Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overigens nog een opmerking over de werken op de E40 tussen Berloz en Waremme...

Sinds eind vorige week is in de richting van Luik ook de linker rijstrook afgesloten, en ook een limiet van 70 op de nog 2 vrije rijstroken.

Evenwel, halverwege de werken (waar buiten het verwijderen van een stuk betonnen vangrail in Waremme nog niks gebeurd is) staat een bord C43 te blinken waardoor je plots 90 mag. En dus mag je met 90 voorbij het enige stuk waar ik menselijke activiteit heb ontdekt...

Ja, de limieten zijn wat ze zijn, maar ik heb zo eens uitleg gaan vragen bij een werf met nogal vreemde signalisatie, en toen bleek dat de limiet van 30 km/u die daar geldig was nergens op het goedgekeurde signalisatieplan stond. Men had enkel borden 30 km/u mee, dus de geplande limiet van 50 km/u werd er dan maar 30...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      veel moto's zeker ?
      Nee, heel vaak bestelwagens waarvan 1 van de koplampen veel te hoog schijnt.
      Last edited by knight-rider; 27/03/2013, 16:10.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Die dachten zeker dat gij een collega was.....
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
          Tja, de vraag is of het de moeite is om daarmee naar de politie te gaan, de schade is beperkt maar het gaat mij over het principe...
          ik heb hetzelfde gehad, heb de dag zelf melding gemaakt bij de politie maar geen klacht willen indienen.
          moest iemand nog eens zoiets voorhebben is er tenminste ooit al melding van gemaakt

Comment

• Ik zou mij niet inhouden en gewoon klacht neerleggen, het vluchtmisdrijf alleen al.
            Zo een mensen verdienen het niet om er zonder miserie van af te komen.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
              ik heb hetzelfde gehad, heb de dag zelf melding gemaakt bij de politie maar geen klacht willen indienen.
              moest iemand nog eens zoiets voorhebben is er tenminste ooit al melding van gemaakt
              Het voordeel voor de politie is dat ze bij een melding niets moeten doen, terwijl bij een klacht het werk van de politie langs het parket moet passeren. Bij een klacht kan men dan bijgevolg niet permitteren niks te doen, terwijl een melding niet onderzocht wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                doorsturen, die handel!
                ik heb er ook no zo eentje van vorige winter op stap naar Namur
                waarbij combi 10-tallen km aan een stuk op 2e vak blijft gassen aan 135 - 140 en onze zoon alle filmt terwijl ik op eerste vak rij !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Het voordeel voor de politie is dat ze bij een melding niets moeten doen, terwijl bij een klacht het werk van de politie langs het parket moet passeren. Bij een klacht kan men dan bijgevolg niet permitteren niks te doen, terwijl een melding niet onderzocht wordt.
                  maar dit wordt toch ergens genoteerd in hun systeem dacht ik?

Comment

• Ja. Een melding wordt genoteerd maar hoeft niet opgevolgd te worden. Een klacht = een PV = moet na verloop van tijd bij het parket terecht komen. Een PV waarin niks staat omdat de polies geen klop heeft uitgevoerd staat niet zo goed, dus heb je meer kans dat men daar onderzoeksdaden voor gaat uitvoeren. Maar omdat een melding bij de polies blijft steken en nooit door het parket gelezen wordt, moet je dat in ICT termen bekijken als een HP Service Center interaction waar geen ticket voor aangemaakt moet worden, en bijgevolg geen SLA van toepassing op is.

Ik heb nog nooit gezien dat de polies terug kwam met meer informatie naar aanleiding van een melding.

Comment

• Hier de reden waarom scooterlullen lullen zijn:

Op minder dan een minuut negeert ie voorrang van rechts, tegenliggers die moeten afremmen en een rood licht.

Comment

• das typisch zo ene die denkt dat hij overal voorrang heeft en dat motards onaantastbaar zijn.
                        Tzijn vaak ook die mannen die ik over fietspaden zie rijden.

Comment

• Zijn niet alleen die met scooters die dat doen, heb al veel motards zo een stoten zien uitsteken.
                          Over het algemeen zijn die mannen op hunne scooter zelfs voorzichtiger dan de pipo's met hun "echte" motoren.

Comment

• daarnet op de E19 ergens rond Nijvel een Golf die in mijn kont komt boren (ik reed 120 km/u, mijn voorligger ook, ik haalde op het linkerrijvak een setje tragere weggebruikers in). Komt die zodanig dicht rijden dat ik zijn koplampen niet meer zien in mijn binnenspiegel (een snelle coupé voor de gelegenheid, dus dan kan je al dicht komen vooraleer ik je niet meer zie). Zo blijft hij even rijden en komt nog wat dichter hangen. Ik tits even mijn rem aan en zie hem in de remmen gaan. Ik kan wat later naar rechts en terwijl ze me inhalen wijzen ze naar een camera in hun hand, alsof ze alles gefilmd hebben...
                            Last edited by svenio_g; 28/03/2013, 00:30.
                            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• En als dat nog zo zou zijn dan staat daar ook op dat hij te dicht achter u reed.

Comment

• idd da's nog het beste eraan. Of misschien waren ze mijn sportwagen-van-het-moment aan het filmen voor op een spotterssite te zetten en heb ik hun feestje verknald...
                                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Zijn niet alleen die met scooters die dat doen, heb al veel motards zo een stoten zien uitsteken.
                                  Over het algemeen zijn die mannen op hunne scooter zelfs voorzichtiger dan de pipo's met hun "echte" motoren.
                                  Vind je? Ik heb toch al het tegenovergestelde ondervonden. Scootertuig is vaak volk dat alleen met zoiets rondrijdt omdat ze gezien hebben dat moto's sneller zijn in druk verkeer. Maar ze doen het wel op een foute manier en reageren overdreven agressief als een van hun asociale acties eens mislukt. Dat zijn ook die mongolen die tijdens de file gaan filteren tussen midden- en rechterstrook ipv midden- en linkerstrook, waardoor ze bijna constant tussen nietsvermoedende weggebruikers verpletterd worden, waarna ze die hun middelvinger tonen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Vind je? Ik heb toch al het tegenovergestelde ondervonden. Scootertuig is vaak volk dat alleen met zoiets rondrijdt omdat ze gezien hebben dat moto's sneller zijn in druk verkeer. Maar ze doen het wel op een foute manier en reageren overdreven agressief als een van hun asociale acties eens mislukt. Dat zijn ook die mongolen die tijdens de file gaan filteren tussen midden- en rechterstrook ipv midden- en linkerstrook, waardoor ze bijna constant tussen nietsvermoedende weggebruikers verpletterd worden, waarna ze die hun middelvinger tonen.
                                    Wij wonen duidelijk meer aan dezelfde kant van het land
                                    Misschien zijn ze in Limburg anders? Geen idee of je daar soms komt met de vrachtwagen?

Comment

• In Limburg zie je die scooters minder. Je hebt hier ook minder files .

En inderdaad, hier en daar in Limburg zie ik een motard ook zo een stunts uithalen. Maar in Brussel is het voornamelijk de scooterlullen die zo rijden. Ben op de kleine ring nog maar 1 motard tegengekomen die zo reed als onze scootervriend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Wij wonen duidelijk meer aan dezelfde kant van het land
                                        Misschien zijn ze in Limburg anders? Geen idee of je daar soms komt met de vrachtwagen?
                                        Zelden, maar volgens mij zijn ze gewoon overal 't zelfde, zelfs internationaal heb ik dezelfde ervaringen.

Comment

• Dat doe ik toch ook allemaal niet hoor... Voorrang van rechts negeren is sowieso een grove fout, en waar hij die file voorbijgaat voor het rode licht: dit doe ik alleen als de baan breed genoeg is om naast de voorste auto te staan wachten (op mijn dagelijks woon-werk traject is er eigenlijk maar één plaats waar ik dit bijna dagelijks kan doen, en daar is de baan breed genoeg om nog een lijnbus te laten passeren aan de andere kant).

Door het rood rijden is uiteraard ook een ultieme no-go, heb ik nog nooit gedaan. Maar ik doe het ook als voetganger niet, terwijl ik het enorm veel mensen hier in Gent wel zie doen.

De enige fouten die ik soms bewust maak, en waar ik dan ook nooit over zal melken mocht ik ooit een boete krijgen, zijn:

- als er een paar auto's staan te wachten, de voorste moet links afdraaien maar er komt een grote rij tegenliggers aan: rechts over het fietspad traag voorbijrijden. Meestal doe ik dit alleen maar als het een twee of drie auto's zijn, omdat ik wel zeker wil zijn dat er geen fietsers aankomen uit beide richtingen. Maar ik deed dit met de auto eigenlijk ook al (dan wel alleen als ik net achter diegene stond die linksaf moest).

- als de file echt volledig stilstaat: traag de busstrook op. Soms mag dit zelfs (moet aangegeven staan met een bord), maar op die specifieke plaats dat ik het een paar keer per week doe staat dat bord niet. Mijn vermoeden is, dat als je het traag en hoffelijk doet, de politie er niks aan doet, want ik heb zeker al 10x een politiecombi gepasseerd op die manier.

Verder probeer ik me hoffelijk te gedragen in het verkeer. Ik haal niet roekeloos in, rij niet te snel, stop voor voetgangers, negeer geen voorrang van rechts of oranje/rode lichten, ...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X