Daar ben ik het volledig mee eens, sommige mensen zouden beter gewoon thuis blijven ipv het verkeer op te houden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Ik heb vandaag op mijn zomerbanden door de sneeuw gereden uit noodzaak. Man wat heb ik afgezien
oke, autostrade 100-110 maar hier in de dorpsbaantjes was 40 al hard en draaien enz was geen succes.
Ik zal blij zijn dat ik straks mijn winterbanden terug heb.
wel 1 cowboy met een camion gezien. we hingen op de autostrade vast achter iemand die 80 reed, en op het linkerbaanvak was er niet geruimd dus er lag een pak sneeuw. Die camionchauffeur ging eerst bumperkleven om dan zijn camion met trailer op het linkerbaanvak in de sneeuw te gooien en dan zen eigen recht voor die auto gooien.BMW X5 45e
Comment
-
Dan moet gij toch echt wel klote banden hebben, want ik heb met mijn zomerbanden totop heden nooit problemen gehad, en het is al erger geweest op de weg dan dat het vandaag is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Tja, d'r zijn drie zaken waar het aan kan liggen:
de banden
de auto
de chauffeurOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenBelgie heeft blijkbaar nog iets te leren van andere landen, het is hoe dan ook het meest verkeersonveilige land in West Europa, en het bewijst dat de
immense overbevolking niet werkt naar behoren, het werkt enkel irritatie en frustratie in de hand met de bekende gevolgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk heb vandaag op mijn zomerbanden door de sneeuw gereden uit noodzaak. Man wat heb ik afgezien
oke, autostrade 100-110 maar hier in de dorpsbaantjes was 40 al hard en draaien enz was geen succes.
wel 1 cowboy met een camion gezien. we hingen op de autostrade vast achter iemand die 80 reed, en op het linkerbaanvak was er niet geruimd dus er lag een pak sneeuw. Die camionchauffeur ging eerst bumperkleven om dan zijn camion met trailer op het linkerbaanvak in de sneeuw te gooien en dan zen eigen recht voor die auto gooien.
En 90 met een camion in de sneeuw is geen enkel probleem hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEn geen enkele autocowboy gezien? Vreemd! Of ben je dat vergeten te vermelden?
En 90 met een camion in de sneeuw is geen enkel probleem hoor.
Stel dat die mens moest remmen dan had die camion geen tijd meer om uit te wijken of te remmen. en het afsnijden van die mens is nu ook niet bepaald veilig met dit weer.
qua autocowboys eigenlijk het gebruikelijke. voorrang van rechts nemen waar dat niet van toepassing is e.d.
ik vraag me wel af hoe zo'n vrachtwagen kan stoppen op sneeuw met een echte noodstop. die gaat toch nooit deftig kunnen stilstaan?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendat 90 met die camion geen probleem is kan ik gerust aannemen. het was gewoon gevaarlijk hoe de chauffeur zich in kwestie gedroeg.
Stel dat die mens moest remmen dan had die camion geen tijd meer om uit te wijken of te remmen. en het afsnijden van die mens is nu ook niet bepaald veilig met dit weer.
qua autocowboys eigenlijk het gebruikelijke. voorrang van rechts nemen waar dat niet van toepassing is e.d.
ik vraag me wel af hoe zo'n vrachtwagen kan stoppen op sneeuw met een echte noodstop. die gaat toch nooit deftig kunnen stilstaan?
Ik kan het meteen staven met een praktijkvoorbeeld. Een jaar of twee terug reed ik op de route nationale van Alencon naar Evreux. Er lag iets van een 25-30cm sneeuw en het bleef maar komen. De auto's sukkelden tegen 40 of minder en de vrachtwagens reden simpel 90. Na een km of 40 stond er plots na een helling file. Er is daar niemand op elkaar gereden en zelfs niemand beginnen slippen. Het moeilijkste is in beweging raken, maar eens je op snelheid komt, is er op sneeuw weinig gripverlies ten opzichte van felle regen.
Veel hangt ook van het type combinatie af. Vrachtwagen-aanhanger blijft in slecht weer stabieler dan trekker-oplegger bv. En ook hoe ze geladen zijn. Als je je vrachtwagen goed laadt, kom je zelden in de problemen, ben je leeg of te zwaar achteraan, dan ga je al snel in schaar als je niet oplet. Maar dat kan je nooit van buitenaf zien natuurlijk.
Dit geldt natuurlijk alleen voor sneeuw, op ijs kan je evengoed gewoon niet uit uw bed kruipen want ge kunt toch niks doen.
Maar ik kan wel aannemen dat die te dicht kwam, dat is ook voor niks nodig. Gisteren ook nog mijn claxon eens goed getest op een "collega". Ene van Dachser die mij inhaalt en halverwege naar rechts pinkt. Blijkbaar moest hij 250m verder de afrit nemen. Die begon gewoon van vak te veranderen en dwong mij dus te remmen, waarna hij ook remde om zijn afrit te kunnen pakken. Daarvoor moet je beroepschauffeur worden. Wel typisch dat em niet naast hem durfde zien toen ik er terug naast reed met de claxon ingeduwd.Last edited by |) ][ |V| ][; 15/01/2013, 17:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk heb vandaag op mijn zomerbanden door de sneeuw gereden uit noodzaak. Man wat heb ik afgezien
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Sukkels die niet vooruit durven/kunnen, simpelweg omdat ze niets door hun ramen zienImageUploadedByTapatalk1358276684.561305.jpg
Een random voorbeeldje van deze morgen: aan 10 per uur de oprit van de snelweg, die overigens helemaal vrij lag, op,2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De bestelwagen die zaterdag de 5de (10 dagen terug) vanachter tegen mij heeft gereden had ook geen lichten aan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe bestelwagen die zaterdag de 5de (10 dagen terug) vanachter tegen mij heeft gereden had ook geen lichten aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenhebbe ze diene nu al?
Is gewoon om zot van te worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalle geluk kan je nog goed forummen
en berichten over je verhaal
Ik wou dat ik meer kon doen om alles zo snel mogelijk in orde te krijgen.
Ik heb ondertussen nog altijd pijn aan mijne rug en hoofd. Aan de nek is het wel beter.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment