Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
    ...ik claxonneer nog eens tijdens het passeren om ze eens wakker te maken en laten inzien dat ze niet goed bezig zijn en toen ik er dan voor reed begon die vrouw ( passagier ) met wijde gebaren te zwaaien naar mij Wel grappig achteraf, maar o zo frustrerend van die oudjes die niet kunnen rijden, maar het toch nog steeds doen In mijn ogen is dit soort bestuurders veel erger dan iemand die belt EN rookt tegelijkertijd ( die heb ik ook al enkele keren gezien )
    Als iemand naar mij zo claxonneert dan rij ik gewoon verder en doe niets maar denk "gefrustreerde sukkelaar" en lach eens goed. Niet persoonlijk naar u toe maar mij boeit het niet dat er iemand claxonneert of zo. 50 km/uur doen op een baan waar 70 km/uur mag gereden is niet verboden. Ben je gehaast dan steek je maar voorbij. Ik zal zelfs iets naar rechts gaan zodat je goed de tegenliggers kunt zien. Dat ergert mij zeker niet, integendeel. Liever dat dan bumper plakken.

    Wat ik wel hier op het forum merk is dat jongeren er zich aan ergeren als er iemand iets trager dan max. toegelaten rijdt. En dat de iets ouderen zoiets normaal vindt en zich er niet (meer) aan ergert. 10 jaar geleden vlamde ik die ook voorbij, liefst dan tegen +120 km/uur of nog een pak sneller. Duizend keer mijn engelbewaarder bedankt dat ik toen nooit iets geraakt heb. Rijdt er nu iemand trager dan ga ik wat meer van het landschap genieten (ik beweer ook nu niet dat zoiets veiliger is want dan is de alertheid totaal verdwenen).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
      Als iemand naar mij zo claxonneert dan rij ik gewoon verder en doe niets maar denk "gefrustreerde sukkelaar" en lach eens goed. Niet persoonlijk naar u toe maar mij boeit het niet dat er iemand claxonneert of zo. 50 km/uur doen op een baan waar 70 km/uur mag gereden is niet verboden. Ben je gehaast dan steek je maar voorbij. Ik zal zelfs iets naar rechts gaan zodat je goed de tegenliggers kunt zien. Dat ergert mij zeker niet, integendeel. Liever dat dan bumper plakken.

      Wat ik wel hier op het forum merk is dat jongeren er zich aan ergeren als er iemand iets trager dan max. toegelaten rijdt. En dat de iets ouderen zoiets normaal vindt en zich er niet (meer) aan ergert. 10 jaar geleden vlamde ik die ook voorbij, liefst dan tegen +120 km/uur of nog een pak sneller. Duizend keer mijn engelbewaarder bedankt dat ik toen nooit iets geraakt heb. Rijdt er nu iemand trager dan ga ik wat meer van het landschap genieten (ik beweer ook nu niet dat zoiets veiliger is want dan is de alertheid totaal verdwenen).
      Aan de mensen die mijn claxonneren agressief vonden: Ik bedoel dat ook niet zo he, ik wou ze gewoon eens 'wakker' maken, hen eens doen beseffen dat er een rij van 5 tot 10 auto's achter hen opgehouden werd. Dit bewijst dus ook wel dat ze inderdaad het verkeer ophielden. En zoals ik zei konden we ze eerst niet inhalen door verhogingen op de middenberm. Als ik vind dat de persoon voor me te traag rijdt en ik hem kan inhalen, doe ik dat ook, in plaats van te bumperkleven en dergelijke. Ik heb niets tegen oude mensen he, integendeel, maar sommigen moeten gewoon beseffen dat het niet meer lukt om met de auto te rijden. Ze kennen de verkeersregels niet meer en hebben geen idee wat er rond hen gebeurt.
      1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
      1984 BMW E28 520i
      2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
        Ben je gehaast dan steek je maar voorbij. Ik zal zelfs iets naar rechts gaan zodat je goed de tegenliggers kunt zien. Dat ergert mij zeker niet, integendeel. Liever dat dan bumper plakken.
        Mooi van jou dat je wat opzij gaat rijden, dat wil zeggen dat je rekening houdt met het overige verkeer (enorm zeldzaam tegenwoordig).
        Het probleem is echter dat wanneer er 1 iemand 50 rijdt, de volgende auto wss bestuurd wordt door een vrouw die 50 ook ok vindt, daarachter iemand die het allemaal niet goed weet en hopla, jij mag 50 meter overbruggen, wat meestal, door de drukte van het verkeer, onmogelijk is. Dus die ene die 50 wil rijden zorgt er zo voor dat iedereen 50 moet rijden.
        Maw, iedereen moet blijkbaar rekening houden met de trage chauffeurs, maar de mensen die gewoon de snelheid willen rijden die ze mogen, daar moet dan niemand rekening mee houden... Politieke correctheid op zijn best.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
          Mooi van jou dat je wat opzij gaat rijden, dat wil zeggen dat je rekening houdt met het overige verkeer (enorm zeldzaam tegenwoordig).
          Het probleem is echter dat wanneer er 1 iemand 50 rijdt, de volgende auto wss bestuurd wordt door een vrouw die 50 ook ok vindt, daarachter iemand die het allemaal niet goed weet en hopla, jij mag 50 meter overbruggen, wat meestal, door de drukte van het verkeer, onmogelijk is. Dus die ene die 50 wil rijden zorgt er zo voor dat iedereen 50 moet rijden.
          Maw, iedereen moet blijkbaar rekening houden met de trage chauffeurs, maar de mensen die gewoon de snelheid willen rijden die ze mogen, daar moet dan niemand rekening mee houden... Politieke correctheid op zijn best.
          Volledig akkoord. Er moet enkel rekening gehouden worden met de zwakkeren in deze maatschappij, de rest draait er voor op. Een lijn die je in dit geval kunt doortrekken naar de angsthazen in 't verkeer.

          Comment


          • Wat mij tegenwoordig meer en meer opvalt is dat motorrijders het baanvak van de tegenliggers gaat gebruiken om een file voorbij te steken en er vanuit gaan dat iedereen moet wijken.

            Als er van de andere kant geen verkeer aankomt, zie ik het probleem niet in, maar deze ochtend reed ik achter een auto en er kwam een moto van de andere kant die een file aan het voorbij steken was. ipv dat die zich terug tussen de file ffkes zet begon die tekens te doen dat wij als auto's maar in de gracht moesten gaan staan zodat die rustig verder iedereen kon inhalen.
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Wat mij tegenwoordig meer en meer opvalt is dat motorrijders het baanvak van de tegenliggers gaat gebruiken om een file voorbij te steken en er vanuit gaan dat iedereen moet wijken.

              Als er van de andere kant geen verkeer aankomt, zie ik het probleem niet in, maar deze ochtend reed ik achter een auto en er kwam een moto van de andere kant die een file aan het voorbij steken was. ipv dat die zich terug tussen de file ffkes zet begon die tekens te doen dat wij als auto's maar in de gracht moesten gaan staan zodat die rustig verder iedereen kon inhalen.
              Heb ik ook al gezien, ik steek zelf voorbij langs het baanvak van de tegenliggers (anders zou je op het fiets- of voetpad moeten rijden), maar ik zet me idd terug in de file wanneer er auto's moeten passeren.
              Als autobestuurder wil ik ze er gerust tussen laten door zelf wat opzij te rijden (dat kost me niets), maar ze moeten idd ook niet overdrijven en dat baanvak opeisen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Duidelijk een geval uitlokken van verkeersagressie. Die mensen rijden daar 50, waar jij zelf aanhaald dat je 70 MAG.
                Blijkbaar MOET je dan volgens velen hier 70 rijden.

                Ga je ook claxonneren op alle bestuurders die op een baan waar je 70 mag, u voorbij steken aan een hogere snelheid?


                33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
                Als die mensen 50 rijden omdat ze een adres aan het zoeken zijn, is het soms geen idee om bedacht te zijn dat zo een mensen plots eens linksaf durven te slagen zonder correct voorrang te geven aan het verkeer dat de voorrangsweg volgt. En dan is een keer claxonneren niet zo een slecht idee.

                Dat die personen er verkeersagressie in zien, sja...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Door minder dan de maximale toegelaten snelheid te rijden hou je het verkeer niet op, daarmee hou je alleen diegene die nog sneller willen rijden op.
                  Iemand die 50 rijdt waar je 70 of 90 mag, sorry ze, die houdt het verkeer wel op. Ja, ook diegenen die sneller willen rijden, maar ook diegenen die de snelheidslimiet willen rijden of zelfs lichtjes onder de snelheidslimiet rijden. 50 is bebouwdekom-snelheid, en dat gaan doen op een baan waar je 70 mag is vaak al een baan voor doorgaand verkeer...

                  Bovendien lijkt het me dat je 3 klasses hebt van onverklaarbaar traag rijden: de meesters/vrijwillige politieagenten, de mensen die met de daver op het lijf autorijden, en de mensen die absoluut iets anders bezig zijn (niet handsfree telefoneren en van die stunts). Daar op geen enkel moment een chauffeur tussen die positief uitblinkt omwille van hun rijgedrag. Er is daar nooit iemand tussen die comfortabel, niet gestresst, met jaren ervaring, met perfect zicht en respect voor alle verkeersregels doelmatig 20-30 km/u onder de snelheidslimiet rijdt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Mensen zouden beter stoppen met politieagentje te spelen en iedereen op de meest onzinnige manieren er op te wijzen dat ze, volgens hun, iets niet volgens de regeltjes deden.
                  Ik krijg die reactie eigenlijk vaker van mensen die aanzienlijk onder de snelheidslimiet rijden, dan diegenen die kort onder de snelheidslimiet rijden. En dat ze zelf daarbij voorrang negeren om een conflictsituatie uit te lokken, vergeten ze ook nog eens.

                  Nobel dat je die mensen verdedigd, maar ik vrees dat je supportert voor het team dat ook de eersten zou zijn om uw geliefde rally op te doeken want gevaarlijk en slecht voor het milieu en los doorheen hun geliefde haspengouw zodat ze die dag niet kunnen gaan wandelen of fietsen...
                  Last edited by ; 30/04/2013, 20:57.

                  Comment


                  • Bah, morgen gaat weer zo'n zondagsrijdersdag zijn en ik mag gaan leveren op de markt in Parijs.

                    Comment


                    • Opa en oma ( vanaf welke leeftijd wordt iemand in die " leeftijdscategorie " ondergebracht?) die het verkeer " saboteren " op hun " waarschijnlijk " wekelijkse uitstap (zondag) naar zoon/dochter/kleinkinderen ? Zie daar echt geen ergernis in, alles verandert wanneer pipo's ( en heeft niks met leeftijd te maken ) zich mengen in woon-werkverkeer.
                      truth is in the eye of the beholder

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Iemand die 50 rijdt waar je 70 of 90 mag, sorry ze, die houdt het verkeer wel op. Ja, ook diegenen die sneller willen rijden, maar ook diegenen die de snelheidslimiet willen rijden of zelfs lichtjes onder de snelheidslimiet rijden. 50 is bebouwdekom-snelheid, en dat gaan doen op een baan waar je 70 mag is vaak al een baan voor doorgaand verkeer....
                        en wat te doen met die autos zonder rijbewijs? die doen 45 (hun topsnelheid) en mogen op een baan van 70 rijden. net als tractoren (dewelke precies wel harder gaan dan 50 de laatsten tijd), quads met gewone auto nr plaat,....
                        moeten die ook ineens allemaal weg omdat de rest 70 wil doen.

                        t zijn nog altijd MAXIMUM snelheden. ge moogt anders bij mij in de streek eens de knokstraat/mosschaardstraat doorrijden. klein veldwegske, amper plaats voor 1 auto, VEEL bochten, langs 2 kanten gracht.
                        na 100meter staat een bord dat bebouwde kom stopt... vanaf daar moogt ge dus 90. ik garandeer u dat er stukken zijn die ge zelf nie pakt aan 50.

                        ik rijd 85-95 op autosnelwegen (zowel dodge als de golf), ik rijd 70-80 in zones 90 en 120 (4vaks banen met middenberm), ik rij soms 50 in zones 70 omdat ik weet dat ik de volgende lichten OOK weer groen ga hebben ze (en raar maar waar, ik plak dan elke keer weer achter die 90rijders die te snel gingen. altijd peizen ze om de volgende lichten er nog net door te zijn...

                        op de vichtseweg naar waregem staan verkeerslichten met sensor. rijd ge harder dan 70, gaan die op rood. net zoals in zwevegem: komt ge daar aan 51 den bocht uit, staat ge voor een rood licht. in bebouwde kom moogt ge 50, pakt ge dan verkeersdrempels en ronden punten ook aan 50??? ge moogt immers toch zo hard.
                        tegenwoordig is snel rijden niet overal meer mogelijk.


                        Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                        Opa en oma ( vanaf welke leeftijd wordt iemand in die " leeftijdscategorie " ondergebracht?) die het verkeer " saboteren " op hun " waarschijnlijk " wekelijkse uitstap (zondag) naar zoon/dochter/kleinkinderen ? Zie daar echt geen ergernis in, alles verandert wanneer pipo's ( en heeft niks met leeftijd te maken ) zich mengen in woon-werkverkeer.
                        zondag??? die doen hun zondagsuitstap op het spitsuur dat iedereen naar huis moet. net zoals ze op een doordeweeksedag om 19h in de carrefour moeten zijn net als de werkende mens daar ook is. ze hebben de hele dag, maar gaan als al de rest moet gaan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          en wat te doen met die autos zonder rijbewijs? die doen 45 (hun topsnelheid) en mogen op een baan van 70 rijden. net als tractoren (dewelke precies wel harder gaan dan 50 de laatsten tijd), quads met gewone auto nr plaat,....
                          moeten die ook ineens allemaal weg omdat de rest 70 wil doen.
                          Aixams moeten weg, JA. Quads rijden altijd goed door ( nog nooit achter gezeten in ieder geval ). In ieder geval haal ik tractoren en aixams zo snel mogelijk in, ik heb helemaal geen geduld om kilometers aan 40km/u te rijden waar je 70 kan/mag.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          t zijn nog altijd MAXIMUM snelheden. ge moogt anders bij mij in de streek eens de knokstraat/mosschaardstraat doorrijden. klein veldwegske, amper plaats voor 1 auto, VEEL bochten, langs 2 kanten gracht.
                          na 100meter staat een bord dat bebouwde kom stopt... vanaf daar moogt ge dus 90. ik garandeer u dat er stukken zijn die ge zelf nie pakt aan 50.
                          Da's toch heel iets anders? In het algemeen kan je in België veel sneller ( lees: comfortabel snel ) rijden dan de limiet. Op vele wegen waar je hier maar 70 mag, zou je in Frankrijk bijvoorbeeld 90 mogen rijden, net OMDAT je die ook gemakkelijk aan 90 kan doen. De limieten worden hier systematisch naar beneden gehaald, bijvoorbeeld omdat er eens éénen dronkaard een kind omver rijdt of tegen een boom knalt. Nu dat is een andere discussie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          ik rijd 85-95 op autosnelwegen (zowel dodge als de golf), ik rijd 70-80 in zones 90 en 120 (4vaks banen met middenberm), ik rij soms 50 in zones 70 omdat ik weet dat ik de volgende lichten OOK weer groen ga hebben ze (en raar maar waar, ik plak dan elke keer weer achter die 90rijders die te snel gingen. altijd peizen ze om de volgende lichten er nog net door te zijn...
                          Ik heb bewondering voor uw geduld. Ik hoop gewoon dat jij ook respect hebt voor mensen die WEL de limiet willen rijden en hen niet gaat hinderen. Als jij 50 rijdt waar je 70 mag, en de persoon achter u kan niet inhalen, dan hinder jij wel het verkeer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          zondag??? die doen hun zondagsuitstap op het spitsuur dat iedereen naar huis moet. net zoals ze op een doordeweeksedag om 19h in de carrefour moeten zijn net als de werkende mens daar ook is. ze hebben de hele dag, maar gaan als al de rest moet gaan.
                          Heb je helemaal gelijk in, die hebben daar volgens mij hun lol in om aan de kassa ook hun kluttergeld boven te halen

                          Kijk, zoals ik al zei, neem nu de oudere mensen van vanaf 70 jaar. Die kunnen gewoon niet meer perfect functioneren in het verkeer. Ten eerste kennen ze de theorie niet meer, als ze die al ooit hebben gekend, want ze hebben nooit een examen afgelegd. Ten tweede kijken ze minder rond hen, ze weten niet of er een auto achter hen rijdt, of er een brommer naast hen rijdt op het fietspad, gewoon omdat ze dat drukke verkeer niet hadden in hun tijd. Ten derde hebben ze ook de reflexen niet meer die wij hebben, tegen dat ze doorhebben dat de persoon voor hen hard op de rem gaat, is het al te laat. Ik vind gewoon dat senioren aan de leeftijd van 70 jaar de keuze moeten krijgen: rijbewijs afleggen of gedaan met autorijden. Het klinkt cru, maar als een oudere nog goed in auto kan rijden is er eigenlijk geen probleem, want die slaagt voor het examen.

                          Dit alles mag je niet persoonlijk opvatten he fcapri Ik zal wel claxonneren als ik eens achter uw dodge hang
                          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                          1984 BMW E28 520i
                          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                          Comment




                          • toch maar met elkaar leren leven denk ik zo als je de cijfers ziet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Het probleem is dat beide bestuurders die verplichting hebben het kruispunt dubbel voorzichtig te naderen, en bovendien de voorrangsplichtige bestuurder voorrangsplichtig was. Als je de voorrangsgerechtigde bestuurder verwijt van niet dubbel voorzichtig te zijn, wat moet je dan doen met de voorrangsplichtige die zonder voorrang toch het kruispunt op rijdt terwijl een voorrangsgerechtigd voertuig passeert, en deze raakt?
                              Tien jaar geleden heb ik een ongeval gehad met de brommer, waarbij ik op een voorrangsbaan reed. De bestuurster van de auto stond stil achter de haaientanden in een zijstraat van die baan. Dit had ik reeds (lang) op voorhand gezien. Op het moment dat ik het kruispunt op rij, mij van geen kwaad bewust, rijdt ze door met als gevolg: mijn voorwiel tegen dat van haar, ik eerst met benen tegen mijn stuur om dan over het stuur en de motorkap van de auto te vliegen en mijn ex-vriendin vliegt over mij en de rest. We zijn allebei op de baan terecht gekomen, in de andere rijrichting, waarbij mijn ex-vriendin haar teen heeft gebroken. Er waren een aantal mensen die het van ver hebben 'zien gebeuren'. Na vrijspraak van alle verantwoordelijkheid ben ik in beroep voor een derde aansprakelijk gesteld, toen de tegenpartij met 'getuigenissen' afkwamen waar tegenstrijdigheden in eenzelfde getuigenis stonden: "Ik zag het ongeval vanaf het moment van de impact... De bestuurder van de bromfiets keek al enige tijd naar rechts toen hij het kruispunt naderde." Tot nu toe heeft nog niemand mij kunnen uitleggen hoe die dat heeft kunnen zien, als die het pas 'vanaf het moment van de impact' zag gebeuren. Gedurende 17 maanden heb ik elke maand €50 moeten dokken, terwijl ik van thuis €250 kreeg om alles (kot van €200, eten, kleren, ...) te betalen. Men hoeft geen rekenknobbel te hebben om in te zien dat dit naast studeren noodzaakt om (veel) te werken.

                              Enfin, dit om te illustreren dat uitspraken van rechters soms kant nog wal raken en dat de verplichting om een kruispunt met dubbele voorzichtigheid te naderen dus inderdaad voor beiden geldt, ongeacht de voorrangsregels.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                                Aixams moeten weg, JA. Quads rijden altijd goed door ( nog nooit achter gezeten in ieder geval ). In ieder geval haal ik tractoren en aixams zo snel mogelijk in, ik heb helemaal geen geduld om kilometers aan 40km/u te rijden waar je 70 kan/mag.
                                je hebt quads met motorijbewijs en motoplaat, en quads met autoplaat en autorijbewijs. laatste is ingeschreven als landbouwvoertuig en mag niet harder dan 45.

                                ik erger mij ook wel als ik een schone baan heb, en daar rijd zo een aftandse tractor aan 25km/h. tja, daar blijf ik dan wel achter totdat ik veilig over kan. die tractoren vallen mee. die gevallen die 45-50km/h rijden (bijna 60 op mijn teller), daar geraakt ge zo vlot niet over op een baantje van 70. dan neem ik ook geen onnodige risicos en volg ik wel een paar km aan 50km/h. de dodge heeft zijn groot gewicht als nadeel voor een acceleratie te doen, men golf .... tja met een 1.6D van 25jaar terug is dubbelen meestal geen optie . k zen al content als ik ne fiets eruit trek aan de lichten

                                Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                                Ik heb bewondering voor uw geduld. Ik hoop gewoon dat jij ook respect hebt voor mensen die WEL de limiet willen rijden en hen niet gaat hinderen. Als jij 50 rijdt waar je 70 mag, en de persoon achter u kan niet inhalen, dan hinder jij wel het verkeer.
                                ...
                                Dit alles mag je niet persoonlijk opvatten he fcapri Ik zal wel claxonneren als ik eens achter uw dodge hang
                                op autosnelweg rijd ik rechts, op 4vaks banen is er ook ruimte om te dubbelen. één of andere gewone baan waar 70 de top is, daar rijd ik naar alle waarschijnlijkheid 50-60km/h. kunnen ze nie dubbelen omdat er tegenliggers zijn, dan wachten ze maar ff. zoals ik in een ander topic al vermelde stopt mijn dodge van 1977 zo snel niet als een andere. het leger besliste in die jaren 70 dat zo een voertuig altijd geladen rondrijd en heeft dus deftig werkende achterremmen. met als gevolg dat die onmiddelijk blokkeren als de laadbak leeg is, en de dodge gaat dwars.

                                een lastafhankelijke verdeler monteren mag ik niet, omdat het volgens belgische wet VERBODEN is wijzigingen door te voeren aan het remsysteem. tja, bijgevolg pas ik de rijstijl aan van de dodge, en naar gewoonte dus ook met de golf.

                                met 2.5 ton op een baantje waar ge 70 moogt, effectief 70 rijden... de dag dat gij daar dan een noodstop maakt voor éénder wat die overloopt of gebeurd, en ik zit 100meter achter u, ik verzeker u, mijne bumper plakt in uwe nek dan. als ge met zo een zwaar voertuig rondrijd, merkt ge vanzelf wel wanneer het niet veilig gebeurd. tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad omdat ik te traag rijd, of omdat ze mij niet voorbij kunnen.
                                op de autosnelweg dubbelen vrachtwagens mij ook, van gewoonte knipper ik met de lichten als ze ver genoeg voorbij zijn om rechts in te voegen.

                                btw, dat geduld en traag rijden komt met de jaren denk ik. k heb 10jaar lang op de baan gezeten als technieker, laatste jaren deed ik 3000-3500km / week.
                                dan boeit het echt niet meer of ge op 7 uur of 8 uur 700km aflegt (uren waren betaald en als ik te vroeg gedaan had, kreeg ik toch nog werk bij)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  http://www.peoplecommunications.be/NL/?page=1&subpage=0

                                  toch maar met elkaar leren leven denk ik zo als je de cijfers ziet
                                  Nog eens ter herhaling, ik heb helemaal niets tegen oudjes in het algemeen he, eergisteren nog een paar oude vrouwtjes hun koffers de trappen opgedragen in het station
                                  1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                  1984 BMW E28 520i
                                  2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                                  Comment


                                  • je weet toch dat als je 50 rijdt tijdens je rij-examen (edit : in een stuk met 70 of meer), je mag terugkeren naar je beginpunt om nieuwe afspraak te maken. Idem met 30 te rijden in een bebouwde kom. Wegens belemmering van het verkeer.
                                    Last edited by ; 02/05/2013, 12:55.

                                    Comment


                                    • Anderhalf uur geleden staat er hier een Fiat Stilo break al een tijdje met draaiende motor voor het kantoor. Omdat ik het raam had open staan, begon dit nogal storend te worden. Daarom heb ik het laatste van mijn glas water naar beneden gekapt op het dak en de voorruit van eerder vermelde wagen. Gevolg: bestuurder claxonneert meerdere maken en stapt uit om met gebaren duidelijk te maken dat ik naar beneden moet komen om het af te vegen. Waarom ik hem mijn bijgevuld glas water toon, hiervan drink, en al glimlachend gebaar dat hij zijn ruitenwissers kan gebruiken. Sinds toen staat de motor af en na een wederzijdse glimlach, met duim omhoog, kon ik rustig verder werken. Een half uur geleden is hij vertrokken. De interculturele verdraagzaamheid in Brussel viert hoogtij! Misschien heeft het iets te maken met mijn woon-werk traject dat ik vanmorgen met de fiets en trein heb afgelegd. Lichaamsbeweging gehad, Metro-krant gelezen, zonder stress op het werk. Heerlijk! Wel serieus honger, want die bananen volstaan dus niet.

                                      Comment


                                      • Wtf?

                                        Dus gij gaat bepalen dat een ander zijn auto niet mag laten draaien?

                                        De tolerantie van de maatschappij, inderdaad! Top zo!

                                        Niettegenstaande (is dat met twee T's?) dat je eigelijk gelijk hebt (draaiende motor is meestal nergens voor nodig), vind ik het vooral 'durven' van een ander zoiets te gebieden. Mij is geleerd: doe uw eigen ding, hou verder uw teut en moei u met uw eigen zaken (zelfs al staat er iemand onder mijn raam tegen 4000 toeren gas te geven, dan doe ik gewoon mijn raam toe, immers: het is mijn wagen niet en als ik die mens een opmerking maak, heeft hij het recht me een lap te verkopen, ik moei me immers met andermans zaken).


                                        Enfin.

                                        Den ene mens is de andere blijkbaar niet.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Bovendien lijkt het me dat je 3 klasses hebt van onverklaarbaar traag rijden: de meesters/vrijwillige politieagenten, de mensen die met de daver op het lijf autorijden, en de mensen die absoluut iets anders bezig zijn (niet handsfree telefoneren en van die stunts). Daar op geen enkel moment een chauffeur tussen die positief uitblinkt omwille van hun rijgedrag. Er is daar nooit iemand tussen die comfortabel, niet gestresst, met jaren ervaring, met perfect zicht en respect voor alle verkeersregels doelmatig 20-30 km/u onder de snelheidslimiet rijdt.
                                          Ai? Ik rij comfortabel, zeker niet gestresst, rij al meer dan 20 jaar met wagens, ik denk dat ik nog voldoende zie, heb meestal respect voor de meeste verkeersregels en rij toch regelmatig een pak onder de max. toegestane snelheid. Hoeveel jaren gevangenis moet ik nu gaan doen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X