Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenDaarom dat ik vandaag met de 1M vlot 110 kon rijden van Grimbergen naar Rotselaar en alles wat ik tegen kwam inhaalde. Waar de aandrijving zit en of merk maakt geen fuck uit in dit weer. Er zijn 2 factoren die doorslaggevend zijn.
a) goede winterbanden
b) de chauffeur
Al de rest is bullshit.
Ik rijd met een Golf 4 (enorm slecht rijgedrag op sneeuw), met 2 bijna afgesleten achterbanden (zonder dat geen rijdynamiek in de golf te slaan zelfs al zou je leven er vanaf hangen :p), geen winterbanden en nog ben ik zonder kleerscheuren op het werk geraakt.
maw, als ik het kan, waarom kan de rest het dan niet? (zie punt 1)
Comment
-
-
Ik vind mezelf niet noodzakelijk en in alle omstandigheden een goede chauffeur. Wat ik wel ben is een defensieve chauffeur.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenEn die 1% vind van zichzelf dat het altijd beter kan, in tegenstelling tot de rest die zich de perfectie wanen.
En ja beter kan altijd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
- Vanmorgen een lekke band, gelukkig zeer snel gedepanneerd geweest dankzij ethias Assistance en naar een bandencentrale gereden. Conclusie: gaatje te dicht aan de zijkant; wellicht van een nagel of iets dergelijks, en geen herstelling mogelijk. Dus een nieuwe achterband, en aangezien je banden steeds per twee moet vervangen nóg een nieuwe achterband. Leuk.
- Een OM dat het maar niet kan verkroppen dat iemand terecht werd vrijgesproken en toch maar hoger beroep aantekent. Ergerlijk.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenHet allerbelangrijkste zijnde de chauffeur en laat daar nu net het probleem zitten in 75% van de gevallen
Ik rijd met een Golf 4 (enorm slecht rijgedrag op sneeuw), met 2 bijna afgesleten achterbanden (zonder dat geen rijdynamiek in de golf te slaan zelfs al zou je leven er vanaf hangen :p), geen winterbanden en nog ben ik zonder kleerscheuren op het werk geraakt.
maw, als ik het kan, waarom kan de rest het dan niet? (zie punt 1)
Daarstraks ook zitten slalommen toen bij +3ºC iedereen op de E40 50 ging rijden bij een sneeuwbui.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNatuurlijk, het rijgedrag dat aangepast is aan jouw kunde en slechte staat van je wagen hindert het verkeer dat beter uitgerust is.
Daarstraks ook zitten slalommen toen bij +3ºC iedereen op de E40 50 ging rijden bij een sneeuwbui.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenOmdat ge veel geluk gehad hebt dat je geen uitwijkmanoeuvre moeten doen hebt voor een minder begaafde chauffeur?
Ik word behoorlijk ongemakkelijk als ik mensen zie bumperkleven in dit weer. Dan mag je nog de beste banden van de wereld hebben, een goede chauffeur ben je dan zeker niet.
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten50% van AF denkt bij die 1% te horen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk vind niet van mezelf dat ik een goede chauffeur ben, maar andere mensen die met mij meerijden heb ik dat al heel vaak horen zeggen.
En ja beter kan altijd.
steeds in het achterhoofd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenOmdat ge veel geluk gehad hebt dat je geen uitwijkmanoeuvre moeten doen hebt voor een minder begaafde chauffeur?
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNatuurlijk, het rijgedrag dat aangepast is aan jouw kunde en slechte staat van je wagen hindert het verkeer dat beter uitgerust is.
Daarstraks ook zitten slalommen toen bij +3ºC iedereen op de E40 50 ging rijden bij een sneeuwbui.
En zelfs met een slechte wagen kan je, als je je wagen kent, sneller rijden dan iemand die met een goede wagen rijdt,maar niet echt weet hoe het moet of denkt dat je bij sneeuw NOOIT sneller dan 20km/h mag, ongeacht of het een binnenbaan, snelweg, gestrooid of niet gestrooid is.
Et voila, ik klets alle politieke correctheid door elkaar, ik ben een vlotte chauffeur en desondanks dat rijd ik toch defensief, go figure^^
Veilig rijden heeft maar een klein gedeelte te maken met de snelheid (tenzij je overal het onderste uit de kan wil halen, maar dan ben je niet meer aan het rijden, maar aan het racen), maar vooral met inzicht en situational awareness (klinkt goed hé).
En ik durf gerust zeggen dat ik goed kan rijden (perfect ben ik niet, want dan zou ik er ook nog traag bij moeten rijden :p), ik hoef maar naar de zombie in de wagen naast mij te kijken om dat te weten. Het is niet omdat die 50 rijdt waar hij 70 mag dat hij een goede chauffeur is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenma en pa °41 en °44, hebben nog geen enkel accident gemaakt (niet in recht, niet in fout want je bent steeds met 2 om te botsen), voor mij goeie chauffeurs
Dat maakt me niet slecht, want mijn wiel was weggelopen. Mijn andere onnozelheden maken me slecht, maar het feit dat ik het besef maakt me terug relatief goed. Qua rijvaardigheden kan ik mezelf bij de beteren rekenen door mijn ervaring met zware voertuigen, maar op gebied van het kopje erbij houden kan het beter. Met de camion ben ik rustig en geconcentreerd, maar eens in de auto ben ik nog veel te veel een varken. Het beseffen is de eerste stap tot genezing zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenben ook al eens tegen mezelf gereden
Hoewel, het moment dat ik tegen mezelf zat was ik airborne, het dakgedeelte kwam nadien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtentegen 5 per uur tegen een lantaarnpaal
Comment
Comment