Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
dinsdag, in de late voormiddag, op de E40 richting BXL, eventjes voor Drongen. Rechtse vak: 80 km/h, middenvak: 82 km/h. Ik rij dus op het derde vak. Weet dat er tussen vak 2 en 3 een spoor papsneeuw ligt, en dat het derde vak in feite bestond uit twee vrije sporen, met daartussen ook weer pap.
Een zwarte passat-break, nummerplaat 1-DXX-XXX, met een stickertje van 'Vier' en 'VijfTV' of de achterruit, rijdend op het tweede vak, kon het precies niet verkroppen dat ik hem voorbij ging rijden. Telkens als ik naderde moest meneer in de pap gaan rijden, waardoor er een fontein gesmolten sneeuw op mijn voorruit terecht kwam. Als ik dan nog naderde schoof hij nog een beetje op, mij in de sneeuw tegenaan de vangrail dwingend. Hij deed dit niet één keer, maar verschillende keren, het was dus geen toeval...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenVandaag ne leuke nieuwe belg tegengekomen met zijn madam in een galaxy 1-cxx-xxx
Reed in Oosterloo richting Geel. Hij vond het nodig om 20 te rijden daar... ook goed, ik wil hem inhalen, gaat hij er als een speer vandoor
Ondertussen tegenligger, de ondergrond was OK, maar ik ga ook geen risico's nemen, enfin erachter... 20!
Ik doe een nieuwe poging, hetzelfde liedje: gelukkig had ik meer poeier dan ne muffe sharan en kon ik er voor, hij bleef nog even in mijn bumper om dan weer even te lossen.
Aan de lichten met de Janssen pharma-laan stonden we voor rood. Even uitgestapt en gevraagd wat zijn probleem eigenlijk was.... begon hij in harig vlaams te permiteren dat "sommigen denken dat ze maar snel snel kunnen rijden" Ja, duh! En?! dan is hij hier ineens Mr Gestapo die eigenhandig met levensgevaarlijke situaties moet gaan bepalen wat wel en niet?
Soit, doorgereden en bij mezelf gedacht dat het wel weer een uitzondering is, en dat ze niet allemaal zo zijn zekersPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Wat gaat hij doen?
Dat het ne nieuwe burger was merkte ik pas erna natuurlijk, in tegenstelling tot andere steden, nemen ze in Geel nog niet de bovenhand. Ook had de galaxy/sharan geen gordijnen of overdreven chrome afwerking of andere "details" die de identiteit van de eigenaar kan verraden
Verder deed ik niets fout, ik stapte rustig uit en vroeg letterlijk rustig en kalm "Mijnheer, hebt u een probleem ofzo waardoor u niet kan verdragen dat ik u inhaal als u wel erg traag gaat rijden?"
Ik ben welopgevoed hoor
Ik doe dat ook als andere weggebruikers erg hun best doen om met hun grootlichten iets duidelijk te maken als ik ze inhaalde. Voor het zelfde geld is er iets stevig mis, staat uw auto in brand en weet ge het zelf ni. Toch interessant om dan even te vragen wat er juist scheelt... hoewel het meestal oudere mensen betreft, die duidelijk sleet hebben op hun ogen, aangezien ze zich tot nu toe telkens vergist hebben en dan antwoorden "neenee, twas niks zenne sorry"
Comment
-
Maandag nog een Nederlandse trucker doen stoppen, ernaast gaan rijden en claxonneren, die stopt na een paar km uiteindelijk.
"Wat is het probleem man?"
- "Er is een wiel van uw remork gaan lopen."
"Nou, bedankt alvast!"
En het was effectief ook zo, was ook wel schrikken want ik reed er al bijna naast op dat moment.
Comment
-
E19. Ik hou mijn snelheid aan op het linkervak. Een Audi op het derde vak krijgt me in de mot als ik hem inhaal en accelereert me terug voorbij langs rechts. Even verder vertraagt ie even, ik ga er aan mijn originele snelheid voorbij. Thv Kontich pak ik de afrit, hij zit al een eind achter me ip het linkervak. Wat bezielt zo een mensen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEn geen enkele autocowboy gezien? Vreemd! Of ben je dat vergeten te vermelden?
En 90 met een camion in de sneeuw is geen enkel probleem hoor.
Nog een idioot gezien in de craeybecxkstunnel, laptop opzij van zijn stuur op de dash met een film op, ook tegen 90, is ook geen enkel probleem.
Verstand op nul tot tegen de begrenzer, snelheidsaanpassingen, nooit van gehoord.
Comment
-
-
Daarstraks e19 van antwerpen naar mechelen thv kontich een mazda 6 op de middenstrook zigzag over middelste en 1ste strook (werd bijna zeeziek...)
Zat thans gewoon een vrouw in dat wat aan het dromen was (moe zeker ?...)
En geen ergernis,maar eerder grappig,een vrouw in een megane cabrio die zodanig dicht bij haar stuur zat en haar gezicht plakte maar enkele cm van haar ruit
Hopelijk moest die niet ver rijden,want erg confortabel kan je zo toch niet rijden (oja koop een bril...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenEikels die geen zin hebben om in de file te staan en daarom de pechstrook gebruiken als rijvak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenHopelijk schuiven ze ne keer goed,want de e19 bv lag vanavond op pechstroken nog vol sneeuw.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dat parkingrijden is écht degoutant, meestal rijden ze dan ook danig snel door de parking dat het levensgevaarlijk is voor andere passanten tussen wagen en shop.
Wat de pechstrook betreft kan ik dat wel accepteren in bepaalde omstandigheden.
Als het echt stil staat (of zo goed als) en ze moeten de volgende afrit hebben, dan is dat nog niet zo'n probleem imo.
Ik doe het zelf ook ongeveer, met dat verschil dat het een busstrook is: de E313 richting Antwerpen. Ik moet er dan af aan wommelgem, maar vaak staat alles muurvast vanaf de paring in ranst tot op de ring. Dan is het een beetje stupide dat ik de hoop daar sta te vergroten. Ik ga dan na de parking op de voormalige pechstrook (nu dus busstrook) en rij zo door tot aan de afslag Wommelgem.
Mijn excuus? Ik heb geleerd dat de busstrook gebruikt mag worden om voor te sorteren wanneer men het volgende kruispunt moet afslaan: dat pas ik dan ook gewoon toe .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten... vaak staat alles muurvast vanaf de paring in ranst tot op de ring...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTragisch gezien is het over de pechstrook rijden niet toegelaten, en het over de parking rijden wel.
Comment
Comment