Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Mij zal het worst wezen uiteraard waar jij staat. maar mag jij dat dan borden plaatsen? Is dat niets voor de politie/gemeente personeel en moet dat dan geen 3 dagen op voorhand?
    Ik had dezelfde gedachte.
    Mag je dat zomaar doen? Los daarvan is die buurman precies wel een eikel.

Over ongeveer hetzelfde onderwerp eigenlijk ook een vraag en een topic aanmaken er voor vind ik nogal dom.
    In de straat waar ik mijn huis gekocht heb je een kant met huizen en aan de overkant heb je een middeleeuwse slotgracht met een meter of 10 gras tussen gracht en straat. Straat is eenrichting en er staan nergens borden buiten voor mijn deur, daar mag men nooit staan (heb daar garage, buren ook). Straat is wel niet breed genoeg om langs twee kanten te parkeren dus iedereen zet zich tegen de stoep. Mogen de werkmannen die hier komen verbouwen hun camionette met aanhanger niet voor mijn deur zetten? Ik ga er geen problemen van maken en mijn buurman ook niet. In principe mag het niet, maar zou de politie daar iets over zeggen?
    Ik zou ze in die berm laten parkeren, maar het is bebouwde kom, dus ook dat mag niet.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 12/05/2013, 18:16.

Comment

• De borden zijn officieel aangevraagd via de politie en ik ben deze gaan afhalen op de daarvoor voorziene afhaaldienst .......volgens het boekje dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        De borden zijn officieel aangevraagd via de politie en ik ben deze gaan afhalen op de daarvoor voorziene afhaaldienst .......volgens het boekje dus
        Duurt dat lang voor ze dat goedkeuren en je dat kan gaan afhalen?

Comment

• eikel van dienst : boterlaarbaan 183 , heeft 4 plaatsen , mijn moeder : 0 (heeft er geen nodig , ze heeft geen auto )
          vroeger was daar maar 1 parkeerplaats , maar de voortuin is volledig beklinkerd en nu heeft ie er dus 4
          nr 179 heeft z'n ballustrade verwijderd en heeft er nu ook 2

Comment

Zal hier ook nog eens iets neerpennen :

Gisteren ging ik bij mijn moeder op de straat borden zetten voor niet-parkeren omdat er maandag een firma een nieuwe voordeur komt steken na inbraak......
            Sta ik +- 5 minuten voor de buurman zijn oprit (auto staat er) en komt diene al bellen om te vragen of ik dit normaal vind....er was btw nergens plaats en ik kwam dus enkel de borden zetten . Dreigt met weet-ik-veel-wat en ik zeg al snel ,, oké ik ben al weg , ik kwam enkel deze borden zetten....."
            Vind de beste man het nog nodig om mijn moeder uit te schelden en erbij te zeggen dat hij hoopt dat ze nog eens inbreken in haar huis...
            Mijn moeder helemaal van de kaart en thuisgekomen belt ze me al op met het verhaal van wat de buur nog tegen haar zei nadat ik weg was.
            Ik geef gerust toe dat ik daar niet mocht staan , MAAR : de beste man moest niet weg en kwam eigenlijk alleen maar wat staan ze*ken

Waar gaan we naartoe met de maatschappij....als ik niet weg moet staat er desnoods heel de dag een auto .......maar zomaar omdat meneer denkt dat de straat van hem is
            troost u, hier is ook zo ene in de straat, denkt dat m de flik van dienst is... vorige week heeft hij zich mispakt en heeft nu een gebroken neus
            niet van mij trouwens, maar van iemand die zijn gebrul niet pikte

Comment

De borden zijn officieel aangevraagd via de politie en ik ben deze gaan afhalen op de daarvoor voorziene afhaaldienst .......volgens het boekje dus
              Moet je die tegenwoordig al zelf plaatsen?

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              eikel van dienst : boterlaarbaan 183 , heeft 4 plaatsen , mijn moeder : 0 (heeft er geen nodig , ze heeft geen auto )
              vroeger was daar maar 1 parkeerplaats , maar de voortuin is volledig beklinkerd en nu heeft ie er dus 4
              nr 179 heeft z'n ballustrade verwijderd en heeft er nu ook 2
              Die buurt kennen we (hebben in de Nieuwe Donk gewoond, ook meerdere eikels in die wijk daar). De "buurman" is toch niet de moskee in spe...?
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                heeft nu gebroken neus...
                ... van iemand die zijn gebrul niet pikte
                Sorry , maar dan vraagt ge erom , niet ?

@zelf plaatsen : 't was 250 € bijbetalen aan de firma of zelf regelen via politie en zelf plaatsen/halen/terugbrengen....ik vond 250 € ook te veel van het goede

Comment

• Hopelijk veegt er niemand z'n voeten aan uw borden...

De zaterdag dat de verhuiswagen op't werk ging komen stonden er ook van die borden, volledig aangevraagd zoals het moest.
                  Opeens keken we naar buiten, de ene na de andere die hem daar gewoon parkeert, waarvan er ene zelfs een bord wat verdraaid had.
                  Politie gebeld en dan is er effectief een zwaantje moeten blijven staan, zodra die weg was parkeerde er zich daar weer iemand.

Uiteindelijk zijn er 5 auto's weggesleept

Was wel in Knokke, mogelijks heeft dat er iets mee te maken
                  2018 BMW X1 18d

Comment

• Die van Knokke mogen alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Ik had dezelfde gedachte.
                      Mag je dat zomaar doen? Los daarvan is die buurman precies wel een eikel.

Over ongeveer hetzelfde onderwerp eigenlijk ook een vraag en een topic aanmaken er voor vind ik nogal dom.
                      In de straat waar ik mijn huis gekocht heb je een kant met huizen en aan de overkant heb je een middeleeuwse slotgracht met een meter of 10 gras tussen gracht en straat. Straat is eenrichting en er staan nergens borden buiten voor mijn deur, daar mag men nooit staan (heb daar garage, buren ook). Straat is wel niet breed genoeg om langs twee kanten te parkeren dus iedereen zet zich tegen de stoep. Mogen de werkmannen die hier komen verbouwen hun camionette met aanhanger niet voor mijn deur zetten? Ik ga er geen problemen van maken en mijn buurman ook niet. In principe mag het niet, maar zou de politie daar iets over zeggen?
                      Ik zou ze in die berm laten parkeren, maar het is bebouwde kom, dus ook dat mag niet.
                      Weet niet hoelang jou werken gaan duren maar zou die toch maar aanvragen. Normaal een 5 à 7-tal dagen op voorhand aanvragen. Politie, gemeente arbeiders of grandscenicman komen die dan plaatsen.

Toch even een kleine anekdote vertellen over die borden. Jaren geleden woonde we in Merksem. Toen we eens op een nacht thuis kwamen hadden we onze wagen geparkeerd in een zijstraat (enkele richting met langs beide zijden parkeer mogelijkheid) van de winkelstraat. Groot was mijn verwondering toen we de dag nadien onze wagen niet meer terug vonden maar daarvoor in de plaats een afbraakcontainer in de plaats stond. Bij navraag aan de man die over en weer aan het rijden was met de kruiwagen, leerde ons dat de politie mijn wagen 's ochtends was komen takelen. Op het politiebureel uiteraard een hele zever (waarom ze niet even hadden komen bellen, woonde ten slotte achter het hoekje, betalen van takelkosten, boete, enz...), ik daar niet had mogen staan omdat daar verplaatsbare parkeer-verbods-borden stonden. Daar stonden helemaal geen borden toen we daar 's nachts waren aangekomen! Wat was er nu gebeurt, na navraag bij de "container-man" stonden er inderdaad geen borden toen de containerdienst die kwam afleveren. Die borden hadden ze wel een kleine honderd meter verder terug gevonden (waarschijnlijk verplaatst door een paar snotapen) en die achteraf gewoon terug geplaatst waar ze nodig waren.
                      Toen we met dit verhaal terug bij de politie kwamen zei de brave man off the record, wettelijk gezien mogen we die (verplaatsbare) niet plaatsen maar moeten deze (tijdelijk)vast zijn, in de grond en op een bepaalde hoogte geplaatst. Heb dit echter nooit nagetrokken op juistheid.
                      Eind van het verhaal, heb mijn wagen gewoon meegekregen zonder boete en takelkosten te betalen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                        Hopelijk veegt er niemand z'n voeten aan uw borden
                        Zolang de mensen van die firma er maar kunnen staan is er niks aan de hand.....en als er dan toch gesleept moet worden : dat ze dan dienen buurman zijnen auto maar meenemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten

Was wel in Knokke, mogelijks heeft dat er iets mee te maken

Wegslepen is waarschijnlijk de meest betaalbare vorm van parkeren daar...

Comment

Sorry , maar dan vraagt ge erom , niet ?

@zelf plaatsen : 't was 250 € bijbetalen aan de firma of zelf regelen via politie en zelf plaatsen/halen/terugbrengen....ik vond 250 € ook te veel van het goede
                            ik wil maar zeggen dat dat de gebuur van uw moeder ook nog kan overkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              . Maar de reactie die erop kwam na het kort tuutje (want ook daar kan je uiteraard degoutant in overkomen als je op je claxon zou blijven staan)...tjonge tjonge...wereld is echt verziekt hier. Had ie gewoon even zijn hand opgestoken en simpel doorgereden had dit niet tot een ergernis moeten "uitgroeien"
                              daar hoop je wel gelijk in, ik vind niet dat tuten nodig is, bereik je niets mee en je stoort er potentieel anderen mee, maar het is 1000 keer minder erg dan een agressieve reactie natuurlijk.
                              maar zonder toeteren was er helemaal niets gebeurd, dus er is een oplossing. meer dan 10 seconden verliezen door iemand die niet door heeft dat het al groen is zal wel een erg zeldzaam geval zijn ,meestal hebben ze het na paar seconden wel door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                En dan? Wat wil je dan? Ah, 't is groen, maar die voor me is met zijn gsm bezig, laten we even wachten? Nee, ge maakt die duidelijk dat het groen is. Als je aanstoot neemt aan dat korte claxongeluidje, dan liggen uw ergernissen fout vrees ik.
                                ik neem daar geen aanstoot aan dude! lees mijn reacties voortaan eerst wat zorgvuldiger aub voor je erop in gaat.

mijn punt is dat er aan HEEL veel kruispunten in ons overvol belgie mensen wonen, en jij toetert snel kort zonder dat kwaad te bedoelen, maar dat doen er wel nog tientallen andere iedere dag natuurlijk, allemaal zonder agressief te willen zijn, en zo maak je van een gedisciplineerd fatsoenlijk land waar een mens toch wel echt paar secondne kan wachten op een tragere of onoplettende medemens, ene soort chaotisch zuid italie, waar je niet moet denken aan anderen en erop zonder er veel bij te winnen erop los kan toeteren. DAAR doelde ik op! :-) got it?

Comment

• Meestal zijn die sukkels die niet opletten met hun gsm of iets dergelijks bezig.
                                  Als het van mij afhangt toetert iedereen er op los als ze niet snel genoeg bougeren bij een groen licht.
                                  En nee, dat is niet chaos, de mensen moeten maar aandachtig blijven als ze rijden.

Comment

• mensen die hun voortuin dichtgooien om prive-parking te krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                      Meestal zijn die sukkels die niet opletten met hun gsm of iets dergelijks bezig.
                                      Als het van mij afhangt toetert iedereen er op los als ze niet snel genoeg bougeren bij een groen licht.
                                      En nee, dat is niet chaos, de mensen moeten maar aandachtig blijven als ze rijden.

haha verklaart je nickname :-)

ik vind dat chaos, vergeleken met Scandinavische landen, daar zijn ook minder oplettende chauffeurs en zijn mensen ook gehaast maar doen ze dat niet zomaar. Ach ja, ieder zijn ding, toeter er maar op los, mij niet gelaten hoor.

Comment

• heel de kust ligt vol met deze fout...verdrijversvlakken mogen NIET overreden worden, ook niet die voor en achter bushaltes

chauffeurs ogen er lagaal staan, maar worden illegaal verplicht over het arceerde vlak te rijden

Comment

• Ik begrijp er niets van Bobo. Ik veronderstel dat die wagens rechts geparkeerd staan?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X