Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Rij voor de lol eens netjes 120, en tel hoeveel er je voorbij komen. En tel er dan ook hoeveel nodeloos links rijden.


    Het probleem met middenvakrijden en niet pinken is dat je als agent dan een heel verhaal moet tijpen over de omstandigheden waarin je dat hebt vastgesteld, en zeker niet mag missen qua type wagen, kleur, datum, tijdstip en exacte locatie, tesamen met de type wagen, kleur en locatie van het verkeer rondom.

    Snelheidsovertredingen kan je vaststellen met een camera en een radar. En dan kan je al die andere gegevens (type wagen, kleur, tijdstip, exacte locatie) telkens behouden of aanpassen naar gelang wie gepakt wordt. Kost heel wat minder werk.

    vele rijden hier rond met camera van 100€ (en in Rusland nog meer ivm verzekering en kost waarschijnlijk maar 20€)
    en daar kan je perfect mee vastleggen wat honderden mensen hier iedere dag zien, en reden is voor veel vertragingen, ...

    MOEILIJK hé ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      vele rijden hier rond met camera van 100€ (en in Rusland nog meer ivm verzekering en kost waarschijnlijk maar 20€)
      en daar kan je perfect mee vastleggen wat honderden mensen hier iedere dag zien, en reden is voor veel vertragingen, ...

      MOEILIJK hé ?
      Je moet het nog altijd allemaal noteren. De politie mag enkel beelden van geijkte camera's gebruiken. Zelfs de beelden van een Provida-systeem hebben geen bijzondere bewijswaarde.

      Comment


      • Tegenwoording kom ik zot van de GSM'ers en boekskes lezers in de file. IEDEREEN rond mij zit wel constant met iets bezig. En maar gaten laten, slingeren, stilvallen omdat ze verschieten van het gat dat ze hebben gelaten.
        Dat samen met vrouwen die zich aan het opmaken zijn, ik heb goesting om ze uit de wagen te sleuren.
        En moto's die tegen 100 nog tussen de auto's voorbijsteken of uit luiheid niet tussen de auto's filefilteren maar gewoon de pechstrook nemen, want voor hun geldt de wet niet ahja.
        Van toen tot nu:

        MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
        #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
        #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
        #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
        #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
        #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
        #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

        Comment


        • Vind het raar dat mensen zo kunnen afgeven op mensen die bellen in de wagen (let wel, bellen, niet sms'en-facebooken-aanverwanten). Toen de eerste GSM's uitkwamen, die bakstenen die een half fortuin kostten (mijn pa had zoeentje voor z'n werk), mocht je gewoon bellen, het kon niet op. Veel auto's hadden ook een autotelefoon. Nu wordt dat verketterd.

          Ik ontken niet dat het minder veilig is (al komt dat volgens mij meer door het feit dat je aandacht verslapt en NIET door het feit dat je maar één hand vrij hebt), maar het toont gewoon aan hoe mensen en hun 'klachten' evolueren...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Vind het raar dat mensen zo kunnen afgeven op mensen die bellen in de wagen (let wel, bellen, niet sms'en-facebooken-aanverwanten). Toen de eerste GSM's uitkwamen, die bakstenen die een half fortuin kostten (mijn pa had zoeentje voor z'n werk), mocht je gewoon bellen, het kon niet op. Veel auto's hadden ook een autotelefoon. Nu wordt dat verketterd.

            Ik ontken niet dat het minder veilig is (al komt dat volgens mij meer door het feit dat je aandacht verslapt en NIET door het feit dat je maar één hand vrij hebt), maar het toont gewoon aan hoe mensen en hun 'klachten' evolueren...
            Mijn post was iig niet bedoeld op de bellers, want die kijken nog een beetje naar de weg.
            Van toen tot nu:

            MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
            #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
            #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
            #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
            #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
            #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
            #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
              Mijn post was iig niet bedoeld op de bellers, want die kijken nog een beetje naar de weg.
              Oh ja ? Deze morgen ben ik bijna overhoop gereden (als voetganger op zebrapad) aan het groot rond punt bij Dampoort in Gent. Bestuurder in kwestie had in de ene hand een papiertje vast en was met de andere hand aan het bellen. Tijdens de spits is het daar altijd druk en sommigen denken dat ze nog aandacht genoeg hebben om een papiertje af te lezen en te telefoneren....handen en ogen komen dan natuurlijk tekort om uit te kijken of pinkers te gebruiken.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Vind het raar dat mensen zo kunnen afgeven op mensen die bellen in de wagen (let wel, bellen, niet sms'en-facebooken-aanverwanten). Toen de eerste GSM's uitkwamen, die bakstenen die een half fortuin kostten (mijn pa had zoeentje voor z'n werk), mocht je gewoon bellen, het kon niet op. Veel auto's hadden ook een autotelefoon. Nu wordt dat verketterd.

                Ik ontken niet dat het minder veilig is (al komt dat volgens mij meer door het feit dat je aandacht verslapt en NIET door het feit dat je maar één hand vrij hebt), maar het toont gewoon aan hoe mensen en hun 'klachten' evolueren...
                Beste Timothy,

                In die periode was het aantal bellers in de wagen ook marginaal klein. De dag van vandaag is de hoeveelheid personen dat niet hands-free zit te bellen achter het stuur zo groot dat het ronduit gevaarlijk is.

                Dan spreken we nog niet over de verkeerstoename van de voorbije 2 decennia en etc... .
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Rij voor de lol eens netjes 120, en tel hoeveel er je voorbij komen. En tel er dan ook hoeveel nodeloos links rijden.
                  Snelheid heeft er niets mee te maken, als je kan rechts rijden MOET je rechts rijden. En ik vraag me af wanneer ze de achteruitkijkspiegel eens gaan uitvinden.... oh wacht...


                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Het probleem met middenvakrijden en niet pinken is dat je als agent dan een heel verhaal moet tijpen over de omstandigheden waarin je dat hebt vastgesteld, en zeker niet mag missen qua type wagen, kleur, datum, tijdstip en exacte locatie, tesamen met de type wagen, kleur en locatie van het verkeer rondom.

                  Snelheidsovertredingen kan je vaststellen met een camera en een radar. En dan kan je al die andere gegevens (type wagen, kleur, tijdstip, exacte locatie) telkens behouden of aanpassen naar gelang wie gepakt wordt. Kost heel wat minder werk.
                  Het probleem is niet het werk, maar de wraakroepende laksheid van de overheid, zulke dingen kunnen door wetswijzigingen vrij kordaat worden aangepakt... maar jah, dan moeten ze iets constructiefs doen en daar heeft niemand ervaring mee denk ik...
                  Nog niet zo lang geleden wordt met veel trommelgeroffel aangekondigd dat men nu camera's heeft die de nummerplaten kunnen scannen en direct zien of iemand verzekerd is en/of rijbelasting betaald heeft. HALLELUJA, dat hebben ze in het VK al 10 jaar!

                  Hoogste belastingen van Europa hé Wooter, maar minste opbrengst van Europa ook vrees ik...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Snelheid heeft er niets mee te maken, als je kan rechts rijden MOET je rechts rijden. En ik vraag me af wanneer ze de achteruitkijkspiegel eens gaan uitvinden.... oh wacht...
                    Je MAG maar 120 rijden. Dus als iemand aan 120 links rijdt kan hij toch niemand hinderen? Wie is er meest in fout???

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Je MAG maar 120 rijden. Dus als iemand aan 120 links rijdt kan hij toch niemand hinderen? Wie is er meest in fout???
                      Jij lijkt me het type automobilist dat links blijft rijden omdat de maximum toegelaten snelheid inderdaad maar 120 is zoals je aanhaalt. Ik gok dat als je rechts voorbij gestoken wordt, je woest als een stier om je heen begint te slaan in de lucht al roepend naar de wegpiraat die zich net een plaatsje voor je veroverde...

                      Xytras heeft trouwens gelijk, iedere automobilist moet zich op het meest rechtse rijvak begeven ongeacht de toegelaten snelheid.
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                        Je MAG maar 120 rijden. Dus als iemand aan 120 links rijdt kan hij toch niemand hinderen? Wie is er meest in fout???
                        Je kan 120 op de teller rijden dat irl 110-115 is of 130 op teller rijden en dat dus 120 irl is.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Gisteren voorgehad:

                          Ik stond op een nogal brede T-splitsing klaar om rechts af te slaan, maar moesten nog even wachten door het drukke verkeer. (Ik stond dus helemaal rechts, al wat meegedraaid in 'de bocht', bijna tegen de berm.)
                          Komt er plots een Touran van achter mij aangevlamd, knippert naar rechts, rijdt mij zonder aarzelen voorbij en rijdt de drukke baan op. Dat allemaal zonder ook maar 1 second te vertragen, laat staan stoppen, waardoor het afkomende verkeer volop in de remmen moest gaan. Eikel.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
                            Gisteren voorgehad:

                            Ik stond op een nogal brede T-splitsing klaar om rechts af te slaan, maar moesten nog even wachten door het drukke verkeer. (Ik stond dus helemaal rechts, al wat meegedraaid in 'de bocht', bijna tegen de berm.)
                            Komt er plots een Touran van achter mij aangevlamd, knippert naar rechts, rijdt mij zonder aarzelen voorbij en rijdt de drukke baan op. Dat allemaal zonder ook maar 1 second te vertragen, laat staan stoppen, waardoor het afkomende verkeer volop in de remmen moest gaan. Eikel.
                            Die moest mss snel naar 't wc

                            De mythe over wit-geel kruis auto's klopt inderdaad. Kunnen echt niet rijden! Staat er een te wachten om af te draaien, moet voorrang geven aan mij, ze ziet mij afkomen, kijkt recht naar voor en draait gewoon op haar gemakje af zonder nog naar mij om te kijken

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Snelheid heeft er niets mee te maken, als je kan rechts rijden MOET je rechts rijden. En ik vraag me af wanneer ze de achteruitkijkspiegel eens gaan uitvinden.... oh wacht...
                              Akkoord. Ik wou enkel aangeven waarom men zoveel controleert op snelheid en zo weinig op andere hinderlijke inbreuken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Het probleem is niet het werk, maar de wraakroepende laksheid van de overheid, zulke dingen kunnen door wetswijzigingen vrij kordaat worden aangepakt... maar jah, dan moeten ze iets constructiefs doen en daar heeft niemand ervaring mee denk ik...
                              Aan welke wetswijzigingen denk je dan? Want hier is het nog vrij eenvoudig om zonder tegenwoord een bestuurder een boete te lappen, en toch komt het niet zo vaak voor. In de VS schrijft men daarentegen veel meer voor dergelijke inbreuken, maar hebben bestuurders veel meer mogelijkheden om die vaststellingen aan te vechten. Gek hoe zo iets loopt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Hoogste belastingen van Europa hé Wooter, maar minste opbrengst van Europa ook vrees ik...
                              Helemaal mee eens. Ook per 100 inwoners een van de landen met de meeste agenten. Edoch nauwelijks blauw op straat.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                                Je MAG maar 120 rijden. Dus als iemand aan 120 links rijdt kan hij toch niemand hinderen? Wie is er meest in fout???
                                Als iemand aan exact 120 links rijdt, zal hij inderdaad enkel mensen hinderen die een overtreding begaan, prioritaire voertuigen met dringende opdracht en agenten in een al dan niet prioritair voertuig als hun opdracht het rechtvaardigt.

                                Maar iemand die exact links rijdt, begaat natuurlijk ook een overtreding.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

                                  Helemaal mee eens. Ook per 100 inwoners een van de landen met de meeste agenten. Edoch nauwelijks blauw op straat.
                                  Serieus? Waar zitten die mannen dan hele dagen?

                                  Comment


                                  • 3 AUGUSTUS 2009 - In de herfst starten Kamer én Senaat met hoorzittingen over de politiehervorming. Die kwam tot stand na de ontsnapping van Marc Dutroux uit het gerechtsgebouw van Neufchateau en werd het Octopusakkoord genoemd. Na tien jaar maakte de Federale Politieraad een evaluatie. Die is vrij positief, volgens de FPR is de politiehervorming geslaagd, maar een vergelijking van de kosten van de politie toen en nu is er niet. En de FPR is niet blind voor bepaalde pijnpunten. Hij wil meer wijkinspecteurs, meer mensen om financiële misdaad en terrorisme op te sporen, meer volk bij de autowegenpolitie. Hij betreurt dat de politie een Mexicaans leger is geworden en dat procentueel gezien te veel geld naar personeel gaat. Een analyse.


                                    * De Belgische politie is een Mexicaans leger. België telt 585 hoofdcommissarissen, 3.330 commissarissen, 8.190 hoofdinspecteurs, 23.437 inspecteurs en 1.160 agenten. Er is een regel voor de verhouding tussen het aantal officieren, hoofdinspecteurs en inspecteurs. Die verhouding moet 1/3/9 zijn. Ze is nu: 1/2,1/6. Vooral bij de federale politie is de situatie verontrustend. Er zijn dus te veel leidinggevenden, zo zegt de FPR, maar ze stelt geen oplossingen voor. Daardoor is de politie natuurlijk ook erg duur.
                                    Voor elke drie inspecteurs is er 1 hoofdinspecteur. Voor elke twee hoofdinspecteurs is er een commissaris en voor elke 5 commissarissen is er een hoofdcommissaris. Enkel de agenten en inspecteurs doen voornamelijk werk op straat (en dan nog). Hoofdinspecteurs komen buiten als wachtleider bij calamiteiten, en alles erboven komt enkel buiten bij grote evenementen en manifestaties.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                      Spiegels manueel uitklappen is al uit de mode,deze doet het op een andere manier,wie blijft er in zijn auto zitten?...


                                      http://www.liveleak.com/view?i=e09_1366718125

                                      Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                      Wtf?! Eerst een bosmaaier, nu een slijpmachine, what's next?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      vind ik eerlijk gezegd niets grappig aan


                                      werkelijk, dat zo'n mensen nog mogen leven... we zijn ver gekomen als mensheid om zulk gedrag toe te laten en blijkbaar normaal en grappig te vinden

                                      Het gedrag van die op z'n stalen ros is uiteraard niet goed te praten. Als iedereen het recht in eigen handen zou nemen... Anderzijds, als die met de Nissan Puke al gewoon zijn pinker had gebruikt toen die naar links uitweek, was er misschien verder niks gebeurd. Russia, ik zou er mij niet op mijn gemak voelen als weggebruiker. (En anders waarschijnlijk ook niet).

                                      Oh, en flappy: als ge met een deftig merk rijdt, heb je dat niet voor dat je spiegel om zeep is wanneer je hem manueel uitklapt als het elektrisch mechanisme niet meer werkt. Of wacht eens... Dn zou je elektrische bediening gewoon werken.

                                      Trouwens, om mijn sympathie voor jouw voorkeursmerk aan te tonen: Er staat een mooie donkerblauwe 205 Cabrio te koop op de Aarschotsesteenweg in Wilsele.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
                                      Tegenwoording kom ik zot van de GSM'ers en boekskes lezers in de file. IEDEREEN rond mij zit wel constant met iets bezig. En maar gaten laten, slingeren, stilvallen omdat ze verschieten van het gat dat ze hebben gelaten.
                                      Dat samen met vrouwen die zich aan het opmaken zijn, ik heb goesting om ze uit de wagen te sleuren.
                                      En moto's die tegen 100 nog tussen de auto's voorbijsteken
                                      Dat laatste heb ik vandaag ook gedaan toen de auto's 80-90 reden. Weet zelfs niet of het (il)legaal is, maar ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn.

                                      Gisteren op de E314 reed ik met de auto rechts achter een vrachtwagen terwijl er links van mij een zwarte Renault Grand Scenic rechts van mij reed. Zowel de vrachtwagen als de Scenic bleven rustig op identieke snelheid rijden, terwijl er voor hen 100-200 meter vrijde baan was, met een ellenlange file achter ons tot gevolg. Ik claxonneer dus op die naast mij dat hij wat door moet rijden. Waarop zoonlief op de achterbank naar mij kijkt en met een grijs op zijn smoel gebaart dat ik me kalm moet houden. Ik claxonneer terug, veel langer nu, waarop de Scenic gas lost en naar links uitwijkt. Ik denk: ok, die laat mij er tussen, waarop ik versnel en met de pinker op naar links ga om voor hem te gaan rijden. Daardoor moet een motard die aan het filefilteren was in de remmen, waarna hij wild gebarend naar mij teken doet dat ik hem gehinderd heb. Ondanks mij uitgebreid verontschuldigend gebaar bleef hij woest met zijn arm zwaaien en achterom kijken. Vandaag ben ik dan maar uit solidarieit met de moto gaan werken en vanaf Bertem via de E314 naar huis gereden. Zo kon ik tenminste pipo's zoals die met zijn Scenic probleemloos voorbij rijden.

                                      Nadien ben ik dan nog in Leuven mijn treinabonnement gaan halen. Toen ik om 18u12 aan de loket bediende vroeg hoe lang het ongeveer zou duren en hem erbij vertelde dat ik voor 18u30 nog ergens moest zijn antwoordde hij: "ik zet er spoed achter, maar het systeem gaat maar zo snel als het gaat." Juist ja, de NMBS blijft een overheidsbedrijf... Uiteindelijk stond ik om 18u24 voor een gesloten deur bij Leo Caerts, want die zijn tegenwoordig blijkbaar maar open tot 18u...



                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Vind het raar dat mensen zo kunnen afgeven op mensen die bellen in de wagen (let wel, bellen, niet sms'en-facebooken-aanverwanten).
                                      Ik ontken niet dat het minder veilig is (al komt dat volgens mij meer door het feit dat je aandacht verslapt en NIET door het feit dat je maar één hand vrij hebt), maar het toont gewoon aan hoe mensen en hun 'klachten' evolueren...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
                                      Mijn post was iig niet bedoeld op de bellers, want die kijken nog een beetje naar de weg.

                                      Uit (verschillende) onderzoek(en) is idd gebleken dat bellen achter het stuur een hoger risico op ongevallen veroorzaakt door de afleiding van de aandacht op het verkeer. Of dat al dan niet handenvrij gebeurd maakt niet veel verschil uit.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                      Snelheid heeft er niets mee te maken, als je kan rechts rijden MOET je rechts rijden. En ik vraag me af wanneer ze de achteruitkijkspiegel eens gaan uitvinden.... oh wacht...


                                      Het probleem is niet het werk, maar de wraakroepende laksheid van de overheid, zulke dingen kunnen door wetswijzigingen vrij kordaat worden aangepakt... maar jah, dan moeten ze iets constructiefs doen en daar heeft niemand ervaring mee denk ik...
                                      Nog niet zo lang geleden wordt met veel trommelgeroffel aangekondigd dat men nu camera's heeft die de nummerplaten kunnen scannen en direct zien of iemand verzekerd is en/of rijbelasting betaald heeft. HALLELUJA, dat hebben ze in het VK al 10 jaar!


                                      Hoogste belastingen van Europa hé Wooter, maar minste opbrengst van Europa ook vrees ik...

                                      Bij welke verkiezingen komt ge op als minister voor mobiliteit? Zoals reeds eerder vermeld: mijn stem krijgt ge en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben. Maar...als ik onderweg kijk, vrees ik dat de meerderheid denkt zoals de 'heer' met volgend citaat:


                                      Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                                      Je MAG maar 120 rijden. Dus als iemand aan 120 links rijdt kan hij toch niemand hinderen? Wie is er meest in fout???

                                      Hoe oud bent u? Het 'meest in fout'?! Awel, ik zal op uw intelectueel niveau blijven: Als u links 120km/u op de teller rijdt en ik u langs rechts voorbij rijd aan 120 km/u volgens GPS-signaal, dan bent u volgens mij MEER in fout dan ik, nèh. :p
                                      Last edited by ; 25/04/2013, 01:21.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Vind het raar dat mensen zo kunnen afgeven op mensen die bellen in de wagen (let wel, bellen, niet sms'en-facebooken-aanverwanten). Toen de eerste GSM's uitkwamen, die bakstenen die een half fortuin kostten (mijn pa had zoeentje voor z'n werk), mocht je gewoon bellen, het kon niet op. Veel auto's hadden ook een autotelefoon. Nu wordt dat verketterd.

                                        Ik ontken niet dat het minder veilig is (al komt dat volgens mij meer door het feit dat je aandacht verslapt en NIET door het feit dat je maar één hand vrij hebt), maar het toont gewoon aan hoe mensen en hun 'klachten' evolueren...
                                        t is een handig feit om te beboeten, en das alles. ge ziet van ver dat iemand zijn telefoon aan zijn oor houd, en t is makkelijk te bewijzen dat die affectief aan het bellen was via de operator.
                                        iemand met handsfree, dat kan je moeilijk bewijzen.

                                        het feit blijft dat je afgeleid bent als je aan het bellen bent. probeer maar eens een ingewikkeld probleem uit te leggen via telefoon als je probeerd te parkeren. 90% kans dat je gaat zeggen aan de telefoon: wacht eens ff, moet hier iets doen. heb jaren met telefoon in de auto gereden (zowel zonder als met handsfree) en je bent afgeleid met een telefoongesprek.

                                        mijn daily nu is een automaat, ik heb mijn rechts hand TOTAAL niet nodig nu, ligt gewoon op men been. houd die zelf niet op het stuur. pinkers zitten aan de linkerkant, lichten ook, groot licht zit aan men linkervoet (die ook niks hoeft te doen want het is een automaat). een gsm in dat hand houden zou dan gevaarlijk zijn . heleboel onzin.

                                        als het dan echt zo gevaarlijk is, mogen rokers ook enkel handsfree roken in de auto
                                        Last edited by ; 25/04/2013, 11:35.

                                        Comment


                                        • Akkoord. Bellen maakt autorijden gevaarlijk(er), maar niet omdat je de telefoon vasthebt, wel omdat je je concentreert op je telefoongesprek.

                                          Ik heb me een simpel bluetoothoortje aangeschaft waarmee ik kan bellen als ik aan het rijden ben, de praktijk leert me dat ik het eigenlijk nooit doe als ik in't stad rij, of op de borden moet letten, ... enkel wanneer ik op de autosnelweg zit, zal ik bellen. En dan zet ik me meestal nog rechts tegen 90 km/h zodat ik niet van rijvak dien te veranderen.

                                          Daarom vind ik het net onnozel dat men gaat beboeten op het feit dat je je GSM in je handen hebt.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X