Vraagje, als ik een reactie wil schrijven moet ik mijn tekst allemaal na elkaar typen in plaats van soms eens een nieuwe alinea te nemen. De return toets werkt blijkbaar niet? ( explorer), enige ergernis toch. Oplossingen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenVraagje, als ik een reactie wil schrijven moet ik mijn tekst allemaal na elkaar typen in plaats van soms eens een nieuwe alinea te nemen. De return toets werkt blijkbaar niet? ( explorer), enige ergernis toch. Oplossingen?
In het feedback gedeelte staat er een tip dacht ik.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
-
Vandaag best wat raars meegemaakt.
Als eerste, ik kom uit op een kruispunt met voorrang van rechts. Er komt een auto van links net nadat mijn voorganger het kruispunt bijna over was. Tegen dat ik zelf aan het kruispunt kom vertrok hij zelf al. Als ik dan wat meer naar voor rijd tot bijna op het kruispunt, begint hij wild te gebaren omdat ik mijn voorrang durfde nemen. Uiteindelijk heb ik hem toch door gelaten omdat hij al halfweg voor mij stond eer hij stilstond.
Als tweede, ik rijd op een boerenbaantje waar ge 90 moogt en merk dat ik nogal snel op mijn voorligger (die gok ik 65-70 reed) ben aan't afkomen. Eenmaal een tegenligger is gepasseerd, haal ik hem in en dan vindt die persoon het blijkbaar nodig om te flikkeren met zijn lichten. Weten welke snelheid je mag rijden is blijkbaar moeilijk dezer tijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals je niet sneller rijdt als je voorganger ben je vaak goed bezig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk heb hier in nog geen ene groene golf gezien in de buurt.
In Merksem is er een baan waar er om de 200mtr lichten staan, als je mooi 50 rijdt heb je elk rood licht. rijd je er 70 dan is het allemaal groen. Alleen beseft de politie dat ook dus staan ze daar nu leuk te flitsen.
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenMaantjessteenweg?Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenNee de Kassalei.Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenYeesPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom zouden ze daar nog staan? Daar staan toch al sinds mensenheugenis 2 flitsbakken? Of werken ze ondertussen niet(meer)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom zouden ze daar nog staan? Daar staan toch al sinds mensenheugenis 2 flitsbakken? Of werken ze ondertussen niet(meer)?
Maar daar tussen is het "vrije" baanBMW X5 45e
Comment
-
Toen ik dit weekend achter een koppige middenvaksrijder reed, terwijl er voor de rest niemand op de rechterstrook reed, kon ik het weer niet laten om even achter hem te blijven. Toen ik hem dan links inhaalde en eens claxonneerde ( ik kan het soms niet laten ) kreeg ik spontaan een duim omhoog van de bestuurder ( 50 jaar ofzo ), die evenmin aanstalten maakte om op te schuiven naar het rechtervak. Hij bleef maar zijn duim opsteken toen ik er al voorbij was., heb er verder niet op gereageerd. Ik was wel verschoten hoe kinderachtig en koppig iemand van die leeftijd kan zijn, blijkbaar had hij echt niet door dat hij fout was. Terwijl hij met zijn duim omhoog bleef werd hij verder ingehaald langs beide kanten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk BerichtenToen ik dit weekend achter een koppige middenvaksrijder reed, terwijl er voor de rest niemand op de rechterstrook reed, kon ik het weer niet laten om even achter hem te blijven. Toen ik hem dan links inhaalde en eens claxonneerde ( ik kan het soms niet laten ) kreeg ik spontaan een duim omhoog van de bestuurder ( 50 jaar ofzo ), die evenmin aanstalten maakte om op te schuiven naar het rechtervak. Hij bleef maar zijn duim opsteken toen ik er al voorbij was., heb er verder niet op gereageerd. Ik was wel verschoten hoe kinderachtig en koppig iemand van die leeftijd kan zijn, blijkbaar had hij echt niet door dat hij fout was. Terwijl hij met zijn duim omhoog bleef werd hij verder ingehaald langs beide kanten..
Comment
-
dit laatste zal ook wel te maken hebben met de staat van het rechtervak.
als er spoorvorming is, rijd een vrachtwagen gewoon met zijn wielen pal in die spoorvorming. een auto daarentegen heeft een smallere spoorbreedte en heeft maar 1 wiel die erin zit.
een SUV of ander zwaar geval heeft meestal een grotere spoorbreedte dan een auto en kleiner dan een vrachtwagen. waarbij die beide wielen dus NET in de zijkanten van de spoorvorming komen en gewoon van links naar rechts slingeren.
ofwel moeten die 1meter uitwijken (dus met wielen over de witte lijn), ofwel van rijstrook veranderen.
k zeg nu niet dat alle SUV's voor die reden in t midden bollen, maar ik heb toch ook al eens een paar km in t midden moeten blijven rijden omdat rechts echt gewoon niet ging (ford capri met bredere banden). beginnend spoorvorming die je net niet ziet, is ook al genoeg om van links naar rechts te gaan
Comment
-
Je geeft zelf aan waar het probleem ligt: spoorvorming in combinatie met (te) brede banden. Maar zelfs op nieuw aangelegde (stukken) autosnelweg rijden deze bestuurders meestal in het midden omdat ze zich ongenaakbaar voelen in hun hoogpotig voertuig. Geef toe, je voelt jezelf ongetwijfeld ook meer 'king of the road' als je met je Dodge onderweg bent dan met de Golf. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je er dan ook naar gedraagt, maar het gevoel is er wel.
Comment
-
Mijn inziens heeft het daar allemaal niets mee te maken, zijn gewoon excuses, het heeft gewoon te maken met een algemene 'je m'en fous' arrogante houding, het kost ook allemaal zo veel energie hé, naar rechts gaan, richtingaanwijzer gebruiken, je wordt daar allemaal zo moe van...
En dan is er nog de categorie die geen enkele verkeersregel kent en gewoon niet weten dat het wettelijk moet, maar ook logisch verantwoord is en het verkeer vlotter laat verlopen (zeg niet te gauw...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendit laatste zal ook wel te maken hebben met de staat van het rechtervak.
als er spoorvorming is, rijd een vrachtwagen gewoon met zijn wielen pal in die spoorvorming. een auto daarentegen heeft een smallere spoorbreedte en heeft maar 1 wiel die erin zit.
een SUV of ander zwaar geval heeft meestal een grotere spoorbreedte dan een auto en kleiner dan een vrachtwagen. waarbij die beide wielen dus NET in de zijkanten van de spoorvorming komen en gewoon van links naar rechts slingeren.
ofwel moeten die 1meter uitwijken (dus met wielen over de witte lijn), ofwel van rijstrook veranderen.
k zeg nu niet dat alle SUV's voor die reden in t midden bollen, maar ik heb toch ook al eens een paar km in t midden moeten blijven rijden omdat rechts echt gewoon niet ging (ford capri met bredere banden). beginnend spoorvorming die je net niet ziet, is ook al genoeg om van links naar rechts te gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenJe geeft zelf aan waar het probleem ligt: spoorvorming in combinatie met (te) brede banden. Maar zelfs op nieuw aangelegde (stukken) autosnelweg rijden deze bestuurders meestal in het midden omdat ze zich ongenaakbaar voelen in hun hoogpotig voertuig. Geef toe, je voelt jezelf ongetwijfeld ook meer 'king of the road' als je met je Dodge onderweg bent dan met de Golf. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je er dan ook naar gedraagt, maar het gevoel is er wel.
Aangezien ikzelf zeker niet traag reed vond ik dat echt belachelijk van hem ( hij kan met zijn TDV8/V8 toch niet verwachten dat ik evensnel kan optrekken met mijn klein 1.4tdi'tje ). Ik gaf daarom een klein tikje op m'n rem om hem te laten inzien dat hij wat afstand moet nemen ( ik weet het, dit zal weer niet in goede aarde vallen bij sommige van jullie, maar in dit geval vond ik dat wel terecht). Wat doet meneer, in plaats van sympathiek te wezen begint hij volop gas te geven en me rechts in te halen. Ik geef ook wat gas, maar zoals gezegd, tegen die TDV8/V8 valt niets te beginnen. Hij werpt zich voor me en gaat met alle macht op de remmen. Gelukkig had ik nog op tijd ook mijn rem gevonden of ik zat er vol op of vloog tegen de berm. Hij probeerde het dan nog een keer, maar ik heb me wijselijk gedeisd gehouden want hij zat gebaren te maken uit zijn ruit van 'kom maar op'. Zijn bedoeling was gewoon om mij van de weg te laten rijden of ofwel in zijn gat rijden. Hij wist van zichzelf dat ik hem niets kon maken in zijn uitkijktoren.
BTW, zo even kort op de rem drukken doe ik bijna nooit hoor. Maar als ik al over de snelheidslimiet rij en die achter mij een halve meter van mijn achterbumper ( achterruit in het geval van die RR ), kan ik dat niet laten.Last edited by Charles.V; 07/05/2013, 00:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEen RRS 2.7 TDV6 is nochtans een oertrage bakAlfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
Comment