Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• voor hetzelfde geld waren mama en papa niet thuis en ging zoonlief met de auto van de ouders stiekem een toertje doen. Heb ik ook een paar keer gedaan alleen was het bij mij een simpele Renault 11.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Niets dan voordelen inderdaad. Als het groen wordt, kan je nog wat extra lang genieten van het uitzicht tijdens het induwen van de koppeling en het schakelen vooraleer je kan vertrekken (het achteropkomend verkeer stoort zich daar niet aan, dus waarom zou je het niet doen?). En veiliger is het zeker, als er een in uw gat rijdt en je wordt op het kruispunt geduwd waarna een vrachtwagen u in volle vaart in de flank ramt, heb je minder schade aan de achterbumper dan wanneer je op je rem staat.
      cynisme mss +1, maar realiteit toch 0
      Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat op je rem duwen wanneer je voor het rood staat geen zak uit doet wanneer ze in je gat rijden...
      Buiten het risico op nog wat extra schade natuurlijk.

Comment

• Dat maakt zeker en vast uit, dat remmen.

Vraag maar eens aan onze onfortuinlijke collega met zijn vluchtmisdrijf...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Euh..... woont gij in Duitsland?
          De lichten van de anderen? Doe ik ook trouwens.

Comment

• Natuurlijk de lichten van de anderen

Comment

• Mensen die hunne remork slecht laden, daarna op de autosnelweg tegen onaangepaste snelheid op de linkerrijstrook voorbij vliegen om plots een file te veroorzaken omdat t zaakje aan t slingeren gaat met als resultaat camionette een paar keer de vangrail gekust en in de verkeerde richting tot stilstand en remork weg...
              Oplooprem hoeft ook nie aangekoppeld te zijn he.

RCZ heeft deftige remmen en noodstopdinges met 4 knipperlichten werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                Mensen die hunne remork slecht laden, daarna op de autosnelweg tegen onaangepaste snelheid op de linkerrijstrook voorbij vliegen om plots een file te veroorzaken omdat t zaakje aan t slingeren gaat met als resultaat camionette een paar keer de vangrail gekust en in de verkeerde richting tot stilstand en remork weg...
                De zomerversie van deze zou als volgt wezen: tuinbedrijf x keert terug van hun dagelijkse opdracht met volgeladen remork (gras, takken, etc...), de snelweg op, met als resultaat een 'sneeuwvlaag' van organisch materiaal allerhande. Uitermate storend en nog eens gevaarlijk op de koop toe. Ik kijk er alweer naar uit...

Comment

• Doe die mistlampen uit - het zijn MISTlampen - geen REGENlampen

ImageUploadedByTapatalk1359447042.848788.jpgImageUploadedByTapatalk1359447065.506322.jpgImageUploadedByTapatalk1359447092.543906.jpg
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Deze ochtend op de E40 in de file:

Ik zet mijn richtingaanwijzer op om een rijvak naar links op te schuiven en zo voor te sorteren richting Brussel. Dan begin ik geleidelijk aan naar links te rijden, nog steeds op mijn eigen rijvak. De bestuurder van de Mercedes E-klasse break op het rijvak links van mij krijgt de zaak in het snotje en begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden. Ik blijf rustig links uitwijken maar zie dat dit hem niet doet afzien van zijn bedoeling. Toen ik met mijn linkse voorwiel net over de stippellijn was heb ik dan maar een korte remstoot gegeven. Reactie: die kerel verschiet zich een bult en gooit alles dicht waardoor ik mijn manoeuvre rustig kan verder zetten.

Comment

• Fraai... dus de richtingaanwijzer opzetten = voorrang hebben?!
                      Nu wil ik niet oordelen over de Mercedesrijder en of hij je een kloot wilde aftrekken of niet.

Maar je zegt zelf:
                      begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden
                      Dan kan ik die reactie eigenlijk best vatten. Wat moet hij dan doen, op de rem gaan staan en het hele linkervak afremmen omdat jij net daar ertussen wil?
                      Hoe lang is het stuk om voor te sorteren? Zijn er geen andere mogelijkheden?
                      Ook al eens gedacht wat de paniekreactie die jij veroorzaakt doet een auto of 5 achter die Mercedes? Moeten ze daar op elkaar rijden omdat jij je gelijk wil halen?

Ik wil niks persoonlijk tegen jou hebben, maar die houding is kut, als je dat bij mij doet ben je je flank en linkervoorwiel kwijt vrees ik...
                      Ik hekel dat dagelijks: van die mensen die liggen suffen in hun auto, en dan ineens doorhebben dat ze of voor moeten sorteren, of dat ze ineens achter een vrachtwagen hangen.
                      Dan verwachten ze dat heel de strook ernaast maar gaat remmen zodat zij er nog die 10 meter tussen kunnen wringen (daar waar geen ruimte is, en liefst aan een snelheid die enkele tientallen km/h lager ligt).

Je kan natuurlijk ook altijd even verder rijden en bij een gat op een hoffelijke manier wisselen hé...

Ik zal altijd even inhouden voor een wagen die wenst te wisselen als ik die ertussen kan laten zonder veel meer. Maar als het snelheidsverschil te groot is, of als die wagen denkt dat hij zich er tussen kan dwingen, dan gaat die vlieger ook niet op.
                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                        Deze ochtend op de E40 in de file:

Ik zet mijn richtingaanwijzer op om een rijvak naar links op te schuiven en zo voor te sorteren richting Brussel. Dan begin ik geleidelijk aan naar links te rijden, nog steeds op mijn eigen rijvak. De bestuurder van de Mercedes E-klasse break op het rijvak links van mij krijgt de zaak in het snotje en begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden. Ik blijf rustig links uitwijken maar zie dat dit hem niet doet afzien van zijn bedoeling. Toen ik met mijn linkse voorwiel net over de stippellijn was heb ik dan maar een korte remstoot gegeven. Reactie: die kerel verschiet zich een bult en gooit alles dicht waardoor ik mijn manoeuvre rustig kan verder zetten.
                        Belgische ziekte ofzo?
                        Wacht gewoon het gepaste moment af.
                        Na ja, je hebt tenminste nog naar links gekeken.
                        Dat is er dikwijls al niet meer bij tegenwoordig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                          Fraai... dus de richtingaanwijzer opzetten = voorrang hebben?!
                          Dat heb ik niet beweerd.

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                          Nu wil ik niet oordelen over de Mercedesrijder en of hij je een kloot wilde aftrekken of niet.
                          Als je erbij was geweest zou je er niet aan twijfelen wat zijn bedoeling was. Maar je was er niet bij dus kan je inderdaad niet oordelen. Behalve over mij dan?

Maar je zegt zelf:

"begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden"

Dan kan ik die reactie eigenlijk best vatten. Wat moet hij dan doen, op de rem gaan staan en het hele linkervak afremmen omdat jij net daar ertussen wil?
                          De auto's achter hem stonden stil en die voor hem begonnen terug aan te zetten. Wat moet ik doen? Wachten tot iemand mij er tussen laat en iedereen achter mij ophouden? Als hij twee seconden zijn doemp had ingehouden was ik er vlotjes tussen geraakt en had het verkeer veel vlotter verlopen.

Hoe lang is het stuk om voor te sorteren? Zijn er geen andere mogelijkheden?
                          Het stuk is ongeveer een kilometer. En ik probeer altijd zo snel mogelijk voor te sorteren. Er zijn andere mogelijkheden, namelijk er op het einde nog tussen wringen zoals sommigen doen. Het was hier trouwens. Ik was waar die blauwe Saxo reed, en de Mercedes waar de Z4 reed. Met het verschil dat hij ter hoogte van de Saxo was en ik ter hoogte van de Z4.

Ook al eens gedacht wat de paniekreactie die jij veroorzaakt doet een auto of 5 achter die Mercedes? Moeten ze daar op elkaar rijden omdat jij je gelijk wil halen?
                          Zoals ik al zei, stonden die nog stil, anders had ik ook geen remstoot gegeven. Er moet niemand anders nadelen ondervinden van het gedrag van een ander.

Ik wil niks persoonlijk tegen jou hebben, maar die houding is kut, als je dat bij mij doet ben je je flank en linkervoorwiel kwijt vrees ik...
                          Nochtans val je mij wel aan, zonder de exacte omstandigheden te kennen. En hij had me nog perfect kunnen ontwijken, want ik was nog maar net 'zijn' rijvak aan het binnen rijden. Zelfs als hij rechtdoor bleef rijden had hij hooguit mijn spiegel kunnen raken.

Ik hekel dat dagelijks: van die mensen die liggen suffen in hun auto, en dan ineens doorhebben dat ze of voor moeten sorteren, of dat ze ineens achter een vrachtwagen hangen.
                          Dan verwachten ze dat heel de strook ernaast maar gaat remmen zodat zij er nog die 10 meter tussen kunnen wringen (daar waar geen ruimte is, en liefst aan een snelheid die enkele tientallen km/h lager ligt).
                          Zelf heb ik daar ook een hekel aan en ik verzeker je dat ik met mijn volledige concentratie bij het rijden ben, zelfs in de file.

Je kan natuurlijk ook altijd even verder rijden en bij een gat op een hoffelijke manier wisselen hé...
                          Zoals ik al zei, probeerde ik het op een hoffelijke manier te doen, maar dan verwacht ik wederzijdse hoffelijkheid.

Ik zal altijd even inhouden voor een wagen die wenst te wisselen als ik die ertussen kan laten zonder veel meer. Maar als het snelheidsverschil te groot is, of als die wagen denkt dat hij zich er tussen kan dwingen, dan gaat die vlieger ook niet op.
                          Idem hier.

Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                          Belgische ziekte ofzo?
                          Wacht gewoon het gepaste moment af.
                          Na ja, je hebt tenminste nog naar links gekeken.
                          Dat is er dikwijls al niet meer bij tegenwoordig.
                          Een Belgische ziekte om mensen er zéker niet tussen te laten, zelfs niet als ze dit op een hoffelijke en correcte wijze proberen te doen.

Wat zouden jullie gedaan hebben in mijn plaats? Geen remstoot gegeven hebben? Chapeau, dan heb je meer zelfbeheersing dan ik. Maar ik ben ook maar een mens en heb ook mijn grenzen. Terug naar je rijvak gaan? Dan geef je aan dat zo'n arrogante bestuurders het signaal dat ze zich hun gedrag kunnen permitteren. Als dat jou keuze is, alle respect voor. Maar het is niet de mijne.

Ik nodig jullie graag uit om elke ochtend de E40 van Leuven naar Brussel te doen in de file. Hou mij dan gerust in het oog. En dan mag je ook oordelen over mijn gedrag. Misschien dat er dan nog veroordelingen aan mijn adres komen, maar zoals ik al schreef: ik ben ook maar een mens...

Comment

• Jakkewibis, ik ging ervan uit dat jullie aan het rijden waren.
                            Het gegeven dat je in de file stond, verandert de zaak +/-.
                            Zelf ook jarenlang in de file gestaan op de E40 Leuven-BXL.
                            Ik probeerde in dergelijke gevallen oogcontact te krijgen.
                            Soms helpt dat. Soms zitten mensen nog te slapen achter het stuur.
                            Remstoten juich ik niet toe. Dat lokt alleen nóg meer zurigheid uit.
                            Dus: pinker aan, lichtjes naar links uitwijken, en wachten op een OK-teken.
                            Dat teken kan ruimte zijn, een flitsje, een handgebaar, noem maar op.
                            PS: ik zit hier ook geen oordelen te vellen hoor. We zijn allemaal mensen.

Comment

• @éSe: NAAA = Never Assume Always Ask

Eigenlijk had ik inderdaad oogcontact moeten proberen. Maar in dit geval was het moeilijk met iemand die op zever uur achter me reed in de regen. En ik had zo'n donkerbruin vermoeden dat hij geen oogcontact woù maken. Ik probeer mijn steentje bij te dragen om het verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Als je in de file alles volgens de regels van de kunst doet, helpt dat niet altijd. Doe je het wel dan krijg je soms nog een licht- en geluidsspektakel van anderen er boven op die (al dan niet terecht) vinden dat je de boel ophoudt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                NAAA = Never Assume Always Ask
                                Ga ik nog eens aan die van ons voorleggen ;]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                  Ga ik nog eens aan die van ons voorleggen ;]
                                  Doen, en zeg er bij dat een wijs man mij dit ooit vertelde.

Comment

• Dan was je misschien niet geheel duidelijk in uw eerste post hé.
                                    Op basis van de gegevens die je daar zelf gaf leek het toch alsof je gewoon in een gat wilde kruipen, dat er geen was (ik heb de zin nog geciteerd).
                                    Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe dat gaat als je blijkbaar stilstaat of erg stapvoets rijdt. Hoe kan je dan opschuiven, gaten toerijden en een remactie geven waar iemand danig van verschiet dat hij alles dichtgooit

Ik vermoed nog steeds dat het minder ergernis had gegeven als je gewoon de Mercedes rijder had laten passeren en je richtingaanwijzer had aan gelaten. Zeker als de Mercedes plots versnelde om het gat te dichten, zal de wagen erachter niet op de bumper volgen en je er wel tussenlaten....

Ik snap dat toch nog steeds niet dat er in een fille speciaal op DIE plaats, en VOOR die auto gewisseld moet worden... Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, aanwijzer aan even opvolgen wie je er tussen laat, opschuiven en een bedankje werpen. De occasionele lul die je er absoluut niet tussen wil laten vervolgd dan gewoon zijn weg, no problem. Nooit gehad dat ik er over een kilometer niet tussen zou geraken.
                                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                    www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      Dan was je misschien niet geheel duidelijk in uw eerste post hé.
                                      Misschien niet, waarvoor mijn verontschuldiging dan.

Op basis van de gegevens die je daar zelf gaf leek het toch alsof je gewoon in een gat wilde kruipen, dat er geen was (ik heb de zin nog geciteerd).
                                      Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe dat gaat als je blijkbaar stilstaat of erg stapvoets rijdt. Hoe kan je dan opschuiven, gaten toerijden en een remactie geven waar iemand danig van verschiet dat hij alles dichtgooit
                                      Er ging een gat ontstaan, dat wèl groot genoeg was ("begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden") doordat zowel de wagens voor hem als voor mij aanzetten om terug te vertrekken. Ik kan het nog eens proberen uitleggen als het niet duidelijk is, maar ik ga er geen tekening bij maken (ben erg slecht in tekenen, dus dat zou misschien voor verwarring kunnen zorgen).

Ik vermoed nog steeds dat het minder ergernis had gegeven als je gewoon de Mercedes rijder had laten passeren en je richtingaanwijzer had aan gelaten. Zeker als de Mercedes plots versnelde om het gat te dichten, zal de wagen erachter niet op de bumper volgen en je er wel tussenlaten....
                                      Minder ergernis voor de Mercedes rijder, meer voor mij, en misschien minder voor jou als jij daar in mijn plaats had gestaan. Maar iedereen is anders en reageert anders naarmate de omstandigheden.

Ik snap dat toch nog steeds niet dat er in een fille speciaal op DIE plaats, en VOOR die auto gewisseld moet worden... Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, aanwijzer aan even opvolgen wie je er tussen laat, opschuiven en een bedankje werpen. De occasionele lul die je er absoluut niet tussen wil laten vervolgd dan gewoon zijn weg, no problem. Nooit gehad dat ik er over een kilometer niet tussen zou geraken.
                                      Nogmaals, ik nodig je uit om eens een week mee dat traject in beide richtingen te doen tijdens de ochtendspits en avondspits. Dan ga je misschien begrijpen welke 'problemen' zich er voor doen. Of beter: vlieg er een keer over tijdens de spits, dan heb je een veel beter overzicht en bespaar je jezelf waarschijnlijk (een hoop) ergernissen. Laat maar weten wanneer, dan zorg ik dat mijn auto herkenbaar is.

Comment

• Als de mercedes rijder je niet ging tussen laten, waarom wacht je dan niet om na die mercedesrijder in te voegen? Om nog maar te zwijgen over het feit dat je nog een kilometer hebt om te voorsorteren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Als de mercedes rijder je niet ging tussen laten, waarom wacht je dan niet om na die mercedesrijder in te voegen? Om nog maar te zwijgen over het feit dat je nog een kilometer hebt om te voorsorteren...
                                          Omdat toen ik door kreeg wat zijn bedoeling was, ik al met de linkse wielen van mijn auto op de stippellijn reed. Daarom heb ik mijn manoeuvre niet afgebroken, want als er dan een heethoofd rechts van mij niet kan wachten om mijn plek in te nemen, ik er misschien tegen zou zitten.

Maar zeg jij maar wat ik had moeten doen, dan weet ik dat voor in de toekomst.
                                          Last edited by ; 29/01/2013, 15:39.

Comment

Working...
                                          X