Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk ben nochtans al eens tegen mezelf gereden.
Dat maakt me niet slecht, want mijn wiel was weggelopen. Mijn andere onnozelheden maken me slecht, maar het feit dat ik het besef maakt me terug relatief goed. Qua rijvaardigheden kan ik mezelf bij de beteren rekenen door mijn ervaring met zware voertuigen, maar op gebied van het kopje erbij houden kan het beter. Met de camion ben ik rustig en geconcentreerd, maar eens in de auto ben ik nog veel te veel een varken. Het beseffen is de eerste stap tot genezing zeker?
Comment
-
Voertuigen om links af te draaien staan naast hun voorsorteervak (Fransen uiteraard) en ik rij er rond langs dat gearceerd stuk. Deze week boete ontvangen van €150 voor rechts inhalen + niet gebruiken van verplichte rijstrook. De flik stond met een anonieme wagen aan te schuiven om links af te draaien... Daar gaat mijn respect voor hun werk.
Altijd hetzelfde op dat stuk, ze veranderen pas op het laatste moment van rijvak, staan dan stil met hun kofferbak nog op het vak voor rechtuit en dan krijg je een boete omdat diegene die zijn verplichte rijstroken zelf niet gebruikt toevallig een agent (buiten dienst) is. PV is opgemaakt dus door agent buiten dienst met prive-voertuig en er staat maar 1 naam op het PV, maar veel verandert dat niet zeker?Last edited by |) ][ |V| ][; 16/03/2013, 14:22.
Comment
-
OK, rechts inhalen mag alleen wanneer het voertuig reeds op het voorsorteervak staat en aangeeft dat hij/zij links af zal slaan, maar die flik is toch ook wel een beetje overijverig...
De Fransman zorgde voor een lastige situatie. Door uw actie hebt ge niemand in gevaar gebracht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk BerichtenOK, rechts inhalen mag alleen wanneer het voertuig reeds op het voorsorteervak staat en aangeeft dat hij/zij links af zal slaan, maar die flik is toch ook wel een beetje overijverig...
De Fransman zorgde voor een lastige situatie. Door uw actie hebt ge niemand in gevaar gebracht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichtenhttps://maps.google.be/maps?hl=nl&ll...81.25,,0,18.24
Voertuigen om links af te draaien staan naast hun voorsorteervak (Fransen uiteraard) en ik rij er rond langs dat gearceerd stuk. Deze week boete ontvangen van €150 voor rechts inhalen + niet gebruiken van verplichte rijstrook. De flik stond met een anonieme wagen aan te schuiven om links af te draaien... Daar gaat mijn respect voor hun werk.
Altijd hetzelfde op dat stuk, ze veranderen pas op het laatste moment van rijvak, staan dan stil met hun kofferbak nog op het vak voor rechtuit en dan krijg je een boete omdat diegene die zijn verplichte rijstroken zelf niet gebruikt toevallig een agent (buiten dienst) is. PV is opgemaakt dus door agent buiten dienst met prive-voertuig en er staat maar 1 naam op het PV, maar veel verandert dat niet zeker?
Comment
-
Awel, mijn politieagentvriendinnetje was hier net, eens de boete getoond, en volgens de beschrijving dat hij geeft van het feit, kan ik het zeer zeker aanvechten. Flik zou binnen het korps bekend staan als extreme eikel en de boete die ik kreeg is op een foutief artikel. Ik krijg de boete voor rechts inhalen, terwijl dit tijdens filevorming mag. Ik krijg voor rijden over parkeerstrook (dat gearceerd vak is er niet meer) enkel waarschuwing. Toch eens proberen dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAwel, mijn politieagentvriendinnetje was hier net, eens de boete getoond, en volgens de beschrijving dat hij geeft van het feit, kan ik het zeer zeker aanvechten. Flik zou binnen het korps bekend staan als extreme eikel en de boete die ik kreeg is op een foutief artikel. Ik krijg de boete voor rechts inhalen, terwijl dit tijdens filevorming mag. Ik krijg voor rijden over parkeerstrook (dat gearceerd vak is er niet meer) enkel waarschuwing. Toch eens proberen dan?
Zie het als gemakzucht, ik zou persoonlijk geen zin hebben in al dat gezever.
Ook al zou ik hetzelfde doen als jij deed, wat in mijn ogen ook niet verkeerd is.
Comment
-
€150 is wel veel geld hoor. Ale, als ik zie dat sommigen dat op een avondje uitgaan kwijt raken, is dat mss niet voor iedereen veel, maar ik kan daar twee x mee tanken!
Ik heb vroeger nog een teruggestuurd, boete voor onverantwoord rijgedrag met mijn 2.3-16. Toen waren ze wel in dienst en met twee, en ik heb nog 1x een telefoon gekregen van hun chef om te vragen of ik zeker was dat ik hem niet wou betalen en daarna niets meer. Dateert van 2007.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtentegen 5 per uur tegen een lantaarnpaal
Dat kostte me indertijd 150.000 oude franken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenQua lompigheid denk ik dat ik toch de kroon span. Ik ging vele jaren geleden een nagelnieuwe BMW 325tds afhalen bij de dealer en reed na 3,8KM vanuit stilstand los op een betonnen paaltje door naar een passerende madam te kijken...
Dat kostte me indertijd 150.000 oude franken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenDaarom zouden alle mannen beter dashcam hebben.. Kunnen ze concentreren op het rijden en 's avonds stiekem naar de beelden kijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenDaarom zouden alle mannen beter dashcam hebben.. Kunnen ze concentreren op het rijden en 's avonds stiekem naar de beelden kijkenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAwel, mijn politieagentvriendinnetje was hier net, eens de boete getoond, en volgens de beschrijving dat hij geeft van het feit, kan ik het zeer zeker aanvechten. Flik zou binnen het korps bekend staan als extreme eikel en de boete die ik kreeg is op een foutief artikel. Ik krijg de boete voor rechts inhalen, terwijl dit tijdens filevorming mag. Ik krijg voor rijden over parkeerstrook (dat gearceerd vak is er niet meer) enkel waarschuwing. Toch eens proberen dan?
Elke inhalende bestuurder moet zich zo ver als nodig is van de in te halen bestuurder verwijderen; wanneer het inhalen wegens de breedte van de rijbaan niet gemakkelijk kan uitgevoerd worden, mag de bestuurder de gelijkgrondse berm volgen, op voorwaarde dat hij de weggebruikers die zich daar bevinden, niet in gevaar brengt.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenAls die Franse bestuurder reeds aangaf van links te willen afslaan (wat ik uit uw verhaal dus begrijp) moet volgens artikel 16.3 van de wegcode het inhalen rechts geschieden, dus daarvoor een boete krijgen kan in mijn ogen niet. En wat de waarschuwing aangaat zou je nog kunnen spelen op artikel 16.5 van de wegcode:
Dus ja in uw geval zou je kunnen overwegen om een gemotiveerd bezwaarschrift in te dienen, en de kans op succes lijkt mij redelijk groot, allemaal natuurlijk te zien wat er juist in het PV geschreven staat.
Comment
Comment