Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• idd, staan filegeparkeerd, dus die auto's moeten over de verdrijvingsvlakken plek in of uitrijden...damagnie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      djezus dat kan toch iedereen wel eens een keer overkomen... het is echt niet altijd dezelfde die toevallig net voor u staat aan rood licht.
      In een auto let je op, als je wil blind rondrijden, dan neem je de bus.
      Het probleem vandaag is dat niemand meer op let, weinigen echt kunnen autorijden en verkeersinzicht een vies woord is geworden. Deze situaties zijn blijkbaar zo normaal geworden dat het abnormale genormaliseerd wordt.
      Hoe lang sta je voor een rood licht, 2 a 3 min, wie de aandachtsspanne van een regenworm heeft, gelieve dan niet in een wagen te kruipen.
      Ik hoef er ook niet bij te zeggen dat tegenwoordig niemand meer tijd heeft en dat de meesten echt geen 10 sec gaan staan wachten, omdat diegene voor hem alles aan het doen is, behalve aan het opletten.
      Sta je er na 5 sec nog, dan toeter ik (kort), maar jij wil blijkbaar dat ik uitstap en even mondeling ga zeggen dat het groen is ofzo^^.
      En aangezien jij zegt er zo enorm last van te hebben, heb ik de indruk dat het om net wat meer gaat dan een toevalligheid die 'iedereen eens overkomt'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
        Mijn ergernis van de laatste week, hier in de buurt staat een verkeerslicht met zo een detector voor aankomend verkeer. Maar die werkt langs geen kanten meer. Vrijdag 6 minuten voor het licht gestaan. Woensdag met de moto ook zeker 5 minuten. Omdat ik daar als eerste stond ben ik op de knop voor de fietsers gaan drukken, dan werd het onmiddelijk groen.

Heeft er iemand enig idee waar je dit moet melden? Want 5 minuten moeten wachten is toch iets te lang, zeker als er op de hoofdweg geen verkeer is.
        Wie is de wegbeheerder?

Als het een lokale weg is, de gemeente. Als de weg een N-nummer heeft, kan je contact opnemen met Meldpunt Wegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          daar hoop je wel gelijk in, ik vind niet dat tuten nodig is, bereik je niets mee en je stoort er potentieel anderen mee, maar het is 1000 keer minder erg dan een agressieve reactie natuurlijk.
          maar zonder toeteren was er helemaal niets gebeurd, dus er is een oplossing. meer dan 10 seconden verliezen door iemand die niet door heeft dat het al groen is zal wel een erg zeldzaam geval zijn ,meestal hebben ze het na paar seconden wel door.
          10 sec. En daar jagen de mensen zich tegenwoordig al voor op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            10 sec. En daar jagen de mensen zich tegenwoordig al voor op.
            Tis vaak 10 seconden van een groenfase van 30 seconden, waardoor er 4 auto's anderhalve minuut langer moeten wachten achter een rood licht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Wie is de wegbeheerder?

Als het een lokale weg is, de gemeente. Als de weg een N-nummer heeft, kan je contact opnemen met Meldpunt Wegen.

http://www.meldpuntwegen.be/stap1.php
              Merci Wooter! Heb direct een melding gedaan, want is inderdaad een N-weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                Merci Wooter! Heb direct een melding gedaan, want is inderdaad een N-weg

Da's toevallig niet het kruispunt 'de kat' in ophasselt? Ik heb daar net melding van gemaakt. Met de moto sta je er een eeuwigheid te wachten als je niet op het knoppeke voor de fietsen gaat duwen
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Zaterdag voor het eerst sinds eeuwen nog eens automobilist geweest in Brussel. Nounou. De tunnel in gedoken aan de Basiliek van Koek., meende daar een bord gezien te hebben van max 70 km/u dus dat reed ik ook zo ongeveer. Wat verder zag ik opeens een bord van "50 km/u - herhaling". Ben toch maar, net zoals werkelijk iedereen voor en achter mij, gewoon 70-80 blijven rijden. Moest dan naar de E40 richting Leuven, stuurt mijn gps me langs de Leuvensesteenweg, een soort flessenhals in het begin nauwelijks de naam steenweg waardig. Dat kan toch niet de meest aangewezen weg zijn om naar de E40 te rijden? Kan me nauwelijks voorstellen hoe het er daar tijdens de spits in de week aan toegaat. Ook nog nooit in mijn leven zoveel busbanen gezien, ongelooflijk.

Comment

• Op een zaterdag heb ik eens een halfuur gezet op blokje rond rijden in Sint-Joost-Ten-Node.

Igor, neem volgende keer de Beliardtunnel (als ik mij niet vergis). Gaat iets sneller zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Da's toevallig niet het kruispunt 'de kat' in ophasselt? Ik heb daar net melding van gemaakt. Met de moto sta je er een eeuwigheid te wachten als je niet op het knoppeke voor de fietsen gaat duwen
                      Nee, het is in Laarne/Kalken. Op de N445 Maar het was inderdaad erg, vrijdag heb ik daar 6 minuten staan wachten volgens de gps, stond als 3e met de auto. Achter mij nog een auto of 7. Voor mij zijn ze dan door het rood gereden, ik ben dan uitgestapt om op het knopke te duwen. Dan weer direct groen.

Comment

• Ik ga even mezelf moeten vernoemen als ergernis. Was deze morgen te laat en heb behoorlijk vlot gereden, heb tenminste 3 mensen boos gemaakt door hen langs rechts over te gaan, waarvoor mijn excuses. Langs de andere kant zou ik er willen op duiden dat dat blinkend ding in het midden van je vooruit een doel heeft en dat het niet wettelijk is (en nog belangrijker, onproductief is) om links te blijven rijden als er rechts meer dan voldoende plaats is, we zullen dus eerlijk zijn en deze ergernis 50/50 delen

Comment

• wat een gezeik was dat vandaag! ik sta reglementair in een parkeervak en heb netjes mijn parkeerticket betaald.
                          ik kom aan mijn auto om te vertrekken want ticket vervalt binnen een minuut. staat een camionet voor mijn auto dwars die een reclamebord aan het vervangen is zodat ik niet weg kan.

komt daar een eikel van APCOA aan die naar mijn ticket komt kijken en vraagt of dit mijn auto is. ik zeg ja en hij zegt daarop dat hij mij een boete gaat geven omdat mijn ticket net vervallen is.
                          ik antwoord daarop dat ik niet wegkan door die camionet maar dat boeit hem niet. die mens begint zijn bonneke in te geven met een grijns op zijn muil...
                          goed, ik reageer daarop dat ik zijn naam wil weten en klacht ga indienen bij APCOA. wilt ie niet...
                          zie ik net een combi de helling op komen dus spurtje naar de kant van het straat en hou ze tegen en leg mijn geval uit. stappen uit en gaan verhaal halen bij de bijster intelligente controleur van APCOA.
                          Flikken bellen naar APCOA tel-nr op zijn machientje en geven die mens door.
                          Na 2min. te staan roepen tegen zijn telefoon komt hij zich schoorvoetend excuseren, scheurt het bonnetje in stukken en druipt af.

Intelligentie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                            wat een gezeik was dat vandaag! ik sta reglementair in een parkeervak en heb netjes mijn parkeerticket betaald.
                            ik kom aan mijn auto om te vertrekken want ticket vervalt binnen een minuut. staat een camionet voor mijn auto dwars die een reclamebord aan het vervangen is zodat ik niet weg kan.

komt daar een eikel van APCOA aan die naar mijn ticket komt kijken en vraagt of dit mijn auto is. ik zeg ja en hij zegt daarop dat hij mij een boete gaat geven omdat mijn ticket net vervallen is.
                            ik antwoord daarop dat ik niet wegkan door die camionet maar dat boeit hem niet. die mens begint zijn bonneke in te geven met een grijns op zijn muil...
                            goed, ik reageer daarop dat ik zijn naam wil weten en klacht ga indienen bij APCOA. wilt ie niet...
                            zie ik net een combi de helling op komen dus spurtje naar de kant van het straat en hou ze tegen en leg mijn geval uit. stappen uit en gaan verhaal halen bij de bijster intelligente controleur van APCOA.
                            Na 2min. te staan roepen tegen zijn telefoon komt hij zich schoorvoetend excuseren, scheurt het bonnetje in stukken en druipt af.

Intelligentie

Man man ! Wrs had je dan het gevoel 'in your face )

Comment

• Mijn ergernis van de dag, als je met een kleine auto rijd denken alle mensen blijkbaar dat ze in je gat moeten komen hangen!
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                wat een gezeik was dat vandaag! ik sta reglementair in een parkeervak en heb netjes mijn parkeerticket betaald.

Intelligentie

Druuug

Goed gedaan man!!Eikels zijn het

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Mijn ergernis van de dag, als je met een kleine auto rijd denken alle mensen blijkbaar dat ze in je gat moeten komen hangen!
                                  ik voel daar nix van

in ik meen dat, rij alle dagen door de stad, doe a12 en n49 nooit jamais komen ze boren

met geen enkele auto, zelfs de smart niet
                                  maken ze aanstalte ben ik al afgedraaid

Comment

• Vandaag een stommiteit uitgehaald, een verbodsbord voor keren in de straat genegeerd, natuurlijk stond er aan de overkant een politiewagen die alles gezien heeft.

Aan wat kan ik me verwachten?

Comment

• Saskia Mets, een 53-jarige vrouw uit Nijlen, heeft op 8 mei een dagvaarding van de politierechtbank in de brievenbus gekregen. "En dat omdat ik te traag gereden zou hebben", klinkt het bij de vrouw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                        Vandaag een stommiteit uitgehaald, een verbodsbord voor keren in de straat genegeerd, natuurlijk stond er aan de overkant een politiewagen die alles gezien heeft.

Aan wat kan ik me verwachten?
                                        Wooter, jij met je verkeerskennis, enig idee aan wat ik me kan verwachten?
                                        Kheb al het een en het ander opgezocht maar veel sites spreken zich tegen dus daar kan ik niet op voortgaan.

Comment

• Er is blijkbaar een aanpassing gebeurd in de verkeersregels die volledig aan mij is voorbijgegaan. Blijkbaar heb je vanaf het moment dat je je richtingaanwijzer gebruikt voorrang op alle andere weggebruikers (of toch volgens 3 personen vandaag).

Comment

Working...
                                          X