gereden, en dat was zowat het enige dat ik op die auto echt miste.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Mistlicht vooraan heeft geen nut. Het felle licht vlak bij je auto zorgt ervoor dat je nachtzicht verminderd wordt omdat je pupillen iets gaan vernauwen om niet verblind te worden door de weerkaatsing van je mistlichten, en bijgevolg wordt de duisternis nog donkerder.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Ook van die bouwvakkers in hun witte camionette heb ik vrij zelden last, hoewel ze voor velen niets goed kunnen doen.
                Misschien vanuit je vrachtwagen heb je daar geen last van, maar het valt me altijd op dat vrachtwagenchauffeurs vanuit hun positie altijd vrij goed de situatie kunnen anticiperen en dus bruusk remmen kunnen vermijden tijdens een file, en ik van op mijn motorfiets ook ver kan zien om te zien wanneer men in de verte remt, maar dat blijkbaar niet mogelijk is vanuit een wit bestelbusje van een aannemer. Dat blijft aan VMax rijden tot het verkeer quasi stil staat en gaat dan hard de remmen op. Voor een automobilist erachter is dat dus verschieten als zo een bestelbus op het linkervak aan 120 km/u plots een noodstop gaat doen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                  - motards die denken dat wanneer iedereen honderd rijdt, het file is en dan aan 120(+) erdoor vlammen.
                  Ik ben dat beu om voor een gast in de verte in een Peugeot 406 die aan 95 inhaalt ook te gaan taffelen op het linkervak. Zelfs zonder slingeren rij ik vaak +10 auto's via het rechtervak voorbij. Dat wilt zeggen dat er dus 10 man op het linkervak rijden terwijl er niemand op het rechtervak rijdt, en vaak zitten er in die rij van 10 auto's ook nog gaten in om meerdere vrachtwagens tussen te parkeren.

                  Als ik braaf links blijf rijden en niet rechts inhaal, zit ik vaak 7 kilometer verder vooraleer meneer linksplakker ruimte maakt. Vorige week reed ik braaf met mijn broer op en de voorligger maakte met tegenzin ruimte voor mij en ging dan mijn broer couperen.

                  Bijgevolg is het slalommen en rechts inhalen veel veiliger dan om de 7 kilometer met verkeersagressie geconfronteerd te worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Mistlicht vooraan heeft geen nut. Het felle licht vlak bij je auto zorgt ervoor dat je nachtzicht verminderd wordt omdat je pupillen iets gaan vernauwen om niet verblind te worden door de weerkaatsing van je mistlichten, en bijgevolg wordt de duisternis nog donkerder.
                    Dat is dan u ervaring, ik heb totaal geen last van verminderd nachtzicht als ik mijn mistlanpen vooraan gebruik. Trouwens bij dichte miste (en dan bedoel ik echt dichte mist) ga je met dimlichten enkel de waterdruppeltjes van het mistgordijn verlichten en dat draagt helemaal niks bij aan het zicht, in tegendeel. De mistlichten vooraan echter schijnen zo laag over het wegdek waardoor deze ervoor gaan zorgen dat je net een beter zicht krijgt voor de wagen. Het schijnt idd niet zo ver als de dimlichten, maar aangezien je in deze situatie ook je snelheid serieus moet aanpassen zorgen de mistlichten op dat moment voor een veel beter zicht dan de dimlichten.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Misschien vanuit je vrachtwagen heb je daar geen last van, maar het valt me altijd op dat vrachtwagenchauffeurs vanuit hun positie altijd vrij goed de situatie kunnen anticiperen en dus bruusk remmen kunnen vermijden tijdens een file
                      Het lijkt me logisch dat het zicht vanuit een vrachtwagen beter is en dat ze dus ook beter kunnen anticiperen op wat er voor hen gebeurd.
                      Toch horen we heel vaak dat er weeral maar eens een vrachtwagen achteraan op een file is ingereden.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Lang geleden dat ik nog mist ben tegengekomen waar ik mistlichten nodig had.

                        Pas als er dichte mist is, heb je inderdaad nut aan mistlichten. Maar wat ik zie is dat op snelwegen vaak de mist wordt weggewaaid door het passerende verkeer en je dus niks wint aan mistlichten.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Het lijkt me logisch dat het zicht vanuit een vrachtwagen beter is en dat ze dus ook beter kunnen anticiperen op wat er voor hen gebeurd.
                          Toch horen we heel vaak dat er weeral maar eens een vrachtwagen achteraan op een file is ingereden.
                          Maar een vrachtwagen kijkt enkel op de aanhanger van zijn voorligger, maar een aannemersbusje rijdt achter een bende auto's. Wie heeft dan beter zicht?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Lang geleden dat ik nog mist ben tegengekomen waar ik mistlichten nodig had.

                            Pas als er dichte mist is, heb je inderdaad nut aan mistlichten. Maar wat ik zie is dat op snelwegen vaak de mist wordt weggewaaid door het passerende verkeer en je dus niks wint aan mistlichten.
                            Het gebeurd idd niet zo veel dat er echt dichte mist is (en maar goed ook er zouden anders nog veel meer ongevallen gebeuren)
                            En ja d'r zijn heel veel mensen die veel te snel hun mistlichten gaan gebruiken terwijl ze eigenlijk nog niet nodig zijn.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Maar een vrachtwagen kijkt enkel op de aanhanger van zijn voorligger, maar een aannemersbusje rijdt achter een bende auto's. Wie heeft dan beter zicht?
                              Dat hangt er van af, als dat busje/bestelwagen achter gewone lage auto's zit, dan heeft die natuurlijk een beter zicht. Maar als hij achter een andere bestelwagen, monovolume, terreinwagen of zo zit, dan is zijn overzicht even beperkt als dat van die vrachtwagenbestuurder.

                              Feit is wel dat vrachtwagenbestuurders blijkbaar meer besef hebben van de remafstand die ze nodig hebben, hierdoor houden ze meestal een fatsoenlijke afstand ten opzichte van hun voorligger.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik ben dat beu om voor een gast in de verte in een Peugeot 406 die aan 95 inhaalt ook te gaan taffelen op het linkervak. Zelfs zonder slingeren rij ik vaak +10 auto's via het rechtervak voorbij. Dat wilt zeggen dat er dus 10 man op het linkervak rijden terwijl er niemand op het rechtervak rijdt, en vaak zitten er in die rij van 10 auto's ook nog gaten in om meerdere vrachtwagens tussen te parkeren.

                                Als ik braaf links blijf rijden en niet rechts inhaal, zit ik vaak 7 kilometer verder vooraleer meneer linksplakker ruimte maakt. Vorige week reed ik braaf met mijn broer op en de voorligger maakte met tegenzin ruimte voor mij en ging dan mijn broer couperen.

                                Bijgevolg is het slalommen en rechts inhalen veel veiliger dan om de 7 kilometer met verkeersagressie geconfronteerd te worden.
                                allemaal goed en wel, maar als het druk is dat alle drie vakken vol zitten, hoef ik geen klojo's te hebben die tussen auto's op 2 en 3 erdoor vlammen. Vroeg of laat is er een pippo die zo onderuit gehaald zal worden. Tussen 2 auto's door knallen op vak 2en 3 aan honderd, dat doe je niet.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Daar ben ik het totaal niet mee eens, wanneer het zicht heel beperkt is, dan hebben mistlichten vooraan zeker en vast hun nut. Je kan in zo een gevallen zelfs beter met een combinatie van mist en standlichten rijden dan met de dimlichten aan!
                                  Ik heb 7 jaar met een Saxo zonder mistlichten vooraan gereden, en dat was zowat het enige dat ik op die auto echt miste.
                                  Bij fel regenweer?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                                    Bij fel regenweer?
                                    Ja, regen, mist, sneeuw. Als het zo fel is dat het zicht extreem beperkt is, dan hebben de mistlichten hun nut.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Ik heb vandeweek op een verlaten weggeske de mode eens geprobeerd. Enkel standlichten en mistlichten.
                                      Ik zag er het voordeel niet van in
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ja, regen, mist, sneeuw. Als het zo fel is dat het zicht extreem beperkt is, dan hebben de mistlichten hun nut.
                                        Overlaatst was hier hevige mist. Ok heb dan voor de eerste keer eens mijn mistlichten opgezet. Niet veel van gemerkt eigenlijk. De pharen deden veel beter hun werk zolang er geen voorliggers waren..
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Overlaatst was hier hevige mist. Ok heb dan voor de eerste keer eens mijn mistlichten opgezet. Niet veel van gemerkt eigenlijk. De pharen deden veel beter hun werk zolang er geen voorliggers waren..
                                          Lol, tzal dan wel geen dichte mist geweest zijn.
                                          Bij echte dichte mist verblind je enkel jezelf met je grootlichten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X