Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Daar ben ik het volledig mee eens, sommige mensen zouden beter gewoon thuis blijven ipv het verkeer op te houden.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Ik heb vandaag op mijn zomerbanden door de sneeuw gereden uit noodzaak. Man wat heb ik afgezien

      oke, autostrade 100-110 maar hier in de dorpsbaantjes was 40 al hard en draaien enz was geen succes.

      Ik zal blij zijn dat ik straks mijn winterbanden terug heb.

      wel 1 cowboy met een camion gezien. we hingen op de autostrade vast achter iemand die 80 reed, en op het linkerbaanvak was er niet geruimd dus er lag een pak sneeuw. Die camionchauffeur ging eerst bumperkleven om dan zijn camion met trailer op het linkerbaanvak in de sneeuw te gooien en dan zen eigen recht voor die auto gooien.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Dan moet gij toch echt wel klote banden hebben, want ik heb met mijn zomerbanden totop heden nooit problemen gehad, en het is al erger geweest op de weg dan dat het vandaag is.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • vanvoor een Continental sportband en vanachter bridgestones turanza's. 225/40/R18.

          zo'n rommelbanden zijn dat nu wel niet denkik.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Tja, d'r zijn drie zaken waar het aan kan liggen:
            de banden
            de auto
            de chauffeur
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
              Belgie heeft blijkbaar nog iets te leren van andere landen, het is hoe dan ook het meest verkeersonveilige land in West Europa, en het bewijst dat de
              immense overbevolking niet werkt naar behoren, het werkt enkel irritatie en frustratie in de hand met de bekende gevolgen.
              Mss eens beginnen met de rijbewijzen niet weg te geven bij een pakje boter, als je idioten laat rijden krijg je idioot weggedrag, kunnen ze mss eens een duur marktonderzoek aan een bevriend studiebureau voor uitschrijven.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ik heb vandaag op mijn zomerbanden door de sneeuw gereden uit noodzaak. Man wat heb ik afgezien

                oke, autostrade 100-110 maar hier in de dorpsbaantjes was 40 al hard en draaien enz was geen succes.

                Ik zal blij zijn dat ik straks mijn winterbanden terug heb.

                wel 1 cowboy met een camion gezien. we hingen op de autostrade vast achter iemand die 80 reed, en op het linkerbaanvak was er niet geruimd dus er lag een pak sneeuw. Die camionchauffeur ging eerst bumperkleven om dan zijn camion met trailer op het linkerbaanvak in de sneeuw te gooien en dan zen eigen recht voor die auto gooien.
                En geen enkele autocowboy gezien? Vreemd! Of ben je dat vergeten te vermelden?
                En 90 met een camion in de sneeuw is geen enkel probleem hoor.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  En geen enkele autocowboy gezien? Vreemd! Of ben je dat vergeten te vermelden?
                  En 90 met een camion in de sneeuw is geen enkel probleem hoor.
                  dat 90 met die camion geen probleem is kan ik gerust aannemen. het was gewoon gevaarlijk hoe de chauffeur zich in kwestie gedroeg.
                  Stel dat die mens moest remmen dan had die camion geen tijd meer om uit te wijken of te remmen. en het afsnijden van die mens is nu ook niet bepaald veilig met dit weer.

                  qua autocowboys eigenlijk het gebruikelijke. voorrang van rechts nemen waar dat niet van toepassing is e.d.

                  ik vraag me wel af hoe zo'n vrachtwagen kan stoppen op sneeuw met een echte noodstop. die gaat toch nooit deftig kunnen stilstaan?
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    dat 90 met die camion geen probleem is kan ik gerust aannemen. het was gewoon gevaarlijk hoe de chauffeur zich in kwestie gedroeg.
                    Stel dat die mens moest remmen dan had die camion geen tijd meer om uit te wijken of te remmen. en het afsnijden van die mens is nu ook niet bepaald veilig met dit weer.

                    qua autocowboys eigenlijk het gebruikelijke. voorrang van rechts nemen waar dat niet van toepassing is e.d.

                    ik vraag me wel af hoe zo'n vrachtwagen kan stoppen op sneeuw met een echte noodstop. die gaat toch nooit deftig kunnen stilstaan?
                    Goh, bij een noodstop gaat de remafstand uiteraard vergroot worden, maar een vrachtwagen die relatief modern is zal op sneeuw korter remmen dan een auto. Waar het gewicht op het droge een nadelige rol heeft, is het op de sneeuw een voordeel. Het is ook wel zo dat wanneer het linkervak besneeuwd is en de rest niet, de afstand die hij moet afleggen op het besneeuwde vak ook maar relatief is. Het grootste gevaar is dat er een automobilist plots het briljante idee krijgt om ook in te halen en zich voor de snellere camions te gooien.
                    Ik kan het meteen staven met een praktijkvoorbeeld. Een jaar of twee terug reed ik op de route nationale van Alencon naar Evreux. Er lag iets van een 25-30cm sneeuw en het bleef maar komen. De auto's sukkelden tegen 40 of minder en de vrachtwagens reden simpel 90. Na een km of 40 stond er plots na een helling file. Er is daar niemand op elkaar gereden en zelfs niemand beginnen slippen. Het moeilijkste is in beweging raken, maar eens je op snelheid komt, is er op sneeuw weinig gripverlies ten opzichte van felle regen.
                    Veel hangt ook van het type combinatie af. Vrachtwagen-aanhanger blijft in slecht weer stabieler dan trekker-oplegger bv. En ook hoe ze geladen zijn. Als je je vrachtwagen goed laadt, kom je zelden in de problemen, ben je leeg of te zwaar achteraan, dan ga je al snel in schaar als je niet oplet. Maar dat kan je nooit van buitenaf zien natuurlijk.
                    Dit geldt natuurlijk alleen voor sneeuw, op ijs kan je evengoed gewoon niet uit uw bed kruipen want ge kunt toch niks doen.

                    Maar ik kan wel aannemen dat die te dicht kwam, dat is ook voor niks nodig. Gisteren ook nog mijn claxon eens goed getest op een "collega". Ene van Dachser die mij inhaalt en halverwege naar rechts pinkt. Blijkbaar moest hij 250m verder de afrit nemen. Die begon gewoon van vak te veranderen en dwong mij dus te remmen, waarna hij ook remde om zijn afrit te kunnen pakken. Daarvoor moet je beroepschauffeur worden. Wel typisch dat em niet naast hem durfde zien toen ik er terug naast reed met de claxon ingeduwd.
                    Last edited by |) ][ |V| ][; 15/01/2013, 17:05.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Ik heb vandaag op mijn zomerbanden door de sneeuw gereden uit noodzaak. Man wat heb ik afgezien

                      oke, autostrade 100-110 maar hier in de dorpsbaantjes was 40 al hard en draaien enz was geen succes.

                      Ik zal blij zijn dat ik straks mijn winterbanden terug heb.
                      Ik heb de eerste 3 jaar met mijn A3 niets anders gedaan dan liggen knallen in de sneeuw :$ En dit op 18" zomerbanden. Gewoon voldoende afstand houden, en zo weinig mogelijk remmen. Zomerbanden + sneeuw Nu wel winterbanden, want ik woon op een helling en ik geraakte niet goed boven

                      Comment


                      • camions die daarjuist niemeer omhoog raakte in Geel. Tis hier spek spek glad!!

                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                        Comment


                        • Sukkels die niet vooruit durven/kunnen, simpelweg omdat ze niets door hun ramen zienImageUploadedByTapatalk1358276684.561305.jpg

                          Een random voorbeeldje van deze morgen: aan 10 per uur de oprit van de snelweg, die overigens helemaal vrij lag, op,
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • hier vergelijkbaar ofwel rijden met 10 cm sneeuw op de lampen vooraan (en achteraan en dikwijls ook op dak, voor ramen, ...

                            en andere die denken dat er 10 cm mist ligt en dan extra lampen moeten aansteken

                            Comment


                            • Zonder lichten op de E17, deze avond:

                              Comment


                              • De bestelwagen die zaterdag de 5de (10 dagen terug) vanachter tegen mij heeft gereden had ook geen lichten aan.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  De bestelwagen die zaterdag de 5de (10 dagen terug) vanachter tegen mij heeft gereden had ook geen lichten aan.
                                  hebbe ze diene nu al?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    hebbe ze diene nu al?
                                    Dat ik het niet weet, ik krijg geen antwoord van die flikken in Genk.
                                    Is gewoon om zot van te worden.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • alle geluk kan je nog goed forummen
                                      en berichten over je verhaal

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        alle geluk kan je nog goed forummen
                                        en berichten over je verhaal
                                        Spijtig genoeg is dat het enige wat ik kan doen.
                                        Ik wou dat ik meer kon doen om alles zo snel mogelijk in orde te krijgen.

                                        Ik heb ondertussen nog altijd pijn aan mijne rug en hoofd. Aan de nek is het wel beter.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Vanavond enen zonder lichten op de E40 tussen Brussel en Gent.

                                          Grootlichten getrokken, dan ernaast gaan rijden en het koplampgebaar gedaan.
                                          Reactie terug was duidelijk: suffe onbenullige blik alsof hij zo stoned was als een kanon.

                                          Heb het dan maar opgegeven...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X