Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    je weet toch dat als je 50 rijdt tijdens je rij-examen (edit : in een stuk met 70 of meer), je mag terugkeren naar je beginpunt om nieuwe afspraak te maken. Idem met 30 te rijden in een bebouwde kom. Wegens belemmering van het verkeer.

    dat is dan ook eerder met de gedachte: je hebt geen flauw benul hoe snel je mag of in welke zone je rijd, dus je rijd maar traag genoeg

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
      Anderhalf uur geleden staat er hier een Fiat Stilo break al een tijdje met draaiende motor voor het kantoor. Omdat ik het raam had open staan, begon dit nogal storend te worden. Daarom heb ik het laatste van mijn glas water naar beneden gekapt op het dak en de voorruit van eerder vermelde wagen. Gevolg: bestuurder claxonneert meerdere maken en stapt uit om met gebaren duidelijk te maken dat ik naar beneden moet komen om het af te vegen. Waarom ik hem mijn bijgevuld glas water toon, hiervan drink, en al glimlachend gebaar dat hij zijn ruitenwissers kan gebruiken. Sinds toen staat de motor af en na een wederzijdse glimlach, met duim omhoog, kon ik rustig verder werken. Een half uur geleden is hij vertrokken. De interculturele verdraagzaamheid in Brussel viert hoogtij! Misschien heeft het iets te maken met mijn woon-werk traject dat ik vanmorgen met de fiets en trein heb afgelegd. Lichaamsbeweging gehad, Metro-krant gelezen, zonder stress op het werk. Heerlijk! Wel serieus honger, want die bananen volstaan dus niet.
      Hij had geen bosmaaier in de koffer liggen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Wtf?

        Dus gij gaat bepalen dat een ander zijn auto niet mag laten draaien?

        De tolerantie van de maatschappij, inderdaad! Top zo!

        Niettegenstaande (is dat met twee T's?) dat je eigelijk gelijk hebt (draaiende motor is meestal nergens voor nodig), vind ik het vooral 'durven' van een ander zoiets te gebieden. Mij is geleerd: doe uw eigen ding, hou verder uw teut en moei u met uw eigen zaken (zelfs al staat er iemand onder mijn raam tegen 4000 toeren gas te geven, dan doe ik gewoon mijn raam toe, immers: het is mijn wagen niet en als ik die mens een opmerking maak, heeft hij het recht me een lap te verkopen, ik moei me immers met andermans zaken).


        Enfin.

        Den ene mens is de andere blijkbaar niet.
        Ik heb niets bepaald en niemand iets geboden. Het is me al langer duidelijk dat onze opvoeding en bijgevolg onze wereldbeschouwing redelijk ver uit elkaar liggen. Als jij liever je goesting doet zonder met iemand anders rekening te houden en je hoofd in de grond steekt als een ander dat doet, dan is dat jouw zaak. Maar ik zit zo niet in elkaar.

        Dus zoals je zelf schreef: Den ene mens is de andere niet. Gelukkig maar. Maar als iedereen maar (tegen elkaar) op doet, dan is het uiteindelijk voor niemand leefbaar. En hoewel onze maatschappij daar sterk naartoe evolueert, blijf ik mij daar (meer en meer) tegen verzetten.

        Zo heb ik deze middag toen ik te voet naar de supermarkt ging, de heer die met zijn Saab 900 Turbo (zalige kar trouwens) op het zebrapad met draaiende motor zijn GPS stond in te stellen, terwijl hij dat evengoed (met draaiende motor) een meter achter het zebrapad had kunnen doen, er ook op attent gemaakt dat dat niet de plaats ervoor was. Toen mijn collega opmerkte dat ik dat beter niet deed omdat ik wel eens op mijn gezicht zou kunnen krijgen, antwoordde ik hem dat als die persoon dacht dat dat de correcte manier van reageren zou zijn en dacht daar iets mee te bereiken, hij dan maar moest doen wat hij niet kon laten.
        Last edited by ; 02/05/2013, 15:00. Reden: quote toegevoegd

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          dat is dan ook eerder met de gedachte: je hebt geen flauw benul hoe snel je mag of in welke zone je rijd, dus je rijd maar traag genoeg
          die mutsen die daar 50rijden waar 70mag weten dat ook niet. Nog toffer zijn die mutsen die 60 rijden waar 70mag en die 60 rijden waar 50mag.

          Comment


          • Er is al eens op gereageerd, maar bon:

            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            en wat te doen met die autos zonder rijbewijs? die doen 45 (hun topsnelheid) en mogen op een baan van 70 rijden. net als tractoren (dewelke precies wel harder gaan dan 50 de laatsten tijd), quads met gewone auto nr plaat,....
            moeten die ook ineens allemaal weg omdat de rest 70 wil doen.
            Die auto's kunnen niet sneller en mij lijkt dat ook een lancune in de wetgeving, 45 rijden waar je normaal 90 mag is te gek voor woorden, maar we weten allemaal hoe logisch de wetten hier in elkaar steken natuurlijk.
            Als je wel sneller kan, dan moet je niet 20km/h onder de al heel lage maximumsnelheid gaan rijden, indien je dit wel wil, er bestaat nog steeds zoiets als een fiets :p

            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            t zijn nog altijd MAXIMUM snelheden. ge moogt anders bij mij in de streek eens de knokstraat/mosschaardstraat doorrijden. klein veldwegske, amper plaats voor 1 auto, VEEL bochten, langs 2 kanten gracht.
            na 100meter staat een bord dat bebouwde kom stopt... vanaf daar moogt ge dus 90. ik garandeer u dat er stukken zijn die ge zelf nie pakt aan 50.
            Wel, dan heb jij de enige straat in Belgie gevonden waar je trager moet rijden dan je wettelijk gezien mag! Laat mij dan ook even toe te zeggen dat het bij al de rest van de straten in Belgie meestal omgekeerd is, dat weet jij ook

            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            ik rijd 85-95 op autosnelwegen (zowel dodge als de golf), ik rijd 70-80 in zones 90 en 120 (4vaks banen met middenberm), ik rij soms 50 in zones 70 omdat ik weet dat ik de volgende lichten OOK weer groen ga hebben ze (en raar maar waar, ik plak dan elke keer weer achter die 90rijders die te snel gingen. altijd peizen ze om de volgende lichten er nog net door te zijn...
            Tiens, hebben ze in Belgie dan toch ergens een 'groene golf' systeem, want meestal sta je net voor rood als je normaal rijdt...
            Er zijn btw ook wegen die niet constant worden onderbroken door verkeerslichten, dus dat lijkt me niet echt een argument.
            En we hebben het hier eens niet over te hard rijden, maar over gewoon de normale snelheid aanhouden.

            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            op de vichtseweg naar waregem staan verkeerslichten met sensor. rijd ge harder dan 70, gaan die op rood. net zoals in zwevegem: komt ge daar aan 51 den bocht uit, staat ge voor een rood licht. in bebouwde kom moogt ge 50, pakt ge dan verkeersdrempels en ronden punten ook aan 50??? ge moogt immers toch zo hard.
            tegenwoordig is snel rijden niet overal meer mogelijk.
            Je moet het ook niet in het belachelijke trekken, je weet goed genoeg wat er bedoeld wordt. Ik moet rekening houden met jou omdat je nog 20km/h trager wil rijden dan de al meestal slaapverwekkende maximumsnelheid, maar iemand die gewoon die snelheid wil aanhouden is dus niet goed bezig, rare redenering hoor...

            Waar ik ook een probleem mee heb is het feit dat je blijkbaar gratis rijbewijzen kan krijgen als je een doos waspoeder koopt, ik zie alle dagen mensen in een auto zitten, waaraan je ziet dat ze stijf staan van de stress, wat zich ook uit in hun rijkunsten (kunsten is hier uiteraard een iets te groot woord). Ze laten ook elke halve gare toe als hij maar genoeg betaalt, laat alleen mensen op de baan die met een auto kunnen rijden en het verkeer zal al veel vlotter gaan.
            Last edited by ; 02/05/2013, 15:33.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              Ik heb niets bepaald en niemand iets geboden. Het is me al langer duidelijk dat onze opvoeding en bijgevolg onze wereldbeschouwing redelijk ver uit elkaar liggen. Als jij liever je goesting doet zonder met iemand anders rekening te houden en je hoofd in de grond steekt als een ander dat doet, dan is dat jouw zaak. Maar ik zit zo niet in elkaar.

              Dus zoals je zelf schreef: Den ene mens is de andere niet. Gelukkig maar. Maar als iedereen maar (tegen elkaar) op doet, dan is het uiteindelijk voor niemand leefbaar. En hoewel onze maatschappij daar sterk naartoe evolueert, blijf ik mij daar (meer en meer) tegen verzetten.

              Zo heb ik deze middag toen ik te voet naar de supermarkt ging, de heer die met zijn Saab 900 Turbo (zalige kar trouwens) op het zebrapad met draaiende motor zijn GPS stond in te stellen, terwijl hij dat evengoed (met draaiende motor) een meter achter het zebrapad had kunnen doen, er ook op attent gemaakt dat dat niet de plaats ervoor was. Toen mijn collega opmerkte dat ik dat beter niet deed omdat ik wel eens op mijn gezicht zou kunnen krijgen, antwoordde ik hem dat als die persoon dacht dat dat de correcte manier van reageren zou zijn en dacht daar iets mee te bereiken, hij dan maar moest doen wat hij niet kon laten.
              Ik snap je wel hoor, en inderdaad: verschillende opvattingen over zo'n zaken.

              Trouwens: ik let wél altijd op om zo weinig mogelijk mensen te hinderen (en als ik het onwetend doe, heb ik er geen probleem mee als iemand me op een correcte manier over aanspreekt (dus niet: roepen en tieren)).

              Maar bvb. je laatste paragraaf: het zou NOOIT in me opkomen daarop te reageren. Daar heb ik gewoon geen zin, tijd, goesting, reden in/voor. Het brengt me niets op. Iemand die op een zebrapad oversteekt, kan (in mijn ogen) even goed een meter of drie naar links of rechts uitwijken.

              Ik ben nu eenmaal zo: ik doe mijn ding, een ander doet het zijne.


              Wat niét wil zeggen dat ik een onbeschofte boer zonder manieren ben: zo doe ik bvb. spontaan de deur open voor iemand die z'n handen vol heeft, heb ik onlangs nog voor iemand het reservewiel op zijn Insignia met platte band gelegd, ...

              Alleen dat 'spontaan gemoei met anderen/andermans zaken', het zit gewoon niet in mij en ik zie er het voordeel niet van in.


              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                dat is dan ook eerder met de gedachte: je hebt geen flauw benul hoe snel je mag of in welke zone je rijd, dus je rijd maar traag genoeg
                Ik ken het gevoel vooral als je regio's komt die je niet of nauwelijks kent. In de regios die je wel kent, zie je dan dat 'vreemden' 70 rijden waar 90 mag en dan vraag je je af hoe kan ik op een beleefde manier kenbaar maken dat het sneller mag???


                Ik heb ook zo'n gevoel bij de gemiddelde snelheids traject controles. Door een inhaalmaneuver of wat onoplettendheid rij je op een bepaald moment 130. Oei, ik moet vertragen, maar hoeveel? Zit je de rest van het traject 110 te rijden om toch maar zeker te zijn...
                ( PS: snelheden rekening houdend met afwijking teller etc....)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik snap je wel hoor, en inderdaad: verschillende opvattingen over zo'n zaken.

                  Trouwens: ik let wél altijd op om zo weinig mogelijk mensen te hinderen (en als ik het onwetend doe, heb ik er geen probleem mee als iemand me op een correcte manier over aanspreekt (dus niet: roepen en tieren)).
                  Ik probeer ook altijd op een vriendelijke en/of ludieke manier mensen te 'interpelleren', maar als ik zelf deelneem aan het verkeer per auto of moto, heb ik het daar al eens moeilijker mee, vooral als ze mij en andere weggebruikers in gevaar brengen door hun (onwetende) gedrag.

                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Maar bvb. je laatste paragraaf: het zou NOOIT in me opkomen daarop te reageren. Daar heb ik gewoon geen zin, tijd, goesting, reden in/voor. Het brengt me niets op. Iemand die op een zebrapad oversteekt, kan (in mijn ogen) even goed een meter of drie naar links of rechts uitwijken.
                  Doordat die persoon op het zebrapad stond, moest ik naar links uitwijken om hem voorbij te stappen. Als er dan een of andere onverlaat (en zo rijden er daar meer dan genoeg van rond) dan het rondpunt over vliegt en mij omver knalt, dan verkies ik toch de eventuele 'safflet op mijn bakkes' te riskeren, om het plat te verwoorden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik ben nu eenmaal zo: ik doe mijn ding, een ander doet het zijne.
                  Zo lang jij daar niemand bij hindert en omgekeerd is er geen probleem, he. Maar ik vermoed dat dit in Hemelveerdegem en contreien moeilijk te vergelijken is met bepaalde andere regio's in dit land.

                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Wat niét wil zeggen dat ik een onbeschofte boer zonder manieren ben: zo doe ik bvb. spontaan de deur open voor iemand die z'n handen vol heeft, heb ik onlangs nog voor iemand het reservewiel op zijn Insignia met platte band gelegd, ...

                  Alleen dat 'spontaan gemoei met anderen/andermans zaken', het zit gewoon niet in mij en ik zie er het voordeel niet van in.
                  Even goeie vrienden. Als ik al mijn ergernissen in zo'n gevallen nooit naar diegenen die het veroorzaken zou mogen ventileren, dan zouden er anderen onder lijden die er totaal niet verantwoordelijk voor zijn. Daar zit voor mij het voordeel.
                  Last edited by ; 02/05/2013, 17:15.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    t zijn nog altijd MAXIMUM snelheden. ge moogt anders bij mij in de streek eens de knokstraat/mosschaardstraat doorrijden. klein veldwegske, amper plaats voor 1 auto, VEEL bochten, langs 2 kanten gracht.
                    na 100meter staat een bord dat bebouwde kom stopt... vanaf daar moogt ge dus 90. ik garandeer u dat er stukken zijn die ge zelf nie pakt aan 50.
                    Wel, dan heb jij de enige straat in Belgie gevonden waar je trager moet rijden dan je wettelijk gezien mag! Laat mij dan ook even toe te zeggen dat het bij al de rest van de straten in Belgie meestal omgekeerd is, dat weet jij ook
                    In Belgie worden we inderdaad nogal bepamperd wat maximum snelheden betreft. Afgelopen 3 dagen 1300km in the UK gereden. Lange stukken op regionale wegen in de midlands. Daar mag je meestal 60mph (97km/uur). Er waren toch vele stukken dat ik daar ver onder zat. Smalle bochtige tweeweg banen langs stenen muurtjes en dichte hagen. De infrastructuur is een betere snelheidsregelaar dan honderden snelheidsbordjes...

                    Wat me trouwens ook opviel op de autosnelweg is dat men reageerst op richtingsaanwijzers bij het veranderen vak (vertragen of zelf veranderen om plaats te maken). De britse 'gentleman' is zeker nog realiteit!
                    In het algemeen had ik trouwens het gevoel dat men daar meer rekening houd met de 'flow' van het verkeer wat een veel rustiger rij-ervaring oplevert.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Ik ken het gevoel vooral als je regio's komt die je niet of nauwelijks kent. In de regios die je wel kent, zie je dan dat 'vreemden' 70 rijden waar 90 mag en dan vraag je je af hoe kan ik op een beleefde manier kenbaar maken dat het sneller mag???
                      Heel even met de grootlichten signaal geven. En ik weet ook dat het IQ van de gemiddelde Belg als gevolg heeft dat dit meestal verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar dan heb je gedaan wat je kon.

                      Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Ik heb ook zo'n gevoel bij de gemiddelde snelheids traject controles. Door een inhaalmaneuver of wat onoplettendheid rij je op een bepaald moment 130. Oei, ik moet vertragen, maar hoeveel? Zit je de rest van het traject 110 te rijden om toch maar zeker te zijn...
                      ( PS: snelheden rekening houdend met afwijking teller etc....)
                      Dè oplossing: Schaf u een Coyote of dergelijke aan. Zeker voor de trajectcontroles is het zeer nuttig.

                      Comment


                      • Wanneer gaan ze nu eindelijk eens iets doen aan het inhaalverbod van vrachtwagens bij regenweer? Vandaag weer een hele boel gezien die dit straal negeren.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

                          Tiens, hebben ze in Belgie dan toch ergens een 'groene golf' systeem, want meestal sta je net voor rood als je normaal rijdt...
                          Er zijn btw ook wegen die niet constant worden onderbroken door verkeerslichten, dus dat lijkt me niet echt een argument.
                          En we hebben het hier eens niet over te hard rijden, maar over gewoon de normale snelheid aanhouden.

                          Ik heb hier in nog geen ene groene golf gezien in de buurt.

                          In Merksem is er een baan waar er om de 200mtr lichten staan, als je mooi 50 rijdt heb je elk rood licht. rijd je er 70 dan is het allemaal groen. Alleen beseft de politie dat ook dus staan ze daar nu leuk te flitsen.

                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Dagelijks naar/in brussel ( sinds 1787 of is het 1982?) : verkeer zien veranderen van een beetje speciaal in volledige anarchie.
                            truth is in the eye of the beholder

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Ik heb hier in nog geen ene groene golf gezien in de buurt.

                              In Merksem is er een baan waar er om de 200mtr lichten staan, als je mooi 50 rijdt heb je elk rood licht. rijd je er 70 dan is het allemaal groen. Alleen beseft de politie dat ook dus staan ze daar nu leuk te flitsen.

                              Maantjessteenweg?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Maantjessteenweg?
                                Nee de Kassalei.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Maantjessteenweg?
                                  Yees
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                    Er is al eens op gereageerd, maar bon

                                    Tiens, hebben ze in Belgie dan toch ergens een 'groene golf' systeem, want meestal sta je net voor rood als je normaal rijdt...
                                    Er zijn btw ook wegen die niet constant worden onderbroken door verkeerslichten, dus dat lijkt me niet echt een argument.
                                    En we hebben het hier eens niet over te hard rijden, maar over gewoon de normale snelheid aanhouden.


                                    Je moet het ook niet in het belachelijke trekken, je weet goed genoeg wat er bedoeld wordt. Ik moet rekening houden met jou omdat je nog 20km/h trager wil rijden dan de al meestal slaapverwekkende maximumsnelheid, maar iemand die gewoon die snelheid wil aanhouden is dus niet goed bezig, rare redenering hoor...
                                    .
                                    idd, als je 'normaal' rijd, sta je dus voor het rode licht. de lichten die ik ken, moet je dus trager rijden om alle lichten groen te hebben. vroeger was er zo een lange recht baan, ge mocht 90. als je 70 of 130 reed kon je de lichten bijna allemaal pakken. maar op 90 had je rood, en veel rood. in belgie is het echt triest. grote 4vaksbanen met middenberm dat ze op 70 zetten (gewestweg) en elke 500meter ne flitser (ninoofsesteenweg ninove-dilbeek voor de kenners).
                                    klein veldwegen waar je dan 90 tussen de huizen kan scheuren

                                    er zijn genoeg banen waar je om de zoveel tijd moet afremmen voor lichten, ronde punten, zijstraten met voorrang.... dat het de moeite gewoon niet loont om nog elke keer op te trekken tot de maximum snelheid. er zijn er veel die proberen, maar 5km verder zit ik nog steeds achter diezelfde autos. met ook nog dezelfde vrachtwagen achter mij die ook niet volledig optrekt.

                                    ik rijd met de fiets en trein naar werk, net om al die ergernis op de weg niet meer te hebben. ik heb 10jaar in het brusselse op de baan gewerkt, en ben de files gewoon echt beu. ik kan gewoon niet snel meer rijden omdat ik jarenlang vastzat in het verkeer altijd (en genoeg flitsboetes heb verzameld elke keer ik wel eens kon doorrijden). snel rijden boeit mij echt gewoon niet meer.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      en wat te doen met die autos zonder rijbewijs? die doen 45 (hun topsnelheid) en mogen op een baan van 70 rijden. net als tractoren (dewelke precies wel harder gaan dan 50 de laatsten tijd), quads met gewone auto nr plaat,....
                                      moeten die ook ineens allemaal weg omdat de rest 70 wil doen.
                                      Tractoren hebben de verplichting om buiten de bebouwde kom met signalisatie te rijden. Oranje zwaailicht, rode reflectoren, snelheidsindicatie, the works.

                                      Waarom die axiamkes nog worden toegelaten is mij een raadsel, zeker als je de kostprijs van die dingen ziet, en het absolute gebrek aan veiligheidsvoorzieningen. Ik heb nu al een paar keren zo een axiam gezien na een ongeval, en daar schiet absoluut niks van over. Die bouwers moeten daar geld aan verdienen, want niet alleen gaan ze voor prijzen hoger dan een echte auto, maar zijn ze niet gebonden aan de veiligheidsvoorzieningen van een echte auto. R&D is daar onbestaande, en je marge is hoger...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      t zijn nog altijd MAXIMUM snelheden. ge moogt anders bij mij in de streek eens de knokstraat/mosschaardstraat doorrijden. klein veldwegske, amper plaats voor 1 auto, VEEL bochten, langs 2 kanten gracht.
                                      na 100meter staat een bord dat bebouwde kom stopt... vanaf daar moogt ge dus 90. ik garandeer u dat er stukken zijn die ge zelf nie pakt aan 50.
                                      De wetgever voorziet dat je je snelheid moet aanpassen naar de omstandigheden. Over een random veldwegje zie je me ook niet 90 doen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik rijd 85-95 op autosnelwegen (zowel dodge als de golf), ik rijd 70-80 in zones 90 en 120 (4vaks banen met middenberm),
                                      Truckers moeten u haten. Met uitzondering van een paar stukken mogen zij je niet voorbij op die banen... Dus als jij lekker 70 taffelt op een expresweg met middenberm is elke vrachtwagen die jou voorbijgaat een overtreding aan het plegen. Tegelijk, als zo een trucker braaf achter je blijft taffelen, loopt ie het risico om door een collega achteraan aangereden te worden. En dan is er weer sprake van een zwaar ongeval met zwaargewonden en doden, en die stoute truckers die toch overal in rijden...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik rij soms 50 in zones 70 omdat ik weet dat ik de volgende lichten OOK weer groen ga hebben ze (en raar maar waar, ik plak dan elke keer weer achter die 90rijders die te snel gingen. altijd peizen ze om de volgende lichten er nog net door te zijn...
                                      Ze zijn u voorbij, en dat is wat telt als je na de lichten weer 50 taffelt.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      op de vichtseweg naar waregem staan verkeerslichten met sensor. rijd ge harder dan 70, gaan die op rood. net zoals in zwevegem: komt ge daar aan 51 den bocht uit, staat ge voor een rood licht. in bebouwde kom moogt ge 50, pakt ge dan verkeersdrempels en ronden punten ook aan 50??? ge moogt immers toch zo hard.
                                      Als je je wetgeving zou kennen, zou je weten dat je niet alleen je snelheid moet aanpassen naar de omstandigheden, maar bovendien op verkeersdrempels en verhoogde inrichtingen die correct zijn aangegeven een snelheidslimiet van 30 geld.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      tegenwoordig is snel rijden niet overal meer mogelijk.
                                      We spreken nog niet eens meer over snel rijden, maar over de snelheidslimiet halen. Als jij 20 per uur onder de limiet rijdt en mensen slagen er in je in te halen, wilt dat zeggen dat er voor je geen verkeer is en aangezien die mensen om je in te halen sneller moeten rijden dan jou, je aantoonbaar sneller kan dan de door jou gekozen snelheid.

                                      Comment


                                      • Vorige week tegengehouden door de politie omdat ik nogal vlug voorbij een straatje passeerde (enigszins terecht). De uitleg die volgde was wel wat minder. Ja meneer, u vlamt daar voorbij een voorrang van rechts zonder te kijken. Waarop ik antwoord dat eigenlijk ik voorrang had op de combi, anders was het voorrang van links. Mijn rijexamen is pas 4 jaar geleden en dat stond niet in het handboekje..
                                        Waarop de agent kortweg antwoord: ja we gaan hier niet beginnen discussieren of ik schrijf een PV. Begin er dan niet over, kalf.

                                        Comment


                                        • Als ze onmogelijk mijn snelheid hadden kunnen meten maar ze wel voorrangnegatie pleegden, had ik aangedrongen op een PV.

                                          Meestal is diegene die zegt "we gaan er niet over beginnen discussiëren" net diegene die de discussie start...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X