Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
    Toen ik dit weekend achter een koppige middenvaksrijder reed, terwijl er voor de rest niemand op de rechterstrook reed, kon ik het weer niet laten om even achter hem te blijven. Toen ik hem dan links inhaalde en eens claxonneerde ( ik kan het soms niet laten ) kreeg ik spontaan een duim omhoog van de bestuurder ( 50 jaar ofzo ), die evenmin aanstalten maakte om op te schuiven naar het rechtervak. Hij bleef maar zijn duim opsteken toen ik er al voorbij was., heb er verder niet op gereageerd. Ik was wel verschoten hoe kinderachtig en koppig iemand van die leeftijd kan zijn, blijkbaar had hij echt niet door dat hij fout was. Terwijl hij met zijn duim omhoog bleef werd hij verder ingehaald langs beide kanten..
    Dan had je het volgende moeten doen:
    Eerst me het vingertje "nee nee" en dan "duim omlaag"
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
      Dringend brandstofprijs optrekken tot 10 euro/liter want teveel ongedierte op de weg
      Het grootste ongedierte op de weg zal dan nog blijven rijden, want dat zijn net de mannen die geld genoeg hebben.
      Het is de gewone man die je door die hoge brandstofprijzen van de weg af pest.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Het grootste ongedierte op de weg zal dan nog blijven rijden, want dat zijn net de mannen die geld genoeg hebben.
        Wat een kortzichtigheid..
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V;5100936[B
          ]Ik weet dat ik niet mag veralgemenen maar ik heb ook een probleem met de meeste SUV bestuurders. zowat de helft van de RR-sport/Q5/Q7/X5 bestuurders zijn vrouwen met een gigantische zonnebril op die denken dat ze overal voorrang hebben en de moeite niet doen om in hun spiegels te kijken.[/B] Een half jaar geleden had ik ook eens iets heel erg meegemaakt met een RR-sport, toen zat er een fils a papa in ( denk ik toch ) van in de 20 jaar. Ik reed een groot rondpunt op in kortrijk, nog voor de RR afkwam ( die reed al op het rondpunt ) en bij het afrijden naar het 'ei' in Kortrijk zat die opeens ENORM dicht in mijn gat te rijden.

Aangezien ikzelf zeker niet traag reed vond ik dat echt belachelijk van hem ( hij kan met zijn TDV6 toch niet verwachten dat ik evensnel kan optrekken met mijn klein 1.4tdi'tje ). Ik gaf daarom een klein tikje op m'n rem om hem te laten inzien dat hij wat afstand moet nemen ( ik weet het, dit zal weer niet in goede aarde vallen bij sommige van jullie, maar in dit geval vond ik dat wel terecht). Wat doet meneer, in plaats van sympathiek te wezen begint hij volop gas te geven en me rechts in te halen. Ik geef ook wat gas, maar zoals gezegd, tegen die TDV6 valt niets te beginnen. Hij werpt zich voor me en gaat met alle macht op de remmen. Gelukkig had ik nog op tijd ook mijn rem gevonden of ik zat er vol op of vloog tegen de berm. Hij probeerde het dan nog een keer, maar ik heb me wijselijk gedeisd gehouden want hij zat gebaren te maken uit zijn ruit van 'kom maar op'. Zijn bedoeling was gewoon om mij van de weg te laten rijden of ofwel in zijn gat rijden. Hij wist van zichzelf dat ik hem niets kon maken in zijn uitkijktoren.

BTW, zo even kort op de rem drukken doe ik bijna nooit hoor. Maar als ik al over de snelheidslimiet rij en die achter mij een halve meter van mijn achterbumper ( achterruit in het geval van die RR ), kan ik dat niet laten.
          Klopt, heb ik ook al ondervonden. En kunnen er geen steek mee rijden, laat staan parkeren. Heb het al genoeg gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Wat een kortzichtigheid..
            Dat is niet kortzichtig.

Dat is harde realiteit.

Comment

Dat is niet kortzichtig.

Dat is harde realiteit.
              Is dat een mening of een feit ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                inderdaad,deze is even snel naar 100km/h als mijn lancia dedra td van '98 : D
                ok weet niet welke motorisatie hij had eigenlijk was allezins niet bij te houden, wss was het een V8 dan..
                1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                1984 BMW E28 520i
                2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                  Is dat een mening of een feit ?

feit is dat bij 10 euro de liter een hoop minder mensen in het verkeer geergerd zullen worden

Comment

Ik weet dat ik niet mag veralgemenen maar ik heb ook een probleem met de meeste SUV bestuurders. zowat de helft van de RR-sport/Q5/Q7/X5 bestuurders zijn vrouwen met een gigantische zonnebril op die denken dat ze overal voorrang hebben en de moeite niet doen om in hun spiegels te kijken. Een half jaar geleden had ik ook eens iets heel erg meegemaakt met een RR-sport, toen zat er een fils a papa in ( denk ik toch ) van in de 20 jaar. Ik reed een groot rondpunt op in kortrijk, nog voor de RR afkwam ( die reed al op het rondpunt ) en bij het afrijden naar het 'ei' in Kortrijk zat die opeens ENORM dicht in mijn gat te rijden.

Aangezien ikzelf zeker niet traag reed vond ik dat echt belachelijk van hem ( hij kan met zijn TDV8/V8 toch niet verwachten dat ik evensnel kan optrekken met mijn klein 1.4tdi'tje ). Ik gaf daarom een klein tikje op m'n rem om hem te laten inzien dat hij wat afstand moet nemen ( ik weet het, dit zal weer niet in goede aarde vallen bij sommige van jullie, maar in dit geval vond ik dat wel terecht). Wat doet meneer, in plaats van sympathiek te wezen begint hij volop gas te geven en me rechts in te halen. Ik geef ook wat gas, maar zoals gezegd, tegen die TDV8/V8 valt niets te beginnen. Hij werpt zich voor me en gaat met alle macht op de remmen. Gelukkig had ik nog op tijd ook mijn rem gevonden of ik zat er vol op of vloog tegen de berm. Hij probeerde het dan nog een keer, maar ik heb me wijselijk gedeisd gehouden want hij zat gebaren te maken uit zijn ruit van 'kom maar op'. Zijn bedoeling was gewoon om mij van de weg te laten rijden of ofwel in zijn gat rijden. Hij wist van zichzelf dat ik hem niets kon maken in zijn uitkijktoren.

BTW, zo even kort op de rem drukken doe ik bijna nooit hoor. Maar als ik al over de snelheidslimiet rij en die achter mij een halve meter van mijn achterbumper ( achterruit in het geval van die RR ), kan ik dat niet laten.
                    Je rijdt dus een rotonde op terwijl iemand anders al op de rotonde zit, en omdat jouw auto niet goed optrekt maar je wel denkt dat je de voorrangsplichtige niet hindert, ga je vervolgens ook nog een remtest doen, denkende dat dat de voorrangsgerechtigde achterligger een lesje zal leren...

Ik heb dat nooit begrepen... Een remtest bij iemand die doelmatig in je kont zit te rijden. Wat denk je dat er door die persoon zijn hoofd gaat? Hoe denk je dat die gaat reageren? "Oh sorry, ik had niet gemerkt dat ik stevig in je reet zat te rijden?" Nee, tuurlijk niet, je gaat op dat moment net boel zoeken met iemand die boel aan het zoeken is. Vanzelfsprekend kan dat niet goed aflopen...

Comment

• Gisteren bijna terug eene achter in den auto gehad net nu de bumper pas terug gemaakt is.
                      De wagen voor mij smeet ineens alles dicht, gelukkig hield ik voldoende afstand en kon nog net stoppen. Maar al de auto's die na mij reden hielden niet voldoende afstand, en die hebben allemaal naar links of rechts moeten uitwijken, was anders een kettingbotsing geweest.
                      En d'r zat zelfs een politiewagen tussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Je rijdt dus een rotonde op terwijl iemand anders al op de rotonde zit, en omdat jouw auto niet goed optrekt maar je wel denkt dat je de voorrangsplichtige niet hindert, ga je vervolgens ook nog een remtest doen, denkende dat dat de voorrangsgerechtigde achterligger een lesje zal leren...

Ik heb dat nooit begrepen... Een remtest bij iemand die doelmatig in je kont zit te rijden. Wat denk je dat er door die persoon zijn hoofd gaat? Hoe denk je dat die gaat reageren? "Oh sorry, ik had niet gemerkt dat ik stevig in je reet zat te rijden?" Nee, tuurlijk niet, je gaat op dat moment net boel zoeken met iemand die boel aan het zoeken is. Vanzelfsprekend kan dat niet goed aflopen...
                        Ik vind dat je hier ook wel kort door de bocht gaat hoor. Laat mij heel duidelijk zijn, toen ik het rondpunt op reed had ik de range gezien, hij zat nog heel ver en ik hinderde hem echt niet, hij ging pas bumperkleven toen we van het rondpunt afreden ( het ei op ). Mijn auto trekt helemaal niet slecht op, ik snap niet waarvan je dat kan afleiden. En ten derde, wie heeft er ooit gesproken van een remtest? Ik zei ' een klein tikje op m'n rempedaal', eigenlijk zo klein mogelijk om gewoon even je remlichten aan te laten gaan en hem even te doen realiseren dat hij te dicht zit. Onder 'remtest' versta ik volop in de ankers gaan, en dat deed ik absoluut niet. Bovenal zoek ik nooit boel in het verkeer, het enige wat ik wil is vlot kunnen rijden, genieten en op tijd komen op mijn bestemming.
                        1984 BMW E28 520i

Comment

• remlichten aanlaten gaan bij een bumperklever komt nooit goed. ff gas lossen is leuker. zij moeten dan wel remmen en er zijn GEEN lichten aangegaan.
                          bv ff schakelen met de auto, maar niet schakelen in fast en furious stijl.

bij hardnekkige chauffeurs is ff 2versnellingen omlaag schakelen wel direct verstaanbaar (en volgas dan). zij gaan ineens hard op de remmen omdat u auto afremt, maar dan geeft gij volgas. uwe auto schiet weg omdat ge in lage versnelling zit, en zij remden af. ineens 10meter afstand tussen.

joke modus aan: ik heb ook altijd zo een last van bumperklevers voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            joke modus aan: ik heb ook altijd zo een last van bumperklevers voor mij
                            omdat ze bang zijn van uw dodge/capri zeker deze zondag reed ik achter een vrouw met een peugeot waarvan er geen enkel remlicht werkte, ook spannend!
                            1984 BMW E28 520i

Comment

De bedoeling is anders, nooit geen probleem gehad met mensen met geld.
                              Last edited by ro80; 07/05/2013, 15:19.
                              truth is in the eye of the beholder

Comment

omdat ze bang zijn van uw dodge/capri zeker deze zondag reed ik achter een vrouw met een peugeot waarvan er geen enkel remlicht werkte, ook spannend!
                                een zwarte heel recente peugeot? met volledig rode lampen in? pinkers werkte wel, geen remlichten. als het die beschrijving is, die kwam ik ook tegen. verschoot me rot dat die ineens zosnel vertraagde zonder te remmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                  De bedoeling is anders, nooit geen probleem gehad met mensen met geld.
                                  1-EYI-XXX kia sportage zwart
                                  truth is in the eye of the beholder

Comment

• Allez, net ook mijn portie aan verkeersagressie gehad. In een milde vorm, maar niettemin... Drukke straat in Gent, parkeervakken vol in beide richtingen, en een vrachtwagen in dubbele file aan het uitladen. Ik zit in de vrije richting en rij rustig zodat wat auto's uit de andere richting voorbij de vrachtwagen kunnen. Probeert een oudere groen BMW 5 er nog tussen te glippen - tot daar aan toe - maar dan begint hij te toeteren en te gesticuleren à la ik zal op uw muil slaan omdat ik hem niet zomaar doorlaat. Draai ik mijn raam naar beneden om hem te vertellen dat hij geen voorrang heeft, krijg ik de repliek dat dat niet van belang is en dat ik mijn muil moet houden of dat hij wel eens zal uitstappen. Het was zo lachwekkend dat ik maar ben doorgereden. Dus als die piemel op wielen dit leest: merci, ge hebt een perfecte uitvoering neergezet van het typetje "verkeerslul" en ik heb er smakelijk om kunnen lachen.

Comment

' een klein tikje op m'n rempedaal'
                                      En wat denk je wat je ging bereiken bij een bumperklever met je klein tikje op je rempedaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        En wat denk je wat je ging bereiken bij een bumperklever met je klein tikje op je rempedaal?
                                        wel zoals ik al zei, ne normale mens zou dan eerder begrip tonen en een beetje afstand nemen. Nu, ik maak het maar heel weinig mee dat iemand bumperkleeft bij mij, in het vervolg zal ik doen zoals fcapri zegt, gewoon even gas lossen en dan maken dat ik wegben

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        een zwarte heel recente peugeot? met volledig rode lampen in? pinkers werkte wel, geen remlichten. als het die beschrijving is, die kwam ik ook tegen. verschoot me rot dat die ineens zosnel vertraagde zonder te remmen
                                        Nee, was een lichtgrijze, ja is wel vervelend, was ook verschoten hoewel ik voldoende afstand liet Maar ik begrijp wel dat je moeilijk zelf iedere keer uw remlichten gaat testen ofzo. Waar ik me meer vragen bij stel zijn auto's waarbij de lichten op de een of andere manier verkeerd zijn aangesloten, bijvoorbeeld achteruirijlicht dat functioneert als pinker enzo
                                        1984 BMW E28 520i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                          Allez, net ook mijn portie aan verkeersagressie gehad. In een milde vorm, maar niettemin... Drukke straat in Gent, parkeervakken vol in beide richtingen, en een vrachtwagen in dubbele file aan het uitladen. Ik zit in de vrije richting en rij rustig zodat wat auto's uit de andere richting voorbij de vrachtwagen kunnen. Probeert een oudere groen BMW 5 er nog tussen te glippen - tot daar aan toe - maar dan begint hij te toeteren en te gesticuleren à la ik zal op uw muil slaan omdat ik hem niet zomaar doorlaat. Draai ik mijn raam naar beneden om hem te vertellen dat hij geen voorrang heeft, krijg ik de repliek dat dat niet van belang is en dat ik mijn muil moet houden of dat hij wel eens zal uitstappen. Het was zo lachwekkend dat ik maar ben doorgereden. Dus als die piemel op wielen dit leest: merci, ge hebt een perfecte uitvoering neergezet van het typetje "verkeerslul" en ik heb er smakelijk om kunnen lachen.

Op zo'n momenten zit ik er ook:

Comment

Working...
                                          X