Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag mij geërgerd aan eentje op een moto.

Ik zal ze overal tussenlaten waar het mogelijk is, ik probeer ze in de gaten te houden op de autostrade. Laat dat al duidelijk zijn voor ik daar wordt over aangevallen door wooter

In schoten is er een baan van 50km/h waar het heel druk is en redelijk smal. Ik denk dat er tussen de auto's spiegel aan spiegel nog geen meter tussen zit. Naast dat baanvak aan weerskanten ligt er gras en staan er paaltjes met een draad tussen.

Ik rij als eerste in een groepje van 10 auto's en bij het tegemoetkomende verkeer is er file zoals altijd. Nu was er een snuggere motard die die file aan het inhalen was, lijkt me ook logisch, anders koopt ge geen moto.
    Maar zelfs het kleinste kind ziet dat auto --- motard --- auto niet gaat gaan op dat smal stukske. Blijkbaar dacht hij van wel en moest ik uiteraard stoppen of ik reed erop en zal die wss nog beginnen wenen dat hij zwakke weggebruiker is en dat ik een doodrijder ben en een motohater.

Ipv dat die opzij gaat blijft die doodleuk staan. Ik kan ook nergens heen dus daar staan we dan. ik stap uit en zeg dat die maar terug opzij moet in de file want ik kan niet weg en ga voor zo iemand zeker niet mijn auto vuil maken of in de draad rijden voor hem.

Hij zegt dat hij dat recht heeft om iedereen in te halen en dat wij als auto's maar moeten wijken voor hem, wij kunnen beter een bluts hebben van die paaltjes zodat hij geen tijd hoeft verliezen.

Die mensen achter mij werden uiteraard ook wat ongeduldig op die motard en kwamen er wat bij staan. Uiteindelijk zijn zijn hersenen toch nog in gang geschoten en is hij opzij gegaan om ons door te laten.
    BMW X5 45e

Comment

• Dat is inderdaad een lul. Tegenliggers hebben voorrang op hun rijvak, en daar moet je je als motorrijder voor uit de voeten maken.

Comment

• Niet bepaald een ergernis, maar de motorrijders beginnen terug op te komen.
        En bij sommige zie je duidelijk dat ze enkele maanden niet meer gereden hebben.

Gisteren stond ik voor het rood licht, rechts van me een uitvoegstrook om rechts af te slaan aan het kruispunt. Moest er toch weer eentje met zo'n motorscooter rakelings naast mn spiegel passeren..
        Ik HAAT het als ze op 3cm met hun stuur van mn spiegels komen.

Owja, ik ga altijd uit de kant voor moto's. Maar dan moet je ze wel eerst gezien hebben natuurlijk. Versta gewoon niet dat ze dan hun daartussen moeten manouvreren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
          Ik HAAT het als ze op 3cm met hun stuur van mn spiegels komen.

Owja, ik ga altijd uit de kant voor moto's. Maar dan moet je ze wel eerst gezien hebben natuurlijk. Versta gewoon niet dat ze dan hun daartussen moeten manouvreren.
          Uit de kant of aan de weg? Zo lang dat ze je (spiegel) niet raken, is er toch geen probleem.

Ik HAAT smurfen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
            Uit de kant of aan de weg? Zo lang dat ze je (spiegel) niet raken, is er toch geen probleem.

Ik HAAT smurfen.
            Neen, maar heb ook al 2x gehad dat ze hem wel degelijk raakten. (geen schade maar toch... )
            En dan doen ze nog niet eens de moeite om te stoppen maar rijden ze "vlug vlug" weg.

Vandaar ik nogal een wrang gevoel heb als ze er dicht tegen "moeten" passeren. En al helemaal als het licht op groen staat en de wagen voor me alreeds begint te rijden, waarop ik dus feitelijk moet wachten tot hij zn stunten heeft kunnen uithalen en voor me kan invoegen. Als ik dan nog eens "pain in the ass" wil zijn, rijd ik gewoon door en blijft hij naast me hangen.

Maargoed, ik begin weer wat meer in de spiegels te kijken voor potentiële motorrijders. Tijdens de winterperiode let je daar niet zo hard op

Comment

• Als auto's stil staan en het is zo krap, dan ga ik op de voeten voorbij spiegels. Als het groen gaat worden of het is al groen, dan ga ik zo een stunts niet meer doen.

Maar motorscooters zijn een ras apart. Zeker die met een aftermarket bruluitlaat.

Comment

• Als ik er te voet voorbij moet, dan blijf ik er gewoon achter staan. (aan de lichten)
                Helemaal geen zin om een spiegel te tikken.
                Die ene wagen (of een paar wagens) gaat het verschil niet maken.

In een filesituatie zal ik het sneller doen.

Comment

• Ik zet de voeten neer net om zeker te zijn dat ik niks per ongeluk raak omdat ik plots mijn balans verlies door het traag rijden.

Vaak is er nog genoeg ruimte om er door te rijden, maar puur omdat ik zeker geen spiegels wil aantikken zet ik mijn voeten neer.

En vaak kan je net die ene spiegel passeren en dan weer enkele auto's vooruit rijden. Zeker aan de lichten in Brussel kan dat schelen.

Comment

• Ik sluit me aan bij de vier vorige posts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Als auto's stil staan en het is zo krap, dan ga ik op de voeten voorbij spiegels. Als het groen gaat worden of het is al groen, dan ga ik zo een stunts niet meer doen.

Maar motorscooters zijn een ras apart. Zeker die met een aftermarket bruluitlaat.
                      Motorscooters worden niet bestuurd door een motard, maar door een asociale weggebruiker die gewoon overal eerst wil zijn en agressief wordt als het niet lukt.

Comment

• Nog eens verschoten.

Comment

• Gisterenochtend? Maandagmorgen he... Wat een kalf!

Comment

• Tja, wat verwacht je nu Wooter.... iedereen moet op zijn rem gaan staan en jij begint in deze gevaarlijke situatie de wagens voorbij te slalommen. Ik kreeg kiekenvel toen ik het filmpje zag.... Los van het feit dat die kerel in fout was en inderdaad op dat moment niet moet gaan veranderen van vak zonder deftig te kijken. Maar ja, zo'n pipo's hebt ge altijd zenne...

Wat ik zou doen met een moto (puur instinctief), is eerst in het midden van 1 baanvak gaan rijden, zoals ne wagen dus, terwijl iedereen afremt, zodat je 'netjes' mee kan afremmen. En als dan iedereen stilstaat / stapvoets rijdt, dan kan je beginnen tussen de wagens te rijden. Ik dacht trouwens dat je pas mocht tussen de wagens beginnen slalommen als de wagens <30km/u rijden (eens ergens gehoord, is dit juist?)... Jij begint al als ze nog 90km/u rijden, sorry maar lijkt me gevaarlijk. Ik ben natuurlijk geen moto - rijder, maar mij lijkt het allemaal redelijk risky...

Ge gaat zo eens ene hebben die u net te laat ziet en ge gaat prijs hebben. En dan moogt ge nog gelijk hebben, dan mag dat een kalf zijn, en moogt ge in uw recht zijn, daar zijt ge niks mee als ge in een kist ligt...

Ge hebt er zo veel, die bij het beginnen van de file nog efkens rap van vak veranderen omdat ze zien dat het andere vak nog verder doorgaat. Ik doe dat ook regelmatig, maar enkel als ik goed achterom kan zien en veel plaats heb op de achterligger in dat vak. Bij regenweer, zelden dus... Maar ge hebt altijd jeanetten die minder goed opletten...
                            Last edited by erik219; 05/02/2013, 11:57.

Comment

• Hier gaan we weer...

Comment

• Ik heb dus gisterenmiddag na lange tijd nog eens traject E314 - E40 naar Brussel gedaan. Der zaten weer een paar schoon tussen...

1) Camionetje dat in mijn gat gaat hangen terwijl ik tegen 130/u enkele camions voorbijsteek

2) een trut die al enkele km achter ne camion hangt, en net als ik eraan kom tegen 95/u die camion besluit in te halen. Dan blijft ze nog links hangen om de laatste in te halen, die een 200-tal meter verder rijd. Achter mij een volvo met 2 mannen in, konden flikken zijn dacht ik, dus er maar achter gebleven en niet langs rechts ingehaald.

3) Ne nieuwe mercedes A180 met z-plaat. Die van de garage komt erop in holsbeek, en gaat over de volle lijn al de snelweg op (nog zeker 300m volle lijn te gaan ...). Komt dan voor me ingedoken, moest op de rem gaan staan of't was patat. Dan bij't voorbijsteken even teken gedaan (wijsvinger tegen slaap ), maar hij was aan't bellen zonder handsfree dus hij zag het niet .... degoutant gewoon...

4) Trouwens: belachelijke wagen die nieuwe A. Bij de eerste foto's vond ik em wel iets hebben, maar dat was omdat het contrast met de oude A zo groot was. Hij is wel fel verbeterd, maar ik blijf het niks vinden. Zat denk ik een AMG - kitje op, en dubbele uitlaat (1 pijp links, 1 rechts): belachelijk zicht, op ne A180... Dat ze dan het kenteken eraf laten, dan kunt ge nog denken dat het de echte AMG is...

Comment

Hier gaan we weer...
                                  Ja sorry, kon't niet laten, ik vond het echt freaky .

Wooter, ge moet niet reageren hoor. Ik lees wel één van uw vorige posts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                    Tja, wat verwacht je nu Wooter.... iedereen moet op zijn rem gaan staan en jij begint in deze gevaarlijke situatie de wagens voorbij te slalommen. Ik kreeg kiekenvel toen ik het filmpje zag.... Los van het feit dat die kerel in fout was en inderdaad op dat moment niet moet gaan veranderen van vak zonder deftig te kijken. Maar ja, zo'n pipo's hebt ge altijd zenne...

Wat ik zou doen met een moto (puur instinctief), is eerst in het midden van 1 baanvak gaan rijden, zoals ne wagen dus, terwijl iedereen afremt, zodat je 'netjes' mee kan afremmen. En als dan iedereen stilstaat / stapvoets rijdt, dan kan je beginnen tussen de wagens te rijden. Ik dacht trouwens dat je pas mocht tussen de wagens beginnen slalommen als de wagens <30km/u rijden (eens ergens gehoord, is dit juist?)... Jij begint al als ze nog 90km/u rijden, sorry maar lijkt me gevaarlijk. Ik ben natuurlijk geen moto - rijder, maar mij lijkt het allemaal redelijk risky...

Ge gaat zo eens ene hebben die u net te laat ziet en ge gaat prijs hebben. En dan moogt ge nog gelijk hebben, dan mag dat een kalf zijn, en moogt ge in uw recht zijn, daar zijt ge niks mee als ge in een kist ligt...

Ge hebt er zo veel, die bij het beginnen van de file nog efkens rap van vak veranderen omdat ze zien dat het andere vak nog verder doorgaat. Ik doe dat ook regelmatig, maar enkel als ik goed achterom kan zien en veel plaats heb op de achterligger in dat vak. Bij regenweer, zelden dus... Maar ge hebt altijd jeanetten die minder goed opletten...
                                    bereid u maar al voor op een aanval van wetten en regeltjes.

en Wooter langs rechts inhalen mag niet niet he op sec 12
                                    BMW X5 45e

Comment

• Als niet-motorrijder kan ik begrijpen dat je het freaky vindt. Maar als je, zoals wooter, zo veel rij-ervaring hebt, dan is het een berekend risico. Met de moto ben je immers veel wendbaarder en kan je in zulke situaties kiezen als uitwijken niet meer mogelijk is: vol op de rem of vol op de gas. Je mag dan alleen niet twijfelen. Persoonlijk zou ik het ook minder gezwind doen als wooter, maar ik rij de laatste twee jaar dan ook nog maar hoop en al 1000 kms/jaar met de moto. Daar moet dringend verandering in komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        bereid u maar al voor op een aanval van wetten en regeltjes.
                                        Ik hou me al vast aan de takken van de bomen

Maar zoals ik al zei: wat zijt ge met wetten en regels als ge in uw kist ligt (of in een potteke op de open haard ).
                                        Ik ben altijd al ne voorzichtige geweest... zal daarmee zijn...

Comment

Als niet-motorrijder kan ik begrijpen dat je het freaky vindt. Maar als je, zoals wooter, zo veel rij-ervaring hebt, dan is het een berekend risico. Met de moto ben je immers veel wendbaarder en kan je in zulke situaties kiezen als uitwijken niet meer mogelijk is: vol op de rem of vol op de gas. Je mag dan alleen niet twijfelen. Persoonlijk zou ik het ook minder gezwind doen als wooter, maar ik rij de laatste twee jaar dan ook nog maar hoop en al 1000 kms/jaar met de moto. Daar moet dringend verandering in komen.
                                          Is het niet de bedoeling om risico's te minimaliseren, als't om uw leven gaat? Zoals gij het nu zegt, geeft ge toe dat ge uw risico op die manier verhoogt, maar dat ge het incalculeert ("ow, ik kan hier zwaar op mn bakkes gaan maar de kans is niet zoooo groot ").
                                          Maar ik ben idd geen moto-rijder, dus ik heb alleen second-hand ervaring van te 'zien gebeuren'...

Maar ik blijf het freaky vinden, en ik brand de volgende keer voor jullie allemaal een kaarsje in Scherpenheuvel

Comment

Working...
                                          X