Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Wauw, al bij al misschien 10-12 minuten gewonnen!
    Nu toch even een héél klein beetje advocaat van de duivel spelen (voor de duidelijkheid: ik rij geen parkings op tenzij ik er echt moet zijn...): elke dag 10 minuten winst, zijn er 50 in een werkweek, en x 52 weken geeft dat 2600 minuten, ofte meer dan 43 uur (bijna 2 dagen). Dat is al iets. En ik reken dan nog maar enkele richting...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Maar dat klopt alleen als je elke dag in zo'n file zou staan.
      In werkelijkheid is dat zo niet he :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
        mensen die op de E19 in de file onder het matrixbord met het rode kruis doorrijden (het bord met de verdrijfpijl op waren we al lang voorbij)
        Vandaag in de Reyers-montgomerytunnel van hetzelfde. Al vanaf de snelweg was de rechter rijstrook dicht door rode kruisjes. Een Volvo S60 die koppig op het rechtervak bleef doorrijden en daarbij bijna op de bestelwagen klapte die dus op die rechter rijstrook stil stond en reed dan ook nog eens bijna een werkman omver die iets in de tunnel aan het doen was. Een paar lichten verder sprak ik hem erop aan. Zijn excuus: "Er reden auto's naast me op het linkervak".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Maar dat klopt alleen als je elke dag in zo'n file zou staan.
          In werkelijkheid is dat zo niet he :-)
          Ik vrees dat dat voor de meeste pendelaars toch dagelijkse kost is hoor. De file op de E40 verdwijnt niet at random, die staat er elke weekdag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
            De manier waarop de meesten die de parking gebruiken om vooruit te geraken in de file, verraadt veel over hun algemene rijstijl: ze hangen in je gat om zo snel mogelijk de afrit van de parking te nemen, dan sjeezen ze tussen de geparkeerde vrachtwagens door om zich dan vanop de invoegstrook tussen de file op het rechterrijvak te wringen. Ze doen misschien niks 'verkeerd', maar de arrogantie die deze mensen vertonen is gewoon degoutant. Maar dat het individualisme hoge toppen scheert is natuurlijk niets nieuw...
            Is dit van horen zeggen of jouw gevoelens? Want de keren dat ik het deed, zat ik in niemand zijn gat te boren, scheurde ik nergens over de parking en reed ik gewoon over de invoegstrook en kon ik telkens probleemloos invoegen.

Heb ook eens een paar keer getankt in Heverlee. Als je weet dat je 10 minuten wint door over de parking te rijden, en het tanken 5 minuten duurt, dan kom je toch uit op een winst van 5 minuten als je elke dag gaat tanken... Da's meer winst dan de winst die je in Everberg kan scoren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Is dit van horen zeggen of jouw gevoelens? Want de keren dat ik het deed, zat ik in niemand zijn gat te boren, scheurde ik nergens over de parking en reed ik gewoon over de invoegstrook en kon ik telkens probleemloos invoegen.
              Dit is van wat ik elke weekdag zie op weg naar Brussel. En ik had het over hoe de meeste mensen het doen, en uitzonderingen bevestigen de regel.

Comment

• Deze morgen op de Brusselsesteenweg rij ik achter een Passat met Roemeense nummerplaat. Wanneer de wagen voor hem rechts afslaat, trekt hij volle patat op om nadien terug snelheid te minderen. Op een recht stuk begin ik hem in te halen. Dit zinde hem blijkbaar niet want hij begon weer op te trekken toen ik naast hem reed. Enfin, toen ik er voorbij was komt ie uiteraard in mijn gat hangen (+/- 1,5 meter bumper tot bumper) om zodra er even geen tegenliggers meer zijn mij in te halen om terug tegen 70 km/u voor mij te gaan rijden. Heb hem dan maar weer ingehaald...

Comment

• wel grappig dat mensen die beweren nooit over parkings rijden toch zo goed weten hoe anderen het doen.
                  Vroeger reed ik dagelijks van gent naar antwerpen (gedurende 4jaar). Ik ging dan altijd tanken in kruibeke tijdens de file en bijna altijd stond ik nog ver voor de wagens waar ik eerst achter stond. Ze hebben mij daar 1 keer aan de kant gezet omdat ze een actie deden tegen het 'parkingrijden'. die agent beweerde dat ze een boete kunnen opleggen voor "associaal rijden". Hij vroeg zelfs achter mijn tankbonnetje; heb dan ook maar vriendleijk gezegd dat bij mijn weten ik niet verplicht ben om dat te nemen en hij anders maar moest meegaan en er nog proberen een liter bij te krijgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                    wel grappig dat mensen die beweren nooit over parkings rijden toch zo goed weten hoe anderen het doen.
                    Wat is daar grappig aan? Iedereen die niet blind is kan zien hoe de meesten dit doen.

Comment

• Komkom, de enige manier om te zien hoe iemand de snelweg af rijdt en er terug op rijdt is als je 'm volgt, of er geen file op de snelweg is

Comment

• Mijn grootste ergenis
                        Op een fietspad rijden met de brommer en dan rijd er iemand tegen u en ge valt :
                        1986 Audi 90 2.2
                        1990 Audi 90 2.3 USA
                        1990 Audi coupé 2.3
                        1991 Audi 90 2.0
                        2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Comment

Komkom, de enige manier om te zien hoe iemand de snelweg af rijdt en er terug op rijdt is als je 'm volgt, of er geen file op de snelweg is
                          Goh, als jij het zegt, moet dat wel zo zijn zeker...

Comment

• bij de meeste parkings kunt ge goed volgen als er ne slimme de file voorbijsteekt, vooral dan aan de snelheid waarmee ze de parking doorrijden. Dan moet ge helemaal niemand volgen om te zien hoe idioot die doet.
                            Pechstrookrijders vallen onder hetzelfde gestel van idioten op de rijbaan. Niet alleen stelt ge u boven al de rest van de chauffeurs die wel de regels respecteren en die door u gedrag gehinderd worden als ze dan de afrit nemen, ge zijt ook een mogelijke hindernis voor de hulpdiensten.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Er ligt hier ondertussen 25cm sneeuw en de strooidiensten zijn nog niet begonnen.

En ergernis gisteren, maar die heb ik zelf opgelost. Ik kom op een parking, zet me aan een uithoek op 10cm van een boom met mijn linkerkant, zodat het kleine rode autootje naast me zeker anderhalve meter ruimte had. We komen terug aan mijn auto en de rode auto is weg, maar er staat een groene. Op 20cm van mijn auto, met 2m ruimte tussen hem en die aan zijn andere kant, en uiteraard zijn deur opengegooid tegen de mijne. Nu heeft de kleine groene corsa geen spiegels meer.

En vannacht nog een tegenligger die zijn bocht coupeerde op een besneeuwde rijweg, waardoor ik met meer geluk dan kunde niet in de gracht lag. Winterbanden en ESP redden levens, daar ben ik ondertussen van overtuigd.

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Wat is daar grappig aan? Iedereen die niet blind is kan zien hoe de meesten dit doen.
                              Ik sta regelmatig op de truckparking, en ik kan inderdaad beamen dat de stijl waarin de file-inhalers over de parking scheuren allesbehalve verantwoord is. De mensen die stoppen om te tanken rijden meestal niet langs de parking door en indien wel gaat het veel gezapiger en letten ze op. Die opgefokte mannekes die de parking als rijstrook zien rijden vaak veel te hard.
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 20/01/2013, 12:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Er ligt hier ondertussen 25cm sneeuw en de strooidiensten zijn nog niet begonnen.
                                25 cm

De strooidiensten zullen d'r zelf niet meer door geraken he!
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  25 cm

De strooidiensten zullen d'r zelf niet meer door geraken he!
                                  Als ik afga op de omheining van de tuin is het nu al 30 zonder ophopingen. Waar de wind zit ligt er zelfs meer dan een halve meter in de hof.
                                  De baan is ondertussen gestrooid (2x zelfs), maar het sneeuwt momenteel gewoon te hard en er is bijna geen verkeer. Ik hoop zo hard op een rijverbod voor trucks morgen.

Anders kan ik mss sneeuwruimen, mijn camion staat maar op 6cm van de grond.
                                  Last edited by |) ][ |V| ][; 20/01/2013, 16:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '|)
                                    [ |V| ]...
                                    Anders kan ik mss sneeuwruimen, mijn camion staat maar op 6cm van de grond.
                                    met een houten balkje van 5 cm moet dat perfect lukken, kom je morgenvroeg voor mij rijden? gent - ninove

en pas op dat de flikken u niet zien zo laag bij de grond, of ze vorderen je wagen op om in te zetten om sneeuw te ruimen, verloning is daar trouwens zeer goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      met een houten balkje van 5 cm moet dat perfect lukken, kom je morgenvroeg voor mij rijden? gent - ninove

en pas op dat de flikken u niet zien zo laag bij de grond, of ze vorderen je wagen op om in te zetten om sneeuw te ruimen, verloning is daar trouwens zeer goed
                                      Misschien hopen dat ze me wel zien dan, extra loon is altijd welkom, in de wintermaanden is het gene vette in onze sector. Maar jammergenoeg voor u moet ik de andere kant op, richting Antwerpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        is toch simpel op te lossen door 15sec stil te staan? je kan dan zeggen dat je ff op de parking naar je ontvangen sms ging kijken nergens in de wet staat dat het verboden is om over die parking te rijden
                                        er zijn 100den redenen die je kan geven om, al is het maar 5sec, op een parking te gaan staan: jas uitdoen, zakdoek uit het handschoenkastje nemen, GPS terug instellen,...
                                        Gaat daar niet veel helpen (als je daar eens in de buurt bent moet je maar eens gaan kijken hoe dat ze dat daar hebben aangelegd) Trouwens als het de bedoeling is/was om 15 sec winst te boeken, ben je die toch weer zo kwijt door te sms-en, gps, zakdoek, enz... en... het roodlicht dat je onverbiddelijk laat wachten om terug te kunnen invoegen. Dus daaaaag (veronderstelde) winst.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Komkom, de enige manier om te zien hoe iemand de snelweg af rijdt en er terug op rijdt is als je 'm volgt, of er geen file op de snelweg is

http://maps.google.be/maps?q=peutie&hl=nl&ll=50.935228,4.474547&spn=0.01 1481,0.027874&sll=50.935309,4.474611&sspn=0.023069 ,0.055747&gl=be&hnear=Peutie,+Vlaams-Brabant,+Vlaams+Gewest&t=m&z=16&layer=c&cbll=50.93 532,4.474609&panoid=Cal3tOuayzWlMkBZNpiuZA&cbp=12, 51.76,,0,7.9

Toen ik in Vilvoorde werkte, reden er ook dagelijks over de parking terug de autosnelweg op om 50m te winnen. Ik kon ze nochtans zien rijden en zien dat de overgrote meerderheid tegen een onaangepaste snelheid die parking overreed.

Comment

Working...
                                          X