Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gisteren reed er eentje op de snelweg die gesleept werd door een andere wagen. Hoe weet ik dat? De wagen zelf reed zonder verlichting (het was 1u 's nachts op een donkere E19), en af en toe zag ik de achterlichten van de slepende wagen komen piepen langs de zijkanten van de gesleepte wagen. Geluk dat ik er die afrit afmoest (ik dacht trouwens dat je een wagen op de snelweg maar mocht slepen tot aan de eerstvolgende afrit?)
    Zet dan toch even je richtingaanwijzers op, of zet je gevarendriehoek voor je achterruit, zodat er toch iets opvallends is aan je sleepkonvooi.
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
      gisteren reed er eentje op de snelweg die gesleept werd door een andere wagen. Hoe weet ik dat? De wagen zelf reed zonder verlichting (het was 1u 's nachts op een donkere E19), en af en toe zag ik de achterlichten van de slepende wagen komen piepen langs de zijkanten van de gesleepte wagen. Geluk dat ik er die afrit afmoest (ik dacht trouwens dat je een wagen op de snelweg maar mocht slepen tot aan de eerstvolgende afrit?)
      Zet dan toch even je richtingaanwijzers op, of zet je gevarendriehoek voor je achterruit, zodat er toch iets opvallends is aan je sleepkonvooi.
      Normaal is het tot de eerstvolgende afrit idd.

Comment

• gisteren op de terugweg naar huis, was ik een beetje gehaast en er reed iemand links 110. opzich geen probleem want die was een vrachtwagen aan het inhalen. Dan was er rechts een gat van 100m tot de volgende camion. Madam wilde niet opzij gaan.

zo een aantal camions gepasseerd met elke keer een mooi gat tussen. Heb ze uiteindelijk langs rechts voorbijgestoken en me er -een beetje te hard- voorgesmeten. Ik ga wat verder terug naar rechts en vervolg mijn weg en ik zie dat zij nog altijd links blijft rijden. hoewel ze nog door zeker 4 auto's wordt ingehaald, en dan maar naar elke auto flashen die haar voorbijsteekt langs rechts.

Linksplakkers
        BMW X5 45e

Comment

• @nitro: knap dat je daar je tijd wil en blijft insteken. ik heb zelf een tijdje in de ouderraad gezeten en buiten het nodeloos vergaderen daar was er weinig opvolging naar verkeersbeleid toe aan de schoolpoort. Nu doet de school op zich al veel: kinderen moeten fluovestjes dragen, iemand die verkeer stopt aan het zebrapad, fietsbegeleiding,... maar dan zie je nog genoeg ouders die
          1. verkeerd parkeren en zo het voor iedereen anders onmogelijk maken om hun kind deftig te komen afhalen
          2. flagrante snelheidsovertredingen om hun kind toch maar op tijd op school te krijgen
          3. complete laksheid betreffende gordeldracht: ouders zelf met gordel in de auto, hun kinderen naast hun los op de stoel, zelfs niet in een kinderstoeltje
          ...

Politie staat erbij en kijkt ernaar...
          www.peugeotforum.be

Comment

• 627 lappen mogen neertellen in Nederland omdat mijn chassis 5cm te hoog is. Is gewoon zo gebouwd, kan ik toch niks aan doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              627 lappen mogen neertellen in Nederland omdat mijn chassis 5cm te hoog is. Is gewoon zo gebouwd, kan ik toch niks aan doen?
              Waarom betaal je dan?
              Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                Waarom betaal je dan?
                Omdat ze anders uw camion bijhouden?
                Als buitenlander een boete krijgen is nu eenmaal zo in de transport: betalen en nadien via Febetra en je advocaat regelen. 9/10 krijg je je geld terug, maar in dit geval waarschijnlijk niet, omdat de overtreding er wel degelijk was, alleen kan ik er niets aan doen. Best eens met de Volvo klappen zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  gisteren op de terugweg naar huis, was ik een beetje gehaast en er reed iemand links 110. opzich geen probleem want die was een vrachtwagen aan het inhalen. Dan was er rechts een gat van 100m tot de volgende camion. Madam wilde niet opzij gaan.

zo een aantal camions gepasseerd met elke keer een mooi gat tussen. Heb ze uiteindelijk langs rechts voorbijgestoken en me er -een beetje te hard- voorgesmeten. Ik ga wat verder terug naar rechts en vervolg mijn weg en ik zie dat zij nog altijd links blijft rijden. hoewel ze nog door zeker 4 auto's wordt ingehaald, en dan maar naar elke auto flashen die haar voorbijsteekt langs rechts.

Linksplakkers
                  Bij zulke individuen blijf ik flashen met mijn lichten,als men na de vriendelijke vraag opzij te gaan nog altijd niet opzij gaan (je hebt namelijk wat dromers op de weg)
                  Helpt dat niet,wil de claxon vaak wel soelaas bieden,liever zo dan rechts voorbij steken (ben er geen fan van).
                  Als ze om 1 of andere reden ineens wakker schiet als je net voorbij komt langs rechts en ook opzij komt wil ik er niet bij zijn hoor.
                  Maar erg is het wel natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    gisteren op de terugweg naar huis, was ik een beetje gehaast en er reed iemand links 110. opzich geen probleem want die was een vrachtwagen aan het inhalen. Dan was er rechts een gat van 100m tot de volgende camion. Madam wilde niet opzij gaan.

Linksplakkers
                    Gisteren toen we van Maasmechelen kwamen langs de e314 (met de camionet van het werk), we waren net een vrachtwagen voorbij gegaan en wouden terug naar rechts gaan om sneller achteropkomend verkeer door te laten vloog de Mercedes S-klasse die achter ons zat ineens in het gat tussen ons en de vrachtwagen op het rechter rijvak en vlamde ons langs rechts voorbij. Daardoor werden wij gedwongen om links te blijven rijden!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Omdat ze anders uw camion bijhouden?
                      Als buitenlander een boete krijgen is nu eenmaal zo in de transport: betalen en nadien via Febetra en je advocaat regelen. 9/10 krijg je je geld terug, maar in dit geval waarschijnlijk niet, omdat de overtreding er wel degelijk was, alleen kan ik er niets aan doen. Best eens met de Volvo klappen zeker?
                      Als die zo gebouwd is dan zulen er toch wel meerdere zo rond rijden?
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik zit ook in de verkeerswerkgroep van het schooltje van mijn dochter. De ouders parkeren bij ons netjes in de parkeervakken, en mensen geven netjes voorrang aan iedereen die oversteekt over het zebrapad.

We moeten dus weinig doen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Ik zit ook in de verkeerswerkgroep van het schooltje van mijn dochter. De ouders parkeren bij ons netjes in de parkeervakken, en mensen geven netjes voorrang aan iedereen die oversteekt over het zebrapad.

Kan ik mij voorstellen, die mensen hebben schrik dat je anders je camera boven haalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                            Kan ik mij voorstellen, die mensen hebben schrik dat je anders je camera boven haalt
                            haha
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                @nitro: knap dat je daar je tijd wil en blijft insteken. ik heb zelf een tijdje in de ouderraad gezeten en buiten het nodeloos vergaderen daar was er weinig opvolging naar verkeersbeleid toe aan de schoolpoort. Nu doet de school op zich al veel: kinderen moeten fluovestjes dragen, iemand die verkeer stopt aan het zebrapad, fietsbegeleiding,... maar dan zie je nog genoeg ouders die
                                1. verkeerd parkeren en zo het voor iedereen anders onmogelijk maken om hun kind deftig te komen afhalen
                                2. flagrante snelheidsovertredingen om hun kind toch maar op tijd op school te krijgen
                                3. complete laksheid betreffende gordeldracht: ouders zelf met gordel in de auto, hun kinderen naast hun los op de stoel, zelfs niet in een kinderstoeltje
                                ...

Politie staat erbij en kijkt ernaar...
                                Ik ben ook nog een jaartje voorbij een school gefietst (eenrichtingsstraat) en stoten die ik daar gezien heb van ouders. Ze zouden anderen hun kinderen doodrijden om hun kind toch maar zo weinig mogelijk te moeten laten wandelen.

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                627 lappen mogen neertellen in Nederland omdat mijn chassis 5cm te hoog is. Is gewoon zo gebouwd, kan ik toch niks aan doen?
                                en waarom krijg je dan die boete? Ik snap de reden niet goed.
                                Last edited by ; 13/02/2013, 11:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Ik zit ook in de verkeerswerkgroep van het schooltje van mijn dochter. De ouders parkeren bij ons netjes in de parkeervakken, en mensen geven netjes voorrang aan iedereen die oversteekt over het zebrapad.

leggen ze in de winter hun kar stil ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                    en waarom krijg je dan die boete? Ik snap de reden niet goed.
                                    Omdat een chassis in NL blijkbaar maar 55cm hoog mag zijn en dat van een Volvo FH uit 2006-2009 is 60cm hoog, dus plotseling verboden. En blijkbaar met een mooie boete er bij ook. Het ombouwen is allesbehalve moeilijk of duur, maar als je die regel niet kent, sta je daar natuurlijk wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Als die zo gebouwd is dan zulen er toch wel meerdere zo rond rijden?
                                      Uiteraard, elke vrachtwagen met vaste bak die een trailer kan trekken, maar er geen bij heeft, is in principe in fout in Nederland met deze regelgeving.
                                      Als mijn trailer er aan hangt, meten ze het chassis van de trailer en dat is maar 30cm hoog, dus in orde.
                                      Ale, ik heb al Hollanders gezien waarvan ik vond dat ze een heel vreemde opstelling hadden van trailerkoppeling ten opzichte van de laadvloer, maar nu weet ik dus waarom. Mijn koppeling zit onder het chassis, dat van Nederlanders zit op het chassis, zij kunnen dus hun chassis lager laten komen. In principe is het dus koppeling verhogen en ophanging aanpassen, maar dan moet ik wel een ander remork kopen met een kortere dissel. 't Zal niet voor direct zijn vrees ik.
                                      Last edited by |) ][ |V| ][; 13/02/2013, 15:54.

Comment

• Vanmiddag op de E19 een stuk ijs op mijn wagen gekregen dat van een vrachtwagen vloog. Kon het ding niet meer ontwijken wegens teveel verkeer rondom mij. Net aan de car-wash vastgesteld dat het glas van mijn linker koplamp beschadigd/stuk is. Glas dampt aan langs de binnenkant. grrrrrrrr
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vandaag met de golf stukje autostrade aan +-100/u op rechtervak tot ineens 'flikker flikker' met bordje volgen. Ik dacht al wtf heb ik mis gedaan? Ze vonden het verdacht dat ik zo traag reed?! Ja bon een 1.3 naftje van dik 22 jaar met een 4bak ga ik niet tegen 120/130 gaan rijden.
                                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                                          X