Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Je zegt zelf Craeybeckxtunnel. Dit bord staat voor de Craeybeckxtunnel en blijft geldig tot voorbij de volgende oprit.

Als je overigens na zo een bord iemand rechts voorbij rijdt, steek je hem niet voorbij.

Ga jij binnen de bebouwde kom bumperkleven omdat iemand daar de regels volgt en links blijft rijden omdat dat hem beter past met de door hem gekozen richting?
    Ik doe niet aan bumperkleven,dus geen ervaring mee.
    In die tunnel heb je 3 richtingen 1: uiterst rechts 2 vakken richting breda - luik,2 : in het midden richting gent,3 :antwerpen centrum.
    Nu waar ik het over had is deze vrouw reed op nummer 1 (richting breda-luik) op het linker vak van de 2 bestaande vakken.
    Er was ruim plek op rechts,dus normaal rijd het trage verkeer ook daar,als ik trager wil rijden rij ik ook op het rechtse strook.
    Dat ik daar rechts voorbij mag,dat weet ik dan weer maar eigenlijk was dat buiten de kwestie (toch bedankt dit te vermelden overigens !)
    Ik erger me gewoon aan je kan prima rechts rijden,doe dat dan moeten mensen niet rechts gaan inhalen (ookal mag het wel)
    In die tunnel is het gewoon logisch dat het trage verkeer aan de rechterkant van de 2 vakken rijd (binnen richting eindhoven-luik !).
    Dus als je rechts kan gaan rijden op een tragere snelheid doe dat dan ook gewoon.

Dit is een mijn ogen logische situatie dat die in het blauw (sneller verkeer) links rijd en in het rood (trager verkeer) rechts rijd.
    In mijn geval was het nu dus andersom terwijl op het vak van op de foto in het rood omcirkelde voertuig links reed terwijl er dus rechts (rood),
    een zee van plaats was,maar ik mag hier dus gewoon rechts voorbij op die 2 vakken (waar autos omcirkeld zijn)

Comment

• Je mag er ook links voorbij. Het is niet alsof je voor de tunnel al moet beslissen op welke rijstrook je gaat rijden.

Comment

Je mag er ook links voorbij. Het is niet alsof je voor de tunnel al moet beslissen op welke rijstrook je gaat rijden.
        Ja wouter weet ik ook dat je wel links voorbij mag,zal ik ook al wel gedaan hebben.
        Het gaat me nu puur om het geval dat die vrouw perfect kon rijden waar die rode cirkel stond op de tekening.
        Ging me even puur daar om , niet wat ook *nog mogelijk zou zijn* .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
          Ja wouter weet ik ook dat je wel links voorbij mag,zal ik ook al wel gedaan hebben.
          Het gaat me nu puur om het geval dat die vrouw perfect kon rijden waar die rode cirkel stond op de tekening.
          Ging me even puur daar om , niet wat ook *nog mogelijk zou zijn* .
          Dat jij er nog mee blijft discuteren, of je ne gelijk hebt of niet. Lukt toch niet
          BMW X5 45e

Comment

• Het zou handiger zijn dat ze inderdaad rechts zou aanhouden, maar ook zij heeft dat bord gepasseerd net voor de Craeybeckxtunnel en bijgevolg mag zij die rijstrook blijven volgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Dat jij er nog mee blijft discuteren, of je ne gelijk hebt of niet. Lukt toch niet
              Ja dat is waar,ik geef het op kevin,merci mij er nog eens aan te doen denken,ne mens zou et bekan vergeten

Comment

• Deze week al gigantisch veel linksplakkers gehad. En dan zijn ze kwaad dat je na 20 km erachter hangen rechts voorbijsteekt.
                En dat voorbijsteken was nog op mijn dooie gemakske in een zee van ruimte!

Vraag mij af wanneer ze es serieus gaan controleren op linksplakkers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                  Deze week al gigantisch veel linksplakkers gehad. En dan zijn ze kwaad dat je na 20 km erachter hangen rechts voorbijsteekt.
                  En dat voorbijsteken was nog op mijn dooie gemakske in een zee van ruimte!

Vraag mij af wanneer ze es serieus gaan controleren op linksplakkers...
                  Niet, dat is een acuut, reëel probleem waar iedereen last van heeft, zulke dingen pakken ze niet aan in Belgie

Comment

• Vandaag in Rotterdam bezig met andere vrachtwagen in te halen. We passeren naast een oprit waar een zwarte VW Golf de snelweg op komt, niet veel speciaal aan zou je denken. Tot die Golf invoegt. Hij snijdt mij de pas af en gaat op z'n rem staan en zwaait met zijn vuist, ik had werkelijk geen flauw idee waarover het ging ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                      Niet, dat is een acuut, reëel probleem waar iedereen last van heeft, zulke dingen pakken ze niet aan in Belgie
                      Linksplakkers hinderen snelheidsduivels, maar vallen moeilijk op de bon te zwieren omdat je procentueel gezien nog altijd veel meer mensen hebt die de snelheidslimiet negeren dan mensen die echt onnodig links rijden.

Comment

Linksplakkers hinderen snelheidsduivels, maar vallen moeilijk op de bon te zwieren omdat je procentueel gezien nog altijd veel meer mensen hebt die de snelheidslimiet negeren dan mensen die echt onnodig links rijden.
                        Kort gezegd: dikke noten!
                        Er zijn veel meer linksrijders dan zogezegde 'snelheidsduivels'.
                        Gisteren was ik de enige 'snelheidsduivel' (als je 140 een snelheidsduivel noemt) en ik heb van St-Niklaas tot in Lokeren (niet echt de enorme afstand hé) zeker achter 5 linksrijders gezeten en zo gaat het alle dagen. En bij linksrijders reken ik trouwens ook middenvakrijders, die zorgen er soms voor dat linksrijders niet naar rechts kunnen, terwijl dit anders perfect mogelijk zou zijn.
                        En 30% veroorzaken van alle files is ook geen probleem natuurlijk...
                        Je zou gaan denken dat de overheid ingrijpt, binnenkort verliezen ze hun belangrijkste bron van inkomen, namelijk het flitsen.

btw, als ze geld als slijk willen scheppen, dat ze dan de mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken eens beboeten, er zal meer geld binnen komen dan op de Kaaimaneilanden...
                        Last edited by ; 23/04/2013, 08:36.

Comment

Gisteren was ik de enige 'snelheidsduivel' (als je 140 een snelheidsduivel noemt) en ik heb van St-Niklaas tot in Lokeren (niet echt de enorme afstand hé) zeker achter 5 linksrijders gezeten en zo gaat het alle dagen. En bij linksrijders reken ik trouwens ook middenvakrijders, die zorgen er soms voor dat linksrijders niet naar rechts kunnen, terwijl dit anders perfect mogelijk zou zijn.
                          Je zou gaan denken dat de overheid ingrijpt, binnenkort verliezen ze hun belangrijkste bron van inkomen, namelijk het flitsen.

btw, als ze geld als slijk willen scheppen, dat ze dan de mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken eens beboeten, er zal meer geld binnen komen dan op de Kaaimaneilanden...
                          Xytras for president!

Comment

• Zaterdagavond heeft me nog een gehaaste dame in een A6 redelijk agressief doen plaatsmaken (pinker,flikkeren, bumperkleven, gebaren en toestanden) waarna ik dan maar braaf aan de kant ben gegaan.
                            Spijtig genoeg was't in de zone van de trajectcontrole op de E40 waar mevrouw +140 wilde gaan rijden, ik heb een beetje medelijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Xytras for president!

ook mijn stem

@arbe, medelijden is niet noodzakelijk

Comment

• laatste paar weken zeker een tiental mensen gezien met pech op ASN
                                waarvan één mooi achter de vangrail stond
                                en één een fluo-vestje aan had !

veiligheid boven?

alle regels moeten blijkbaar niet even streng gecontroleerd worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  Fout!!

ge kunt evengoed voorhebben dat de electrische spiegel (het draaimechanisme) niet goed meer werkt. Gij trekt dat open en zijt maar zeker dat ge dan het mechanisme in stukken vaneen trekt.
                                  Dus ge gaat wel eens nekeer prijs hebben. En dan? Gaat ge stoppen en het vergoeden?
                                  Spiegels manueel uitklappen is al uit de mode,deze doet het op een andere manier,wie blijft er in zijn auto zitten?...

Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                    Spiegels manueel uitklappen is al uit de mode,deze doet het op een andere manier,wie blijft er in zijn auto zitten?...

http://www.liveleak.com/view?i=e09_1366718125
                                    Wtf?! Eerst een bosmaaier, nu een slijpmachine, what's next?
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Youtube staat vol met filmpjes van gekke Russen in het verkeer

Comment

• vind ik eerlijk gezegd niets grappig aan

werkelijk, dat zo'n mensen nog mogen leven... we zijn ver gekomen als mensheid om zulk gedrag toe te laten en blijkbaar normaal en grappig te vinden
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Rij voor de lol eens netjes 120, en tel hoeveel er je voorbij komen. En tel er dan ook hoeveel nodeloos links rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Het probleem met middenvakrijden en niet pinken is dat je als agent dan een heel verhaal moet tijpen over de omstandigheden waarin je dat hebt vastgesteld, en zeker niet mag missen qua type wagen, kleur, datum, tijdstip en exacte locatie, tesamen met de type wagen, kleur en locatie van het verkeer rondom.

Snelheidsovertredingen kan je vaststellen met een camera en een radar. En dan kan je al die andere gegevens (type wagen, kleur, tijdstip, exacte locatie) telkens behouden of aanpassen naar gelang wie gepakt wordt. Kost heel wat minder werk.

Comment

Working...
                                          X