Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De doorsnee chauffeur heeft het daar nog altijd moeilijk mee om zich "ergens" aan te houden. In Nederland zie je dat nu ook, sinds je daar 130 mag blijkt het voor vele nog niet snel genoeg te gaan, het zit in de mens ingebakken als het ware.
    Ik blijf erbij, de overheid hier zou wat meer over de landsgrenzen (vooral in Nederland dan) moeten gaan kijken. Hoe ze werken & signalisatie daar aanpakken. Daar wordt heel veel 's nachts, met veel licht, echt gewerkt (minder grote projecten). Maar zelfs overdag heb je daar waar mogelijk, zelfs geen snelheidsbeperking, ik denk dan maar aan de Rotterdamse ring A15, (waar een gigantisch werf is) daar mag je gewoon 100. Uiteraard zijn er ook werven waar je maar 90 of 80 mag. Maar dat heeft dan vooral te maken met de breedte beperking aldaar.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• die breedte beperking is er in geel wel. Ge hebt daar een lichte chicane aan het bruggedeelte waar je op het linkerrijvak toch vrij dicht tegen de rand komt.
      80 km/h kan perfect, zelfs 90km/h... alleen het staat er niet
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
        Go for zero kan je ook maar op één manier bereiken: Zorgen dat we met z'n allen stilstaan.
        wel genoeg afstand houden, anders kan het nog een domino-effect geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          wel genoeg afstand houden, anders kan het nog een domino-effect geven
          Als iedereen stilstaat niet hé
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Eerlijk gezegd is enkel tijdens de ochtendspits die 70 km/u gerechtvaardigd... Zoveel werk gebeurt er niet in de middenberm, en zonder de ochtendspits valt het debiet op de afrit erg goed mee om veilig 90 km/u te rijden. In het buitenland zou je er een snelheidslimiet van 80 km/u zien.
            Volgens persoon A kan je daar makkelijk 80 en voor persoon B zelfs 100 en voor een aantal anderen nog wat sneller, enz... En in het buitenland daar lossen ze dat anders op omdat.... daar andere regels gelden.

Het probleem is dat we niet in het buitenland zitten en we ook niet allemaal mogen kiezen welke volgens ons inzicht de gerechtvaardigde snelheid is.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Het probleem is dat we niet in het buitenland zitten en we ook niet allemaal mogen kiezen welke volgens ons inzicht de gerechtvaardigde snelheid is.
              Ai ai, delicate aangelegenheid...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Mevrouw had mij een minuut voordien op de verkeerswisselaar in Strombeek de pas afgesneden, volgende keer de buitenspiegel toch maar openklappen

Comment

• Vrachtwagen chauffeurs zouden toch eens een lane assist mogen aaschaffen.
                  heb amper 60km autostrade gedaan maar ik mocht wel 2x keer hard remmen omdat ze 1 baanvak niet genoeg vonden en dan maar half links gingen rijden terwijl ik op het linkse baanvak reed.
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Vrachtwagen chauffeurs zouden toch eens een lane assist mogen aaschaffen.
                    heb amper 60km autostrade gedaan maar ik mocht wel 2x keer hard remmen omdat ze 1 baanvak niet genoeg vonden en dan maar half links gingen rijden terwijl ik op het linkse baanvak reed.
                    Die was misschien een danske aan't doen in zijn stuurcabine...of hij was XXX aan het kijken, dat kan ook...

Comment

• Of koffie aan 't zetten, of voeten op dashboard, of de krant aan 't lezen, frieten aan 't bakken, zich aan 't omkleden, ... Allemaal wegpiraten! Bij auto's zie je dat nooit dat ze bij een verstrooidheid of spoorvorming even laveren, NOOIT. Waarom moet dat toch altijd bij die camions? Tuig, allemaal!

Ik ben ooit eens van het rechtervak naar het linker gevlogen op een 4-vaks snelweg toen ik met het raam open reed en er een bij op mijn fluit landde. Levensgevaarlijk die beesten.

En dagelijks schrik ik me minstens 10x rot omdat er een auto me inhaalt terwijl hij veel te veel rechts in z'n vak zit, en me rakelings passeert. Maar toch, die camions, veel erger wat die doen, volledig akkoord. Die ondingen moesten verboden worden. Vandaag ook weer, laat er daar een camion een auto tussen in de file, terwijl de andere automobilisten hun recht opeisen om hem af te blokken. Die truckers kennen gewoon de regels niet!

En voor je verder melkt, daag ik u uit om met een camion het stukje E17 tussen lokeren en gentbrugge te doen zonder plots een meter links of rechts te rijden zonder aan uw stuur te hebben gebougeerd. Men denkt precies dat dat vanzelf in een rechte lijn gaat en autorijden veel moeilijker en veeleisender is.
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 25/03/2013, 20:30.

Comment

• Precies een gevoelige snaar geraakt. Als die mij nog had geraakt had ge hem nog verdedigd ook

Ik had het trouwens niet over een meter, want da maakt niet veel uit, kan je als auto zelf wat schuiven op dat baanvak maar geen half baanvak of meer
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Of koffie aan 't zetten, of voeten op dashboard, of de krant aan 't lezen, frieten aan 't bakken, zich aan 't omkleden, ... Allemaal wegpiraten! Bij auto's zie je dat nooit dat ze bij een verstrooidheid of spoorvorming even laveren, NOOIT. Waarom moet dat toch altijd bij die camions? Tuig, allemaal!

Ik ben ooit eens van het rechtervak naar het linker gevlogen op een 4-vaks snelweg toen ik met het raam open reed en er een bij op mijn fluit landde. Levensgevaarlijk die beesten.

En dagelijks schrik ik me minstens 10x rot omdat er een auto me inhaalt terwijl hij veel te veel rechts in z'n vak zit, en me rakelings passeert. Maar toch, die camions, veel erger wat die doen, volledig akkoord. Die ondingen moesten verboden worden. Vandaag ook weer, laat er daar een camion een auto tussen in de file, terwijl de andere automobilisten hun recht opeisen om hem af te blokken. Die truckers kennen gewoon de regels niet!

En voor je verder melkt, daag ik u uit om met een camion het stukje E17 tussen lokeren en gentbrugge te doen zonder plots een meter links of rechts te rijden zonder aan uw stuur te hebben gebougeerd. Men denkt precies dat dat vanzelf in een rechte lijn gaat en autorijden veel moeilijker en veeleisender is.
                          Frieten aan 't bakken lol

Comment

Precies een gevoelige snaar geraakt. Als die mij nog had geraakt had ge hem nog verdedigd ook

Ik had het trouwens niet over een meter, want da maakt niet veel uit, kan je als auto zelf wat schuiven op dat baanvak maar geen half baanvak of meer
                            Je moet niet met je ogen rollen, is nergens goed voor.
                            Je openingszin deed het wel voor mij, lijkt namelijk nogal onterecht veralgemenend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              Het is niet omdat je een perfect brede rechte baan hebt waar je maar 50km/h moogt rijden dat je dan toch maar op gevoel gaat rijden en 90km/h gaat rijden in de plaats.
                              dat is het hem juist, vroeger mocht je vaak 90 op zo'n baan tot ze plots uit het niets de borden van 90 gingen vervangen door borden van 70 en paar jaar later werden deze borden vervangen door bordjes met 50! Vaak zonder ook maar iets aan de infrastructuur te doen!
                              'bebouwde kom' wordt ook steeds groter en groter en wat het nut is van 70km/u op een 2x2 baan met middenberm blijft mij ook een raadsel.

auto's worden veiliger, remmen sneller etc maar de snelheid gaat overal naar beneden!

als ik met mijn kever van 1953 80 rijd, dan lijkt het of ik 140 aant rijden ben en ik wil niet weten hoelang mijn remafstand is van 80 naar 0 met mijn trommelremmen..
                              Als ik daartegenover 170 rijd met mijn Zafira Tourer, dan voel je daar niets van en remafstand zal even groot zijn als met mijn kever aan 80...

zolang ze geen realistische limieten gaan vastleggen, zullen de meeste mensen deze niet hanteren maar gaan ze op 'gevoel' rijden...

Comment

• Ik wou net al zeggen dat ik hele stukken ken waar je 15 jaar terug 90 mocht, en nu nog maar 50. En waar je 70 mocht, nu nog maar 50 of zelfs 30. En hele stroken waar je vroeger mocht en kon inhalen nu allemaal volle lijn. Ik ken zelfs stukken waar ze het fietspad hebben opgebroken, vervangen door parkeervakken, de goot in het midden van de rijbaan en de snelheid doen zakken van 70 naar 30 want oh ja die arme fietsers.

En dit krijg je dan als je als motorrijder niet doorrijdt maar op de kop 70 op GPS rijdt op die snelweg waar er nog altijd niemand op het linkervak zit te werken:

Comment

Ik wou net al zeggen dat ik hele stukken ken waar je 15 jaar terug 90 mocht, en nu nog maar 50. En waar je 70 mocht, nu nog maar 50 of zelfs 30. En hele stroken waar je vroeger mocht en kon inhalen nu allemaal volle lijn. Ik ken zelfs stukken waar ze het fietspad hebben opgebroken, vervangen door parkeervakken, de goot in het midden van de rijbaan en de snelheid doen zakken van 70 naar 30 want oh ja die arme fietsers.

En dit krijg je dan als je als motorrijder niet doorrijdt maar op de kop 70 op GPS rijdt op die snelweg waar er nog altijd niemand op het linkervak zit te werken:

Dat de snelheid overal naar beneden gaat is toch logisch ( volgens Belgische normen ).

Vroeger ging je als kind buiten spelen, gingen we ook fietsen op straat, zonder extra afzonderlijk gescheiden fietspad en reden er ook wagens op de straat, wagens die niet uitgerust waren met 101 veiligheidsmiddelen en moest je je geen fluit aantrekken van enige snelheidslimiet.
                                  Tegenwoordig zie je nog nauwelijks een kind buiten spelen, fietsen we op een fietspad zo groot dat je er zelfs met een wagen op zou kunnen rijden, rijden we met auto's rond die 400 a 500kg extra aan veiligheidsmiddelen moeten meesleuren en mogen we daarom in vele gevallen 70 of 50 of zelfs nog minder snel rijden.

En hoe komt dat? Simpel. Alles en iedereen gaat men tegenwoordig een gevoel geven van overbescherming zodat je 'denkt' dat er niets meer kan gebeuren.
                                  Alleen spijtig dat er achter dat stuur steeds een mens blijft zitten.

Dat je door 70 te rijden wagens achter je krijgt is heel normaal. Zij moeten ook van 120 naar 70 en vormen daardoor een treintje achter je.
                                  Zij kunnen 2 dingen doen. Achter je blijven hangen of ... je voorbijsteken.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten

Mevrouw had mij een minuut voordien op de verkeerswisselaar in Strombeek de pas afgesneden, volgende keer de buitenspiegel toch maar openklappen
                                    Regelmatig klap ik spiegels open terwijl ik in Brussel of Antwerpen met de moto aan 't file filteren ben. Ongelofelijk hoeveel idioten daar niet bij nadenken en 't zijn niet alleen vrouwen.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Regelmatig klap ik spiegels open terwijl ik in Brussel of Antwerpen met de moto aan 't file filteren ben. Ongelofelijk hoeveel idioten daar niet bij nadenken en 't zijn niet alleen vrouwen.
                                      wat als dat nu elektrische spiegels zijn die ge open klapt? dan trekt ge die toch gewoon kapot. Gaat gij dat dan betalen?
                                      BMW X5 45e

Comment

Ik wou net al zeggen dat ik hele stukken ken waar je 15 jaar terug 90 mocht, en nu nog maar 50. En waar je 70 mocht, nu nog maar 50 of zelfs 30. En hele stroken waar je vroeger mocht en kon inhalen nu allemaal volle lijn. Ik ken zelfs stukken waar ze het fietspad hebben opgebroken, vervangen door parkeervakken, de goot in het midden van de rijbaan en de snelheid doen zakken van 70 naar 30 want oh ja die arme fietsers.

Ge zou precies ook op het rechterbaanvak kunnen rijden want daar rijdt niemand voor die camion.
                                        BMW X5 45e

Comment

wat als dat nu elektrische spiegels zijn die ge open klapt? dan trekt ge die toch gewoon kapot. Gaat gij dat dan betalen?
                                          Als je ziet dat de linker spiegel opengeklapt is maar de rechter niet dan weet je dat het geen elektrische zijn en dat er een idioot achter het stuur zit.

Elektrische spiegels klappen ook eenmaal je sneller dan 50kph rijdt automatisch open. Allé dat doen die van mij toch. Dus je gaat niet snel eentje tegenkomen met elektrische spiegels die niet opengeklapt zijn.
                                          Last edited by Alfa-Beemer; 26/03/2013, 12:26.
                                          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Working...
                                          X