Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat jij van Diepenbeek kwam, en de auto's die je voor liet van Kortessem kwamen?

    Het probleem is dat jij bijgevolg niet aansluit aan het groene licht in de verte, het verkeer onnodig ophoudt en eens de hele rij om links af te slagen dan eindelijk weg is, je voor het rode licht staat te wachten en je eigen file dus onnodig langer blijft.

    Zolang je voorliggers zelf achter een rood licht staan, hou je gewoon het kruispunt vrij en kunnen tegenliggers probleemloos links afdraaien. Als je zelf door kan rijden, ga dan niet de boel blokkeren maar rij door. Die tegenliggers kunnen bij de volgende roodfase weer links afslaan als iedereen zoals het hoort het kruispunt vrij houdt.
    Het is inderdaad dat punt daar net voor de brug en voorbij het tankstation. Voor mij was het inderdaad groen, maar in spitsuren is het daar altijd aanschuiven. Waarom zou ik dan mij moeten laten opjagen om verder te rijden? Ik heb daar zelf in mijn studententijd vaak genoeg (té) lang gestaan om daar links in te draaien. Wie goed doet, goed ontmoet.

    Dat kruispunt vrijhouden, dat is op die plek vaak wishful thinking. Weinigen doen het.

    Komt daar nog eens bij dat die mannen in hunne Volvo aan de lichten van de autosnelweg aanstalten maakten om uit te stappen, al dan niet voor te lachen (waar ik de humor dan weer niet kan van inzien). Ik had hen ook wel duidelijk gemaakt vanuit mijn wagen dat ze niet zo moesten flashen met een "doe maar gewoon op uw gemak en stel u maar niet aan"-handgebaar.

    Comment


    • Gisteren ook weer een toffe gehad: er zit iemand aan 100km/h op het 2e vak van de e17 richting Gent te rijden, ik haal in en zag in de verte een Ford Focus Ecomotive aankomen (zat zeker nog 100 à 150 m verder). De Ford was nog vrij ver weg en ik haal in... komt die pipo in mijn gat hange en met zijn grootlichten trekken... Om ze dan gewoon te laten aanstaan (blijkbaar had de sukkel nog niet gehoord van automatisch dimmende spiegels)... Ik terug naar het 2e vak na mijn inhaalmaneuvre... komt die idioot toch weer in mijn gat kleven, maar nu op het 2e vak... Ik geef gas, maar zijn Ecomotifje kan niet volgen... ben hem kwijt en rij op mijn gemakje aan 115 à 120... 2 minuten later is de idioot er weer ... komt naast mij rijden en blijkt een oudere ***** te zijn en steekt die zijn mindelvinger uit... rijd dan als een halve zot weg aan veel te hoge snelheid...

      Man wat een onverdraagzame mensen op baan!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
        Gisteren ook weer een toffe gehad: er zit iemand aan 100km/h op het 2e vak van de e17 richting Gent te rijden, ik haal in en zag in de verte een Ford Focus Ecomotive aankomen (zat zeker nog 100 à 150 m verder). De Ford was nog vrij ver weg en ik haal in... komt die pipo in mijn gat hange en met zijn grootlichten trekken... Om ze dan gewoon te laten aanstaan (blijkbaar had de sukkel nog niet gehoord van automatisch dimmende spiegels)... Ik terug naar het 2e vak na mijn inhaalmaneuvre... komt die idioot toch weer in mijn gat kleven, maar nu op het 2e vak... Ik geef gas, maar zijn Ecomotifje kan niet volgen... ben hem kwijt en rij op mijn gemakje aan 115 à 120... 2 minuten later is de idioot er weer ... komt naast mij rijden en blijkt een oudere ***** te zijn en steekt die zijn mindelvinger uit... rijd dan als een halve zot weg aan veel te hoge snelheid...

        Man wat een onverdraagzame mensen op baan!
        doet mij denken aan enkele maanden terug, had ook zoiets voor. die heeft afgeremd, mij en de middenvakplakker langs rechts voorbij om dan voor mij in te schieten en op zijn rem te stampen... doe dat dan bij die middenvakrijder
        aan de verkeerslichten hem mijn gedacht eens gaan zeggen en mijn kaartje gegeven van youtube-kanaal waar hij zijn fratsen kan herbekijken mét herkenbare nrplaat

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
          doet mij denken aan enkele maanden terug, had ook zoiets voor. die heeft afgeremd, mij en de middenvakplakker langs rechts voorbij om dan voor mij in te schieten en op zijn rem te stampen... doe dat dan bij die middenvakrijder
          aan de verkeerslichten hem mijn gedacht eens gaan zeggen en mijn kaartje gegeven van youtube-kanaal waar hij zijn fratsen kan herbekijken mét herkenbare nrplaat
          Wat is jouw channel? Pakje ontvangen btw

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Het enige waar ik in zo'n situatie naar kijk is het bord met de snelheidsbeperking. Als die mensen daar werken, fijn voor hen dat het dan 70 is, werken ze niet dan is het nog altijd 70. Smeren ze u in zo'n geval een boete aan, moet je ook niet afkomen dat je patronen hebt gezien, het enige wat telt is dat bord van 70. Is dit logisch, neen. Dat is dan ook typisch Belgisch.
            Over die gekozen snelheidslimiet: als je 10 kilometer 70 moet rijden op de snelweg, waarom zou je dan nog de snelweg nemen en niet de parallel gelegen rijksweg? Scheelt je ook nog eens naft want je moet niet zover om rijden. Maar ramp oh ramp, dan zit er weer meer verkeer door de dorpskernen te rijden. En ik kan daar nog inkomen als er zware werken op die snelweg zijn, maar voor de versiering?!

            Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Go for zero kan je ook maar op één manier bereiken: Zorgen dat we met z'n allen stilstaan.
            Dan moet je mij toch eens uitleggen hoe men in Nederland veel meer boetes genereert, er dus aantoonbaar ook sneller wordt gereden maar men aantoonbaar ook aanzienlijk minder ongevallen heeft.

            Ofwel is het met onze pakkans erg gesteld (maar daartegenover staat per inwoner en per km rijbaan dubbel zoveel flitspalen in België vs Nederland), ofwel rijden we in België aanzienlijk sneller dan in Nederland (zie weer pakkans), ofwel valt die Go For Zero niet op te lossen met te gaan flitsen aan 70 op een snelweg zonder obstakels.

            Als je er voor het gemak eens de ongevallencijfers zou bijhalen per wegtype en locatie, en daarop zou werken naar snelheidshandhaving, zou je misschien iets met die leuze kunnen doen. Maar een onnodige limiet van 70 km/u op het meest veilige stuk rijweg gaan controleren toen je er 120 mocht heeft geen zin. Go For Zero ga je daar absoluut niet mee beïnvloeden. Meer nog: doordat die flitser daar op die snelweg staat in plaats van een echt gevaarlijk punt, riskeer je nog dat er op die gevaarlijke punten minder geflitst wordt, en minder pakkans = hogere snelheden = meer gevaar.

            Ik heb er alle begrip voor dat je naar die snelheidslimiet luistert. Ik begrijp anderzijds niet waarom je dan ook nog die limiet gaat verdedigen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
              Het is inderdaad dat punt daar net voor de brug en voorbij het tankstation. Voor mij was het inderdaad groen, maar in spitsuren is het daar altijd aanschuiven. Waarom zou ik dan mij moeten laten opjagen om verder te rijden? Ik heb daar zelf in mijn studententijd vaak genoeg (té) lang gestaan om daar links in te draaien. Wie goed doet, goed ontmoet.
              Ergo: tijdens een groenfase sta jij daar het verkeer op te houden, om voorrangsplichtigen voor te laten.

              Logisch dat men claxonneert en met de lichten flitst. Dat is zo wettelijk bepaald.

              10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
              10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
              33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten.
              Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
              Dat kruispunt vrijhouden, dat is op die plek vaak wishful thinking. Weinigen doen het.
              Telkens er ik passeer op mijn motorfiets en het licht rood is, wordt dat kruispunt vrijgehouden voor afslaand verkeer. Er staat daar ook nooit een lange rij om links af te slaan.

              Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
              Ik had hen ook wel duidelijk gemaakt vanuit mijn wagen dat ze niet zo moesten flashen met een "doe maar gewoon op uw gemak en stel u maar niet aan"-handgebaar.
              Ik verwijs terug naar de wegcode. Volgende keer aansluiten. Doordat u de boel ophoudt kunnen er in plaats van een 25tal auto's door de groenfase amper het aantal auto's dat er tussen uw locatie en de lichten past, wat vaak maar een 10-15 is. En dat voor de 4-6 voertuigen die links willen afslaan en dit kunnen doen tijdens de roodfase op de hoofdbaan?

              De enige die zich dus aanstelt bent u. En als medeweggebruiker die dus ook vaak op die rijbaan zit vraag ik u ook vriendelijk om door te rijden.

              Recent kom ik overigens vanuit de richting Kortessem. Voor mij hoeft u echt niet de boel op te houden; eens u aangesloten bent met de rest van het verkeer en dat verkeer voor het rode licht moet stoppen is dat kruispunt echt groot genoeg om links af te slaan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                doet mij denken aan enkele maanden terug, had ook zoiets voor. die heeft afgeremd, mij en de middenvakplakker langs rechts voorbij om dan voor mij in te schieten en op zijn rem te stampen... doe dat dan bij die middenvakrijder
                aan de verkeerslichten hem mijn gedacht eens gaan zeggen en mijn kaartje gegeven van youtube-kanaal waar hij zijn fratsen kan herbekijken mét herkenbare nrplaat
                Deze avond rij ik 50 achter iemand, waar je 70 mag. Plots geeft ie me een remtest. Ik wil na een bocht inhalen, en hij wil me links de berm induwen. Ik geraak er toch voorbij en doe ik de eerste keer van mijn leven een Bompa en stop en stap uit. De andere zet 'n z'n achteruit en rijdt weg. Hij had dus geen interesse om toe te lichten waarom ie aan 20 onder de limiet een remtest voor me deed.

                Comment


                • Echt onbegrijpelijk soms he

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Over die gekozen snelheidslimiet: als je 10 kilometer 70 moet rijden op de snelweg, waarom zou je dan nog de snelweg nemen en niet de parallel gelegen rijksweg? Scheelt je ook nog eens naft want je moet niet zover om rijden. Maar ramp oh ramp, dan zit er weer meer verkeer door de dorpskernen te rijden. En ik kan daar nog inkomen als er zware werken op die snelweg zijn, maar voor de versiering?!


                    Dan moet je mij toch eens uitleggen hoe men in Nederland veel meer boetes genereert, er dus aantoonbaar ook sneller wordt gereden maar men aantoonbaar ook aanzienlijk minder ongevallen heeft.

                    Ofwel is het met onze pakkans erg gesteld (maar daartegenover staat per inwoner en per km rijbaan dubbel zoveel flitspalen in België vs Nederland), ofwel rijden we in België aanzienlijk sneller dan in Nederland (zie weer pakkans), ofwel valt die Go For Zero niet op te lossen met te gaan flitsen aan 70 op een snelweg zonder obstakels.

                    Als je er voor het gemak eens de ongevallencijfers zou bijhalen per wegtype en locatie, en daarop zou werken naar snelheidshandhaving, zou je misschien iets met die leuze kunnen doen. Maar een onnodige limiet van 70 km/u op het meest veilige stuk rijweg gaan controleren toen je er 120 mocht heeft geen zin. Go For Zero ga je daar absoluut niet mee beïnvloeden. Meer nog: doordat die flitser daar op die snelweg staat in plaats van een echt gevaarlijk punt, riskeer je nog dat er op die gevaarlijke punten minder geflitst wordt, en minder pakkans = hogere snelheden = meer gevaar.

                    Ik heb er alle begrip voor dat je naar die snelheidslimiet luistert. Ik begrijp anderzijds niet waarom je dan ook nog die limiet gaat verdedigen.
                    Ik verdedig geen enkele limiet, probeer me er alleen aan te houden.
                    Als iemand anders denkt dat hij sneller moet rijden, om de meest uiteenlopende redenen, moet die dat maar doen.
                    Alleen spijtig dat diegene doe zich aan de snelheidsbeperking houden dan worden bekeken alsof zij het zijn die een overtreding begaan.
                    Gelukkig zijn het de andere die hun zuur verdiende centen aan vadertje staat mogen afdokken.

                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                    Comment


                    • da's een mentaliteit die in belgië wel heel duidelijk is: mensen die zich aan de regels houden worden aanzien als loosers. Het is precies de norm geworden om u niet aan de regels te houden en de anderen uit te kafferen die het wel doen.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • en das niet alleen in het verkeer zo

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Over die gekozen snelheidslimiet: als je 10 kilometer 70 moet rijden op de snelweg, waarom zou je dan nog de snelweg nemen en niet de parallel gelegen rijksweg? Scheelt je ook nog eens naft want je moet niet zover om rijden. Maar ramp oh ramp, dan zit er weer meer verkeer door de dorpskernen te rijden. En ik kan daar nog inkomen als er zware werken op die snelweg zijn, maar voor de versiering?!
                          Te veel en te slecht gesyncroniseerde lichten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Ofwel is het met onze pakkans erg gesteld (maar daartegenover staat per inwoner en per km rijbaan dubbel zoveel flitspalen in België vs Nederland), ofwel rijden we in België aanzienlijk sneller dan in Nederland (zie weer pakkans), ofwel valt die Go For Zero niet op te lossen met te gaan flitsen aan 70 op een snelweg zonder obstakels
                          Moeilijk is dat niet hé om hier niet gepakt te worden, 40% van de (snelheids)flitspalen werken hier toch niet. En in Nederland...inderdaad geen of zeer weinig flitspalen langs de snelwegen.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                            Ik verdedig geen enkele limiet, probeer me er alleen aan te houden.
                            Als iemand anders denkt dat hij sneller moet rijden, om de meest uiteenlopende redenen, moet die dat maar doen.
                            Alleen spijtig dat diegene doe zich aan de snelheidsbeperking houden dan worden bekeken alsof zij het zijn die een overtreding begaan.
                            Gelukkig zijn het de andere die hun zuur verdiende centen aan vadertje staat mogen afdokken.
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            da's een mentaliteit die in belgië wel heel duidelijk is: mensen die zich aan de regels houden worden aanzien als loosers. Het is precies de norm geworden om u niet aan de regels te houden en de anderen uit te kafferen die het wel doen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            en das niet alleen in het verkeer zo
                            Zijn we toch al minstens met vier!
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • HO ho ik bekijk niemand scheef die de snelheidslimiet wil volgen. Daar zit het probleem niet in.

                              Het probleem zit 'm in de onnozel opgelegde snelheidslimieten die niet opgevolgd worden door het merendeel van de bestuurders (je mag nog zoveel lullen dat een snelheidslimiet de wet is, er is altijd de V80 en daar kan je niks aan doen. V80 is een wetmatigheid, niet alleen in België maar ook in Duitsland, Nederland en een hoop andere landen waar het verkeer minder slachtoffers eist), vaak omwille van de loskoppeling van infrastructuur en risico versus snelheidslimiet. De ene snelheidsduivel die aan 240 doorvlamt beïnvloed niet die V80, de hoop automobilisten die bij wegenwerken aan 90-100 blijft doorrijden ondanks een limiet van 70 omdat er niet gewerkt wordt, de rijstroken niet versmald zijn, ..., beïnvloeden wel die V80.

                              Het enige wat je die mensen dan kan verwijten is dat ze de snelheidslimiet niet volgen, want volgens alle andere standaarden zijn ze niet onveilig bezig. In de ons omringende landen zou je snelheidslimieten van 90-100 zien en bijgevolg zouden die mensen perfect de letter van de wet volgen. Maar ze zitten 50-100 km verkeerd, en in ons landje is dat dus boven de snelheidslimiet.

                              En ik denk als je gaat tellen naar het aantal mensen dat effectief mensen uitscheld die zich aan de snelheidslimiet houden, je aan een erg klein percentage komt. Zelfs op dit forum moet je al moeite doen om er te tellen.

                              Is het dan niet erg Calimero om te beweren dat je omdat je de snelheidslimieten volgt, de paria van de gemeenschap bent?

                              Comment


                              • Als ik mij aan mijn maximum snelheid van 60km/h hou, zijn de negatieve reacties niet op 1 hand te tellen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Als ik mij aan mijn maximum snelheid van 60km/h hou, zijn de negatieve reacties niet op 1 hand te tellen.

                                  60?? waar woon jij dan ergens? die borden heb ik zeker 10jaar niet meer gezien

                                  feit is dat 70 op de teller amper 63-64 is...en dat werkt serieus frustrerend.
                                  Als je gewoon 5-6km/u sneller rijdt op je teller, dan wordt je ook niet geflitst en dan zal het verkeer vlotter verlopen!

                                  Ik rijd gewoon de snelheid die kan gereden worden gezien de plaats en de omstandigheden en let altijd zeer goed op voor 'verdachte' voertuigen langs de kant van de weg en heb de afgelopen 10 jaar (vorige maand toevallig) slechts 50euro mogen dokken omdat ik eens rustig aan het rijden was tegen 130 op de teller op een zondagmiddag en daarvoor dus een boete kreeg voor 123 te rijden

                                  in het oprijden +160 gereden en 2x een controle zien staan en op tijd kunnen afremmen waarvan 1 controle met statief in de rechtse berm en 1 controle vanop een brug...
                                  dus daarom rijd ik liever stevig door zodat ik oplettende ben

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                    60?? waar woon jij dan ergens? die borden heb ik zeker 10jaar niet meer gezien

                                    feit is dat 70 op de teller amper 63-64 is...en dat werkt serieus frustrerend.
                                    Als je gewoon 5-6km/u sneller rijdt op je teller, dan wordt je ook niet geflitst en dan zal het verkeer vlotter verlopen!

                                    Ik rijd gewoon de snelheid die kan gereden worden gezien de plaats en de omstandigheden en let altijd zeer goed op voor 'verdachte' voertuigen langs de kant van de weg en heb de afgelopen 10 jaar (vorige maand toevallig) slechts 50euro mogen dokken omdat ik eens rustig aan het rijden was tegen 130 op de teller op een zondagmiddag en daarvoor dus een boete kreeg voor 123 te rijden

                                    in het oprijden +160 gereden en 2x een controle zien staan en op tijd kunnen afremmen waarvan 1 controle met statief in de rechtse berm en 1 controle vanop een brug...
                                    dus daarom rijd ik liever stevig door zodat ik oplettende ben
                                    Hij is camion chauffeur
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • ah ok dan

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        HO ho ik bekijk niemand scheef die de snelheidslimiet wil volgen. Daar zit het probleem niet in.

                                        Het probleem zit 'm in de onnozel opgelegde snelheidslimieten die niet opgevolgd worden door het merendeel van de bestuurders (je mag nog zoveel lullen dat een snelheidslimiet de wet is, er is altijd de V80 en daar kan je niks aan doen. V80 is een wetmatigheid, niet alleen in België maar ook in Duitsland, Nederland en een hoop andere landen waar het verkeer minder slachtoffers eist), vaak omwille van de loskoppeling van infrastructuur en risico versus snelheidslimiet. De ene snelheidsduivel die aan 240 doorvlamt beïnvloed niet die V80, de hoop automobilisten die bij wegenwerken aan 90-100 blijft doorrijden ondanks een limiet van 70 omdat er niet gewerkt wordt, de rijstroken niet versmald zijn, ..., beïnvloeden wel die V80.

                                        Het enige wat je die mensen dan kan verwijten is dat ze de snelheidslimiet niet volgen, want volgens alle andere standaarden zijn ze niet onveilig bezig. In de ons omringende landen zou je snelheidslimieten van 90-100 zien en bijgevolg zouden die mensen perfect de letter van de wet volgen. Maar ze zitten 50-100 km verkeerd, en in ons landje is dat dus boven de snelheidslimiet.

                                        En ik denk als je gaat tellen naar het aantal mensen dat effectief mensen uitscheld die zich aan de snelheidslimiet houden, je aan een erg klein percentage komt. Zelfs op dit forum moet je al moeite doen om er te tellen.

                                        Is het dan niet erg Calimero om te beweren dat je omdat je de snelheidslimieten volgt, de paria van de gemeenschap bent?
                                        ten eerste: voel u niet aangesproken want ik had het niet op u bedoelt, maar wel wat ik elke dag ondervind op de openbare weg. Ik rij steevast een paar km te snel dan wat aangegeven staat en nog zijn er genoeg chauffeurs die vinden dat het niet snel genoeg gaat voor hun. Er zijn ook momenten dat ik te snel rijd (ik ben de eerste om dat toe te geven) maar ik ga niet in iemand zijn gat hangen die niet hetzelfde doet als ik, nog stoten uithalen om er maar voorbij te geraken.

                                        Wat ge zegt van de V80 regelt klopt en dat ze dat in het buitenland goed regelen is heel goed voor hen. Gelukkig dat zij een betere regeling hebben dan wij hier in België. Het geluk dat zij hebben is dat ze zien wanneer er gewerkt wordt, een luxe die wij niet hebben. Nochtans zijn er genoeg werven waar er wel 's nachts wordt doorgewerkt en dat automobilisten dan denken dat het niet het geval is. Hoe kan je als automobilist 100% zeker zijn dat ze daar niet aan het werken zijn? Al staat er maar 2 man, soms slecht verlicht, aan die weg te werken; het staat niet aangegeven dat die daar effectief wel of niet staan. Dus ge hebt als automobilist maar de enige keuze om u aan de opgegeven limiet te houden.
                                        Als ik aan de werken in geel voorbij rijdt dan valt het me keer op keer op hoeveel dat er die 70 km/h aan hun botten vegen... zelfs als ze daar aan het werken zijn. Daar mag van mij morgen trajectcontrole komen.
                                        De verantwoordelijkheid ligt dus bij 2 partijen, want alles afschuiven op 1 partij (in dit geval de overheid) vind ik heel makkelijk. Ja de overheid moet bij het aanleggen van infrastructuur er op toezien dat de weg zo wordt aangelegd dat je bijna automatisch de juiste snelheid gaat rijden, maar als automobilist heb ook de verantwoordelijkheid om de limiet te respecteren. Het is niet omdat je een perfect brede rechte baan hebt waar je maar 50km/h moogt rijden dat je dan toch maar op gevoel gaat rijden en 90km/h gaat rijden in de plaats.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          Als ik aan de werken in geel voorbij rijdt dan valt het me keer op keer op hoeveel dat er die 70 km/h aan hun botten vegen... zelfs als ze daar aan het werken zijn. Daar mag van mij morgen trajectcontrole komen.
                                          Eerlijk gezegd is enkel tijdens de ochtendspits die 70 km/u gerechtvaardigd... Zoveel werk gebeurt er niet in de middenberm, en zonder de ochtendspits valt het debiet op de afrit erg goed mee om veilig 90 km/u te rijden. In het buitenland zou je er een snelheidslimiet van 80 km/u zien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X