voor hetzelfde geld waren mama en papa niet thuis en ging zoonlief met de auto van de ouders stiekem een toertje doen. Heb ik ook een paar keer gedaan alleen was het bij mij een simpele Renault 11.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNiets dan voordelen inderdaad. Als het groen wordt, kan je nog wat extra lang genieten van het uitzicht tijdens het induwen van de koppeling en het schakelen vooraleer je kan vertrekken (het achteropkomend verkeer stoort zich daar niet aan, dus waarom zou je het niet doen?). En veiliger is het zeker, als er een in uw gat rijdt en je wordt op het kruispunt geduwd waarna een vrachtwagen u in volle vaart in de flank ramt, heb je minder schade aan de achterbumper dan wanneer je op je rem staat.
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat op je rem duwen wanneer je voor het rood staat geen zak uit doet wanneer ze in je gat rijden...
Buiten het risico op nog wat extra schade natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEuh..... woont gij in Duitsland?
Comment
-
Mensen die hunne remork slecht laden, daarna op de autosnelweg tegen onaangepaste snelheid op de linkerrijstrook voorbij vliegen om plots een file te veroorzaken omdat t zaakje aan t slingeren gaat met als resultaat camionette een paar keer de vangrail gekust en in de verkeerde richting tot stilstand en remork weg...
Oplooprem hoeft ook nie aangekoppeld te zijn he.
RCZ heeft deftige remmen en noodstopdinges met 4 knipperlichten werkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenMensen die hunne remork slecht laden, daarna op de autosnelweg tegen onaangepaste snelheid op de linkerrijstrook voorbij vliegen om plots een file te veroorzaken omdat t zaakje aan t slingeren gaat met als resultaat camionette een paar keer de vangrail gekust en in de verkeerde richting tot stilstand en remork weg...
Comment
-
Doe die mistlampen uit - het zijn MISTlampen - geen REGENlampen
ImageUploadedByTapatalk1359447042.848788.jpgImageUploadedByTapatalk1359447065.506322.jpgImageUploadedByTapatalk1359447092.543906.jpg2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Deze ochtend op de E40 in de file:
Ik zet mijn richtingaanwijzer op om een rijvak naar links op te schuiven en zo voor te sorteren richting Brussel. Dan begin ik geleidelijk aan naar links te rijden, nog steeds op mijn eigen rijvak. De bestuurder van de Mercedes E-klasse break op het rijvak links van mij krijgt de zaak in het snotje en begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden. Ik blijf rustig links uitwijken maar zie dat dit hem niet doet afzien van zijn bedoeling. Toen ik met mijn linkse voorwiel net over de stippellijn was heb ik dan maar een korte remstoot gegeven. Reactie: die kerel verschiet zich een bult en gooit alles dicht waardoor ik mijn manoeuvre rustig kan verder zetten.
Comment
-
Fraai... dus de richtingaanwijzer opzetten = voorrang hebben?!
Nu wil ik niet oordelen over de Mercedesrijder en of hij je een kloot wilde aftrekken of niet.
Maar je zegt zelf:begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden
Hoe lang is het stuk om voor te sorteren? Zijn er geen andere mogelijkheden?
Ook al eens gedacht wat de paniekreactie die jij veroorzaakt doet een auto of 5 achter die Mercedes? Moeten ze daar op elkaar rijden omdat jij je gelijk wil halen?
Ik wil niks persoonlijk tegen jou hebben, maar die houding is kut, als je dat bij mij doet ben je je flank en linkervoorwiel kwijt vrees ik...
Ik hekel dat dagelijks: van die mensen die liggen suffen in hun auto, en dan ineens doorhebben dat ze of voor moeten sorteren, of dat ze ineens achter een vrachtwagen hangen.
Dan verwachten ze dat heel de strook ernaast maar gaat remmen zodat zij er nog die 10 meter tussen kunnen wringen (daar waar geen ruimte is, en liefst aan een snelheid die enkele tientallen km/h lager ligt).
Je kan natuurlijk ook altijd even verder rijden en bij een gat op een hoffelijke manier wisselen hé...
Ik zal altijd even inhouden voor een wagen die wenst te wisselen als ik die ertussen kan laten zonder veel meer. Maar als het snelheidsverschil te groot is, of als die wagen denkt dat hij zich er tussen kan dwingen, dan gaat die vlieger ook niet op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenDeze ochtend op de E40 in de file:
Ik zet mijn richtingaanwijzer op om een rijvak naar links op te schuiven en zo voor te sorteren richting Brussel. Dan begin ik geleidelijk aan naar links te rijden, nog steeds op mijn eigen rijvak. De bestuurder van de Mercedes E-klasse break op het rijvak links van mij krijgt de zaak in het snotje en begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden. Ik blijf rustig links uitwijken maar zie dat dit hem niet doet afzien van zijn bedoeling. Toen ik met mijn linkse voorwiel net over de stippellijn was heb ik dan maar een korte remstoot gegeven. Reactie: die kerel verschiet zich een bult en gooit alles dicht waardoor ik mijn manoeuvre rustig kan verder zetten.
Wacht gewoon het gepaste moment af.
Na ja, je hebt tenminste nog naar links gekeken.
Dat is er dikwijls al niet meer bij tegenwoordig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenFraai... dus de richtingaanwijzer opzetten = voorrang hebben?!
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenNu wil ik niet oordelen over de Mercedesrijder en of hij je een kloot wilde aftrekken of niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenMaar je zegt zelf:
"begint het gat waar ik zelfs niet tussen kon dicht te rijden"
Dan kan ik die reactie eigenlijk best vatten. Wat moet hij dan doen, op de rem gaan staan en het hele linkervak afremmen omdat jij net daar ertussen wil?
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenHoe lang is het stuk om voor te sorteren? Zijn er geen andere mogelijkheden?
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenOok al eens gedacht wat de paniekreactie die jij veroorzaakt doet een auto of 5 achter die Mercedes? Moeten ze daar op elkaar rijden omdat jij je gelijk wil halen?
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk wil niks persoonlijk tegen jou hebben, maar die houding is kut, als je dat bij mij doet ben je je flank en linkervoorwiel kwijt vrees ik...
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk hekel dat dagelijks: van die mensen die liggen suffen in hun auto, en dan ineens doorhebben dat ze of voor moeten sorteren, of dat ze ineens achter een vrachtwagen hangen.
Dan verwachten ze dat heel de strook ernaast maar gaat remmen zodat zij er nog die 10 meter tussen kunnen wringen (daar waar geen ruimte is, en liefst aan een snelheid die enkele tientallen km/h lager ligt).
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenJe kan natuurlijk ook altijd even verder rijden en bij een gat op een hoffelijke manier wisselen hé...
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk zal altijd even inhouden voor een wagen die wenst te wisselen als ik die ertussen kan laten zonder veel meer. Maar als het snelheidsverschil te groot is, of als die wagen denkt dat hij zich er tussen kan dwingen, dan gaat die vlieger ook niet op.
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenBelgische ziekte ofzo?
Wacht gewoon het gepaste moment af.
Na ja, je hebt tenminste nog naar links gekeken.
Dat is er dikwijls al niet meer bij tegenwoordig.
Wat zouden jullie gedaan hebben in mijn plaats? Geen remstoot gegeven hebben? Chapeau, dan heb je meer zelfbeheersing dan ik. Maar ik ben ook maar een mens en heb ook mijn grenzen. Terug naar je rijvak gaan? Dan geef je aan dat zo'n arrogante bestuurders het signaal dat ze zich hun gedrag kunnen permitteren. Als dat jou keuze is, alle respect voor. Maar het is niet de mijne.
Ik nodig jullie graag uit om elke ochtend de E40 van Leuven naar Brussel te doen in de file. Hou mij dan gerust in het oog. En dan mag je ook oordelen over mijn gedrag. Misschien dat er dan nog veroordelingen aan mijn adres komen, maar zoals ik al schreef: ik ben ook maar een mens...
Comment
-
Jakkewibis, ik ging ervan uit dat jullie aan het rijden waren.
Het gegeven dat je in de file stond, verandert de zaak +/-.
Zelf ook jarenlang in de file gestaan op de E40 Leuven-BXL.
Ik probeerde in dergelijke gevallen oogcontact te krijgen.
Soms helpt dat. Soms zitten mensen nog te slapen achter het stuur.
Remstoten juich ik niet toe. Dat lokt alleen nóg meer zurigheid uit.
Dus: pinker aan, lichtjes naar links uitwijken, en wachten op een OK-teken.
Dat teken kan ruimte zijn, een flitsje, een handgebaar, noem maar op.
PS: ik zit hier ook geen oordelen te vellen hoor. We zijn allemaal mensen.
Comment
-
@éSe: NAAA = Never Assume Always Ask
Eigenlijk had ik inderdaad oogcontact moeten proberen. Maar in dit geval was het moeilijk met iemand die op zever uur achter me reed in de regen. En ik had zo'n donkerbruin vermoeden dat hij geen oogcontact woù maken. Ik probeer mijn steentje bij te dragen om het verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Als je in de file alles volgens de regels van de kunst doet, helpt dat niet altijd. Doe je het wel dan krijg je soms nog een licht- en geluidsspektakel van anderen er boven op die (al dan niet terecht) vinden dat je de boel ophoudt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenNAAA = Never Assume Always Ask
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenGa ik nog eens aan die van ons voorleggen ;]
Comment
-
Dan was je misschien niet geheel duidelijk in uw eerste post hé.
Op basis van de gegevens die je daar zelf gaf leek het toch alsof je gewoon in een gat wilde kruipen, dat er geen was (ik heb de zin nog geciteerd).
Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe dat gaat als je blijkbaar stilstaat of erg stapvoets rijdt. Hoe kan je dan opschuiven, gaten toerijden en een remactie geven waar iemand danig van verschiet dat hij alles dichtgooit
Ik vermoed nog steeds dat het minder ergernis had gegeven als je gewoon de Mercedes rijder had laten passeren en je richtingaanwijzer had aan gelaten. Zeker als de Mercedes plots versnelde om het gat te dichten, zal de wagen erachter niet op de bumper volgen en je er wel tussenlaten....
Ik snap dat toch nog steeds niet dat er in een fille speciaal op DIE plaats, en VOOR die auto gewisseld moet worden... Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, aanwijzer aan even opvolgen wie je er tussen laat, opschuiven en een bedankje werpen. De occasionele lul die je er absoluut niet tussen wil laten vervolgd dan gewoon zijn weg, no problem. Nooit gehad dat ik er over een kilometer niet tussen zou geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenDan was je misschien niet geheel duidelijk in uw eerste post hé.
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenOp basis van de gegevens die je daar zelf gaf leek het toch alsof je gewoon in een gat wilde kruipen, dat er geen was (ik heb de zin nog geciteerd).
Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe dat gaat als je blijkbaar stilstaat of erg stapvoets rijdt. Hoe kan je dan opschuiven, gaten toerijden en een remactie geven waar iemand danig van verschiet dat hij alles dichtgooit
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk vermoed nog steeds dat het minder ergernis had gegeven als je gewoon de Mercedes rijder had laten passeren en je richtingaanwijzer had aan gelaten. Zeker als de Mercedes plots versnelde om het gat te dichten, zal de wagen erachter niet op de bumper volgen en je er wel tussenlaten....
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk snap dat toch nog steeds niet dat er in een fille speciaal op DIE plaats, en VOOR die auto gewisseld moet worden... Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, aanwijzer aan even opvolgen wie je er tussen laat, opschuiven en een bedankje werpen. De occasionele lul die je er absoluut niet tussen wil laten vervolgd dan gewoon zijn weg, no problem. Nooit gehad dat ik er over een kilometer niet tussen zou geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls de mercedes rijder je niet ging tussen laten, waarom wacht je dan niet om na die mercedesrijder in te voegen? Om nog maar te zwijgen over het feit dat je nog een kilometer hebt om te voorsorteren...
Maar zeg jij maar wat ik had moeten doen, dan weet ik dat voor in de toekomst.
Comment
Comment