Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen slepen met een triangel / trekstang.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen slepen met een triangel / trekstang.

Iets wat ik eens in Amerika gezien heb en me wel handig lijkt om mijn E30 mee naar circuit te slepen. Is een pak goedkoper dan een trailer ...

MAAR mag dit wel? Ik heb hier al allerlei verschillende meningen over gevonden.

Iemand ervaring mee?

Heb dat al eens gezien bij 'blik op de weg'. Ze vonden dat twee wagens nogal kort op mekaar reden tot ze zagen dat het een sleep was zoals afgebeeld op uw foto. Auto werd niet aan de kant gezet, dus in NL is dat dan wsl toegelaten.

Comment

ziet er mij wel iets interessants uit, langs de andere kant, neemt veel plek in beslag en wie koopt dat nu aan om ooit te gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Heb dat al eens gezien bij 'blik op de weg'. Ze vonden dat twee wagens nogal kort op mekaar reden tot ze zagen dat het een sleep was zoals afgebeeld op uw foto. Auto werd niet aan de kant gezet, dus in NL is dat dan wsl toegelaten.
        Ik had begrepen dat het mag in Nederland, maar niet in België op de autostrade omdat slepen op een autostrade enkel door officiële diensten mag gebeuren.

In Frankrijk en Duitsland zou het ook niet mogen

MAAR

Blijkbaar, volgens een verdrag van Wenen van 1994 ofziets (heb er snel doorgelezen) Mag het volgens Europese regels wel en kan je zo argumenteren dat het overal mag. Het is alleszins een ingewikkelde kwestie die echt tot discussie vatbaar is of het nu wel of niet mag. Ik heb geen enkel voorbeeld gevonden van iemand die een boete gekregen heeft.

Dus risico nemen of niet?

Kost zo'n 700 à 1000€

Comment

je zetr dat recht tegen de muur
          vlg mij mag het niet, slepen is alleen toegestaan over autostrade tot volgende afrit

is e 30 verzekerd ? als het een aanhangwagen is boven 750 kg moet die gekeurd en verzekerd zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            je zetr dat recht tegen de muur
            vlg mij mag het niet, slepen is alleen toegestaan over autostrade tot volgende afrit

is e 30 verzekerd ? als het een aanhangwagen is boven 750 kg moet die gekeurd en verzekerd zijn
            Mijn E30 is ingeschreven en verzekerd, perfect legaal maar verbruikt veel en je weet nooit wat er gebeurd op circuit. En het is een stuk aangenamer rijden met een radio en gemakkelijke zetels

Als blijkt dat dit absoluut verboden is en wel degelijk straffen uitgesproken worden dan ga ik een anders oplossing moeten zoeken als wagen en een trailer moeten kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
              Ik had begrepen dat het mag in Nederland, maar niet in België op de autostrade omdat slepen op een autostrade enkel door officiële diensten mag gebeuren.

In Frankrijk en Duitsland zou het ook niet mogen

MAAR

Blijkbaar, volgens een verdrag van Wenen van 1994 ofziets (heb er snel doorgelezen) Mag het volgens Europese regels wel en kan je zo argumenteren dat het overal mag. Het is alleszins een ingewikkelde kwestie die echt tot discussie vatbaar is of het nu wel of niet mag. Ik heb geen enkel voorbeeld gevonden van iemand die een boete gekregen heeft.

Dus risico nemen of niet?

Kost zo'n 700 à 1000€
              In Frankrijk zie je dat nochtans regelmatig, mobilhomes die een auto op die manier trekken.

Comment

'k vraag me af hoe het zit met de remmen.

Je ziet wel een oplooprem op die triangel, maar waar zit dat dan aan verbonden? Hooguit de handrem? Of eerder niets. 't zou me verbazen moest iets dergelijks mogen. Een aanhanger van meer dan 750kg (wat dit volgens mij is) moet immers steeds geremd worden.
                Of moet er dan steeds iemand in de 2e auto zitten en dan actief gaan meeremmen en meesturen? Dan ben je toch beter dat je met die 2e auto rijdt?
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  'k vraag me af hoe het zit met de remmen.

Je ziet wel een oplooprem op die triangel, maar waar zit dat dan aan verbonden? Hooguit de handrem? Of eerder niets. 't zou me verbazen moest iets dergelijks mogen. Een aanhanger van meer dan 750kg (wat dit volgens mij is) moet immers steeds geremd worden.
                  Of moet er dan steeds iemand in de 2e auto zitten en dan actief gaan meeremmen en meesturen? Dan ben je toch beter dat je met die 2e auto rijdt?
                  Volgens dat ik al gezien heb, loopt er een kabel van het trekkende voertuig naar de auto die gesleept wordt (wordt ergens onder motorkap aangesloten). Op die manier werken de lichten van de tweede auto gewoon mee met die van de eerste, maar hoe die remt of stuurt vraag ik me ook altijd af, vooral dat sturen dan. Blijkbaar werkt het wel, anders zouden er zoveel niet mee rondrijden.

Comment

slepen mag toch wel op de autostrade.
                    met een touw moet je er af bij de volgende afrit, maar zo'n stang was onbeperkt volgens mij.
                    dus zou dit ook weinig problemen mogen opleveren. je ziet af en toe toch eens een mobilhome met zo'n combinatie met smart of brommer achter.

veel hangt af van hoe de pet van de rijkswacht staat op die dag vrees ik
                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Volgens dat ik al gezien heb, loopt er een kabel van het trekkende voertuig naar de auto die gesleept wordt (wordt ergens onder motorkap aangesloten). Op die manier werken de lichten van de tweede auto gewoon mee met die van de eerste, maar hoe die remt of stuurt vraag ik me ook altijd af, vooral dat sturen dan. Blijkbaar werkt het wel, anders zouden er zoveel niet mee rondrijden.
                      sturen is toch simpel? een aanhangwagen volgt toch ook?
                      wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        sturen is toch simpel? een aanhangwagen volgt toch ook?
                        De assen van een aanhangwagen staan ofwel in het midden, ofwel hangt de vooras aan de dissel, waardoor de voorwielen meedraaien met de dissel, wat in dit geval niet is. De voorwielen van je auto die achter komt gaan schuren.

Comment

het sturen al niet het probleem zijn, de auto zal gewoon volgen normaal. Je kan ook een geremd systeem kopen. Dus technisch is het allemaal mogelijk.

Ik had gelezen dat als je tegengehouden zou worden je 150€ boete hebt en je moet afkoppelen.
                          Maar hoe hard treden ze hier tegen op? Is dit het risico waard?

Comment

Ik zou het niet doen...Je zegt dat je het ook enerzijds doet omdat je niet weet wat er op circuit kan gebeuren. Wel beeld je in dat je schade rijdt aan de carrosserie zelf, denk je dat je dit nog kan slepen met een krom wiel of eender wat? Best ben je met een aanhangwagen, kan je tenminste nog gebruiken voor andere dingen.

Comment

Daar heb je wel gelijk, zal nog even sparen zijn dan

Comment

het sturen al niet het probleem zijn, de auto zal gewoon volgen normaal. Je kan ook een geremd systeem kopen. Dus technisch is het allemaal mogelijk.

Ik had gelezen dat als je tegengehouden zou worden je 150€ boete hebt en je moet afkoppelen.
                                Maar hoe hard treden ze hier tegen op? Is dit het risico waard?
                                Heb het ook al een paar keer op de snelweg gezien, ik zie geen enkele reden waarom het niet zou mogen.

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                Ik zou het niet doen...Je zegt dat je het ook enerzijds doet omdat je niet weet wat er op circuit kan gebeuren. Wel beeld je in dat je schade rijdt aan de carrosserie zelf, denk je dat je dit nog kan slepen met een krom wiel of eender wat? Best ben je met een aanhangwagen, kan je tenminste nog gebruiken voor andere dingen.
                                idd

Comment

mag niet. Maar chippen of van een auto een remork maken ook ni en dat gebeurt ook bij de vleet dus gaan met die banaan

Comment

Mijn E30 is ingeschreven en verzekerd, perfect legaal maar verbruikt veel en je weet nooit wat er gebeurd op circuit. En het is een stuk aangenamer rijden met een radio en gemakkelijke zetels

Als blijkt dat dit absoluut verboden is en wel degelijk straffen uitgesproken worden dan ga ik een anders oplossing moeten zoeken als wagen en een trailer moeten kopen.
                                    stalling zoeken in buurt van de RING?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      stalling zoeken in buurt van de RING?

Daar heb ik al aan gedacht maar nog nx gevonden en dan nog ik rob meestal in Frankrijk dan de ring.

Comment

Working...
                                      X