Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
ik heb er in de Craeybeckx al genoeg gezien die de flow van 120 volgen terwijl er 70 staat aangegeven, en dan achter de bocht in de tunnel een kettingbotsing vormen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenik heb er in de Craeybeckx al genoeg gezien die de flow van 120 volgen terwijl er 70 staat aangegeven, en dan achter de bocht in de tunnel een kettingbotsing vormen.
Comment
-
Ik heb blijkbaar iets gemist op de rijschool. Wanneer u pinker opstaat hebt ge automatisch voorrang en die wit doorlopende lijnen op de weg is daar ook maar voor de sier en niet om een baanvak aan te geven.
Eerst rij ik in Stabroek de oprit op, het linkerbaanvak is richting kallo en liefkenshoek en het rechterbaanvak is richting Antwerpen op de A12.
Ik rij daar al eventje rechts en zie links voor mij een camion hangen met daar achter een wit buske. die camion pinkt en ik phaar dat die er tussen kan. Die doet zijn "dankse" met de 4 pinkers en iedereen is happy.
Tot dat wit buske beslist om ook maar eens naar rechts te gaan zonder in zijn spiegel te kijken en te zien dat ik er naast hang. Chance dat er nog wat pechstrook is of ik had geen zijkant meer.
Wat verder rij ik links tegen 130 ongeveer achter een auto want we zijn een vrachtwagen aan het inhalen. Beslist er een petje om zich tussen mijn voorligger en mij te persen tegen 100per uur. ik claxoneer en phaar en die reageert er niet op.
We zijn die vrachtwagen voorbij, de eerste auto gaat naar rechts en rijdt verder en die golf blijft maar voor mij hangen. uiteindelijk heb ik hem langs rechts proberen voorbij te steken. Gooit die zijn auto gewoon naar rechts terwijl hij mij goed genoeg heeft gezien. Chance dat er rechts een lege oprit van ekeren was of ik was weeral een zijkant kwijt.
Ok, langs rechts inhalen is mss niet zo proper. Maar zo onnozel invoegen en links blijven rijden is volgens mij even fout.BMW X5 45e
Comment
-
Als een account geblokkeert is dan heeft dat en reden en is het niet de bedoeling dat je met een ander account de onnozelaar komt uithangen!
En dan die nick, marginaler kon waarschijnlijk niet!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vandaag moest ik naar brecht , dus stukje snelweg vanuit mechelen.
Weg daar naar toe vlot 130-135 plots afremmen tot 90-100 , terug 130 weer plots afremmen tot een lage snelheid en dit 3 x.
Het was toen nog maar 13u30 overigens maar al enorm druk.
Nu in de terugweg heb ik omgereden en in zoersel op de snelweg gegaan, dus via de e34 dit was omstreeks 14u40.
Blijkbaar is het nu de mode,pinken is voorrang ? kijken hoeft niet meer,pinken en opzij, of je nu vollop in de ankers moet zal diegene een worst wezen.
1x een geit in haar bmw x5 en dan 2 x een camionet , ik reed overigens op de eerste rijstrook.
Oja juist,voor ik thuis vertrok en in de auto stapte om mijn afrit af te rijden,komt er droog op straat een camion staan,heel mijn oprit verspert.
5 tal minuten gewacht (kon zijn dat ie wat moest vragen) motor draaide tenslotte nog.
Nu na 6 minuten zet hij zijn 4 pinkers op en motor uit sta je dan mooi op je eigen oprit die je niet af kan
Ben toen uitgestapt en toen kwam mijnheer net zijn cabine binnen,dus eind goed al goed heb niets hoeven zeggen, maar was ook geduldig.
Maar zo een dingen zou ik persoonlijk nooit doen, iemands oprit blokeren dat je er niet afraakt.
Comment
-
Ik ken dat al lang dat ze denken voorrang te hebben als ze hun pinker op zetten. Echt erg tegenwoordig.
En heb ook zo eens gehad dat ze hier voor de oprit stonden, was een grote vrachtwagen (trekker met oplegger) en die kon niet anders dan de helft van de straat hier blokkeren.
Was toen gaan vragen of dat lang ging duren, want ik moest effe later weg met de auto. het antwoord was dat ze snel zouden weg zijn, moesten enkel ramen afzetten aan de nieuwbouw hier naast.
Maar toen ik weg moest stond die d'r nog, "poten uitgeschoven" om de ramen met kraan af te kunnen zetten, maar ze zette iedere keer ze stuk voor stuk af om ze vervolgens te monteren in het huis.
Toen ik naar hen ging om te vragen of ze zich konden verzetten ging dat niet, want dan moesten ze heel hun spel weer dicht vouwen en zo. Maar had al gevraagd van d'r voor, want dan had ik op die moment mijn auto al wat verder gaan zetten, maar was volgens hun niet nodig.
Heb toen gezegd dat ze hun vracht wagen konden verplaatsen, en als ze te lui waren dat ik het wel zelf zou doen. Dan hebben ze het maar snel gedaanOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDie borden tellen voor niemand
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEnige dat een 70-bord daar doet is waarschuwen dat er over een km of 2 misschien file staat. Soms staat die er niet, dat kan ook.
Comment
-
dat doen ze niet, het zijn vooral de personenwagens waarvan je de remlichten ziet aangaan, waarna de trucks beginnen inhalen in de aanloop naar de bergop richting uitgang
Comment
-
bij ons flitsen de meeste camera's op een vaste ingeprogrameerde snelheid. die voor de tunnel flitsen op 120km/u
zelfs als die borden 70 of zelfs 50 zeggen flitsen ze nog op 120 pas.
in amsterdam enz zijn er flitscameras die meegaan met de borden. als de borden 110 zeggen dan gaan de cameras ook flitsen vanaf 110.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja gij !
die voor de kennedy flitsen wel degelijk op 70, als de borden op 70 staan
maar tis wel zo dat de andere borden op de ring van apen kompleet ongeloofwaardig zijn, die worden door een slapend team bediend
Comment
-
Moraalridders die door filmkes op internet te zetten de fouten van anderen uitvergroten maar zelf de snelheidsregels "nogal ruim" interpreteren.
T is niet omdat ge braaf bij elk opstakel op de rijbaan uw richtingaanwijzers gebruikt dat de maximumsnelheid in de bebouwde kom nie voor u geldt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ken dat al lang dat ze denken voorrang te hebben als ze hun pinker op zetten. Echt erg tegenwoordig.
En heb ook zo eens gehad dat ze hier voor de oprit stonden, was een grote vrachtwagen (trekker met oplegger) en die kon niet anders dan de helft van de straat hier blokkeren.
Was toen gaan vragen of dat lang ging duren, want ik moest effe later weg met de auto. het antwoord was dat ze snel zouden weg zijn, moesten enkel ramen afzetten aan de nieuwbouw hier naast.
Maar toen ik weg moest stond die d'r nog, "poten uitgeschoven" om de ramen met kraan af te kunnen zetten, maar ze zette iedere keer ze stuk voor stuk af om ze vervolgens te monteren in het huis.
Toen ik naar hen ging om te vragen of ze zich konden verzetten ging dat niet, want dan moesten ze heel hun spel weer dicht vouwen en zo. Maar had al gevraagd van d'r voor, want dan had ik op die moment mijn auto al wat verder gaan zetten, maar was volgens hun niet nodig.
Heb toen gezegd dat ze hun vracht wagen konden verplaatsen, en als ze te lui waren dat ik het wel zelf zou doen. Dan hebben ze het maar snel gedaan
Maar heb ze toch niet weten keren,dus ze zullen wel juist geweest hebben dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenDeze moest niets afzetten of doen, die ging een babbel doen met het kleinere vrachtwagentje achter hem,kon wel zijn dat ze de weg niet helemaal wisten.
Maar heb ze toch niet weten keren,dus ze zullen wel juist geweest hebben dan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMaar het blijft el kloterij als ze u oprit blokkeren als je dan juist met de wagen weg moet.
Dan is het wel *onozel* dat je op je eigen oprit staat de koekeloeren met je draaiende motor
Comment
-
Tripje brussel om 11 uur, jawadde ook lekker druk weeral
En heb je van die apen,die de file voorbij steken bij het invoegen pas werkelijk invoegen op de pechstrook en niet waar ze moeten invoegen.
En natuurlijk nog op het boertigste van het boertigste opzij smijten,remt gij maar, nieuw belgisch fenomeen ?.
Had het nog niet vaak meegemaakt,maar nu al 2 dagen achter elkaar kan geen toeval zijn.
In de middag terug naar huis , snelweg mechelen noord er af richten mcdonalts, rijd achter een dacia duster, en had een buikgevoel dat het een vrouw was.
Ik rijd er achter heb je een baan rechtdoor naar mcdonalts, en baan naar rechts (die scherpe bocht) richting pauwels.
Nu deze duster rijd het baanvak naast mij (baan naar rechts nvdr), en beslist ineens opzij te komen en vlak voor mijn neus in te voegen zonder pinker.
Passeer deze duster en moest goed kijken,zat een kleine dromende vrouw achter het stuur
Al leuke filmpjes met de dashcam geschoten deze 2 dagen snelweg buiten het spitsuur.
Comment
-
Naar aanleiding van het 2 maal doorkruisen van Brussel en het langs beide kanten afrijden van de R0. Het is niet politiek correct om het te zeggen maar ik doe het toch: de meeste zwarte medemensen kunnen echt langs geen kanten autorijden. Hebben er gewoon 0,0 feeling mee en dit uit zich dan (onder andere) onaangepaste snelheid (soms te snel maar vaak ook veel te traag) , geen afstand houden of net veel te veel (bijv. bij het opnieuw op gang komen van een file), super traag in maneuvers, zelden of nooit richting aangeven, constant rijden met grootlichten en mistlichten aan,... Veel van die zaken vind je idd. ook terug bij de blanke medemens maar bij zwarten in in verhouding veel hoger.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment