Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
    Je MAG maar 120 rijden. Dus als iemand aan 120 links rijdt kan hij toch niemand hinderen? Wie is er meest in fout???
    Wel wel, ik ben heel blij dat je deze opmerking maakt, ik heb ooit tijdens 'Wegmisbruikers' of iets in die trent, een politieagent triomfantelijk dezelfde vraag horen stellen aan iemand die rechts voorbij gestoken had. (jammer genoeg was die kerel niet slim genoeg om het juiste antwoord te geven).

    Ik rijd 140, ik ben in overtreding, doch, ik denk niet dat ik gevaar veroorzaak (in de realiteit, in de politiek correcte wereld ben ik uiteraard een moordenaar) en ik hinder niemand.
    Jij rijdt aan 120 links en wil niet naar rechts (waar meer dan genoeg plaats is), jij bent in overtreding, maar lokt frustratie en mss agressie uit en lokt ook nog eens een overtreding van de auto achter jou uit!
    Wie is er dan het meest in fout??? (u beseft dat dit een retorische vraag is...)

    Comment


    • Heb die motard ook zien zitten gisteren, zag er inderdaad ok uit. Zal vandaag toch wel pijn hebben weet ik uit ervaring
      Wel ne knappe Ducati (geweest) geloof ik.

      30 minuten later passeer ik dan bij een ander ongeval waar het er veel slechter uitziet ( http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...a-botsing.aspx ), maar niet tegen de madam gezegd of ik kon met de trein vandaag.

      Comment


      • Motorrijden op de snelweg is zoveel veiliger dan motorrijden op gewone wegen... Op de snelweg rijdt iedereen tenminste in dezelfde richting, hier en daar een spookrijder niet nagelaten...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
          Van het middenvak naar het linkervak gegaan. Of die zat in haar dode hoek EN haar muziek moet hard gestaan hebben OF nirt in de spiegel gekeken veronderstel ik.
          Vanavond eens zien of ik de beelden van de dashcam kan halen
          Kwartier geleden hetzelfde gezien. File naar Sint-Niklaas, ik ga sowieso (op het linker vak) geheel links rijden, omdat ik weet dat er motards gaan passeren.
          Ik zie ook op dat de meeste auto's wat meer links gaan rijden, behalve de vrouw voor mij, die rijdt tegen de witte lijn.
          Ik zie een motard, heel behoedzaam trouwens, afkomen en even wachten, wanneer hij mij net voorbij is. De vrouw blijft even in het midden rijden, gaat dan even naar links om, wanneer de motard denkt dat het veilig is, opeens naar het middenvak te rijden, uiteraard zonder richtingaanwijzer.
          De kerel kon maar net remmen en gaf, tot mijn verbazing, geen uiting aan de frustratie die hij ongetwijfeld moet gehad hebben, ik heb het dan maar in zijn plaats gedaan, mens hoorde het uiteraard donderen in Keulen, heb haar even met gebaren uitgelegd waar die spiegel in het midden van haar vooruit voor diende^^

          Comment


          • Die jongens mogen echt alles...

            Katia Smets (41) uit Zoersel heeft een gebroken neus en afgebroken tanden als gevolg van verkeersagressie. Een wielertoerist diende de uitgestapte automobiliste een kopstoot toe terwijl hij zijn fietshelm nog op zijn hoofd had.

            Comment


            • Regenachtige dag, weinig te doen 's morgens vroeg en dus dat topic hier eens wat gelezen. Ik kan alleen maar hopen dat ze dus dringend een apart rijvak voor motorrijders bij leggen. Ofwel rijden mensen met hun wagen bijna tegen de vangrails ofwel gaan mensen moedwillig dwars liggen. Ik steek geen vinger uit maar wie is nu de schuldige? De motorrijder die volgens hem van de baan wordt gereden omdat een wagen niet opzij wilt gaan? Of de wagen die vindt dat de motorrijder denkt dat de weg voor hem alleen is en dat ze alles mogen? Verder kan ik alleen maar zeggen : rustig blijven, in- en uitademen en tot drie tellen alvorens te reageren op iets. Al dikwijls gezegd : sta 15 of 30 minuten vroeger op, rij rustig naar uw werk of waar dan ook, relaxed en geen stress. En mensen die voor hun werk op de weg zijn : uw uren lopen dan, elk uur is een betaald uur.

              Comment


              • Sorry mevrouw, normaal neemt hij altijd eerst zijn helm af.
                WTF

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                  Hopelijk doet hij dat nooit met mijn vrouw want dan kan hij zich nergens meer verstoppen. Met plezier ga ik dan enkele jaren op kosten van de staat leven

                  Comment


                  • omverrijden in t vervolg. en GOED omverrijden, dus niet met spiegelke raken.

                    met 3 naast elkaar MAG ZOWIESO NIET.
                    met 2 mag als ze het verkeer niet hinderen (tegenliggend verkeer, binnen of buiten bebouwde kom mogen ze niet hinderen).

                    t is niet diegene die de kopstoot heeft gegeven die fout treft, maar ALLE3 diegenen die naast elkaar rijden. flink beboeten die club. ze zullen de associalen er vanzelf wel uitgooien dan (want nu voelen ze zich allemaal sterk in een clubke).

                    ik zou ze toch ook rap vinden hoor als ze dat uithalen bij mijn vrouw

                    Comment


                    • arrogante kloten.... de meesten zijn zo, die denken dat de baan van hen alleen is. Dikwijls zijn ze dan ook nog bezopen van terraskes te doen. 't Waren er dan nog van Brasschaat, waarschijnlijk klojo's die frauduleus rijk zijn geworden. Ik kan de meesten hier bij treden: den eerste die dat mij vrouw lapt, die zal voor de rest van z'n leven met een 3-wielerke mogen rijden...

                      Comment


                      • Kwestie van geen misverstanden te creëren:

                        *Ironie modus aan"

                        Een welgemeende proficiat aan de bestuurster van de donkergrijze Volvo V50, deze ochtend op de E40 tss Sterrebeek en Evere om 9u30-9u35: U mag met uw arrogante tronie fier zijn op mijn benoeming tot voorlopig kalf van de dag:

                        Dat u links blijft plakken, daar lig ik nog nauwelijks van wakker, ik rij u wel rechts voorbij als ik de kans krijg en wat ik ook gedaan heb. Dat u bij regenweer uw lichten niet aan zet en mijn goedbedoelde signalen om u hier op attent te maken straal negeert, levert u voor mij de titel op van voorlopige n°1 van de dag wat verkeersonkunde betreft. Dikke duim omhoog!

                        *Ironie modus uit*

                        Held van de dag voorlopig is de bestuurder van de lichtblauwe Citroën 2CV met de handen stevig op tien voor twee rond het stuur geklampt, rijdend op de Generaal Wahislaan. U zorgt er tenminste voor dat u zichtbaar bent, niet alleen door de kleur van uw wagen maar ook door met de lichten aan te rijden. Ondanks uw (hoog-)bejaarde leeftijd zou u met glans slagen in een rijvaardigheidstest volgens mij. Twee dikke duimen omhoog!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          ...


                          Zo kan je nooit het probleem oplossen, want iedereen maakt fouten. Op die manier blijft iedereen gewoon volharden in de boosheid...
                          een nobele gedachte het hier op te lossen. Daarom mijn oproep om wat aan zelfreflectie te toen en dus te beginnen met jezelf.

                          Verder denk ik dat onze overtuiging niet zo zot ver uit elkaar liggen. Alleen is het moeilijk om in korte forum postjes genuanceerd te blijven.

                          Deze morgen heen en terug van oostende naar brussel centrum geweest (wat trouwens verrassend vlot ging). Slechts één auto gezien die echt op het middenvak bleef hangen terwijl hij langs alle kanten wordt voorbijgestoken.
                          Waar ik echter op reageer zijn de 'treintjes' op het tweede vak terwijl het eerste vak zo goed als leeg is (zoals de fotos en videos hier gepost). Als je het goede voorbeeld wil geven en dus het eerste vak opzoekt dan sluit het treintje zich naast je en kun je het vergeten terug op het tweede rijvak te komen zonder zich op te dringen.
                          Dus vanmorgen weer veel 'treintje' gespeeld (wat ik vroeger niet gedaan zou hebben).

                          Uiteindelijk gaat het om respect en hoffelijkheid in het verkeer. Als ik echter lees hoe sommigen hier reageren kan ik me al inbeelden hoe ze zich in het verkeer gedragen.
                          Last edited by geerto; 26/04/2013, 15:24.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                            Regenachtige dag, weinig te doen 's morgens vroeg en dus dat topic hier eens wat gelezen. Ik kan alleen maar hopen dat ze dus dringend een apart rijvak voor motorrijders bij leggen. Ofwel rijden mensen met hun wagen bijna tegen de vangrails ofwel gaan mensen moedwillig dwars liggen. Ik steek geen vinger uit maar wie is nu de schuldige? De motorrijder die volgens hem van de baan wordt gereden omdat een wagen niet opzij wilt gaan? Of de wagen die vindt dat de motorrijder denkt dat de weg voor hem alleen is en dat ze alles mogen? Verder kan ik alleen maar zeggen : rustig blijven, in- en uitademen en tot drie tellen alvorens te reageren op iets. Al dikwijls gezegd : sta 15 of 30 minuten vroeger op, rij rustig naar uw werk of waar dan ook, relaxed en geen stress. En mensen die voor hun werk op de weg zijn : uw uren lopen dan, elk uur is een betaald uur.
                            Een motorrijder mag filefilteren he...

                            Comment


                            • Natuurlijk. Ik heb daar ook geen probleem mee. Maar het moet wel op een volwassen manier gebeuren. Dus niet liggen toeteren, tussengas liggen geven, bumperkleven met grootlicht op of rare gebaren doen omdat ik niet verder opzij wil gaan. Ik wil altijd ruimte vrijmaken maar ga niet op enkele centimeters van een vangrail gaan rijden omdat een motorrijder door wil. Wat als er van achter tot van voor een kras in de wagen wordt gereden? Als de motorrijder al wil stoppen is het veel gezever met papieren, de wagen die moet herspoten worden ... Allemaal voor enkele seconden of minuten tijdwinst. Als het dit waard is? Of erger, wat als die motorrijder ten val komt? Nu anderzijds heb ik er bijna nooit last van en zij niet van mij want ik hang meestal op het rechtse vak tussen de vrachtwagens Ik ben overal een kwartier tot een half uur te vroeg, ondanks ik tegen 90 km/uur over de snelweg bol (iets wat met de 911 not done was).

                              Comment


                              • Een oud wijf dat met het regenweer besliste om niet harder dan 60 te gaan waar 90 mag. Blijf dan van de baan als je niet harder durft he.
                                En een Fransman die elke 50 meter eens zijn remmen moest testen, en dan met een slakkegang terug optrekken.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                                  Natuurlijk. Ik heb daar ook geen probleem mee. Maar het moet wel op een volwassen manier gebeuren. Dus niet liggen toeteren, tussengas liggen geven, bumperkleven met grootlicht op of rare gebaren doen omdat ik niet verder opzij wil gaan. Ik wil altijd ruimte vrijmaken maar ga niet op enkele centimeters van een vangrail gaan rijden omdat een motorrijder door wil. Wat als er van achter tot van voor een kras in de wagen wordt gereden? Als de motorrijder al wil stoppen is het veel gezever met papieren, de wagen die moet herspoten worden ... Allemaal voor enkele seconden of minuten tijdwinst. Als het dit waard is? Of erger, wat als die motorrijder ten val komt? Nu anderzijds heb ik er bijna nooit last van en zij niet van mij want ik hang meestal op het rechtse vak tussen de vrachtwagens Ik ben overal een kwartier tot een half uur te vroeg, ondanks ik tegen 90 km/uur over de snelweg bol (iets wat met de 911 not done was).
                                  1. Ik rij ook met mijn grootlicht op tijdens het filefilteren, maar enkel als de zon laag staat. Een fluo-hesje doesn't do the trick op zo'n momenten, en dan nog...
                                  2. Dan zal je genoeg tijd hebben om zijn nummerplaat af te lezen en te memoriseren. Want door de verstoring van zijn evenwicht zal die er niet zo snel vandoor kunnen gaan.
                                  3. Dan is dat eventueel een gedeelde verantwoordelijkheid/schuld.
                                  4. Dan hebben ze/we ook geen last van u, waarvoor dank. Ik kom ook een kwartier tot half uur vroeger aan als ik met de moto ga. Mijn gemiddelde snelheid ligt dan ook tot 2x hoger.3

                                  Comment


                                  • ik haat grootlichten op moto's

                                    Comment


                                    • Daarstraks op de N80 tussen Bevingen en Kerkom 7 zwaantjes zien voorbij komen die echt abnormaal levensgevaarlijke toeren uit aan het halen waren.
                                      Auto's voorbij gaan terwijl dat amper mogelijk was wegens tegenliggers
                                      Achter auto's rijden op amper 50 centimeter afstand

                                      En dit alles zonder zwaailichten of sirene.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik haat grootlichten op moto's
                                        En ik heb een hekel aan mensen die mij niet gezien hebben omdat ze hun spiegels niet gebruiken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                          En ik heb een hekel aan mensen die mij niet gezien hebben omdat ze hun spiegels niet gebruiken.
                                          Of motorijders die denken dat de autochauffeur enkel in de spiegels moeten kijken en direct op zij moeten springen in een file en niet meer op de voorligger letten. Want owee als die een seconde moeten wachten
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X