Oorspronkelijk geplaatst door fujin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichtenhttps://maps.google.be/maps?hl=nl&ll...81.25,,0,18.24
Voertuigen om links af te draaien staan naast hun voorsorteervak (Fransen uiteraard) en ik rij er rond langs dat gearceerd stuk. Deze week boete ontvangen van €150 voor rechts inhalen + niet gebruiken van verplichte rijstrook. De flik stond met een anonieme wagen aan te schuiven om links af te draaien... Daar gaat mijn respect voor hun werk.
Altijd hetzelfde op dat stuk, ze veranderen pas op het laatste moment van rijvak, staan dan stil met hun kofferbak nog op het vak voor rechtuit en dan krijg je een boete omdat diegene die zijn verplichte rijstroken zelf niet gebruikt toevallig een agent (buiten dienst) is. PV is opgemaakt dus door agent buiten dienst met prive-voertuig en er staat maar 1 naam op het PV, maar veel verandert dat niet zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenAls die Franse bestuurder reeds aangaf van links te willen afslaan (wat ik uit uw verhaal dus begrijp) moet volgens artikel 16.3 van de wegcode het inhalen rechts geschieden, dus daarvoor een boete krijgen kan in mijn ogen niet. En wat de waarschuwing aangaat zou je nog kunnen spelen op artikel 16.5 van de wegcode:
Dus ja in uw geval zou je kunnen overwegen om een gemotiveerd bezwaarschrift in te dienen, en de kans op succes lijkt mij redelijk groot, allemaal natuurlijk te zien wat er juist in het PV geschreven staat.
16.1. Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn.
Als die fransoos dus zonder richtingsaanwijzer stil stond op de rijbaan, mag je er probleemloos voorbij, voor zover je natuurlijk niet over fietspaden, volle lijnen en verdrijvingsvakken gaat bollen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten(niet in recht, niet in fout want je bent steeds met 2 om te botsen)
De ene reed boef op mijn in toen ik stopte omdat ik voorrang moest geven, en hij dacht/vond van niet. Voor een keer ging ik niet filefilteren maar schuifde ik netjes aan op het voorsorteervak naar rechts.
De andere schampte me af toen ik stond te helpen bij een ongeval en hij meer op het verkeer op de andere rijstrook aan het kijken was tijdens het filerijden dan te kijken waar ie naartoe ging.
Die tweede had nog nooit een ongeval gehad, dus in weze ook een veilig chauffeur tot dat ie tegen mij zat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr zijn een rits overtredingen die je best niet begaat, omdat ze door een polies in zijn privéwagen probleemloos vastgesteld kunnen worden. Over volle lijnen en verdrijvingsvakken gaan zijn er daar voorbeelden van. Je bent bijgevolg beter af door je luchthoorn af te steken dan over een verdrijvingsvak uit te wijken.Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten.... Ik krijg de boete voor rechts inhalen, terwijl dit tijdens filevorming mag. Ik krijg voor rijden over parkeerstrook (dat gearceerd vak is er niet meer) enkel waarschuwing. Toch eens proberen dan?
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls die Franse bestuurder ook al stil stond, heb je helemaal niet ingehaald.
Als die fransoos dus zonder richtingsaanwijzer stil stond op de rijbaan, mag je er probleemloos voorbij, voor zover je natuurlijk niet over fietspaden, volle lijnen en verdrijvingsvakken gaat bollen.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk geloof daar ook in, maar ze hebben nu al 2 keer in mijn koffer gezeten waar ik absoluut niks aan kon doen, behalve assertiever rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie tweede had nog nooit een ongeval gehad, dus in weze ook een veilig chauffeur tot dat ie tegen mij zat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenOf die nu stil stond of er was file of hij gaf aan links te willen afdraaien in geen van die gevallen kan een boete voor rechts inhalen... en er is geen boete voor het overschrijden van een lijn/vak enkel een waarschuwing. (Maar zoals reeds eerder geschreven je zou de exacte tekst van het PV moeten kennen om te weten hoe die agent de situatie heeft "gezien" )
Ik zou het in dit geval ook aanvechten mits de goeie motivatie, als je wil kan ik die voor je maken, stuur dan kopie van Pv is door.
Een waarschuwing kan enkel mondeling zijn zonder 1 letter op papier
Er bestaat wel nog iets als een proces-verbaal van waarschuwing maar dit geldt enkel voor strafrechtelijke zaken waarbij de inregel stelling kunnen gecontroleerd worden, maw een onopzettelijk begane inbreuk (dimlicht kapot,...) Ik veronderstel dat het een OI van 150euro is die je gekregen heb, geen nood dan, dan kan een proces-verbaal van waarschuwing nooitLast edited by Jona86; 19/03/2013, 17:21.BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
wel nuanceren graag: je mag er rechts voorbij als je dat kan. Maw als je op een deel van de openbare weg terechtkomt waar je als automobilist niet mag rijden dan ben je alsnog in fout (bijvoorbeeld je rijdt even op het fietspad). Iets wat veel bestuurders blijkbaar niet weten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenwel nuanceren graag: je mag er rechts voorbij als je dat kan. Maw als je op een deel van de openbare weg terechtkomt waar je als automobilist niet mag rijden dan ben je alsnog in fout (bijvoorbeeld je rijdt even op het fietspad). Iets wat veel bestuurders blijkbaar niet weten...
Als er iemand voor me linksaf wilt, dan ga ik die rechts voorbij. Ook al ga ik hiermee over de volle witte lijn en deels over een fietspad (de helft ongeveer).
Uiteraard kijk ik steeds of ik niemand hinder (fietsers, brommers etc).
Vlotheid krijgt nog steeds de bovenhand bij mij.
Comment
-
Goed zo, weer enen (een?) die denkt dat de spiegels dienen om uw haar goed te leggen of make-up aan te doen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Gisteren heb ik een paar honderden km's gereden. hoeveel linksplakkers dat er niet bestaan, niet normaal . En dan maar met hun lichten flashen als ge ze langs rechts inhaalt.
Ik was dan onderweg met een Porsche en dan valt het op hoeveel leaserijders met hun diesel komen plakken om toch maar voorbij te geraken en dan afkeurend kijken naar een jonge gast in zo'n kar .
Ik reed zelf zo'n 120-130 voorbij een rij camions, zelfde rijstijl als met de leon en daar komen ze niet zo hard plakken.
ritsen was ook al geen optie.
En toch zijn er ook nog vriendelijke mensen. Ik stond ffkes ergens geparkeerd voor iets te drinken en kwam er een jonge vader met zijn zoontje af om te vragen of die er eens mocht inzitten en stelde vragen over die auto zonder te beginnen wie die betaald heeft of er jalours over te doen.
van een subaru rijder ook een thumps up gehad.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenGisteren heb ik een paar honderden km's gereden. hoeveel linksplakkers dat er niet bestaan, niet normaal . En dan maar met hun lichten flashen als ge ze langs rechts inhaalt.
Ik was dan onderweg met een Porsche en dan valt het op hoeveel leaserijders met hun diesel komen plakken om toch maar voorbij te geraken en dan afkeurend kijken naar een jonge gast in zo'n kar .
Ik reed zelf zo'n 120-130 voorbij een rij camions, zelfde rijstijl als met de leon en daar komen ze niet zo hard plakken.
ritsen was ook al geen optie.
En toch zijn er ook nog vriendelijke mensen. Ik stond ffkes ergens geparkeerd voor iets te drinken en kwam er een jonge vader met zijn zoontje af om te vragen of die er eens mocht inzitten en stelde vragen over die auto zonder te beginnen wie die betaald heeft of er jalours over te doen.
van een subaru rijder ook een thumps up gehad.
Linksplakkers zijn tevens net zo asociaal als diegene die rechts voorbij gaan.
Ik kan soms in mijn stuur bijten als ik naast ene hang die links blijft plakken terwijl rechts vrij is,toch zal ik die niet voorbij gaan.
Al zal ik wel proberen die linkse naar rechts te krijgen door teken met lichten te doen dat hij voor mij kan invoegen.
Kan ik erna zonder extra risico naar links en de gas openduwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenKut sneeuw...
E17 - Haasdonk (09:30... )
Sebiet ist zomer en kunne we nog skieen in onzen hof
Comment
-
Ja, dat ellendig weer mag eindelijk wel eens gaan stoppen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment