Oorspronkelijk geplaatst door KdF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenvolgens mij mag het niet met een LED-bord
omdat LED's lampen zijn
en er op wagens enkel de goedgekeurde lampen mogen branden
...
maar ja, in B kan ...
steeds meer LED op gewone wagens, en dus goedgekeurd.
dat het niet mag kan, maar het zal niet liggen aan het feit dat het LED's zijn en geen andere lichtbron gebruikt worden lijkt me
Comment
-
de 'toegelaten' lichten op een auto zullen dat voorkomen.
zo mag je ook geen 4 stoplichten hebben (bv 2 aan de auto, 1 aan de ruit, 1 op een spoiler).
achteraan mag je dan enkel stoplichten, mistlicht(en), achteruitrijlicht en pinkers hebben die naar achteren schijnen. nr plaat verlichting mag enkel nr plaat verlichten.
vooraan mag je enkel witte lichten (standlicht, grootlicht, dimlicht, mistlichten, verstralers,...)hebben die naar voor schijnen en de pinkers. andere verlichting niet toegelaten (dus zichtbare ledjes op je ruitensproeiers die naar voor ook wat licht uitstralen mag dus NIET).
zijkant van voertuigen mogen enkel oranje lichtjes hebben (bv aan de zijkant van camions, mobilhomes, ....).
alle andere lichten zijn niet toegelaten (ruitensproeierlichtjes, neon lampen onder de auto, knipperlichtjes achteraan (zoals bovenvermeld "reklame" bord dus. als er letters op verschijnen, knipperen ze dus)
vanaf de 2de pagina komt de vermelding en de link naar die bijlangen 6 en 7
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbmw z4 heeft oem 4 remlichten, vraag me af of dat mag
de beetle heeft oem xenons zonder sproeiers
constructeurs lijken de wet te bepalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbmw z4 heeft oem 4 remlichten, vraag me af of dat magOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
je zou kunnen zeggen dat het de mistlichten zijn, maar dat is het niet, ik spreek over de linkse en rechtse lichten boven de pinker
ik heb erg lang moeten zoeken naar een z4 die remt op goegel
wel, dat mag/mocht in belgie niet
de z4 wel, en de beetle ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenik had uitgestapt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtensteeds meer LED op gewone wagens, en dus goedgekeurd.
dat het niet mag kan, maar het zal niet liggen aan het feit dat het LED's zijn en geen andere lichtbron gebruikt worden lijkt me
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje zou kunnen zeggen dat het de mistlichten zijn, maar dat is het niet, ik spreek over de linkse en rechtse lichten boven de pinker
ik heb erg lang moeten zoeken naar een z4 die remt op goegel
wel, dat mag/mocht in belgie niet
de z4 wel, en de beetle ook
Maar volgens mij mag dat wel omdat die in dezelfde behuizing zitten.
Anders kan je ook gaan muggenziften dat het "derde remlicht" niet één lampje is, maar er 5 of meer zijn (naar gelang de auto)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
is dus zoals hier net boven beschreven. als er 2 lampjes in dezelfde 'blok' zitten word het aanzien als 1 remlicht. ook al is die 'blok' dan onderbroken door een ander lampje die ertussen zit.
bovenstaande wordt dus aanzien als 1 remlicht. net zoals bij een kleine camionette met 2 vertikale deuren waar het derde stoplicht dus gesplitst is over de 2 deuren.
Comment
-
welja, dus de be wet past zich aan aan de constructeurs
een vw golf 2 bvb, een Volvo 240 voor andere markten moest aangepast worden of ie raakte niet door de keuring met zijn dubbele stoplichten (in 1 blok)
ik vind ook nergens terug in de wet zaag-zaag dat bij sommige constructeurs de mistlichten in een bocht mogen gaan branden
muggeziften, daarvoor zit je toch op een forum
Comment
-
De randdebiel in de A4 die vanochtend op het kruispunt van de J. v. Rijswijcklaan en de Singel wat belachelijk deed nadat ik hem met een kort claxongeluid, aanspoorde om toch maar te vertrekken nadat het al een tijdje groen was. (daarvoor kon het nochtans niet snel genoeg). Ging ie persé stapvoets rijden en op het moment dat ik hem ging inhalen gaf hij volle gas. Inplaats van even je hand op te steken en een excuus gebaar te maken. Belachelijk manneke!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment