Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In zijn deur rammen zeker?!
    Wij willen je enkel ergernis besparen in de toekomst, en ik maak dat ook dagelijks mee hoor
    Je geeft zelf aan "ah, die wil er mij niet tussen laten, dat zullen we nog wel eens zien" Met dat verschil dat hij daar volledig terecht rijdt, en jij niet (rijstrook wisselen = maneuver uitvoeren).
    Dat het misschien niet geheel hoffelijk is van die meneer, dat kan allemaal wel zijn. Maar dat rechtvaardigt nog niets hé.
    Ik jaag mij er al lang niet meer in op, en dat helpt. Zelfde bij ritsen: als ze er mij absoluut niet tussen willen laten? gewoon de volgende, geen probleem en zelfs nog een plaats gewonnen!
    Besef dat als hij gewoon wel was doorgereden en idd je spiegel had geraakt (of erger) jij wel aansprakelijk bent... NOG grotere ergernis is dan dat je die lul ook nog zijn spiegel of bumper en flank kan betalen.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

• @Timmeke-Tim: Bedankt voor je bekommernis en je hebt gelijk. Maar een chronisch slaaptekort helpt ook niet bepaald om dingen te relativeren en altijd rustig te blijven. Vraag maar aan mijn vrouw.

Comment

• Mekander meer overdag ambeteren ipv de ganse nacht te vechten in bed hé
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

• You dirty mind! Overdag moet ik trouwens werken... en op het forum zeveren.

Comment

• @ Jakkewibis: Waarom niet met de Suzuki uit uw onderschrift door de file?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Fraai... dus de richtingaanwijzer opzetten = voorrang hebben?!
              Dat zijn we hier in België toch wel gewoon.
              Zelfs buschauffeurs van de Lijn die buiten de bebouwde kom van hun stopplaats vetrekken denken zomaar voorrang te hebben als ze hun pinker op zetten.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaag 500 km in de regen gereden. Heb er nu toch wel genoeg van. Sommige mensen beseffen niet welk oponthoud ze achter hen veroorzaken door hun angsten. Ze mogen van mijn part allemaal traag rijden, maar dat ze dan bij de vrachtwagens blijven. Maar o wee, die kunnen jou ineens opeten. Ofzo.
                En bij regenweer opnieuw het gekende scenario: we zien niet veel dus blijven we op ons vak. Maar dan wel grootlichten als ze rechts voorbijgestoken worden.
                Ik kan me er redelijk goed over zetten, maar vandaag was het te veel.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Vandaag 500 km in de regen gereden. Heb er nu toch wel genoeg van. Sommige mensen beseffen niet welk oponthoud ze achter hen veroorzaken door hun angsten. Ze mogen van mijn part allemaal traag rijden, maar dat ze dan bij de vrachtwagens blijven. Maar o wee, die kunnen jou ineens opeten. Ofzo.
                  En bij regenweer opnieuw het gekende scenario: we zien niet veel dus blijven we op ons vak. Maar dan wel grootlichten als ze rechts voorbijgestoken worden.
                  Ja ik had vandaag ook zo ene. Bleef tafellen voor mij tegen 40-50 waar je 70 mag. Op een lang recht stuk hem dan ingehaald en een claxon en lichtconcert gekregen.
                  Ben soms blij dat ik nog maar 5000km/j rij, als je ziet wat voor gevallen er op de baan zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                    Maar zeg jij maar wat ik had moeten doen, dan weet ik dat voor in de toekomst.
                    Het is altijd makkelijker om tijdens een beweging van rijstrook te wisselen dan vanuit een stilstaande situatie. Als iedereen stilstaat, staat iedereen bumper aan bumper op mekaar en geraak je er toch niet tussen. Je hebt nog een kilometer te gaan, dus tijd genoeg om van rijvak te wisselen als het verkeer terug rijdt en de tussenafstanden groter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                      @ Jakkewibis: Waarom niet met de Suzuki uit uw onderschrift door de file?
                      Deze terechte opmerking had ik al veel langer verwacht.

Het zit zo: Van bij mijn vorige job binnen het bedrijf waar ik werk, had ik al een firmawagen. Sinds ik 5 maanden geleden mijn huidige job begon, moet ik elke dag naar Brussel. Omdat ik dus al een firmawagen had, mocht (moest) ik die houden. Hoewel ik misschien liever meer loon en/of een treinabonnement had gehad in de plaats van de firmawagen. Ik woon immers op 600 meter van het station en werk op 450 meter van het station in Brussel. Maar als je in België werkt, is een firmawagen nog steeds veel financieel en fiscaal interessanter voor de werkgever dan meer loon te betalen aan de werknemer, zeker in de autosector. Dus daar moest ik niet mee afkomen. En ik zou bijgevolg serieus in mijn eigen vlees snijden als ik de firmawagen thuis laat om in de plaats met de trein/moto naar het werk te rijden. Een keer ben ik wel eens met de moto naar het werk gereden. Maar als je dan in Brussel rijdt voel je welke vetzakkerij je inademt. Vanaf de lente ga ik wel proberen een keer per week met de moto te gaan.

@Wooter: Ik wist wel dat jij de perfecte oplossing zou aanreiken... Maar misschien moet je nog eens een week je moto inruilen voor je auto om naar Brussel te rijden. Dan ga je misschien beseffen dat het gedrag van bepaalde bestuurders serieus veranderd (arrogant/asociaal/agressiever) is tegenover drie jaar geleden.
                      Last edited by ; 30/01/2013, 13:08.

Comment

Vandaag 500 km in de regen gereden. Heb er nu toch wel genoeg van. Sommige mensen beseffen niet welk oponthoud ze achter hen veroorzaken door hun angsten. Ze mogen van mijn part allemaal traag rijden, maar dat ze dan bij de vrachtwagens blijven. Maar o wee, die kunnen jou ineens opeten. Ofzo.
                        feest!

ik vind trouwens dat er verdacht veel volk rondrijdt. Een week geleden reed er een pak minder volk rond.

Comment

• Het vriest niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                            feest!

ik vind trouwens dat er verdacht veel volk rondrijdt. Een week geleden reed er een pak minder volk rond.
                            het zal niet zijn, dacht dat het aan mij lag dat er precies meer verkeer was...
                            ik rij terug over de boerenwegen, ben ik sneller op het werk dan via de grote wegen

Comment

@Wooter: Ik wist wel dat jij de perfecte oplossing zou aanreiken... Maar misschien moet je nog eens een week je moto inruilen voor je auto om naar Brussel te rijden. Dan ga je misschien beseffen dat het gedrag van bepaalde bestuurders serieus veranderd (arrogant/asociaal/agressiever) is tegenover drie jaar geleden.
                              Het zou me beter beschermen dan op de motorfiets waar ik dus van die tisten heb die uit stilstand van rijvak wisselen en niet zien dat er een motorrijder nadert

Van de keren dat ik toch met de auto op de baan ben kan ik niet zeggen dat ik een verschil vind in arrogantie of asocialer en agressiever rijgedrag, of je zou over jezelf moeten praten want dat willen veranderen van rijstrook waar geen plek is, is net asociaal, agressief en arrogant.

Ik zou overigens die Suzuki inwisselen op iets nuttigers als je er doorheen de file mee wil laveren. BMW F800GT ofzo.

Mijn broer heeft ook een firmawagen maar krijgt ipv een tankkaart een mobiliteitsbudget, en daarmee betaalt ie de naft van zijn R1200RT mee die ie elke dag gebruikt om naar Brussel te pendelen.
                              Last edited by ; 30/01/2013, 14:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Het zou me beter beschermen dan op de motorfiets waar ik dus van die tisten heb die uit stilstand van rijvak wisselen en niet zien dat er een motorrijder nadert
                                In 99% van de gevallen heb ik de motorrijder al (lang) gezien voordat die mij begint voorbij te rijden in de file. Net zoals gisterenavond, toen ik zelfs even dacht dat jij het was, zeker toen ik zelf geen bedanking kreeg omdat ik op het linker vak met de mijn wielen links op de witte lijn ging rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Van de keren dat ik toch met de auto op de baan ben kan ik niet zeggen dat ik een verschil vind in arrogantie of asocialer en agressiever rijgedrag, of je zou over jezelf moeten praten want dat willen veranderen van rijstrook waar geen plek is, is net asociaal, agressief en arrogant.
                                Je rijdt dan waarschijnlijk ook niet in de file met de auto. En er was (kwam) wel degelijk plek. Toch straf dat je het altijd zo veel beter weet, ook al was je er niet bij. Je mag me altijd een dashcam schenken, dan is er misschien geen discussie meer. Alhoewel, alleen jij zal altijd gelijk hebben omdat jouw videocamera de enige is die de (jouw) waarheid aantoont.

Ik zou overigens die Suzuki inwisselen op iets nuttigers als je er doorheen de file mee wil laveren. BMW F800GT ofzo.
                                Om een keer per week naar het werk te rijden, zal mijn Suzuki wel volstaan. Maar voor jou is een BMW waarschijnlijk de enige goeie moto/auto. Het verschil is dat ik mijn moto niet kan afschrijven.

Mijn broer heeft ook een firmawagen maar krijgt ipv een tankkaart een mobiliteitsbudget, en daarmee betaalt ie de naft van zijn R1200RT mee die ie elke dag gebruikt om naar Brussel te pendelen.
                                Fijn voor hem, maar daar moet ik, denk ik, niet mee afkomen bij mijn werkgever.

Comment

• Deze morgen in de file, toen ik net op 'wooteriaanse' wijze van rijstrook gewisseld had, reed ik voor een troela in een Berlingo. Ze had, als enige voor zover ik kon zien, haar lichten niet aan, dus ik probeerde haar daar attent op te maken door mijn lichten een aantal keer aan en uit te schakelen. Resultaat = nihil. Toen we stil stonden nog eens herhaald en zelfs even mijn achteruitrijlicht laten aan gaan. Nog steeds geen reactie, maar toen zag ik ook waarom: ze was te druk aan het sms-en of aan het facebooken. Toen de file terug in beweging kwam liet ze eerst een gat van 200 meter ontstaan voor ze zich terug in beweging zette. Tja, als die gisteren in de plaats van de Mercedes-rijder had gestaan, was invoegen voor mij geen probleem geweest.
                                  Last edited by ; 30/01/2013, 15:05.

Comment

Dan ga je misschien beseffen dat het gedrag van bepaalde bestuurders serieus veranderd (arrogant/asociaal/agressiever) is tegenover drie jaar geleden.
                                    Dat verschilt dan toch niet veel met dat van Wooter.
                                    Kon het niet laten, de voorzet was veel te mooi.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

hier ook, op E17 (viaduct Gentbrugge) 80 op 3e vak !!! en niet willen terugkeren naar vak 1 of 2, en daar reden trucks hem gewoon voorbij aan 90

ook nog een paar zonder lichten tegengekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        hier ook, op E17 (viaduct Gentbrugge) 80 op 3e vak !!! en niet willen terugkeren naar vak 1 of 2, en daar reden trucks hem gewoon voorbij aan 90

ook nog een paar zonder lichten tegengekomen
                                        Laat die maar links rijden, anders rijdt hem in mijne weg.

Comment

• Niet alles is ergernis, soms kom je ook prachtige dingen tegen onderweg...
                                          Na drie kwartier aanschuiven omdat een Dacia en een Zafira iets te innig waren geweest, krijg je dan plots zo'n zonsondergang voorbije neus.ImageUploadedByTapatalk1359579044.787513.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X