Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Kut sneeuw...

E17 - Haasdonk (09:30... )
    Tiens. Zat jij niet toevallig vast achter een grijze peugeot met twee madammen in die uiterst rechts op het linkervak reden naast een camion?

Comment

• Geen idee, ik was al blij dat ik 10m ver kon zien met die rot sneeuw.
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• heb je daar lang gestaan?

Comment

• Ik rij altijd door met sneeuw. Behalve als het ook wit is op de stroken waar de auto's rijden.

Per sjans gisteren geen sneeuw gezien.

Moet zaterdag wielertoeristen begeleiden en zondag Gent-Wevelgem, ben benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Gisteren heb ik een paar honderden km's gereden. hoeveel linksplakkers dat er niet bestaan, niet normaal . En dan maar met hun lichten flashen als ge ze langs rechts inhaalt.

Ik was dan onderweg met een Porsche en dan valt het op hoeveel leaserijders met hun diesel komen plakken om toch maar voorbij te geraken en dan afkeurend kijken naar een jonge gast in zo'n kar .
            Ik reed zelf zo'n 120-130 voorbij een rij camions, zelfde rijstijl als met de leon en daar komen ze niet zo hard plakken.

ritsen was ook al geen optie.

En toch zijn er ook nog vriendelijke mensen. Ik stond ffkes ergens geparkeerd voor iets te drinken en kwam er een jonge vader met zijn zoontje af om te vragen of die er eens mocht inzitten en stelde vragen over die auto zonder te beginnen wie die betaald heeft of er jalours over te doen.
            van een subaru rijder ook een thumps up gehad.
            Reed jij toevallig vanmorgen op de E17 in Zwijndrecht richting Gent met een grijze 991 S ?

Comment

• De schoolbus van de lokale gemeenschapsschool die in volle spitsuur op een afstand van 250m er drie keer in slaagt te stoppen midden de rijweg (de N8 - Menenstraat in Wevelgem) vier richtingaanwijzers aan - om een kind uit te laten stappen, en dat terwijl er op 10 m afstand een parkeerplaats is op de parkeerstrook.
              En dan klagen dat de jeugd geen verkeersinzicht meer heeft, dat ze lui en dik zijn,...

Sent from my iPad using Tapatalk
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                Reed jij toevallig vanmorgen op de E17 in Zwijndrecht richting Gent met een grijze 991 S ?
                Nee ik rij rond met een zwarte
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Ik rij altijd door met sneeuw. Behalve als het ook wit is op de stroken waar de auto's rijden.

Per sjans gisteren geen sneeuw gezien.

Moet zaterdag wielertoeristen begeleiden en zondag Gent-Wevelgem, ben benieuwd.
                  Sneeuw bleef liggen en dan is mijn goesting over. Geen ambitie om in zo een weer op de snelweg op mijn bek te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    heb je daar lang gestaan?
                    Bijna 45 min.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Sneeuw bleef liggen en dan is mijn goesting over. Geen ambitie om in zo een weer op de snelweg op mijn bek te gaan.
                      Ik had dat vorige week ook, maar enkel een buitje van 2km van ijsregen die bleef liggen.

Comment

• Op de E40 nabij Waremme gaan ze werken. Het is te zeggen, de linker rijstrook is afgesloten en er staat een snelheidslimiet van 70 km/u voor +10km, maar er is nergens een werf. Aan 110 km/u ben je dus potentieel je rijbewijs kwijt, maar de twee rechter rijstroken en de pechstrook zijn nog volledig beschikbaar en er gebeurt niks op het linkervak.

Edoch stond WPR Liège deze morgen te flitsen...

Comment

• Gekker moet het hier toch niet meer worden met sommige chauffeurs. Gisterenavond rond 22:33h reden we op de Antwerpse ring richting E19/A12. Reeds lang op voorhand stond er aankondigd dat ze de Craeybeckxtunnel hadden afgesloten en dat iedereen langs de A12 moest. Verdrijvingspijlen, 2 rode kruisen, werfwagens, bakens, alléé alles was voorzien om de mensen van de E19 te houden richting Brussel. Blijkbaar niet voor 2 debielen die persé door/tussen de bakens hun weg probeerde te vinden richting tunnel. Dat ze daarbij het achterop komend verkeer in gevaar brachten, de mensen van de werkzaamheden en hun eigen (onbelangrijk feitelijk) leven, zal hun worst geweest zijn.
                          Wat ik mij dus afvraag bij zulke ongeoorloofde maneuvres, kan het Vlaams verkeerscentrum aan de hand van camerabeelden die "hoenen" niet beboeten? Moest ik de bevoegdheid hebben zou het voor mij echter simpel zijn, levenslangs rijbewijs kwijt. Dat zoiets nog op de openbareweg mag, is onbegrijplijk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Maar de vraag is, weet jij op voorhand dat daar nog geen werken bezig zijn? Neen, dus als daar 70 staat, 70 rijden hoe gek dit ook mag zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Op de E40 nabij Waremme gaan ze werken. Het is te zeggen, de linker rijstrook is afgesloten en er staat een snelheidslimiet van 70 km/u voor +10km, maar er is nergens een werf. Aan 110 km/u ben je dus potentieel je rijbewijs kwijt, maar de twee rechter rijstroken en de pechstrook zijn nog volledig beschikbaar en er gebeurt niks op het linkervak.

Edoch stond WPR Liège deze morgen te flitsen...

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Aan de asociale zak in zijn Volvo XC60 die achter mij stond aan te schuiven bij de oprit in Diepenbeek naar Luik: als ik mensen voor laat omdat ze anders ergerlijk lang moeten wachten om een straat in te slaan, zit dan niet te flashen met uw pharen. Dat noemen ze hoffelijk zijn.

En die middelvinger op de autostrade verbaasde mij niks..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Gekker moet het hier toch niet meer worden met sommige chauffeurs. Gisterenavond rond 22:33h reden we op de Antwerpse ring richting E19/A12. Reeds lang op voorhand stond er aankondigd dat ze de Craeybeckxtunnel hadden afgesloten en dat iedereen langs de A12 moest. Verdrijvingspijlen, 2 rode kruisen, werfwagens, bakens, alléé alles was voorzien om de mensen van de E19 te houden richting Brussel. Blijkbaar niet voor 2 debielen die persé door/tussen de bakens hun weg probeerde te vinden richting tunnel. Dat ze daarbij het achterop komend verkeer in gevaar brachten, de mensen van de werkzaamheden en hun eigen (onbelangrijk feitelijk) leven, zal hun worst geweest zijn.
                                Wat ik mij dus afvraag bij zulke ongeoorloofde maneuvres, kan het Vlaams verkeerscentrum aan de hand van camerabeelden die "hoenen" niet beboeten? Moest ik de bevoegdheid hebben zou het voor mij echter simpel zijn, levenslangs rijbewijs kwijt. Dat zoiets nog op de openbareweg mag, is onbegrijplijk.
                                Welkom in belgie,waar alles kan wat een normale mens niet kan vatten .....
                                Ot : gister reden wij op een 30/u baan rustig aan het optrekken (ik reed mee) komt ene tegen makkelijk 80/u langs gescheurd in tegenovergestelde richting.
                                Gelukkig kon mijn zus alles toesmijten om stil te komen te staan voor deze terrorist want in normale gevallen kun je elkaar gewoon paseren.
                                Maar deze kerel reed liever in het midden vh straat
                                Zulke idioten rijden dus heel de dag door rond blijkbaar want het was 20 uur.
                                Last edited by ; 22/03/2013, 20:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
                                  Aan de asociale zak in zijn Volvo XC60 die achter mij stond aan te schuiven bij de oprit in Diepenbeek naar Luik: als ik mensen voor laat omdat ze anders ergerlijk lang moeten wachten om een straat in te slaan, zit dan niet te flashen met uw pharen. Dat noemen ze hoffelijk zijn.

Gewoon nog iemand extra tussen laten dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Gewoon nog iemand extra tussen laten dan.
                                    Dat zou ik ook doen ja
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
                                      Aan de asociale zak in zijn Volvo XC60 die achter mij stond aan te schuiven bij de oprit in Diepenbeek naar Luik: als ik mensen voor laat omdat ze anders ergerlijk lang moeten wachten om een straat in te slaan, zit dan niet te flashen met uw pharen. Dat noemen ze hoffelijk zijn.

Ik neem aan dat jij van Diepenbeek kwam, en de auto's die je voor liet van Kortessem kwamen?

Het probleem is dat jij bijgevolg niet aansluit aan het groene licht in de verte, het verkeer onnodig ophoudt en eens de hele rij om links af te slagen dan eindelijk weg is, je voor het rode licht staat te wachten en je eigen file dus onnodig langer blijft.

Zolang je voorliggers zelf achter een rood licht staan, hou je gewoon het kruispunt vrij en kunnen tegenliggers probleemloos links afdraaien. Als je zelf door kan rijden, ga dan niet de boel blokkeren maar rij door. Die tegenliggers kunnen bij de volgende roodfase weer links afslaan als iedereen zoals het hoort het kruispunt vrij houdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        Maar de vraag is, weet jij op voorhand dat daar nog geen werken bezig zijn? Neen, dus als daar 70 staat, 70 rijden hoe gek dit ook mag zijn.
                                        Na drie dagen daar zo te passeren, begin je een patroon te zien. En het is nu niet alsof je daar maar 50 meter ver kan zien om de werkende medemens te spotten.

In de VS en Canada heb je bij werken vaak specifieke snelheidsbeperkingen voor wanneer er wel of niet mensen werken. Dan mag je bv 90 of zelfs 100 aanhouden doorheen de werfzone, behalve waar er ook echt gewerkt wordt en is de limiet 80.

Zelfs in de ons omringende landen zijn bij wegenwerken vaak de limieten 80 per uur voor rechtdoorgaand snelwegverkeer, en 60 in het unieke geval van een chicane of krappe rijvakwissel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Na drie dagen daar zo te passeren, begin je een patroon te zien. En het is nu niet alsof je daar maar 50 meter ver kan zien om de werkende medemens te spotten.

In de VS en Canada heb je bij werken vaak specifieke snelheidsbeperkingen voor wanneer er wel of niet mensen werken. Dan mag je bv 90 of zelfs 100 aanhouden doorheen de werfzone, behalve waar er ook echt gewerkt wordt en is de limiet 80.

Zelfs in de ons omringende landen zijn bij wegenwerken vaak de limieten 80 per uur voor rechtdoorgaand snelwegverkeer, en 60 in het unieke geval van een chicane of krappe rijvakwissel.
                                          Het enige waar ik in zo'n situatie naar kijk is het bord met de snelheidsbeperking. Als die mensen daar werken, fijn voor hen dat het dan 70 is, werken ze niet dan is het nog altijd 70. Smeren ze u in zo'n geval een boete aan, moet je ook niet afkomen dat je patronen hebt gezien, het enige wat telt is dat bord van 70. Is dit logisch, neen. Dat is dan ook typisch Belgisch. Go for zero kan je ook maar op één manier bereiken: Zorgen dat we met z'n allen stilstaan.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X