Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Naar aanleiding van het 2 maal doorkruisen van Brussel en het langs beide kanten afrijden van de R0. Het is niet politiek correct om het te zeggen maar ik doe het toch: de meeste zwarte medemensen kunnen echt langs geen kanten autorijden. Hebben er gewoon 0,0 feeling mee en dit uit zich dan (onder andere) onaangepaste snelheid (soms te snel maar vaak ook veel te traag) , geen afstand houden of net veel te veel (bijv. bij het opnieuw op gang komen van een file), super traag in maneuvers, zelden of nooit richting aangeven, constant rijden met grootlichten en mistlichten aan,... Veel van die zaken vind je idd. ook terug bij de blanke medemens maar bij zwarten in in verhouding veel hoger.
    Yep. Een greep uit mijn ervaringen:
    Kijk daar, een oude BMW met veel te grote banden (hoogte, niet breedte). En jawel, hoor...
    Veel te trage middenvaksrijder. Yep.
    TNT camionetten met gevaarlijk rijgedrag. Check.

Ik ben geen racist, maar ze kunnen écht niet rijden, hé.

Comment

• Ik heb daar eigenlijk weinig last van. Toch niet van op het linkervak.

Behalve als het zwarte taxichauffeurs zijn. Dat is pas gevaarlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
        Yep. Een greep uit mijn ervaringen:
        Kijk daar, een oude BMW met veel te grote banden (hoogte, niet breedte). En jawel, hoor...
        Veel te trage middenvaksrijder. Yep.
        TNT camionetten met gevaarlijk rijgedrag. Check.

Ik ben geen racist, maar ze kunnen écht niet rijden, hé.
        En " meestal/nooit/zelden/.....(invullen wat eventueel toepasselijk zou kunnen zijn, natuurlijk als gedachte-experiment) " een geldige valabele verzekering BA
        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
          En " meestal/nooit/zelden/.....(invullen wat eventueel toepasselijk zou kunnen zijn, natuurlijk als gedachte-experiment) " een geldige valabele verzekering BA
          Hebben idd zelden een verzekering die in orde is, ze zijn verzekerd als gewoon voertuig ipv koeriersdienst omdat dis 7 tot 10x goedkoper is. Om over hun vergunning maar te zwijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Hebben idd zelden een verzekering die in orde is, ze zijn verzekerd als gewoon voertuig ipv koeriersdienst omdat dis 7 tot 10x goedkoper is. Om over hun vergunning maar te zwijgen.
            In belgie mag de ene persoon vaak wat meer dan de andere he
            En over brussel,nooit niet graag gekomen,en blijf bij mijn eerdere mening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              In belgie mag de ene persoon vaak wat meer dan de andere he
              En over brussel,nooit niet graag gekomen,en blijf bij mijn eerdere mening
              Ik deel die mening over Brussel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Behalve als het zwarte taxichauffeurs zijn. Dat is pas gevaarlijk.
                Kan ik bevestigen.

Gisteravond nog een zwarte taxichauffeur in een zwarte taxi stoten zien uithalen. Als je uit de richting van de luchthaven Zaventem komt en je rijdt de ring op richting Groot-Bijgaarden kom je automatisch op het vak dat doorloopt naar de oprit van de E19. Echter daar komen op een gegeven moment 5 vakken samen en iedereen die al op de ring reed en de E19 wil oprijden moet daar dus naar rechts. Die aap schoof dus zonder kijken gewoon 3 vakken ineens naar links op (richting viaduct dus) om 200m te beseffen dat hij eigenlijk toch de E19 moest hebben en op het laatste moment dus opnieuw 3 vakken naar rechts. Reed nadien onverstoord verder...
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik ken dat al lang dat ze denken voorrang te hebben als ze hun pinker op zetten. Echt erg tegenwoordig.
                  Wel, toen ik paar weken terug tegen een 40jarige vrouw/kennis/lerares vertelde dat een pinker een aanwijzingswijzer is en geen voorrangswijzer was die oprecht verbaast.
                  Ik wees er haar nog op dat ik mij erger als ik gezapig 140 links rij dat er zich dan mensen voor mij gooien, blijkbaar met de gedachte dat ik te snel rij wat niet mag en ik rij 120 die mag toch niet sneller. toch blijft dit het hinderen van een voertuig, ongeacht hoe snel ik rij.
                  Opvoeden doet de politie, en niet de burger.
                  Ze zouden beter iedereen jaarlijks naar de rijschool sturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                    Wel, toen ik paar weken terug tegen een 40jarige vrouw/kennis/lerares vertelde dat een pinker een aanwijzingswijzer is en geen voorrangswijzer was die oprecht verbaast.
                    Ik wees er haar nog op dat ik mij erger als ik gezapig 140 links rij dat er zich dan mensen voor mij gooien, blijkbaar met de gedachte dat ik te snel rij wat niet mag en ik rij 120 die mag toch niet sneller. toch blijft dit het hinderen van een voertuig, ongeacht hoe snel ik rij.
                    Opvoeden doet de politie, en niet de burger.
                    Ze zouden beter iedereen jaarlijks naar de rijschool sturen.
                    Ik heb hier toch allemaal een dubbel gevoel bij. Wie zich en beetje aan de regels wil houden en toch nog enigzins vlot wil voortbewegen heeft twee mogelijkheden. Ofwel blijft deze middenvak (of links) rijden, ofwel gaat hij voor de neus van een ander invoegen. En ja, knipperlichten geven je geen voorrang dus geef dit best tijdig aan. Maar jammer genoeg is er geen sympathie voor wie zich wel aan snelheids beperkingen houdt en wel rechts houdt ( en dus ruimte laat aan anderen). Blijbaar is een relatief constante snelheid alleen een voorrecht voor wie te snel rijdt. Ik merk bij mezelf dat ik steeds meer bewust in het middenvak blijf hangen, en inderdaad ook sneller mijn positie opeis in een ander vak. Men oogst wat men zaait.
                    Last edited by geerto; 25/02/2013, 22:01.

Comment

• Vandaag een madam/juffrouw in een klein wit autootje die nog de afrit wou nemen, je kent dat wel, nog snel een camion couperen zodat het toch nog wat spannend wordt. Alleen kon ze mij niet meer couperen want ik was al bijna de afrit gepasseerd. Verandert die gewoon van vak terwijl ik er naast zit ... Eens goed geclaxonneerd, ze ging terug op haar eigen vak, maar in plaats van door te rijden en volgende afrit te pakken, zie ik dat ze haar 4 pinkers opzet en stopt op de middenstrook, om te wachten tot er plaats was om de afrit te nemen. Veilig hoor.

Comment

• dat meen je niet?

Comment

• Grappig verhaal: zaterdag kom ik van een parking gereden, en op die straat was er ad andere kant file. En ik trek op. Ineens springen daar 2 mensen van achter ne auto om over te steken. Ik sla alles dicht. Die madam was mij aan het neerbliksemen met haar blik. Ik stap daarnet op de trein, wie komt er naast mij zitten... Die madam. Ik geef haar direct een antwoord van 'ga je mij nu ook neerbliksemen met u blik omdat ik hier zit?' Omdat mijn rugzak op de zetel naast mij zat omdat ik mijn oortjes wou nemen om muziek te luisteren. Direct een gezicht tot aan de grond.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            dat meen je niet?
                            Om 17h15 op de E17 om het compleet te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              Grappig verhaal: zaterdag kom ik van een parking gereden, en op die straat was er ad andere kant file. En ik trek op. Ineens springen daar 2 mensen van achter ne auto om over te steken. Ik sla alles dicht. Die madam was mij aan het neerbliksemen met haar blik. Ik stap daarnet op de trein, wie komt er naast mij zitten... Die madam. Ik geef haar direct een antwoord van 'ga je mij nu ook neerbliksemen met u blik omdat ik hier zit?' Omdat mijn rugzak op de zetel naast mij zat omdat ik mijn oortjes wou nemen om muziek te luisteren. Direct een gezicht tot aan de grond.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Priceless !! Of ge had ze misschien de nummer van de suicide hotline kunnen geven... zo van achter ne wagen op straat komen zonder te zien, dan doet ge het er toch voor... Ik zie dat ook regelmatig gebeuren, en dan is't altijd de schuld van de automobilist...

Comment

• pfoe, Een geval van verkeersagressie, niet met mij, maar het toont wel dat één rotte appel het hele verkeer in de rats kan brengen. Bij het naar huis rijden (rond 16u30) rijd ik de ring in Borgerhout op richting E19/A12 Brussel (er was veel langzaamrijdend verkeer op de ring). Ik dacht dat ik vrij laat invoegde maar zie een Berlingo aan hoge snelheid me toch nog rechts inhalen, om over de pechstrook in te voegen. De BMW voor me (een 7-reeks) had dat niet verwacht en moet in de remmen en uitwijken. Die twee blijven naast elkaar rijden op anderhalf rijvak tot de BMW-rijder beslist om de auto voor hen in te halen en alles dicht te gooien. Na 10 seconden stilstaan begint de camion achter me ahw de ramen uit mijn auto te toeteren (en terecht).

De Berlingo en BMW blijven nog een tijdje kat en muis spelen en ik besluit er voorbij te gaan. Als ik ernaast rijd zie ik twee jongere gasten in de Berlingo die bijna tegen hun venster plakken en vieze gebaren maken. De BMW neemt de afrit Berchem en de Berlingo doet heel even alsof hij de BMW van de afrit wil duwen, om dan net op tijd terug op de Ring te komen, bijna zat ie in de berm.

Ik rijd verder en even verder haalt de Berlingo me weer in aan hoge snelheid, om vervolgens op de brug van de A12 van het linker- naar het rechterrijvak te schieten. Ik heb even getwijfeld om de politie te bellen met een melding van verkeersagressie, maar ik heb geen idee of je voor zoiets zomaar de 101 mag oproepen?
                                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Ik kom tijd en goesting te kort om hier allemaal neer te typen welke stoten en fratsen ik weer in de voorbije dagen en weken ben tegen gekomen op de baan. Vanaf vandaag ga ik zoveel mogelijk met de moto naar het werk. Ik hoop dat ik niet met zo'n kloefkappers in aanraking hoef te komen, en dan bedoel ik het letterlijk maar ook figuurlijk.

Comment

• net eentje die bijna geen voorrang van rechts gaf (ik kwam van rechts) en mij bijna dwong om over de stoep te rijden. Kruis ik die een paar straten later opnieuw en blijkt even later dat het een consultant op ons bedrijf is
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Deze morgen met de moto naar het werk= reistijd met de auto/2 Bye, bye ergernissen... alhoewel; serieus wat kloefkappers tegen gekomen onderweg, vooral bellers/sms-ers achter het stuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                        Deze morgen met de moto naar het werk= reistijd met de auto/2 Bye, bye ergernissen... alhoewel; serieus wat kloefkappers tegen gekomen onderweg, vooral bellers/sms-ers achter het stuur.
                                        Idem hier! Eindelijk weer met de tweewieler naar het werk, reistijd van 50 naar 30 minuten. Die regen kan me plots niets meer schelen
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Deju he, als ik dat hier lees ga ik straks ook weer beginnen zoeken naar een tweewieler, motorscooter of iets anders met 125cc.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X