Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Als je dat denkt lijdt je waarschijnlijk aan een of ander angstsyndroom.
    lol..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Daarom dat ik vandaag met de 1M vlot 110 kon rijden van Grimbergen naar Rotselaar en alles wat ik tegen kwam inhaalde. Waar de aandrijving zit en of merk maakt geen fuck uit in dit weer. Er zijn 2 factoren die doorslaggevend zijn.

      a) goede winterbanden
      b) de chauffeur

      Al de rest is bullshit.
      Het allerbelangrijkste zijnde de chauffeur en laat daar nu net het probleem zitten in 75% van de gevallen

      Ik rijd met een Golf 4 (enorm slecht rijgedrag op sneeuw), met 2 bijna afgesleten achterbanden (zonder dat geen rijdynamiek in de golf te slaan zelfs al zou je leven er vanaf hangen :p), geen winterbanden en nog ben ik zonder kleerscheuren op het werk geraakt.
      maw, als ik het kan, waarom kan de rest het dan niet? (zie punt 1)

      Comment


      • Omdat ge veel geluk gehad hebt dat je geen uitwijkmanoeuvre moeten doen hebt voor een minder begaafde chauffeur?
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • 99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Ik vind mezelf niet noodzakelijk en in alle omstandigheden een goede chauffeur. Wat ik wel ben is een defensieve chauffeur.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
              En die 1% vind van zichzelf dat het altijd beter kan, in tegenstelling tot de rest die zich de perfectie wanen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
                Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                En die 1% vind van zichzelf dat het altijd beter kan, in tegenstelling tot de rest die zich de perfectie wanen.
                Ik vind niet van mezelf dat ik een goede chauffeur ben, maar andere mensen die met mij meerijden heb ik dat al heel vaak horen zeggen.
                En ja beter kan altijd.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • - Vanmorgen een lekke band, gelukkig zeer snel gedepanneerd geweest dankzij ethias Assistance en naar een bandencentrale gereden. Conclusie: gaatje te dicht aan de zijkant; wellicht van een nagel of iets dergelijks, en geen herstelling mogelijk. Dus een nieuwe achterband, en aangezien je banden steeds per twee moet vervangen nóg een nieuwe achterband. Leuk.

                  - Een OM dat het maar niet kan verkroppen dat iemand terecht werd vrijgesproken en toch maar hoger beroep aantekent. Ergerlijk.
                  BMW F10 535d
                  Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Het allerbelangrijkste zijnde de chauffeur en laat daar nu net het probleem zitten in 75% van de gevallen

                    Ik rijd met een Golf 4 (enorm slecht rijgedrag op sneeuw), met 2 bijna afgesleten achterbanden (zonder dat geen rijdynamiek in de golf te slaan zelfs al zou je leven er vanaf hangen :p), geen winterbanden en nog ben ik zonder kleerscheuren op het werk geraakt.
                    maw, als ik het kan, waarom kan de rest het dan niet? (zie punt 1)
                    Natuurlijk, het rijgedrag dat aangepast is aan jouw kunde en slechte staat van je wagen hindert het verkeer dat beter uitgerust is.

                    Daarstraks ook zitten slalommen toen bij +3ºC iedereen op de E40 50 ging rijden bij een sneeuwbui.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Natuurlijk, het rijgedrag dat aangepast is aan jouw kunde en slechte staat van je wagen hindert het verkeer dat beter uitgerust is.

                      Daarstraks ook zitten slalommen toen bij +3ºC iedereen op de E40 50 ging rijden bij een sneeuwbui.
                      blij dat je auto beter is uitgerust en je veilig hogere snelheden aankan bij slecht weer, maar dat je dan moet gaan slalommen tussen de mensen die je ophouden (dat het irritant is begrijp ik best, daar niet van) weet ik toch ook niet... voor die paar keer per jaar dat je je dan eens zo fel word opgehouden door anderen die niet zijn uitgerust moet je toch niet direct constant van baan beginnen wisselen? daar creer je alleen maar risico's mee en schrikreacties bij anderen. nuja dat is mijn indruk toch.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
                        50% van AF denkt bij die 1% te horen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Omdat ge veel geluk gehad hebt dat je geen uitwijkmanoeuvre moeten doen hebt voor een minder begaafde chauffeur?
                          Ik heb moeten uitwijken op mijn zomerbandjes voor een chauffeur die bij een plotse sneeuwbui alles toesmeet op het linkervak (heeft mij een kleine 500m eerder voorbij gereden toen ik 120 reed). Het is gelukt, ik heb niet gegleden, niets geramd en ik heb geen andere mensen gehinderd. Maar ik heb dan ook niet alles toegesmeten en een ruk aan mijn stuur gemaakt, ik hou afstand (en zeker omwille van mijn banden).

                          Ik word behoorlijk ongemakkelijk als ik mensen zie bumperkleven in dit weer. Dan mag je nog de beste banden van de wereld hebben, een goede chauffeur ben je dan zeker niet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                          50% van AF denkt bij die 1% te horen
                          waar is de andere 50%?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ik vind niet van mezelf dat ik een goede chauffeur ben, maar andere mensen die met mij meerijden heb ik dat al heel vaak horen zeggen.
                            En ja beter kan altijd.
                            Mensen die gewoon al defensief rijden zijn al beter dan de meeste anderen, maar niemand is vrij van fouten zelfs de meest defensieve rijder en dat hou ik
                            steeds in het achterhoofd.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              Omdat ge veel geluk gehad hebt dat je geen uitwijkmanoeuvre moeten doen hebt voor een minder begaafde chauffeur?
                              Je kan altijd en overal pech hebben, maar nee, het wordt defensief rijden genoemd, of rij-inzicht, je mag het noemen wat je wil, maar in tegenstelling tot blijkbaar veel mensen ben ik me bewust van wat er rond mij gebeurt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              99% denkt een goede chauffeur te zijn, terwijl 1% het maar is...
                              Ik geef toe, het komt niet goed over, maar ik zeg het zonder blikken of blozen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Natuurlijk, het rijgedrag dat aangepast is aan jouw kunde en slechte staat van je wagen hindert het verkeer dat beter uitgerust is.

                              Daarstraks ook zitten slalommen toen bij +3ºC iedereen op de E40 50 ging rijden bij een sneeuwbui.
                              Héhé, indien je mij zou kennen zou je me zeker niet beschuldigen van als een slak te rijden.
                              En zelfs met een slechte wagen kan je, als je je wagen kent, sneller rijden dan iemand die met een goede wagen rijdt,maar niet echt weet hoe het moet of denkt dat je bij sneeuw NOOIT sneller dan 20km/h mag, ongeacht of het een binnenbaan, snelweg, gestrooid of niet gestrooid is.

                              Et voila, ik klets alle politieke correctheid door elkaar, ik ben een vlotte chauffeur en desondanks dat rijd ik toch defensief, go figure^^

                              Veilig rijden heeft maar een klein gedeelte te maken met de snelheid (tenzij je overal het onderste uit de kan wil halen, maar dan ben je niet meer aan het rijden, maar aan het racen), maar vooral met inzicht en situational awareness (klinkt goed hé).
                              En ik durf gerust zeggen dat ik goed kan rijden (perfect ben ik niet, want dan zou ik er ook nog traag bij moeten rijden :p), ik hoef maar naar de zombie in de wagen naast mij te kijken om dat te weten. Het is niet omdat die 50 rijdt waar hij 70 mag dat hij een goede chauffeur is.
                              Last edited by ; 14/03/2013, 14:41.

                              Comment


                              • ma en pa °41 en °44, hebben nog geen enkel accident gemaakt (niet in recht, niet in fout want je bent steeds met 2 om te botsen), voor mij goeie chauffeurs

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ma en pa °41 en °44, hebben nog geen enkel accident gemaakt (niet in recht, niet in fout want je bent steeds met 2 om te botsen), voor mij goeie chauffeurs
                                  Ik ben nochtans al eens tegen mezelf gereden.
                                  Dat maakt me niet slecht, want mijn wiel was weggelopen. Mijn andere onnozelheden maken me slecht, maar het feit dat ik het besef maakt me terug relatief goed. Qua rijvaardigheden kan ik mezelf bij de beteren rekenen door mijn ervaring met zware voertuigen, maar op gebied van het kopje erbij houden kan het beter. Met de camion ben ik rustig en geconcentreerd, maar eens in de auto ben ik nog veel te veel een varken. Het beseffen is de eerste stap tot genezing zeker?

                                  Comment


                                  • ben ook al eens tegen mezelf gereden

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ben ook al eens tegen mezelf gereden
                                      Ook aan 't 90 met het dak op de grond?
                                      Hoewel, het moment dat ik tegen mezelf zat was ik airborne, het dakgedeelte kwam nadien.

                                      Comment


                                      • tegen 5 per uur tegen een lantaarnpaal

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          tegen 5 per uur tegen een lantaarnpaal
                                          Ahja, dat heb ik eens gedaan in mijn eerste week met mijn L, balen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X